تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۲۸۱۱۷

واکنش غیرمحترمانه عربستان به سخنان روحانی/ احترامی که به پاسپورت وزیر دولت هم برنگشت/ رجزخوانی امیر جعفری+عکس

۴
۰
کبنا ؛ 

ایران و روحانی آخرین کسانی هستند که می‌توانند از سلامت حجاج و دموکراسی حرف بزنند
وزیر خارجه رژیم آل سعود با ادعای اینکه «ایرانی‌ها در گذشته با تظاهرات و آشوب در مکه سبب شهادت زائران شده‌اند»، در واکنش به سخنان روحانی گفت: ایران و رئیس جمهوری ایران آخرین کسانی‌اند که باید از دموکراسی و سلامت حجاج حرف بزنند.





 «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان که در نیویورک به سر می‌برد به سخنرانی «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و انتقادهای او از عملکرد عربستان در مراسم حج و لزوم مسئولیت پذیری این کشور درباره فاجعه «منا» (+)، واکنش تند و غیرمحترمانه‌ای نشان داد.

عادل الجبیر که با شبکه العربیه گفت‌وگو می‌کرد، گفت: ایرانی‌ها و رئیس جمهورشان آخرین کسی هستند که می‌توانند درباره سلامت حجاج یا دموکراسی سخن بگویند.

با وجود اینکه عربستان شش ماه است که یمن را هدف حملات شدید قرار داده و تاکنون بیش از ۶۱۰۰ یمنی کشته شده‌اند، وزیر خارجه این کشور در این گفت‌وگو تظاهرات مردم و جنبش انصارالله را کودتا نامید و مدعی شد «اگر ایران نبود، حوثی‌ها [جنبش انصار الله یمن] کودتا نمی‌کردند». «ایران است که به حوثی‌ها سلاح و کارشناس و مستشار می‌دهد و ایران علت اصلی جنگ جاری در یمن و ایران است که بر خلاف قوانین بین‌الملل و قطعنامه سازمان ملل به آنان سلاح می‌دهد».

الجبیر در واکنش به انتقاد رئیس جمهوری ایران از عملکرد عربستان در برگزاری مراسم حج نیز گفت «پیش از این هم گفته‌ایم که درست نیست از یک اتفاق مانند ازدحام در سرزمین منا بهره‌برداری سیاسی شود بویژه اینکه ایرانی‌ها بخوبی می‌دانند که سطح خدمات عربستان در برگزاری مراسم حج طی دهه‌های گذشته به چه شکل بوده است و ریاض تا کنون برای بهتر کردن و تسهیل مناسک حج برای زائران دریغ نکرده است».

با وجود اینکه مراسم حج یک مراسم بین‌المللی است و عربستان تنها به دلیل اینکه خانه خدا در این کشور واقع شده متولی انجام این مراسم شده، الجبیر مدعی شد که آنچه رئیس جمهور ایران گفته با اصل عدم دخالت در امور دیگر کشورها در تضاد است و تحقیق‌هایی در این زمینه در حال انجام است که نتایج آن را اعلام خواهد شد.

وزیر خارجه عربستان با لحنی ناشایست ادامه داد «آخرین افرادی که می‌توانند درباره مراسم حج و خانه خدا سخن بگویند ایرانی‌ها هستند زیرا پیش از این چه با تظاهرات یا هرج و مرج در مکه  مشکلات زیادی برای حجاج و زوار بیت‌الله الحرام ایجاد کرده و سبب شهادت زائران شده‌اند».

عادل الجبیر که کشورش تهی از دموکراسی و مملوء از قوانین یکجانبه سلطنتی است، ادامه داد: همچنین آخرین کسی که از دموکراسی سخن بگوید، ایران است که با اعزام هزاران جنگجو به سوریه و روشن کردن آتش فتنه بین طوائف سوری، از بشار اسد حمایت کرده، لذا آخرین کسی که باید از دموکراسی در سوریه سخن بگوید رئیس جمهور روحانی است».

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز دوشنبه (دیروز) در مجمع عمومی سازمان ملل آغاز سخن خود را به فاجعه منا اختصاص داد و گفت  متاسفانه حجاج قربانی بی کفایتی و سوء مدیریت مجریان شده و حتی به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان، از شناسایی مفقودین و بازگرداندن سریع پیکر قربانیان به خانواده های عزادارشان دریغ شده است (جزئیات بیشتر).








