تاریخ انتشار
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۱۲۷۴۱۰

جمع‌آوری تابلوهای غیراستاندارد اصناف در یاسوج

۰
کبنا ؛
شهردار یاسوج از جمع‌آوری تابلوهای غیراستاندارد اصناف در این شهر خبر داد.


محمد‌علی جاوید در نشست شورای مدیران مجموعه شهرداری یاسوج با اشاره به طرح‌های مهم مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج برای زیباسازی شهری اظهار داشت: پس از ساماندهی وانت‌های دوره‌گرد و بازار ماهی و میگو در ماه اخیر در راستای جمع‌آوری و جلوگیری از سد معبر و زیباسازی معابر شهری، دو طرح اساسی دیگر در دستور کار مجموعه شهرداری یاسوج قرار گرفته است.
وی از ایجاد بازارچه محصولات محلی در پایتخت طبیعت ایران خبر داد و افزود: بازارچه‌ای برای فروش محصولات محلی در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی این طرح از هفته جاری آغاز و حداکثر تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار یاسوج هدف اصلی از ایجاد بازارچه محصولات محلی را زیباسازی معابر و ساماندهی برخی دست‌فروشان محصولات محلی عنوان کرد و گفت: کسانی که محصولات محلی مانند مرغ، تخم‌مرغ، ماست و سایر محصولات باغی خود را برای فروش به شهر می‌آورند طی این طرح شناسنامه‌دار و در فضاهای تعیین شده مستقر می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: فروشندگان محصولات محلی پس از اجرای این طرح تحت هیچ شرایطی اجازه فروش محصولات خود را در سطح شهر نخواهند داشت.

وی دومین طرح اساسی شهرداری یاسوج را جمع‌آوری همه سایبان‌ها و تابلوهای غیراستاندارد شهری عنوان کرد و ابراز داشت: در راستای زیباسازی شهری و جلوگیری از سد معبر در خیابان‌های مرکز شهر جمع‌آوری سایبان‌ها و تابلوهای غیرمجاز در دستور کار شهرداری یاسوج قرار گرفته است.

جاوید با بیان اینکه عمده مراکز تجاری شهر یاسوج اقدام به نصب سایبان‌های غیراستاندارد کرده‌اند، افزود: این مغازه‌داران زیر سایبان‌های غیراستاندارد اجناس خود را دپو کرده و مانع تردد عابرین پیاده می‌شوند.

شهردار یاسوج تاکید کرد: همه سایبان‌هایی را که جلوی مغازه‌ها ایجاد شده توسط عوامل شهرداری جمع‌آوری شده و در صورت تکرار با فرد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی در ادامه به موضوع نابسامانی تابلوهای مغازه و کسبه در شهر یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی از این تابلوها نازیبایی‌ها و مزاحمت‌هایی برای شهروندان و فضای شهری ایجاد می‌کنند که در آینده نزدیک نسبت به جمع‌آوری این تابلوها اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.

جاوید با بیان اینکه همه تابلوهای شهر از یک سطح تبعیت خواهند کرد، افزود: طرح کلی تابلوهای سطح شهر آماده شده و طی هفته آینده یکی از خیابان ۱۳ آبان به عنوان نمونه از وجود این تابلوهای غیراستاندارد پاکسازی و عملیات نماسازی و یکسان کردن تابلوهای این خیابان انجام خواهد شد.

شهردار یاسوج با اشاره به اجرای طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی کسبه در سایر خیابان‌های این شهر ابراز داشت: در همین راستا شهرداری یاسوج جلساتی را با دادستان، نیروی انتظامی، فرمانداری، اتاق اصناف، مسئولین اتحادیه‌ها و اداره صنعت و معدن برگزار کرده تا با همراهی کامل این دستگاه‌ها شاهد اجرای این طرح‌ها در پایتخت طبیعت ایران و خدمت به شهروندان باشیم.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر یاسوج راه‌اندازی می‌شود
نایب رئیس شورای شهر یاسوج از راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر خبر داد.


زهرا زمانی ظهر امروز در جلسه هیئت رئیسه اعضای شورای شهر با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس به اولویت‌های هیئت رئیسه جدید اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مدونی با تشکیل پنج کمیته در دستور کار داریم.
نایب رئیس شورای شهر یاسوج از اولویت‌های کاری اعضای جدید هیئت رئیسه را راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی شورا عنوان کرد و گفت: در این سایت تمامی طرح‌ها، مصوبات و اخبار به صورت آنلاین بر روی خروجی قرار می‌گیرد.

زمانی لازمه هر کاری را اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی امور عنوان کرد و گفت: در راستای اطلاع‌رسانی به آحاد مردم در صدد راه‌اندازی این پایگاه هستیم تا تمامی اطلاعات و موارد مورد نیاز برای تنویر افکار عمومی بر روی این پایگاه خبری قرار گیرد.

وی تعامل با رسانه‌ها را مهم خواند و گفت: اعضای شورای شهر یاسوج و اصحاب رسانه با تعامل دو سویه می‌توانند در توسعه امور و رفع مشکلات مردم گام‎‌های موثری بردارند.

نایب رئیس شورای شهر یاسوج در ادامه دیگر برنامه هیئت رئیسه جدید شورا را موظف کردن سازمان‌ها و ارگان‌های وابسته به شهرداری جهت ارائه گزارش عملکرد دستگاهی خود عنوان کرد.

زمانی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه اعضای شورا نماینده تمامی مردم هستند و اعضا موظف به پیگیری امور شهری هستند، گفت: از ادارات خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و مخابرات شکایات مردمی به شورا شده که در اسرع وقت جلسات لازم با نهادهای مذکور در این خصوص برای رفع مشکلات و موانع برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات‌رسان نهایت همکاری را با اعضای شورای شهر یاسوج برای ارائه خدمات به مردم داشته باشند.

نایب رئیس شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه هیئت رئیسه جدید از طرح‌ها و برنامه‌های اعضای شورا استقبال می‌کند، گفت: طرح‌هایی از جمله مبلمان شهری و املاک شهری در اولویت کار شورا است.

زمانی خاطرنشان کرد: ساخت و سازها در سطح شهر باید هدفمند باشد و در راستای ارائه خدمات و توسعه زیرساخت‌ها باید جلوی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود.

نایب رئیس شورای شهر یاسوج در پایان از برنامه‌های فرهنگی در شورای شهر را بازدید و سرکشی از اماکن عمومی از جمله خوابگاه‌ها، بیمارستان‌ها و ...عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف آشنایی بیشتر با مشکلات مردم و پیگیری امور در متن جامعه است.


نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1