تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۱۲۶۸۲۵

روایت جدید هاشمی رفسنجانی/ اراذل و اوباش در نقش مسافربرنمای شخصی + تصاویر

۰
کبنا ؛


اخبار ایران و جهان در این پست گردآوری شده است.

قاتل ماموران ناجا پس از ۱۶ سال دستگیر شد


فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: یک شرور مسلح که عامل اصلی شهادت شش مامور انتظامی در ۱۶ سال پیش بود، در بخش بمپور این شهرستان دستگیر شد.
قاتل ماموران ناجا پس از 16 سال دستگیر شد دوستعلی جلیلیان اظهار کرد: با افزایش پوشش اطلاعاتی، ماموران انتظامی پاسگاه دامن از تردد شرور معروف در این منطقه آگاه و او را در مخفیگاهش دستگیر و تحویل آگاهی ایرانشهر دادند.
فرمانده انتظامی ایرانشهر افزود: در تحقیقات مقدماتی از متهم و بررسی سوابقش مشخص شد او در سال ۱۳۷۸ فردی را در ایرانشهر به قتل رسانده است.
این مسئول انتظامی ادامه داد: این شرور به جرم‎های مختلف ازجمله به شهادت رساندن شش نفر از ماموران انتظامی پاسگاه دامن، سرقت مسلحانه یک خودرو و دو موتورسیکلت، سرقت مسلحانه خودرو تویوتا با انگیزه درگیری طایفه‌ای، راهبندان در جاده و سرقت اموال مسافران اتوبوس و مجروح کردن سه نفر از ماموران پلیس در این راهبندان و گروگانگیری دو پزشک اعتراف کرد.
وی افزود: این متهم به همراه پرونده شرارت به مراجع قضایی شهرستان ایرانشهر تحویل شد.
جلیلیان بیان کرد: پلیس برای تامین و گسترش امنیت در ایرانشهر از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و شهروندان نیز می‎توانند موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع رسانی کنند.




حکم رییس جمهور برای رییس فضای مجازی



رییس‌جمهور طی حکمی دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی را به عنوان «دبیر شورای عالی و رییس مرکز فضای مجازی کشور» منصوب کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: رییس‌جمهور طی حکمی دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی را به عنوان «دبیر شورای عالی و رییس مرکز فضای مجازی کشور» منصوب کرد.
متن حکم حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی
در اجرای ماده (۲) آیین‌نامه داخلی شورای عالی فضای مجازی کشور و با توجه به تخصص و تجربیات ارزنده جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر شورای عالی و رییس مرکز فضای مجازی کشور» منصوب می‌شوید.
شایسته است با بهره‌گیری از آرای صاحب‌نظران و متخصصان ذیربط و استفاده از توان علمی و امکانات مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه تحقق ده محور مهم مذکور در حکم جدید معظم له، اهتمام ویژه معمول دارید.
توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
حسن روحانی
رییس جمهور و رییس شورای عالی فضای مجازی»




اعدام دختر سوری به جرم واتس آپ


داعش ادعا کرده است این دختر از طریق واتس آپ با برادرش که عضو ارتش «الاسود الشرقیه»(شیرهای الشرقیه) در قلمون است، درباره داعش گفتگو کرده است.
اعدام دختر سوری به جرم واتس آپ
 دیده بان حقوق بشر سوریه با اشاره به این که گروه تروریستی داعش یک دختر ۲۲ ساله سوری را به جرم استفاده از واتس آپ اعدام کرده است، اعلام کرد: داعش ادعا کرده است این دختر از طریق واتس آپ با برادرش که عضو ارتش «الاسود الشرقیه»(شیرهای الشرقیه) در قلمون است،درباره داعش گفتگو کرده است به همین دلیل وی را بازداشت و پس از دو ماه اعدام کرده است.

گفتنی است، یک گروهک تروریستی است که بخش‌های بزرگی از شمال عراق و شرق سوریه را در تصرف خود دارد. این گروه به رهبری ابوبکر البغدادی از مجاهدین سلفی جداشده از شبکهٔ القاعده تأسیس شده و با دولت‌های عراق و سوریه و دیگر گروه‌های شورشی مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده‌است.






واکنش مغرضانه واشینگتن پست به نمونه‌برداری ایران از پارچین


واشینگتن پست مدعی شد نمونه‌گیری ایران از تاسیسات هسته‌ای خود نقض مستقیم پروتکلی است که دولت آمریکا ادعا کرده بود آن را اجرا خواهد کرد.
واکنش مغرضانه واشینگتن پست به نمونه‌برداری ایران از پارچین
 روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در پایگاه اینترنتی خود در مقاله‌ای مغرضانه به قلم جنیفر روبین نوشت: درست همانطور که پیش بینی شده بود، گزارش ها تاییدکننده این مطلب است که ایران خودش از تاسیسات نظامی پارچین نمونه‌برداری کرده است. این نقض مستقیم پروتکلی است که دولت آمریکا ادعا کرده بود آن را اجرا خواهد کرد.
همانطور که بسیاری از منتقدان گفته‌اند، اجازه دادن به ایران برای بازرسی از تاسیسات خود، قدرت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تضعیف می کند و سابقه‌ای را برای ایران ایجاد می کند و پروتکل های بازرسی در توافقات دیگر را نیز بی‌تاثیر خواهد کرد. با این حال هنوز فرصت برای بی اثر کردن این لطمات و توافق هسته‌ای وجود دارد. هنوز چند ماه تا «روز اجرا» یعنی یک روز پس از لغو تحریم‌ها باقی است. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش بدهد که ایران تعهدات اولیه خود را به انجام رسانیده است باید منتظر بماند. کنگره هنوز می‌تواند نقشی ایفا کند.
کنگره می‌تواند از اکنون تا روز اجرای توافق راگیری‌هایی انجام بدهد. باید در مورد لغو تحریم های جدید فقط در صورت آزادی آمریکایی هایی که در ایران زندانی هستند، رای گیری کند. به علاوه، باید در مورد تحریم های جدید در صورت ادامه حمایت ایران از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و شواهدی که افزایش حمایت این کشور از گروه های تروریستی را نشان می دهد، رای گیری کند. کنگره همچنین باید پیش از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به آمریکا در مورد ارسال بمب های ضد سنگر به اسرائیل رای گیری کند.
در خاتمه این مقاله آمده است دموکرات ها از توافقی حمایت می‌کنند که پر از موارد شرم آور است. آنها باید برای تجدید نظر در حمایت از توافقی که مانع دستیابی ایران به بمب می‌شود تحت فشار قرار بگیرند.




مداح جوان با قفل فرمان به قتل رسید!