یک منبع نزدیک به هیأت ایرانی به فارس خبر داد
احوال‌پرسی و مصافحه ظریف با اوباما و کری
یک منبع نزدیک به هیأت ایرانی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان که در حال خروج از سالن مجمع عمومی سازمان ملل بود به طور اتفاقی با باراک اوباما و جان کری که در حال ورود به محل مجمع بودند، رو به رو شد و احوالپرسی کرد و دست داد.


خبرگزاری فارس: احوال‌پرسی و مصافحه ظریف با اوباما و کری


یک منبع نزدیک به هیأت ایرانی گفت: دیروز (دوشنبه) پس از پایان سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در حال خروج از سالن مجمع بود به طور اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در حال ورود به محل مجمع عمومی بودند روبرو شد و سلام و احوالپرسی کرد و دست داد.

یک منبع مطلع نزدیک به هیات ایرانی نیز درباره دیدار ظریف و رئیس جمهور آمریکا گفت : نقل قولها در مورد دیدار از قبل تعیین شده به هیچ وجه درست نیست.

هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته به وقت محلی در نیویورک برگزار و حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی با اشاره به توافق هسته‌ای که آن را نمونه درخشانی از پیروزی بر جنگ خواند، گفت:‌این توافق توانسته سایه تخاصم و حتی جنگی دیگر و تنشی دامنه دار را از سر خاورمیانه دور کند و می‌تواند و باید سرآغاز دوره‌ای جدید و موجب نتایجی مثبت برای صلح و ثباتی پایدار در منطقه نیز باشد.







رجزخوانی امیر جعفری علیه سعودی‌ها+عکس
بازیگر کشورمان با انتشار عکسی به رجزخوانی علیه سعودی‌ها پرداخت.


خبرگزاری فارس: رجزخوانی امیر جعفری علیه سعودی‌ها+عکس امیر جعفری بازیگر کشورمان با انتشار تصویر زیر در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «وای اگر شیران بیشه ام غرش کنند...»













احترامی که به پاسپورت وزیر دولت روحانی هم برنگشت/ زمانی برای بازپس‌گیری یک شعار غلط
اکنون آیا وقت آن نرسیده است که شعار انتخاباتی «برگرداندن احترام به پاسپورت ایرانی» پس گرفته شود و پس از این همه تجربه تلخ و احترامی که از طریق «پاسپورت» به آن نرسیدیم؛ از راه پراشتباه فعلی به سمت انقلابی‌گری و آرمان‌خواهی واقع‌گرایانه حرکت کنیم؟


خبرگزاری فارس: احترامی که به پاسپورت وزیر دولت روحانی هم برنگشت/ زمانی برای بازپس‌گیری یک شعار غلط «عربستان برای وزیر ارشاد دولت روحانی روادید صادر نکرد»... خبر تا آن اندازه مهم بود که در گیرودار قضایای شهید و زخمی شدن بیش از ۳ هزار زائر خانه خدا هم گم نشد و افکار عمومی را تحت‌الشعاع قرار داد.
معنای تیتر و محتوای خبر هم بسیار ساده به نظر می‌رسید. عربستان سعودی تاکنون حاضر نشده است به متولی مستقیم سازمان حج و زیارت در دولت یازدهم ایران اجازه حضور در این کشور و پیگیری وضعیت حادثه‌دیدگان منا را بدهد. همین!

افکار عمومی اما تیر خلاص را از انعکاس خبر «بر زمین ماندن درخواست ظریف برای ملاقات با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان» سعودی خورد. ماجرایی که از اقدام ظریف در نیویورک برای این ملاقات و ردّ آن از طرف سعودی‌ها حکایت می‌کرد...

و البته این نخستین بار نبود که مردم ایران شاهد رفتارهای سرد کشورهای متخاصم ایران با دولت یازدهم جمهوری اسلامی بودند.





تصویر، متعلق به ملاقات اخیر ظریف با امیر کویت و صحبت پیرامون واسطه‌گری کشور کویت است



قبل از این و در ماجرای اعزام نماینده دولت روحانی به سازمان ملل هم، نظیر همین اتفاقات را شاهد بودیم و افکار عمومی به‌وضوح به خاطر می‌آورند که آمریکا چگونه حاضر نشد به «حمید ابوطالبی» روادید بدهد و با وجود آنکه دولتی‌ها علی‌الدوام تأکید می‌کردند که دولت، فقط طالبی را نماینده خود می‌داند اما دست آخر کوتاه آمدند و کس دیگری را معرفی کردند که آمریکایی‌ها حاضر باشند به او روادید بدهند.

و ابوطالبی هم بعدها در یادداشتی نوشت:‌«به نظر من ارزش آغاز تعامل ایران و آمریکا، بیش ازموضوع هسته‌ای است؛ آنرا آسان از دست ندهیم»!

