تاریخ انتشار
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۱۲۷۲۴۸

ساختمان مرکز تصمیم‌گیری استان نقص زیاد دارد/ ابهام در نظارت/استاندار تذکر دهد/ فاضلاب دانشگاه رها شد

۴
۰
کبنا ؛شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پنجمین جلسه شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اعضای اصلی این شورا و نمایندگان دستگاه‌های اجرائی مختلف برگزار شد.
در این نشست که حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار، مدیران دستگاه‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مدیران دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، دادگستری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و برخی از ذی‌حسابان استان حضور داشتند، پروژه‌های عمرانی بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت.
DSC_0217
در این نشست گزارش بازدید کمیته نظارت شورای فنی استان از پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد که مربوط به دستگاه‌های اجرائی از جمله نوسازی مدارس، راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره ورزش و جوانان و استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد بود، مورد بررسی قرار گرفت.
DSC_0222
نقص در بزرگترین پروژه اداری کهگیلویه و بویراحمد
در ادامه بزرگترین پروژه اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که در ادوار گذشته هیچ‌گاه به دلایل نامعلومی مورد رصد کمیته نظارت شورای فنی قرار نگرفته بود در پنجمین شورای فنی استان گزارشی از این ساختمان ارائه شد و این پروژه که مربوط به ساختمان جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد از نوع اسکلت فلزی و در چند طبقه در حال ساخت است و آنطوری که کارشناس فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت؛ این پروژه دارای ضعف‌ها و اشکالات فنی و مهندسی بسیار زیادی در جوشکاری، بادبندها، ستون‌ها، پیچ مهره‌‌ها، پای ستون‌ها و نیز زنگ زدگی شدید ستون‌ها  دارد.
DSC_0280
سهمگین: ساختمان جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد مشکلات فنی زیادی دارد
سیدانتظام سهمگین مدیر فنی و اجرائی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: این ساختمان بزرگترین پروژه اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و در واقع مرکز تصمیم‌گیری برای استان است که باید به لحاظ امنیت و رعایت مقررات ساختمانی در سطح بالای باشد.
سهمگین با بیان اینکه در ساختمان استانداری قرار است روزی بحران‌ها مدیریت شود و در حد یک بیمارستان از اهمیت خاصی برخودار است، تصریح کرد: این پروژه‌ اشکالات فنی و مهندسی زیادی دارد.
 
نیک‌اقبالی گفت: به جرأت می‌گویم در هیچ پروژه‌ای تا این حد تست جوش نبوده و ایراد خاصی در این پروژه نیست.
وی گفت: تعداد پیچ‌ها و جوش‌های این پروژه بسیار زیاد است و ممکن است یک مورد جوش ضعیفی داشت که آن هم دستور داده شد تا برطرف شود.
**سئولان بی‌پاسخ کبنا
به گزارش کبنا نیوز، آنچه جای سئوال است این است که در طول سالیان گذشته استانداری کهگیلویه و بویراحمد از نظر قانونی می‌توانست هم کافرما باشد و هم نظارت عالیه بر سایر دستگاه‌های اجرائی داشته باشد؟ اگر این کار بر عهده استانداری بود، چه کسی یا نهادی بر پروژه‌های متعلق به استانداری می‌بایست نظارت می‌کرد؟
چرا پروژه‌ی بزرگ و بسیار مهمی متعلق به استانداری کهگیلویه و بویراحمد هیچ‌گاه در سال‌های گذشته توسط کمیته نظارت که توسط خود آنها تشکیل می‌شد مورد بازدید قرار نمی‌گرفته است تا این که منجر به این همه عیب و نقص در آن پروژه شود؟
اگر کمیته نظارت به هر دلیلی از این پروژه مهم بازدید نکرده است؟ چرا این پروژه که در چند قدمی دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد واقع و نظارت بر آن پروژه بر عهده این دفتر بوده، تحت نظارت اصولی و فنی و به موقع آنها قرار نگرفته است؟
آیا نباید ساختمان استانداری به خصوص از نظر مقاومت و محکم‌سازی الگو، بهترین و مهمترین ساختمان بین‌ ساختمان‌های دولتی باشد؟
به گزارش کبنا، در خیلی از جلسات شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بودیم که دستگاه‌های اجرائی و مدیران آنها مورد بازخواست اساسی دفتر فنی استانداری و حتی تهدید به برخورد با آنها بوده‌ایم؟ حالا چه کسی باید با خود آنها برخورد کند؟
آیا پول و سرمایه بیت المال در چنین نهادهای نباید تحت نظارت قرار بگیرد یا آنها از نظارت معاف بوده‌اند؟
DSC_0276
 
خادمی: افراد غیرمتخصص نباید برای نظارت بر پروژه‌ها حاضر شوند
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به این پروژه‌ها گفت: نباید افراد بی‌اطلاع و غیرمتخصص برای نظارت بر روی پروژه‌ها حاضر شوند.