یک مداح اهل بیت(ع) که در یک نزاع و درگیری مورد ضرب و شتم واقع شده بود، روز گذشته بر اثر شدت جراحات دار فانی را وداع گفت.
مداح جوان با قفل فرمان به قتل رسید!
 روز گذشته مورخ یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۴ پیکر «سعید محمودی» مداح اهل بیت(ع) که به علت ضرب و شتم به قتل رسیده بود، در شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد.

یک منبع آگاه از جزئیات قتل این مداح کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: مداح «محمدرضا محمودی» معروف به «سعید محمودی» در مراسم ختم آقای سرابی (پدر شهید) درمسجد میرعبدالهی شهرباقی در روز پنج شنبه نوزدهم شهریور ۹۴ حوالی ساعت پنج بعدازظهر به علت اسم نبردن از یکی از کسبه و آشنایان در مجلس ختم، مورد خصومت ضارب قرار می گیرد و قاتل با قفل فرمان محمودی مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.
وی افزود: محمودی به کما می رود و به تهران منتقل می شود، پس از چندروز در تهران تسلیم مرگ شده و جسد وی به کرمانشاه منتقل می شود. روز یک شنبه ۳۰ شهریور مراسم خاکسپاری و ختم سعید محمودی در مسجد امام حسین(ع) کرمانشاه برگزار شده و ضارب هنوز فراری است.
در ادامه سرهنگ مرزبانی، رئیس پلیس آگاهی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با رد این مطلب که مداح «سعید محمودی» با قفل فرمان به قتل رسیده است، گفت: شاهدان از هل دادن مقتول توسط ضارب خبر داده اند و هنوز عمد یا غیرعمد بودن این قتل توسط مأموران نیروی انتظامی به اثبات نرسیده است.




فرزند آینده‌تان را با آرامش راهی دنیا کنید


ارتباط جنین با مادر فقط فیزیکی نیست بلکه آسایش و آرامش محیطی که جنین در آن رشد می کند، هم در آینده فرزندی که قرار است متولد شود تاثیر دارد.

اگر به زنان باردار دقت کنید و با آنها به گفتگو بپردازید، متوجه خواهید شد که برخی از آنها دچار نوعی نگرانی، اضطراب و افسردگی هستند، این تنش‌ها گاهی به قدری شدت می‌یابند که باعث فرو رفتن آنها در لاک خود می شود و ایشان را از انجام فعالیت‌های روزمره باز می‌دارد.
می خواهم نگران نباشم اما نمی شود
زنان باردار به دلیل شرایط خاصی که در دوران بارداری دارند نگرانی های بسیاری را تجربه می کنند. نگرانی هایی که گهگاه و یا به طور دائم به سراغشان می آید اما برای برخی از آنها فرار کردن از این نگرانی ها امری محال است.
خیلی از این نگرانی ها از مسائلی سرچشمه می گیرد که مثلا یک زن پا به ماه دچار این تشویش می شود که فرزندش پسر خواهد شد یا دختر؟ بعضی خانواده ها اصرار دارند عروس یا دخترشان دختر به دنیا بیاورد.
 گرم نبودن کانون خانواده، بارداری در سنین بالا، ترس از زایمان و غیره همگی از عواملی هستند که دست به دست می دهند و باعث تنش در زن باردار می شوند.
باید گفت که حساسیت این موضوع در سه ماهه اول بارداری بسیار شدیدتر است ، چرا که تغییرات هورمونی در این زمان به بیشترین حد خود می رسد.
این نکته بسیار مهم را هم باید در نظر داشت که جنین همواره با مادر خود در تعامل بوده و هر گونه رفتار مثبت و منفی  مادر را درک می کند.
فرزندتان را از دوران جنینی تربیت کنید
تحقیقات نشان می‌دهد که جنین از حواس کاملا جمعی برخوردار است و پیش از تولد می‌تواند از حواس خود استفاده کند. لذا توجه به اینکه مادر در چه شرایط روحی، روانی و جسمی به سر می‌برد، بسیار حائز اهمیت است. به طوری که از دید برخی روانشناسان مجرمین و حتی دیکتاتورهای تاریخ که دست به جنگ هایی زدند که در آن هزاران هزار انسان کشته شدند دوران جنینی شان همراه با اضطراب و عدم آرامش محیط سپری شده است.
افسردگی پیش از بارداری در کنار تنش ها و نگرانی‌های زیاد دوران بارداری  مادران باعث می‌شود تاثیرپذیری تربیتی جنین از این شرایط متفاوت از شرایط عادی باشد.
به مادران باردار زور نگویید
دکتر ربابه غفار تبریزی روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هر گونه رفتار منفی و محیطی ناآرام با مادران باردار باعث می‌شود تا نوزاد آنها در آینده رفتارهایی تحریک پذیر و عصبی از خود نشان دهند و در برخی موارد هم بیش فعال گردند. چرا که در صورت عدم مهار شدن رفتارهای خشونت آمیز ، کودک در بزرگسالی به سوی آن رفتارها بیشتر جذب شده و آنها را اکتساب می کند. باید این نکته را هم مورد توجه قرار داد که جنین از ۲ تا ۳ ماهگی به بعد تمام تغییرات محیطی را متوجه می‌شود.
وی همچنین افزود: بهتر است که کارهای سنگین بر دوش زنان باردار گذاشته نشود و در کارهای روزمره همواره کسی کمک حال آنها باشد.
تبریزی با اشاره به اهمیت فضای پس از بارداری نیز گفت: آرام نگه داشتن  محیط در این زمان نیز بسیار مهم می‌باشد و باید از همان بدو تولد هم برای مادر و هم برای فرزند در خانه فضای امنی ایجاد شود و از دعوا،‌ جدل و سر و صدا دوری شود. همچنین والدین در نظر داشته باشند که به موقع نیاز کودک خود را برآورده کنند.
هیچ وقت به فرزند آینده تان بد و بیراه نگویید
دکتر شاه‌مرادی روانشناس عنوان کرد: باید گفت که برخی افراد بزهکار و مجرم نتیجه بارداری های ناخواسته والدینشان هستند. در چنین زایمان‌هایی که والدین قصد قبلی برای باردار شدن نداشته‌اند، شروع به صحبت‌های منفی و ناخوشایند می‌کنند و مدام می‌گویند که "ما این بچه را نمی‌خواستیم" و یا "الان چه زمان بارداری است" این صداها در ضمیر ناخودآگاه نوزاد تاثیر می گذارد. به تبع آن فرزند متولد شده حس می‌کند که فرد دوست داشتنی نیست و برای انتقام گرفتن از دیگران دست به رفتارهای مخرب و مجرمانه می‌زند.
 بزهکاری ریشه در دوران جنینی دارد
شاه‌مرادی خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش‌های متعدد شرایط مادر در دوران بارداری چه به لحاظ روحی، روانی و جسمانی همگی بر روی جنین اثرگذار هستند. در بسیاری از مواقع شرایط جسمی مادر بر روی شرایط روانی جنین اثرگذار است.
فقر غذایی، فقر آهن، استرس، مصرف سیگار و مشروبات الکلی همگی عواملی هستند که اگر مادر در دوران بارداری به آن‌ها بی توجه باشد جنین تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
کودکان متولد شده از این مادران رفتارهایی پرخاشگرانه، بزهکارانه، بیش‌فعال، منزوی، افسرده و احتمالاً اختلالات دوقطبی را از خود بروز خواهند داد.
دکتر شاه مرادی در ادامه گفت: ضمیر هوشیار افراد از همان دوران جنینی شکل می‌گیرد. به این صورت که صحبت های محبت آمیز مادر و پدر با جنین  بر روی ضمیر ناخودآگاه او اثر گذاشته و برای مادران زایمان را راحت می کند. همچنین این رفتارها از سوی والدین موجب می‌شود تا فرزندانی آرام و بدون اضطراب داشته باشند. باید گفت که این موضوع از ابتدای بارداری بر روی جنین اثرگذار است اما هر چه به ماه‌های آخر نزدیک می‌شوند، اثر آن پررنگ‌تر می‌گردد.
در کنار ریزفاکتورهای فیزیولوژیکی که مادر به آن توجه می کند تا فرزند آینده اش از نظر جسمی کودکی سالم باشد، باید به این نکته هم توجه کرد که مادر باید برای فرزندش محیطی را فراهم کند تا در معرض استرس و تنش قرار نگیرد و ۹ ماهی که در شکم او مهمان است ، دوران پر از آرامش را تجربه کند، این مسئله گرچه شاید در دوران جنینی خیلی به چشم نیاید اما والدین باید توجه کنند که فراهم کردن محیطی آرام آینده او را رقم می زند.