*گفته بودند احترام را به پاسپورت ایرانی برمی‌گردانیم!

«حسن روحانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم ایران، بامداد جمعه، ۱۰ خردادماه سال ۹۲ در برنامه انتخاب ایرانی که در شبکه جهانی جام‌جم پخش می‌شد، گفته بود:‌« همه سؤالات به سیاست خارجی بازمی‌گردد. باید بدانید که ارزش پاسپورت علامت نوع رابطه ما با دنیاست؛ اگر روابط ما با کشوری، قاره‌ای یا کل جهان صمیمی و بر مبنای احترام متقابل و منافع متقابل، روابط گرمی شد، آنوقت شهروند ایرانی در آن کشور جایگاه دیگری پیدا می‌کند، در آن صورت چهره ایرانی را که می‌بینند، به عنوان چهره دوست نگاه می‌کنند و پاسپورت هم جایگاه خود را پیدا می‌کند.»

او افزوده بود: «قول می‌دهم که اعتبار و احترام را به پاسپورت ایرانی برگردانم»

و این جمله به یکی از شعارهای انتخاباتی او تبدیل شد و پس از روی کار آمدن دولتش، افکار عمومی به نظاره نشستند که ببینند آقای رئیس جمهور چگونه این شعار خود را عملی می‌کند؟

البته چند ماه بعد تنوری که این شعار در آن پخته شده بود نیز هویدا شد و افکار عمومی با شخصی به نام «محمود سریع‌القلم» به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور روحانی آشنا شدند. سریع‌القلم، از استادان اصلاح‌طلب و کسی است که در تئوری‌های خود بصورتی محرز به جهانی‌سازی، درج دوم بودن مردم ایران نسبت به کشورهای غربی و البته به «پاسپورت» اشاره کرده است.

او در کتاب «عقلانیت و توسعه یافتگی ایران» از این می‌گوید که پذیرش گذرنامه یک ایرانی توسط کشورهای مطرح غربی نظیر فرانسه، انگلیس و آمریکا اوج احترام یک دولت به شهروندان خود است!

افکار عمومی اما حق داشتند که منتظر نتایج ملموس شعار ادعا شده باشند و حتی با وجود مشخص بودن شعار، معلوم شدن تنور پردازش آن و شناخته شدن کسانی که در گوش رئیس‌جمهور دولت یازدهم این حرف‌ها را نجوا می‌کردند؛ باز هم به انتظار بنشینند تا ببینند دولت در ماجرای پاسپورت‌ها چند مرده حلاج است؟

و همزمان با همین فرایند بود که اول، ماجرای ویزا ندادن دولت و کنگره آمریکا به نماینده دولت روحانی برای حضور در محل سازمان ملل اتفاق افتاد و بعد ماجراهایی مثل اخراج ۶۴ دانشجوی ایرانی از نروژ، ویزا ندادن به وزیر فرهنگ دولت روحانی از سوی دولت سعودی و ردّ درخواست ملاقات ظریف از سوی مقامات عربستان.

دولت اما شاید توجه نمی‌کند به قضاوت افکار عمومی...قضاوت‌هایی که مثلاً در تیتر تحلیل‌ها و یا نظرات ذیل اخبار رسانه‌ها خطاب به دولت می‌نوشتند و می‌نویسند: «پاسپورت مردم پیشکش؛ کاری کنید به خودتان بی احترامی نکنند».

*چرا این «کلید» قفل را باز نکرد؟

هرگز نباید با خوانش این مطالب و خبرهای اشاره شده اینطور فرض کرد که بی‌حرمتی‌ها به مقامات دولت ایران فقط مختص به این دولت بوده است. سنگ‌اندازی کشورهای مخالف ما بر سر راه مقامات و شهروندان کشورمان در سنوات گذشته نیز به انحاء مختلف روی داده است.

حکماً رئیس‌جمهور روحانی که پیش از این بر مناصب مختلفی سیطره داشته است، ماجرای دادگاه میکونوس و حرکت یک دادگاه آلمانی در محکوم کردن مقامات بلندپایه کشورمان را به خاطر دارد. و همینطور ماجراهایی مثل انفجار آمیا که در آن هم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران اقامه دعوی شد و حتی دادگاه آرژانتینی اعلام کرده که حکم جلب آقای هاشمی رفسنجانی را نیز صادر کرده است.