خادمی تصریح کرد: در برخی پروژه ایراداتی است که باید با کسانی که این پروژه را به صورت ناقص اجرا می‌کنند و الزامات ساخت و ساز را رعایت نمی‌کنند برخورد شود و ضمن اینکه مشکل موجود در پروژه هم باید برطرف شود.
وی با بیان اینکه باید با ناظرین پروژه‌هایی که در امر نظارت کوتاهی می‌کنند نیز برخورد شود، چرا که پول بیت‌المال در این پروژه‌ها هزینه می‌شود و نباید به هدر برود.
عدم رعایت اصول فنی در پروژه هتل ورزش بویراحمد/جهانبخش: مشکلات برطرف می‌شوند
به گزارش کبنا، یکی دیگر از پروژه‌های که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، پروژه هتل ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان بود که در حال حاضر در مرحله نماکاری است که عدم رعایت اصول فنی در دیوار آجری داخلی، شکستگی تیرچه‌ها و کرمویی بخشی از بتن‌ریزی تیرچه‌ها از جمله مشکلات این پروژه عنوان شد.
در ادامه جهانبخش ایزدپور با اشاره به اینکه پروژه هتل ورزشی استان در سال ۸۶ کلید خورد، بیان کرد: این طرح طی چند سال اخیر دارای مشکلات متعددی از جمله دیوار آجری داخلی و تیر و تیرچه بود که این مشکلات در حال برطرف شدن هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با پیگیری مسئولان استانی این پروژه فعال شده است که برای سال ۹۴، مبلغ یک میلیارد تومان و برای سال ۹۵ نیز یک میلیارد دیگر اختصاص داده شد و امیدواریم این پروژه در سال ۹۵ به پایان برسد.
*بر اساس این گزارش، همچنین در این نشست راه اصلی یاسوج- شیراز و طرح مهندسی نامتناسب آن با مشخصات راه اصلی و ایجاد قوس‌های متعدد هم مورد نقد اساسی قرار گرفت.
*عدم رعایت اصول ایمنی در حین کار در برخی پروژه‌ها بویژه راه باغچه سادات و طرح‌ کانال در حال احداث هدایت آب‌های سطحی کنار جاده‌ی یاسوج و تنگ کناره نیز ارزیابی و نقد شد.
DSC_0296
DSC_0298
سهمگین: استاندار به مدیران کم‌کار تذکر دهد
سید انتظام سهمگین دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این جلسه بهسازی، مقاوم‌سازی و رفع نواقص و اشکالات ساختمان در حال احداث استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اصلاح راه اصلی یاسوج-شیراز و حذف برخی قوص‌های اضافی و نیز پیش‌بینی کمیته‌ای برای اصلاح طرح کانال آب‌های سطحی محور یاسوج-تنگ کناره، پیشنهاد و مورد تصویب قرار گرفت.
سهمگین تصریح کرد: امید می‌رود استاندار محترم کهگیلویه بویراحمد به دستگاه‌های اجرائی استان جهت رعایت دقیق و کیفیت پروژه‌ها تذکر دهد.
وی همچنین از استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخواست کرد تا بر روند اجرایی پروژه ساختمان جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد نظارت و دقت بیشتری شود و تذکرات لازم را در این خصوص بدهد.