گزارش از الهام رضایی





بیل گیتس چگونه بیل گیتس شد


شروع یک کار جدید سخت است اما وقتی درها را باز کردید، کارتان شروع شده است. در بسیاری از موارد، باید خیلی بیشتر از زمانی که برای بقیه کار می‌کردید زمان بگذارید.
امروز برای موفق شدن در یک کار و تجارت، باید انعطاف‌پذیر باشید، برنامه‌ریزی خوب داشته باشید و مهارت‌های سازمانی را بدانید. خیلی افراد با این فکر کاری را شروع می‌کنند که با روشن کردن کامپیوترها یا باز کردن در شرکتشان، پول پارو خواهند کرد. اما واقعیت این است که پول درآوردن خیلی سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به همین دلیل باید برای برنامه‌ریزی وقت بگذارید تا موفق شوید.
بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان است که ۱۱ سال متوالی برنده این عنوان بوده و دارایی او در حدود ۵۱ میلیارد دلار تخمین زده می شود. گیتس در سن ۴۳ سالگی ثروتمندترین مرد جهان بود. او از سن ۲۰ سالگی تاکنون رئیس شرکت مایکروسافت بوده است که ارزش آن چیزی در حدود ۵۰ بیلیون دلار است.
توصیه های ارزشمند ثروتمندترین مرد جهان// در حال کار /// ویژه آقای صباغ ///
در این گزارش برآنیم تا به توصیه‌های بیل گیتس برای موفقیت در کسب و کار اشاره کنیم تا با شیوه کسب و کار و رازهای موفقیت این غول کامپیوتری آشنا گردیم و در آخر از راز سایت‌های موفق در کسب‌وکار اینترنتی را پرده برداری میکنیم:
گیتس پدیده قرن بیستم یعنی بزرگترین غول کامپیوتری است که طلوع برق آسای وی همراه با شهرت و اقبالش، موید ظهور یک نظم تجارت جهانی جدید است. گیتس در شیوه کسب و کار خود به مدیران توصیه مى کند که با «الگوى زندگى اینترنتی» آشنا شوند؛ « دستهاى خود را بکار اندازید! بایستى با پست الکترونیک و دیگر ابزار دیجیتالى کار کنید و با روش کار آنها خوب آشنا شوید. باید به چشم ببینید که «سایت» اینترنتى رقیبان چگونه است. بایستى خود از کاربران اینترنت گردید؛ چندین کتاب در این زمینه بخوانید و سفر با شبکه جهانى را آغاز کنید!»
اینترنت رسانه ای بسیار بزرگ است که به وسیله آن همه افراد می توانند هر تصویری که از خودشان می خواهند در ذهن مردم و مخاطبین ایجاد کنند