دستگیری اتباع کشورمان و زندانی شدن آنها در کشورهای دیگر با نظارت سرویس‌های آمریکایی، نپذیرفتن نمایندگان دولت سابق توسط رؤسای جمهور برخی کشورها، عدم ارائه به موقع روادید به تعدادی از ورزشکاران ایرانی در سفرهای مختلف، انگشت‌نگاری از مقامات کشورمان در فرودگاه‌های غربی، ربوده شدن سفرای ایران در برخی کشورها و... ده‌ها رویدادی هستند که همواره در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بروز یافته‌اند و دلیل تمام آنها نیز چیزی جز عداوت همیشگی برخی قدرت های جهانی با ایران و ایرانی نبوده است.

راه گشایش اما هرگز آنی نیست که روحانی با کلیدش مدعی آن بود.

«پاسپورتی جلوه دادن» ماجرا در دولت روحانی به‌وضوح نشان داد که با دیپلماسی لبخند و پیاده‌روی و تلاش برای بازی به اصطلاح برد _ برد هم نمی‌شود مانع این مسئله شد.دشمن، دشمن است و در جمهوری اسلامی، احمدی نژاد و روحانی نمی شناسد. بدترین اقدام این است که کسی در داخل بخواهد با ابزار دشمن بر رقیب خرده بگیرد. شعار «بازگرداندن احترام به پاسپورت ایران» دقیقا بازی در پازل دشمن بود و اکنون زمان آن است که به شیوه ای منطقی پس گرفته شود.

فقط به این دلیل که بر خلاف ادعای محمود سریع‌القلم، «احترام به ایرانی» را نباید در مُهر پاسپورت و رفتار دولت‌های بیگانه جستجو کرد که باید در رفتار ملت‌ها، در اقتدار سیاسی و نظامی و اقتصادی و در عدم اظهار عجز و کدخداپنداری کشورهای به اصطلاح ابرقدرت به دنبال آن بود.

*عرصه های اقتدار و احترام پاسپورت ایرانی کدامند؟

در مقابل این همه رخداد و پاسپورتی جلوه دادن آنها اما عرصه‌هایی هم وجود دارد که تبلور احترام واقعی پاسپورت و شأن ایرانی هستند.

عرصه‌هایی که گواهی می‌دهند اعتبار و احترام را نه صرفاً در روادید و گذرنامه که باید در قلوب ملت‌های جهان و در عجز کشورهای متخاصم جستجو کرد.

سفر مقام معظم رهبری در هنگام ریاست‌جمهوری معظم‌له به کشور پاکستان در ۳۰ سال قبل یکی از این جلوات مهم است.





سفری که میزان استقبال مردم پاکستان از رئیس‌جمهور دولت انقلابی ایران به حدی زیاد بود که گفته می‌شد مسیر ۱۵ دقیقه‌ای در طول ۴ ساعت طی شد و مردم تا کیلومترها به نظاره چهره انقلابی ایران و همراهانش ایستاده بودند.

استقبال گسترده مردم سودان از هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور اسبق را نیز در همین تراز باید ارزیابی کرد. فارغ از مواضع کنونی آقای هاشمی رفسنجانی، استقبال مردم سودان از وی تاریخی بود و البته از یاد نباید برد که این استقبال، در حقیقت نماد اقبال مردم مسلمان یک کشور بزرگ آفریقایی به نظام اسلامی و انقلا اسلامی ایران بود.

و اصلاً مگر همین چند سال قبل نبود که لبنانی‌ها در استقبالی گسترده از رئیس‌جمهور سابق ایران، سنگ تمام گذاشتند و بهت جهان و نظریه‌پردازان تشریفات دیپلماتیک را سبب شدند؟

قطعا این استقبال ها قبل از جایگاه حقیقی روسای جمهور ایران، به جایگاه حقوقی آنها به عنوان مدیران اجرایی کشوری بازمی گردد که در دنیای کنونی سردمدار استقلال خواهی، ظلم ستیزی و هویت بخشی به مظلومان دنیاست.

این قصه البته سر دراز دارد...

۶ کشور به اصطلاح ابرقدرت جهانی بیش از ۱۲ سال است که فقط به این دلیل که از هرگونه هجوم نظامی، حصر اقتصادی و خرابکاری گسترده علیه ایران عاجز شده‌اند، مشغول مذاکره با ما هستند.





سرداری به نام حاج قاسم سلیمانی با مشاوره‌ها و حضور سیاسی _ نظامی خود در میان کشورها و گروه‌های هم‌پیمان جمهوری اسلامی، عزت و اقتداری آنچنان دلچسب را به ایران و ایرانی بخشیده است که ماجرای پاسپورت و احترامش در آن گم شده و دشمنان نظام اسلامی امروز در اشاره به همین اقتدار است که او را اسطوره ای می خوانند که حضورش در هر کشوری مایه آرامش مردم و وحشت تروریست هاست.