DSC_0271   DSC_0277 DSC_0278  DSC_0281 DSC_0282 DSC_0283 DSC_0287 DSC_0288  DSC_0297  DSC_0299 DSC_0306
رهاشدن فاضلاب دانشگاه یاسوج در زمین‌های مجاور
موضوع رها شدن فاضلاب دانشگاه یاسوج در زمین‌های مجاور یکی دیگر از موضوعاتی بود که در شورای فنی استان مطرح شد و موضوعی که لدنی‌نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد دوست نداشت در این شورا بحث شود، لدنی‌نژاد گفت: قبل از این با آقای رمضانی رئیس وقت دانشگاه یاسوج پیرامون این موضوع صحبت کردیم ولی بعد از ایشان کاری عملاً در این زمینه انجام نگرفت. اما شبکه فاضلاب در جلوی دانشگاه و در خیابان منتهی به دانشگاه از سمت زیرتل اجرا کردیم ولی به علت اشتباه دانشگاه، امکان اتصال فاضلاب دانشگاه یاسوج به فاضلاب شهر وجود ندارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مشکل به دوران قبل از آقای رمضانی بر می‌گردد، افزود:  فاضلاب دانشگاه یاسوج بد اجرا شده است.
وی اضافه کرد: شبکه فاضلاب دانشگاه دولتی یاسوج به شکل وارونه طراحی شده و همین موجب شده تا فاضلاب تولید شده در این دانشگاه از منطقه زیرتل، سوار بر شبکه فاضلاب شهری نشود.
لدنی‌نژاد گفت: باید فاضلاب دانشگاه یاسوج از سمت منطقه ترمینال و ساحلی به شبکه شهری فاضلاب متصل شود که این کار نیازمند تملک بخشی از اراضی کشاورزان توسط دانشگاه است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
چرا مدیر کل دفتر فنی استانداری که هر روز با نظرات رنگارنگ بر صفحات جراید و شبکه های مجازی اظهار فضل می فرمایند ،حالا جوابگو نیست؟!؟!ان هم پروژه ای که خواسته یا ناخواسته روزی چند بار در جلو چشمانش رژه میرود؟؟؟؟؟
کارمند وزارت کشور
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اقای مهندس کاظمی به محض رویت نواقصات دستور رفع ان را صادر وتذکر کتبی به پیمانکار وبازخواست ناظر اقدام نموده واز انتقاد نهراسیده واستقبال کرده وبادید باز پذیرفته ولی خداوکیلی ان کسی که مسول .. مگر تا دوماه پیش هرروز از این ساختمان بازدید نمیکرده چطور در مدت این سه سال ان را ندید ولی به محضی که از استانداری به برنامه وبودجه رفت این نواقصات را مشاهده کرد یا دنبال .. بود که نه اقای مهندس نیک اقبالی ونه مهندس کاظمی هیچ مسولیتی به ایشان ندادند وایشان رفت سازمان وع.. کرد ودر .. بعضی ها قرار گرفت که زمینه اش در خودش فراهم بود ولی ایشان دنبال ... در اداره بود ودنبال کار پیمانکاری در ادارات که مسولین استانداری به ایشان اعتماد نداشتند هیچ کس عقل کل نیست واز انتقاد هم نباید هراسید قطعا خداوند رحمان مکر خودش را به خودش برمیگرداند
نظام مهندسی
Iran, Islamic Republic of
تمام گزارش شورای فنی .. و در جهت ..ب و بهره برداری م... مبیاشد . اجرای اسکلت این ساختمان از اردیبهشت شروع شده که شورای فنی به برنامه بودجه منتقل شده بوده . ناشاقولی ستون باید توسط دوربین نقشه برداری کنترل گردد و عکسها ارائه شده تابلو هستند که با فتوشاپ جهت تخریب دستکاری شده . ضمنا اهالی فنی برنامه بودجه کسانی هستن که یا پروانه نظارت نظام مهندسی ندارند یا به دلیل تخلفات حرفه ای پروانه اشتغال آنها ... گردیده پس نمیتوانند و صلاحیت اظهار نظر ندارند این است مشکل این مملکت که کسی که .. ندارد در جایگاه اظهار نظر. و بهره برداری در جهت . خود مینماید
apdi.ir
Germany
تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1