اول: جریان اطلاعات‏ را خون زندگى بخش بدانید
گیتس عقیده دارد که شایسته ترین راه شاخص نمودن شرکت در میان رقیبان‏ و بهترین راه پیش افتادن از دیگران، بهره بردارى کارآمد از «اطلاعات» است و چگونگى و روش گردآوری، مدیریت و کاربرد اطلاعات است که سرنوشت برد و یا باخت ما را رقم مى زند.
گیتس براى روان ساختن جریان پیوسته اطلاعات در سازمان ها، دوازده گام بنیادین را برمى شمارد:
۱- در انجام ارتباطات سازمانی از راه ( پست الکترونیکی) پافشاری کنید
۲- داده ها و اطلاعات فروش را همواره به صورت ( در خط مستقیم ) از روی نمایشگر رایانه بررسی کنید
۳- در تجزیه و تحلیل وضعیت کسب و کار، از رایانه شخصى (‍PCS) بهره بگیرید و کارکنان فرهیخته را در بخشهاى نیازمند به سطح فکرى بالا در زمینه تولید، خدمات، و سودآورى بگمارید
۴- به یارى ابزار دیجیتالی، «تیم هاى نمادین (مجازى) فراسازمانی» بیافرینید تا اعضا بتوانند آگاهیهاى همدیگر را در سراسر جهان و به هنگام بیفزایند.
۵- همه فرآیندهاى «کاغذی» را به «دیجیتالی» تبدیل کنید و تنگناهاى ادارى را برطرف نمایید.
۶- با بکارگیرى ابزار دیجیتالى از فعالیتهاى «تک- وظیفه‌ای» بکاهید و یا آنها را به فعالیتهاى «ارزش‌افزا» تبدیل کنید، تا مهارتهاى کارکنان فرهیخته را خوب بکار گیرید.
۷- یک جریان «بازخورد» دیجیتالى بوجود آورید تا به افزایش کارآیى فعالیتهاى کمی، و کیفیت کالاها و خدمات، بیفزاید.
۸- نظام دیجیتالى را براى انتقال دیدگاهها و شکایتهاى مشتریان به کارکنانى که مسئولیت و توان بهسازى فرآورده ها را دارند‏، بکار گیرید.
۹- به یارى ارتباطات دیجیتالی، طبیعت و چگونگی، مرزها، و پیرامون کسب و کار خود را دوباره بررسى کرده و خوب بشناسید.
۱۰- اطلاعات بازرگانى را با شتاب انتقال دهید. با بکارگیرى روش جابجایى دیجیتالی، چرخه داد و ستد اسناد را با تامین کنندگان و شریکان، کوتاه کنید و در همه موارد به هنگام باشید.
۱۱- فرآورده ها (کالا/ خدمات) را با کمک روشهاى دیجیتالى به مشتریان برسانید و دست واسطه ها را کوتاه کنید.
۱۲- با کمک ابزار دیجیتالی، مشتریان را در حل مشکلات خود راهنمایى کنید.
توصیه های ارزشمند ثروتمندترین مرد جهان// در حال کار /// ویژه آقای صباغ ///
دوم: بازرگانى اینترنت را بشناسید و به کار گیرید
گیتس مى گوید که شرکتها و سازمان هاى تجارى در دهه آینده ابزارهاى دیجیتالى را به خدمت خواهند گرفت چرا که تصمیم گیرى هاى پرشتاب، واکنشهاى کارآمد و تماس هاى بى واسطه با مشتریان، از ویژگیهاى شرکتها و سازمانهاى سده بیست و یکم است که در آنها بسیارى از داد و ستدها به صورت «خودخدمتی» (سلف سرویس) دیجیتالى درخواهند آمد، واسطه ها یا به فعالیتهاى ارزش آفرین رو خواهند آورد و یا میدان را خالى خواهند کرد‏، واحد «خدمات مشتریان» پیشاهنگ فعالیتهاى ارزش افزا در هر کسب و کارى خواهد شد.
بیل گیتس مى گوید که براى بهره گیرى از توانمندى هاى بى مانند اینترنت در آفرینش پیوند دو سویه با مشتریان باید یک «سایت» در شبکه جهانى برپا سازیم که این امر خود نیازمند به پشتیبانى بى‌دریغ مدیریت ارشد و شناخت ایشان از فن‌آورى اینترنتى مى باشد.
گیتس توصیه مى کند که ما با «الگوى زندگى تار عنکبوتی» سازگار شویم که در آن شبکه جهانى از راه اینترنت با هم پیوند مى خورد. در «الگوى زندگى تار عنکبوتی» گیتس حرکت در شبکه اینترنت همانند حرکت عنکبوت در تور خود است که مى‌تواند در همه جهات و با شتاب حرکت کند. بنابراین توصیه گیتس به ما این است که بازرگانى اینترنتى را بشناسیم و الگوى زندگى تار عنکبوتى را به کار گیریم تا در شبکه اینترنت در همه جهات و با شتاب حرکت کنیم.
سوم: دانش و آگاهی را به خدمت اندیشه های راهبردی درآورید
گیتس اعتقاد دارد که دانش و آگاهی را میبایست به خدمت اندیشه های راهبردی درآوریم و برای این منظور گیتس، رعایت نکات زیر را ضرورى مى داند:
- خبرهای ناگوار را با شتاب پخش کنید
گیتس عقیده دارد که یکی از ویژگیهای هر مدیر خوب اینست که بتواند به جای انکار خبرهای بد، با آنها کنار بیاید و چگونگی خبرها را به خوبی شناسایی کند.
- خبرهای بد را به خوب تبدیل کنید
گیتس عقیده دارد که برای موفقیت در کسب و کار باید به پیشواز خبرهای بد برویم تاجاهایی را که نیاز به بهسازی دارند بشناسیم و خبرهای بد را به پیامدهای خوب تبدیل کنیم.
- از آمارهای خود آگاه باشید
گیتس نیز عقیده دارد که آگاهى از اعداد و تحلیل و فهم آنها بنیان شناخت هر کسب و کار است و مى‌گوید: آگاهی به عدد و رقم های سازمان، چیزی بیش از تراز کردن ماهانه دفترهای حسابداری است.
- انسانها را به کارهای فکری بکشانید
گیتس می گوید که باید نرم افزارهای تحلیلگری را ارایه دهیم که به ما این فرصت را بدهد تا نیروی انسانی ارزشمند خود را از گردآوری اطلاعات رهانیده و به فعالیتهای ارزش آفرین بگمارد، تا این نیروها بازده شگرفی داشته باشند.
- بهره هوشی سازمان خود را بالا ببرید
گیتس برای آنکه بهره هوشی سازمان خود را بالا ببریم، توصیه می کند که از «مدیریت دانایی» استفاده کنیم؛ یعنی اطلاعات را گردآوری و سازماندهی کرده و سپس به کاربرانی که بدان نیاز دارند برسانیم و برای بهسازی پیوسته اطلاعات از راه تجزیه و تحلیل داده ها با دیگران همکاری داشته باشیم، به واکنش مشتریان شتاب ببخشیم و آموزش را بی دردسر کنیم به گونه ای که به افراد این امکان را بدهیم تا در خانه و یا محل کارشان، در پشت میز خود و هر گاه که برنامه هایشان اجازه دهد، به آموختن بپردازند.
- به یاد داشته باشید که بردهای بزرگ با خطرهای بزرگ همراهند
گیتس در این خصوص می گوید: «دور بودن از اطلاعات در میدان کارهای دانش‌بر، همانند جدا کردن مغز از پیک دانشمند فرهیخته است». بنابراین گیتس توصیه می کند که یک نظام دیجیتالی را در سازمان به وجود آوریم و این نظام را دربست در اختیار خود قرار دهیم تا بتواند مدیریت دانایی، عملیات سازمان و نظامهای بازرگانی را آنچنان به هم پیوند زند که با همدیگر یک نظام یکپارچه دیجیتالی بیافریند، این نظام دیجیتالی باید بتواند توان آزمایش فرآورده ها بر مبنای استانداردها و پذیرش جهانی را داشته باشد و ضمن بازنگری های لازم، مهار کار را از دست ندهد.
توصیه های ارزشمند ثروتمندترین مرد جهان// در حال کار /// ویژه آقای صباغ ///
چهارم: به عملیات سازمان بینش بیفزایید
گیتس در این خصوص نیز رعایت موارد زیر را توصیه مى‌کند:
- فرآیندهایی را برگزینید که به کارکنان اختیار می دهند
گیتس عقیده دارد که باید به نیروی ابتکار فرد میدان داده شود و کارکنانی که نسبت به نظامهای تولید و طرز کار آنها آگاهی بیشترس دارند، بهتر و هوشمندانه تر بکار گرفته شوند.
- به یاری فن آوری اطلاعات به مهندسی دوباره بپردازید
گیتس عقیده دارد که فن آوری اطلاعات عصای دست فرآیندهای کارآمد است که این فرآیندها در زمان و منابع دیگر تا ده برابر از پیش، صرفه جویی می کنند.