مقاومت ۳۷ ساله مردم ایران در مقابل تحریم‌ها نیز کاری کرده است که مقامات و اندیشمندان کشورهای مختلف دنیا، مردمشان را به الگو گرفتن از جمهوری اسلامی ایران برای مقاومت در برابر غرب و آمریکا فرامی‌خوانند.

و یا همین طور، نامه مشهور امام راحل به گورباچف درباره فرجام کمونیسم شوروی که فرمولی بدیع در دیپلماسی بود و تکانه ای سخت برای چهره‌ها و رجال سیاسی جهان محسوب می‌شد.

کدامیک از مثال‌های اشاره شده با لبخند، با چانه‌زنی سیاسی و با مراودات دیپلماتیک و ظریف برای ایران به دست آمده است؟

اکنون آیا وقت آن نرسیده است که شعار انتخاباتی «برگرداندن احترام به پاسپورت ایرانی» پس گرفته شود و پس از این همه تجربه تلخ و احترامی که هیچگاه از طریق «پاسپورت» به آن نرسیدیم؛ از راه پر اشتباه فعلی به سمت انقلابی‌گری، تکذیب هژمونی آمریکا و آرمان‌خواهی واقع‌گرایانه حرکت کنیم؟

*«پاسپورت» و مسئله‌ای به نام «احترام»

از دشمن انتظاری جز دشمنی نمی‌رود... به سخن دیگر اینکه رخدادهای اخیر و رفتارهای خصمانه نسبت به دولت یازدهم آنهم از جانب کشور و دولتی دسته‌چندم همچون عربستان سعودی، به وضوح اثبات کرد که انتظار رفع رفتارهای خصمانه از سوی دشمن بوسیله چانه‌زنی سیاسی و مراودات دیپلماتیک هرگز نتیجه نمی‌دهد و راه به جایی نمی‌برد.

یعنی کسانی که بعد از روحانی هم بر صندلی پاستور تکیه خواهند زد باید بدانند که در معرض عدم صدور روادید، قبول نکردن درخواست ملاقات و غیره خواهند بود.

اما نکته آنجاست که رفتار خصمانه دشمن در مراودات دیپلماتیک و غیره دلیلی بر ضعف عمده مقامات هیچیک از دولت‌های ایران نیست و نباید به عاملی برای فشار بر افکار عمومی و پاسپورتی جلوه دادن مسائل کشور تبدیل شود.

اگرچه نمی‌توان منکر برخی اشتباهات در دولت‌های قبل و دولت فعلی بود اما باید تأکید کرد که نباید و نمی‌توان از رفتار خصمانه دولت های دشمن، ماهی انتخاباتی صید کرد و این طور گفت که این رفتارها به دلیل نابلدی مسندنشینان است و ما اگر بیاییم از زبان‌فهمی بهتری نسبت به دنیا برخورداریم!

روح اقتدار و احترام را می‌شود در مقاومت، در قلوب ملت‌ها و در ایستادگی بر اصول فطری جستجو کرد.

تجربیاتی همچون تلاش کشورهای ۱+۵ برای مذاکره با ایران، استقبال ملت‌های ستمدیده دنیا از مقامات دولت‌های مختلف ایران و ماجرای میکونوس و پیروزی دیپلماتیک ما در قضیه بازگشت حقیرانه سفرای اروپایی به ایران به روشنی اثبات می‌کنند که دیپلماسی و اشاره به پاسپورت، زمانی نتیجه‌بخش هستند که در پشت سر خود مخزنی از اقتدار و صلابت و مقاومت داشته باشند وگرنه نتیجه معکوس می‌دهند.

کما اینکه شاهد هستیم درخواست کسی از سوی سعودی‌های دسته‌چندم بر زمین می‌ماند که زمانی به همین وزیر خارجه فعلی سعودی پیغام تبریک انتصاب فرستاده و در پیامش ابراز امیدواری کرده بود که در دوره مسئولیت جدید عادل‌بن‌احمد الجبیر شاهد گسترش روابط دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی باشیم.

و یا آمریکا از دادن روادید به کسی در دولت فعلی خودداری کرد که تلاش برای رابطه با آمریکا را یک فرصت می‌داند.

مردم حق دارند، بدانند که تعریف دولت از احترام به پاسپورت ایرانی چه بود؟ و چرا اکنون کار به جایی رسیده است که برای وزرای همین دولت نیز روادید صادر نمی‌شود و یا مثلاً اتباع ایرانی در یک فرودگاه عربستانی مورد سخیف‌ترین توهین‌ها قرار می‌گیرند؟

آنها می‌خواهند، بدانند مقولاتی مثل شعار پاسپورت روحانی، اظهار نظر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت مبنی بر اینکه «منزلت ایرانیان در عرصه‌های بین‌المللی ارتقا یافته» و نقل خبر رسانه‌های حامی دولت از «واشنگتن‌پست» درباره ترفیع درجه آماری پاسپورت ایرانی در جهان با واقعیت‌های موجود و اتفاقات اخیر چه نسبتی دارد؟

افکار عمومی کنجکاوند، ببینند دولتی که دیپلماسی توییتری و بالکنی و قدم زدن و بازی برد _ برد و سخنگوی زن را عامل احترام می‌دانست و اکنون به دَرِ بسته خورده است آیا شجاعانه از نظرات سابق خود و مشاورانش عدول خواهد کرد یا خیر؟

دَرِ بسته‌ای که خردمندانه نمی‌توان امید داشت توافق نهایی وین هم بتواند باری از دوش آن بردارد. اگر بار بیشتری بر گرده‌اش تحمیل نکند.





گزیده ۹۰
بهترین مدافع راست تیم ملی انتخاب شد/ کنایه به کفاشیان پس از قهرمانی بانوان فوتسالیست!+فیلم
مخاطبان برنامه ۹۰ بهترین مدافع راست تیم ملی بعد از انقلاب را انتخاب کردند.



برنامه ۹۰ شب گذشته روی آنتن رفت و به بررسی اتفاقات فوتبالی کشورمان در هفته گذشته پرداخت.

سوال پیامکی این برنامه اختصاص به انتخاب بهترین مدافع راست تیم ملی بعد از انقلاب اختصاص داشت.





مخاطبان برنامه سه گزینه جواد زرینچه، خسرو حیدری و حسن کعبی را پیش رو داشتند.

















تصویر پایانی از انتخاب مخاطبان ۹۰ به نمایش درآمد.





جواد زرینچه با ۴۶ درصد آرا به عنوان بهترین مدافع راست پس از انقلاب انتخاب شد، حسین کعبی با ۳۰ درصد آرا در جایگاه دوم ایستاد و خسرو حیدری با ۲۴ درصد عنوان سوم را کسب کرد.



*اسامی تمام بازیکنان تیم ملی که در سمت راست خط دفاع بازی کرده‌اند منتشر شد.







قهرمانی ارزشمند فوتسالیست‌های بانوان ایران در آسیا باعث شد تا در ابتدای برنامه تصاویری از قهرمانی و مراسم اهدای جام قهرمانی به تیم فوتسال بانوان کشورمان پخش شود.








به مناسبت درخشش بانوان فوتسالیست آسیا، فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان و فرشته کریمی بهترین بازیکن فوتسال بانوان آسیا در استودیو ۹۰ حاضر شدند و درباره قهرمانی بانوان کشورمان صحبت‌هایی را مطرح کردند.

برای اولین بار کلیپ‌هایی از بازی‌های تیم ملی بانوان فوتسال کشورمان و گل‌های زیبایی که آن‌ها به ثمر رسانده بود، پخش شد و میهمانان برنامه بر روی این‌گل‌ها صحبت‌هایی را مطرح کردند.





در ادامه فردوسی پور مجری برنامه ۹۰ کنایه‌ای هم به فدراسیون فوتبال زد و گفت این قهرمانی (قهرمانی فوتسال بانوان) می‌تواند بسیاری از افراد را از فشار خارج کند!



*گل های برتر بانوان فوتسالیست‌ در آسیا








سلیمانی: بودجه یک سال فوتسال بانوان اندازه بازیکن ذخیره لیگ برتری نیست

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: شاید بودجه یک سال اداره تیم ملی فوتسال به اندازه یک بازیکن ذخیره لیگ برتری نباشد. امیدوارم مسئولان از این به بعد به ورزش بانوان توجه کنند.

وی ادامه داد: بازیکنان ما از استان‌های مختلف گلچین شده بودند که ۲ نفر از کرمانشاه، هرمزگان، آبادان، اهواز، اصفهان و حتی تهران در تیم ما حضور داشتند.

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در مورد نیلوفر اردلان گفت: وی همیشه در چند سال اخیر در کنار تیم بود هیچ‌وقت تا این حد وی را آماده ندیده بودم و امیدوارم دوباره با رفع مشکلات به تیم ملی بازگردد.

وی افزود: جام جهانی فوتسال بانوان آذرماه در گواتمالا برگزار خواهد شد و مطمئناً با آمادگی و تدارک بهتر و انتخاب بازیکنان آماده‌تر در این مسابقات شرکت خواهیم کرد.