- فن آوری اطلاعات را منبعی راهبردی به حساب آورید
بیل گیتس عقیده دارد که مدیرعامل باید به فن آوری اطلاعات به چشم منبعی راهبردی بنگرد که به افزایش درآمد شرکت کمک می کند. باید مدیرعامل فن آوری اطلاعات را نیز همپای دیگر فعالیتهای شرکت به خوبی بشناسد و مدیر ارشد فن آوری اطلاعات (CIO) باید خود عنصری از گروه گسترش راهبردهای شرکت باشد تا بتواند نظام اطلاعات را در خدمت اجرای راهبردها سامان دهد.
توصیه های ارزشمند ثروتمندترین مرد جهان// در حال کار /// ویژه آقای صباغ ///
پنجم: در انتظار غیر منتظره ها باشید
گیتس تاکید دارد که باید بپذیریم که در عصر دیجیتالى زندگى مى کنیم تا از پیامدهاى مثبت و توانمندیهاى آن بهره بگیرم؛ گیتس خود مى گوید که من فرد خوش بین هستم و به پیشرفت اعتقاد دارم. من از اینکه در چنین دوره اى از تاریخ زندگى مى کنم خشنودم؛ ابزار دوران صنعتى به کمک ماهیچه هاى ما آمدند، ابزار دوران دیجیتالى میدان فعالیت و توان مغز و اندیشه ما را گسترش مى دهند. بسیار خوشحالم که فرزندانم در این دوران رشد مى‌نمایند.»

و اما کمی در مورد کسب و کار اینترنتی :
چرا بسیاری در کسب و کار اینترنتی خود موفق بوده اند؟
اینترنت رسانه ای بسیار بزرگ است که به وسیله آن همه افراد می توانند هر تصویری که از خودشان می خواهند در ذهن مردم و مخاطبین ایجاد کنند
در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما چند سال سن دارید ، اصلا مهم نیست که شما چقدر سرمایه دارید ، در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما در کجای این کره خاکی زندگی می کنید. یک کارآفرین به همراه ایده نو و خدماتی که برای مخاطبین جذاب باشد یکی از دلایل موفقیت در کسب و کار است .ایجاد کسب و کار اینترنتی همانند رفتن به یک سفر دور و دراز است ، سفر به مکانی ناشناخته و مهم تر از آن سفری که حتی تجربه کسانی که از شما جلوتر هستند برای موفقیت شما کافی نیست.
توصیه های ارزشمند ثروتمندترین مرد جهان// در حال کار /// ویژه آقای صباغ ///
تنها راهنمای شما برای شروع این سفر یک نقشه است، یک نقشه ای که تا پایان این سفر راهنمای شما باشد و به شما کمک کند. نام این نقشه در کسب و کار اینترنتی ( طرح تجاری Business Plan ) است. طرح تجاری شامل بخش های زیر است.
۱-    چشم انداز ( آغاز یک تجارت و کسب و کار با یک چشم انداز وسیع شروع می شود )
۲-    ماموریت (ماموریت منظور و قصد شما را از کسب و کار و تجارت شما مشخص می کند )
۳-    هدف (داشتن یک هدف خوب، به فعالیت های شما در تجارت معنی و جهت می دهد)
۴-    راهبرد (راهبرد، مسیرها را درجهت هدف‌هایتان هدایت می کند )
۵-    برنامه ( هر کسب و کاری برای موفقیت، برنامه می‌خواهد)
کارشناسان کسب و کار اینترنتی را  به ۱۰ گروه عمده تقسیم کرد:
۱-    ایجاد اجتماعات آنلاین
۲- خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف
۳- تبلیغات اینترنتی
۴-ارائه خدمات تخصصی به دیگران
۵- ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش
۶- تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف
۷- چند رسانه ای یا مالتی مدیا
۸- پیوستن به شبکه های واسطه گری
۹-خدمات مربوط به ایمیل
۱۰- سرمایه گذاری مشترک

راز سایت‌های موفق در کسب‌وکار اینترنتی
- سایت خود را ساده سازی کنید
- طمئن شوید که سایت تان به سرعت بارگذاری می شود
- اطلاعات و مقالات آموزشی رایگان در مورد صنعت تان ارائه کنید
- آدرس ایمیل یا اطلاعات تماس بازدیدکننده های خود را به دست آورید
- برای وب سایت خود ساختار حرفه ای طراحی کنید
- اهمیت صفحه درباره ما را فراموش نکنید
- بدون گوگل هرگز!!!! کسب و کار اینترنتی رشد نخواهد کرد
- شبکه های اجتماعی یار کمکی کسب و کارتان هستند
- خبرنامه بر روی وب سایت یک الزام است

منتظر گزارش های دیگر از موفقیت در کسب و کار اینترنتی باشید

گزارش از حسین توکلی




انصارالله دو سرباز سعودی را اسیر کرد


وزارت دفاع عربستان سعودی به اسارت دو نفر از سربازان خود به دست نیروهای انصارالله اذعان کرد.

 به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی "واس"؛ "احمد العسیری" -مشاور وزارت دفاع عربستان و سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی- در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: "دو نفر از سربازان سعودی پس از آن که مسیر خود را در یمن گم کردند، ناپدید شدند."
"احمد العسیری" با اطمینان بخشی به خانواده این دو سرباز توضیح داد: "شواهد موجود از زنده بودن آنها و اسارتشان به دست نیروهای انصارالله حکایت دارند."
"العسیری" با درخواست از انصارالله مبنی بر رسانه‌ای نکردن تصویر این سربازان، مسئولیت حفظ جان آن دو را متوجه این جنبش دانست.





گزارش /
اراذل و اوباش در نقش مسافربرنمای شخصی + تصاویر


جسارت برخی مسافربرنماهای شخصی به حدی رسیده که برخی نهادها توان مقابله با این افراد را ندارد.
امیر تشیعی   :

وقتی مسافربرهای شخصی پا در کفش تاکسیرانان می کنند و نان این قشر را آجر می کنند ، قانون برای برخورد با مسافربرهای شخصی تعریفی ندارد و در این میان سکوتی محض را از سوی قانون و حتی مجریان آن شاهد هستیم .

آقای ثابتی مطالعه کنید/اراذل اوباش در نقاب مسافربرهای شخصی/مسافرکش ها رحم نمی کنند

این روزها گلایه تاکسیرانان علاوه بر گرانی،  نداشتن درآمد مکفی است و با توجه به اینکه تنها شغل و منبع درآمد آنها از راه جابجایی مسافر است  در این میان کسانی مبادرت به مسافرکشی می کنند که این کار شغل دوم و گاهی سوم آنهاست در حالی که بدون داشتن مجوز و آرم تاکسی در کمال ناباوری مسافرهای تاکسیرانان مجاز را سوار می کنند و کافیست تاکسیرانی معترض شود آن گاه است که که با یک سلاح سرد روبه رو خواهد شد.