سلیمانی در مورد پخش صحنه‌هایی از بازی فوتسال بانوان گفت: از پخش تصویر بازیکنانم در تلویزیون ذوق‌زده شدیم و خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد و از کسانی که اجازه دادند این کار انجام بشود تشکر می‌کنم.





فرشته کریمی بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا گفت: ار طرف خودم و تمام هم‌بازی‌هایم از به بازماندگان حادثه مکه تسلی عرض می‌کنم.

شماره هفت تیم ملی فوتسال بانوان افزود: ۱۰ سال است که عضو تیم ملی هستم اما بعضی‌ها می‌گویند مگر خانوم‌ها هم فوتبال بازی می‌کنند.

وی تاکید کرد: با ۶ گل برترین گلزن‌ مسابقات شدم و در طرفدار پرسپولیس هستم و در اروپا بازی رئال مادرید و رونالدو را دنبال می‌کنم.

کریمی در پایان گفت که این قهرمانی را به نیلوفر اردلان تقدیم می‌کنیم.



* فیلم گفت‌و‌گو با سرمربی تیم ملی و بانوی برتر فوتسال آسیا را در زیر ببینید.








گزارشی از فوتبالیست‌های کشورمان که با جنگ تحمیلی درگیر بودند و خاطراتشان از ۸ سال دفاع مقدس پخش شد.

*تصویر محمد پنجعلی در جبهه جنگ





*این فیلم را ببینید.






در ادامه جدول رده‌بندی لیگ برتر و برنامه بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر به تصویر کشیده شد.











تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر منتخب شد.





*ترین‌های هفته هفتم لیگ برتر مشخص شدند.










گزارشی از راز پنالتی گرفتن مهدی طارمی برای پرسپولیس پخش شد.







*این فیلم را ببینید.






گزارشی از دیدار استقلال - راه آهن پخش شد و دیداری که با نتیجه سه بر سه به پایان رسید.

امید ابراهیمی با دوگلی که در این بازی به ثمر رساند در دوفصل اخیر گلزن‌ترین بازیکن استقلال لقب گرفت.



*این فیلم را ببینید.








*کارشناس داوری (هدایت ممبینی):

۱-خطا بر روی بازیکن راه آهن توسط حنیف اتفاق افتاد اما خطای پنالتی به سود راه آهن اشتباه گرفته شد.

۲- پنالتی اول استقلال نادرست اعلام شد و برخوردی میان بازیکن استقلال و دروازه‌بان راه آهن صورت نگرفت.

۳- اخراج دروازه‌بان راه آهن درست بود و باید اخراج می‌شد.

۴- قبل از اعلام پنالتی دوم استقلال باید خطای بازیکن استقلال توسط داور گرفته می‌شد که این اتفاق رخ نداد.

۵- گل استقلال در نیمه دوم درست بود و داور به اشتباه گل استقلال را مردود اعلام کرد.

۶- یکی از بازیکنان استقلال باید در نیمه دوم اخراج می‌شد.

۷- داور مسابقه می‌توانست وقت‌های تلف شده بیشتری در نیمه دوم اعلام می‌کرد که این اتفاق رخ نداد.



*این فیلم را ببینید.






مهدی تارتار روی خط تلفنی برنامه آمد و صحبت‌هایی را درباره داوری دیدار استقلال و راه آهن مطرح کرد.





مهدی تارتار درباره اتفاقات داوری که در دیدار راه‌آهن مقابل استقلال افتاد، اظهار داشت: در این دو سه روز گذشته همه مردم و کارشناسان نظرات خود را اعلام کردند و بسیاری از افراد با ما ابراز همدردی کردند و گفتند که واقعاً راه‌آهن مظلوم واقع شده است و من از همه این افراد تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: درباره اتفاقات و اشتباهات داوری در این بازی مثالی می‌زنم؛ وقتی ما یک ساختمان را از پایه و ستون تخریب می‌کنیم خیلی زمان می‌برد تا بتوانیم این سازمان را مجدداً درست کنیم اما وقتی در و پنجره شکسته می‌شود می‌توان خیلی زود آن ساختمان را درست کرد. اشتباهات داوری در بازی با استقلال ما را نابود کرد من فکر می‌کنم اگر نتیجه ۲ بر صفر باقی می‌ماند و مخصوصاً اشتباه داور در دقیقه ۴۵ رخ نمی‌داد حتی می‌توانستیم به گل‌های بیشتری برسیم.