*باند مسافربرهای شخصی در انتظار انهدام

اسماعیل بیگی معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص مسافربرهای شخصی می گوید: یکی از حوزه های پیچیده در تاکسیرانی فعالیت غیر مجاز مسافربرهای شخصی است که در همین خصوص قرار بر آن شده که پلیس امنیت با مجموعه تاکسیرانی همکاری کند تا بتوانیم جلوی مسافرکش های غیر مجاز را بگیریم.

به گفته این مقام مسئول عده ای از مسافربرهای شخصی ، افرادی گستاخ و جسور هستند و گاهی اوقات با خود سلاح سرد حمل می کنند و حتی در چند مورد اقدام به ضرب و شتم تاکسیرانان و مردم کرده اند . طی ماه گذشته تعدادی از این افراد به یکی از پایانه  های تاکسی تهران ورود پیدا کرده و پس ار آنکه با اعتراض تاکسیرانان مواجه بوده اند، برای مقابله با این قشر زحمت کش با سلاح سرد به رانندگان حمله ور شده اند.

آقای ثابتی مطالعه کنید/اراذل اوباش در نقاب مسافربرهای شخصی/مسافرکش ها رحم نمی کنند

البته گروهی از  مسافربرهای شخصی در قالب یک باند همکاری دارند و حتی در کمال ناباوری بدون هیچگونه اجازه ای اقدام به تغییر نرخ کرایه مصوب کرده اند و حتی در یک مورد که مسئولان برای اصلاح تابلو مراجعه داشته اند ، مورد ضرب و شتم عده ای از آنها قرار گرفتند.

نکته قابل توجه اینست که ضعف قانون هم در این اتفاقات بی تاثیر نیست و زمانی که پلیس اقدام به دستگیری این افراد می کند نهایتاً به مراجع قضایی معرفی می شوند اما مشکل آنجاست که نبود قانونی برای برخورد با مسافربرهای شخصی دست مراجع قضایی را بسته است.

در نهایت می بایست دستگاه ها و مراجع مرتبط هر چه زودتر دست به کار شوند و قانونی بازدارنده برای برخورد با مسافربرهای شخصی و انهدام باند اراذل و اوباش در نقاب مسافرکش ،  وضع کنند .




شورای‌ نگهبان به "ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان" ایراد گرفت


شورای نگهبان نظر خود را در مورد طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۹۵) قانون مدیریت خدمات کشوری (ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها) اعلام کرد.
نظر شورای نگهبان درباره طرح دوفوریتی اصلاح ماده (95) قانون مدیریت خدمات کشوری به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، طرح دوفوریتی اصلاح ماده (۹۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب جلسه مورخ بیست و نهم شهریور ماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:
۱- اطلاق ممنوعیت بکارگیری افراد بازنشسته و پرداخت به آنها، مغایر بند ۸ سیاست‌های کلی نظام اداری بالنتیجه مخالف بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی است. همچنین اطلاق آن از این حیث که در برخی موارد مانع ایجاد نظام اداری صحیح می‌گردد، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی می‌باشد.
۲- ممنوعیت هرگونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان در خصوص دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳- تبصره ۳، از این حیث که مشخص نیست آیا شامل موارد یا اجازات خاصه هم می‌گردد یا خیر؟ ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.





آرزوهایی که صدام با خود به گور برد
نقش پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز در عملیات کمان با ۱۴۰ فروند هواپیما
ساعت ۱۴ روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تهاجم رسمی و همه جانبه ارتش رژیم بعثی عراق به میهن اسلامی ایران آغاز شد که بخشی در قالب حمله جنگنده‌های نیروی هوایی عراق به نقاط مختلف کشور بود.


۳۱ شهریور تداعی کننده اولین روز جنگ تحمیلی در سال ۵۹ است، هر چند از دو ماه پیش تحریکات همسایه غربی علیه ایران آغاز شده بود.
سال ۱۳۵۸ صدام حسین و حزب بعث قدرت حاکم در کشور عراق بوده و جاه طلبی‌های مرد اول سیاسی این کشور تصرف بخشی از خاک ایران بود.

در سال‌های اولیه بعد از انقلاب شکوهمند، ایران با چالش‌های زیاد سیاسی روبه‌رو بوده و همین بر جسارت صدام برای سوء استفاده از این موقعیت ایجاده شده می‌افزود. هر چند توان نیروی‌های هر دو کشور در سال ۵۹ تقریبا برابر بود، اما کارشناسان و صاحب نظران عراقی بر این باور بودند که ترک خدمت و یا برکناری بعضی از فرماندهان و خلبانان نیروی هوایی ایران، خروج مستشاران نظامی آمریکا، ضعف نگهداری، عدم تامین قطعات هواپیماها و حوادثی سیاسی که در پایگاه‌های هوایی ایران مانند پایگاه تبریز و همدان رخ داده و به برکناری و یا حتی اعدام برخی نظامیان انجامیده بود، به شدت توان نیروی هوایی ایران را کاهش داده است.

به  نظر مستشاران عراقی تمام ۷۹ فروند هواپیماهای پیشرفته اف ۱۴ ایران پیش از آغاز جنگ غیر عملیاتی بوده و تنها نیمی از هواپیماهای اف ۴ و اف ۵ ایران می‌توانستند در جنگ علیه این کشور مشارکت داشته باشند.

فرمانده‌هان نظامی عراق با الگوبرداری از حمله شش روزه اسرائیل به اعراب که به شکست سنگین ائتلاف اعراب منجر شد، در صدد بودند که با حمله گسترده به پایگاه‌های هوایی ایران در روز اول جنگ، تقریبا نیروی هوایی ایران را غیر عملیاتی کرده تا نیروی زمینی این کشور با نفوذ به ایران به اهداف پلید خود دست یابند.

تهاجم غیر رسمی عراق

صدام حسین سال ۵۸ به عنوان رییس جمهور زمام حکومت عراق را بر دست گرفته و از همان روزهای نخستین به دنبال بهانه‌ای برای لغو قرارداد ۱۹۷۵ الجزیره با ایران بود که خطوط رسمی مرزهای این دو کشور را مشخص می‌کرد.

از ابتدای سال ۵۹ لشگرهای عراق به سمت مرزهای ایران انتقال یافته و این کشور در شرایط تهاجم نظامی قرار گرفت.

روزنامه کیهان در شماره‌های ۱۰۹۸۲ و ۱۰۹۸۵ اردیبهشت ۵۹ از حمله یک فروند هلی‌کوپتر عراقی به یکی از پاسگاه‌های مرزی ایران و همچنین حمله نیروی زمینی این کشور به شهر پاوه خبر داد که به شکست مهاجمان منجر شد.

چند روز بعد هواپیماهای عراقی به چند پاسگاه مرزی در استان ایلام حمله کردند.

با توجه به تحرکات وسیع عراق، پایگاه‌های هوایی تبریز، دزفول و همدان در آماده‌باش قرار گرفته و ماموریت گشت‌زنی از مرزهای ایران با کشور عراق به هواپیماهای اف ۵ پایگاه هوایی دزفول محول شد که در همین ماموریت‌ها یک هواپیمای اف ۵ ایران در خاک کشور مورد تهاجم قرار گرفته و سقوط کرد و خلبان آن به شهادت رسید.

گزارشات روزانه از گشت‌زنی‌ها حاکی از استقرار گسترده تانک‌ها و نفربرها عراقی در مرز این کشور با ایران حکایت داشت و حملات پراکنده عراقی‌ها در تیر و مرداد سال ۵۹ روز به روز شدت گرفت. روزنامه کیهان روز دو شهریور با انتشار اطلاعیه ستاد عملیات مشترک ارتش ایران از حمله هوایی عراق به سه استان کردستان، ایلام و کرمانشاه خبر داد.

۱۵ شهریور اوج درگیری بین دو کشور پیش از آغاز رسمی جنگ تحمیلی بود که هواپیماهای عراقی به ایران حمله کرده و ۴۸ ساعت نیز نبرد بی‌امان بین یگان‌های ارتش دو کشور صورت گرفته بود. (کیهان ۳ شهریور ۱۳۵۹)

روزنامه کیهان در تیتر دوم خود در روز ۱۸ شهریور ۱۳۵۹ از نبرد شدید فانتوم های ایرانی با میگ های عراقی خبر داده بود که به سقوط یک هواپیمای میگ عراقی و فرار سایر هواپیمای این کشور شده بود.

۳۱ شهریور آغاز رسمی جنگ

ساعت ۱۴ روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ هواپیماهای عراقی با تهاجم گسترده به خاک ایران، مناطق مهم نظامی و اقتصادی را مورد حمله قرار دادند. استراتژی زمین گیر کردن نیروی هوایی ایران در راس اهداف تهاجم عراق بوده و جنگنده‌های عراقی در این روز تقریبا به تمام پایگاه‌های هوایی مهم ایران حمله کردند.

انتخاب ساعت ۱۴ برای حمله به دلیل تغییر شفیت کارکنان نیروی هوایی و پدافند بوده تا فرصت دفاعی ایران به حداقل رسد. با وجود این غافلگیری، میزان خسارات به ایران در روز اول جنگ بسیار کمتر از تصور عراقی‌ها بوده و در واقع نیروی هوایی عراق به رغم داشتن هواپیماهای نظامی روز دنیا، به دلیل نداشتن تجربه لازم خلبانان و ترس و وحشت رو در رویی با نیروهای نظامی ایران دستاورد خاصی را به دست نیاورند.

حملات روز اول جنگ به کدام نقاط کشور بود

هواپیماهای عراقی روز ۳۱ شهریور ماه ۱۵ شهر ایران را مورد هدف قرار دادند که این شهرها عبارت بودند از تهران، تبریز، آبادان، همدان، دزفول، امیدیه، بوشهر، کرمانشاه، اصفهان، ارومیه، دهلران، ایلام، اهواز، مریوان و مهران که تقریبا تمامی پایگاه های هوایی و مناطق نظامی، مسکونی و صنعتی را شامل می‌شود.

آمار خسارات وارده شده به ایران در روز اول جنگ در کتاب نبردهای نیروی هوایی مربوط به مرکز مطالعات راهبردی نهاجا به شرح زیر آمده است:

تهران: حمله به پایگاه اول شکاری و فرودگاه مهرآباد که به متلاشی شدن یک هواپیمای سی – ۱۳۰ و یک بوینگ سوخت رسان ۷۰۷ منجر شد و به هفت هواپیمای دیگر خسارت جزیی وارد شد. در کمترین زمان ممکن هواپیماهای نظامی و ترابری این پایگاه برای مصونیت از حمله مجدد هواپیماهای عراقی به شهرهای کرمان، اصفهان، شیراز و مشهد انتقال یافتند.

همچنین کارخانه ایران خودرو و شهرک مسکونی آپادانا نیز در این روز بمباران شد که تنها به یک کامیون خسارت کلی وارد شد.

تبریز: فرودگاه، پالایشگاه، ایستگاه رادار، پایگاه هوایی و نیروگاه برق اهداف هواپیماهای عراقی در تبریز بودند. به نیروگاه برق تبریز خسارتی وارد نشده و بمب‌های ریخته شده به پالایشگاه تبریز نیز عمل نکردند. حمله به فرودگاه و پایگاه هوایی تبریز خسارت جزیی به باند فرودگاه وارد شده و منجر به شکسته شدن شیشه‌های ساختمان‌های اطراف شد. به رادار تبریز واقع در سردرود نیز خسارتی وارد نشده ولی بر اثر اصابت بمب در این سردرود یک نفر به شهادت و چند نفر مجروح شده بود.

همدان: حمله به پایگاه هوایی این شهر و ایستگاه رادار سوباشی خسارات بسیار جزیی به باند فرودگاه همدان را به همراه داشت.

دزفول: در حمله هواپیماهای عراقی به پایگاه هوایی دزفول تنها ۴ تانکر سوخت رسان به آتش کشانده شد. اما سروان خلبان شیخ حسنی که برای بازدید از خسارت به باند فرودگاه رفته بود، در حمله مجدد هواپیماهای عراقی به همراه یک سرباز به شهادت رسید.

بوشهر: در حمله هوایی عراقی‌ها به پایگاه‌های هوایی و دریایی بوشهر تنها خسارت جزیی به باند فرودگاه این شهر وارد شده که به سرعت جبران شده و باند تعمیر شد.

اصفهان: یک هواپیمای عراقی با انداختن بمب‌های خود در منطقه‌ای بیابانی به سرعت اقدام به فرار کرد تا با اسکرامبل و خطر تعقیب هواپیماهای اف ۱۴ این شهر در امان باشد. هدف اعلام شده در اصفهان بمباران کارخانه و خانه‌های سازمانی ذوب آهن بود.

پایگاه هوایی امیدیه، پایگاه هوانیروز کرمانشاه، لشگر ۶۴ ارومیه واقع در قوشچی نیز مورد تهاجم هواپیماهای عراقی گرفته بودند که به خود مراکز نظامی صدمه‌ای وارد نشده و بمب‌ها در اطراف این مناطق رها شده بودند.

ایستگاه رادار دهلران، ایستگاه شناسایی نیروی هوایی واقع در ایلام و مناطقی از شهرهای اهواز، مهران و مریوان نیز مورد تهاجم هواپیماهای عراقی قرار گرفتند که گزارشی مبنی بر خسارات کلی به این شهرها اعلام نشد.