تارتار در واکنش به خداحافظی زرگر داور این دیدار افزود: اشتباهات داوری گاهی اوقات به نفع ما است و گاهی اوقات اینگونه نیست. باید بگویم آقای زرگر در داوری از سرمایه‌های فوتبال ما محسوب می‌شود. یک درخواست دارم در یکی دو سال اخیر تیم‌هایی که من در آنها حضور داشتم از ناحیه داوری خیلی متضرر شدند از داوران می‌خواهم که در این باره حساسیت بیشتری به خرج بدهند.

فردوسی پور در ادامه علاقمند بود با پرویز مظلومی سرمربی استقلال هم گفت‌و‌گویی داشته باشد، که سرمربی آبی‌ها در دسترس نبود.



در ادامه درباره مشکلات مالی تیم فوتبال استقلال اهواز به تصویر کشیده شد و سیاوش بختیاری زاده روی خط تلفنی برنامه ۹۰ آمد.

*این فیلم را ببینید.








وی در صحبت‌هایی عنوان کرد: یکی از افرادی که در این تیم بحث مالی بازیکنانش را پیگیری می‌کند، گفته بود که در چند روز آینده شما را از طریق صدا و سیما تحت فشار قرار می‌دهیم تا شما پول بازیکنان را پرداخت کنید.

که در ادامه فردوسی‌پور دفاع تمام قد از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان کرد.

*این فیلم را ببینید.










گزارشی از عملکرد لژیونرهای ایرانی پخش شد.













«از شایعه تا واقعیت»
تصاویر گور دسته‌جمعی در عربستان صحت ندارد+عکس
به تازگی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری مدعی شدند که حکومت سعودی در حال دفن دسته جمعی زائران بیت‌الله الحرام به خصوص زائران ایرانی است.


 به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.



بنابر اظهارات سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت تعداد جان‌باختگان فاجعه منا  ۲۲۸ نفر، تعداد مفقودین ۲۴۸ نفر و تعداد مجروحان ۲۷ نفر اعلام شد.



شایعه
پس از فاجعه ای که در منا اتفاق افتاد بازار شایعات در داخل کشورمان داغ شد. به تازگی برخی کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار تصویری مدعی شدند که حکومت سعودی در حال دفن دسته جمعی زائران بیت الله الحرام به خصوص زائران ایرانی است.







واقعیت

اما واقعیت این است که این تصاویر مربوط به زلزله سال ۹۲ پاکستان است که در آن تعداد زیادی از مردم این کشور جان خودشان را از دست دادند.

تعدادی از این تصاویر را مشاهده می‌کنید:















همچنین در همین رابطه امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه نیز در واکنش به تلاش عربستان برای دفن کشته شدگان در گورهای جمعی، گفت: با این کار به شدت مخالف هستیم و هیچ مجوزی برای دفن قربانیان ایرانی در عربستان به این کشور نمی‌دهیم.









 
نام شما

آدرس ايميل شما

شیعه اثنی عشری
Iran, Islamic Republic of
خدایاتورابه حق اشرف مخلوقاتت واهل بیت طاهرینش ازاین همه ظلم وستمی که وهابیون خبیث برسرحجاج مظلوم مسلمان درحرم امن الهی ودرلباس احرام اورده اند درنگذر وهرچه زودتر وزودتراز طرفه العین انهارابه سزای اعمالشان برسان تادنیا بفهمند وببینند که حق همواره برباطل پیروز است قل جاء الحق وزهق الباطل ان الباطل کان زهوقا صدق الله العلی العظیم .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ممنون از شفاف سازی کبنانیوز

اینو به خودم و دیگر دوستان در شبکه های مجازی میگم
.
پشت پیراهن قرمز رنگ نوشته شده " EDHI " که اگر همین عبارت در موتورهای جستجوگر اینترنت جستجو کنیم مشخص میشه این تصاویر گورهای دسته جمعی مربوط میشه به کشور پاکستان
.
البته راههای دیگه ای هم برای فهمیدن اصل یا غیراصل بودن عکس های فضای مجازی وجود دارد.
.
یکیش همین موتور جستجوگر عکس گوگل که دو سالی هست که اضافه شده
Iran, Islamic Republic of
ممنون از رسانه وزین کبنا بابت درج مطلب احترامی که به پاسپورت ایرانی برنگشت ولی کاش این مطلب رو به عنوان یک مطلب و مقاله خاص و با تیتری جداگانه منتشر می نمودید
سایت بلاگ ساز منبع انواع اخبار به روز گوگل
Germany
[…] کبنانیوز | واکنش غیرمحترمانه عربستان به سخنان روحانی/ &#… […]
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1