در حمله به آبادان نیز قسمت‌های مختلف از این شهر از جمله تلمبه خانه شرکت ملی نفت و چند اسکله دچار حریق می‌شوند که در کمتر از دو ساعت توسط ماموران آتش نشانی آتش برافروخته خاموش می‌شود.

در مجموع حمله هواپیماهای عراقی در روز اول جنگ و در غافلگیری نیروهای نظامی ایران، خسارت بسیار جزیی به تاسیسات و مناطق نظامی ایران و مسکونی را به همراه داشت.

کمتر از ۲۴ ساعت از حمله رسمی عراق به ایران، نیروی هوایی ایران در عملیات کمان ۹۹ با ۱۴۰ هواپیمای اهداف نظامی ارتش عراق فرودگاه‌ها و آشیانه‌های نظامی ارتش عراق در مناطق کرکوک، موصل، رشید، حبانیه، ناصریه، شعیبیه، کوت و المثنی را مورد هدف قرار دادند و خسارات سنگینی را به ارتش عراق وارد کردند.

افزایش توان پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز/ ۱۲۵۰ عملیات برون مرزی از تبریز

فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز به نقش این پایگاه در عملیات کمان گفت: در این عملیات ۱۴۰ هواپیمای از کشورمان که پایگاه دوم شکاری در این عملیات نقش عمده‌ای داشت اهداف نظامی عراق را مورد هدف قرار دادند.

امیر حمید واحدی‌ با بیان اینکه پایگاه دوم شکاری شهید فکوری ۳۰ شهید خلبان تقدیم دفاع مقدس کرده است، گفت: ۱۳۰ نفر مجموع شهدای پایگاه شهید فکوری در دفاع مقدس است.

فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری یادآور شد: فرماندهان بزرگی  همچون شهید فکوری در این پایگاه بودند و ماموریت‌های بزرگی انجام دادند و در حال حاضر نیز این پایگاه وظیفه حفاظت از سر ایران و بخش‌هایی از کردستان را بر عهده دارد و آمادگی ما بسیار بهتر از گذشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم جنگی پیش نیاید اما در صورتی که جنگی پیش بیاید با تمام توان با دشمن مقابله خواهیم کرد.

فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری خاطرنشان کرد: برنامه‌های توسعه‌ای خوبی در این پایگاه انجام شده و در حال حاضر قدرت دفاعی بالایی داریم که هر گونه تجاوزی را دفع خواهیم کرد.

وی به فرماندهان برجسته این پایگاه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در کنار امیر شهید فکوری برادران دل‌حامد از خلبانان برجسته تبریز و کشور که در زمان رژیم شاه از کشور خارج شده بودند پس از حمله رژیم بعثی به کشور بازگشته و در راه دفاع از کشور شهید شدند.

امیر واحدی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در انعکاس توان دفاعی کشور و نیروهای مسلح گفت: به لحاظ مسائل امنیتی برخی مسائل قابل ذکر نیست اما توان خوبی در حراست از مرزهای کیان اسلامی داریم.

وی با اشاره به تعداد ماموریت‌های پایگاه دوم شکاری شهید فکوری در دفاع مقدس گفت: ۱۱ هزار ماموریت انجام شد که شامل پروازهای مختلف بوده که هزار و ۲۵۰ ماموریت‌های برون مرزی بوده است.

فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز گفت: یادواره شهید فکوری همزمان با سالگرد شهادت این امیر در تبریز برگزار می‌شود.

_________________

گزارش: فرهاد فرهادپور

_________________






روایت هاشمی از نوشیدن جام زهر توسط امام



وی با یادآوری تعبیر جام زهر توسط امام(ره)، گفت: دو سه ماه بعد از قبول قطعنامه امام به بنده فرمودند اگر جام زهر آن روز برایم تلخ بود، امروز شیرین است.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از رزمندگان، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با اشاره به سخنانی که ۵ نفر از حضار قبل از وی داشتند، گفت: شما که رزمندگان آن سال‌ها هستید و سختی‌ها و شداید جنگ را با تمام وجود لمس کرده‌اید، جنگیدید، مجروح شدید، به اسارت رفتید و همسنگرانتان جلوی چشم‌تان به شهادت رسیدند، بیش از همه حق دارید که درباره همه مقاطع جنگ حرف بزنید و نقد کنید و جامعه و جوانان از شما همین انتظار را دارند و نباید از حرف‌های دلسرد کننده عده‌ای اقلیت پر هیاهو برنجید.
وی با تأکید بر این‌که «شما شیعه امام علی(ع) هستید»، از آن حضرت با عنوان «نابغه تاریخ» تعبیر کرد و گفت: همه می‌دانند که علی(ع) در آغاز هجرت در لیله المبیت جان‌فشانی کرد و بعدها در مکه و مدینه با تمام وجود از اسلام و پیامبر(ص) دفاع کرد، اما هنوز کفن وجود شریف نبوی خشک نشده بود و هنوز مسلمانان و نزدیکانشان لباس عزا به تن داشتند، عده‌ای مدعی اسلام، چه بلاها که بر سر امام عزیز نیاوردند!
فرمانده هشت سال دفاع مقدس شیعیان واقعی را پیروان همه گفتار و رفتار امام علی (ع) دانست و گفت: باید از آن امام همام یاد بگیریم که هر جا لازم است، سکوت کنیم تا این انقلاب بماند، آن‌گونه که ۲۵ سال خانه‌نشین شد تا اسلام عزیز بر باد نرود که البته حقایق اسلام و حقانیت علی(ع) بعدها ثابت و در تاریخ ماندگار شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک عید سعید قربان، دفاع مقدس را نقطه عطف و ستاره‌ای درخشان در تاریخ ایران دانست و گفت: در شرایطی که ایران تازه انقلاب کرده بود و آمادگی هیچ‌گونه مقابله‌ای با کشورهای دیگر نداشت، جنگی بر مردم ایران و انقلاب جوانش تحمیل شد که در تاریخ بی‌سابقه بود.
جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده هشت سال دفاع مقدس با تشریح اوضاع سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی ایران در مقطع آغاز جنگ، گفت: ارتش از لجستیک محروم و در حال تصفیه و تسویه فرماندهان بود، سپاه هنوز شکل نظامی نگرفته بود و بسیج هنوز آماده نشده بود، اما غیرت ایرانی قاطبه مردم، از همان نخستین روزها جوشید و دشمن تا بن دندان مسلح را زمینگیر کرد.
وی با یادآوری اوضاع ارتش عراق به عنوان سپر شرق و شوروی در مقابل ارتش‌های غربی و آمریکایی منطقه که مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌های آن روز بود، گفت: در مقابل آنها ارتش ایران بود که اگر چه قبلاً به وسیله آمریکا تجهیز شده بود، اما در آن مقطع به تبع انقلاب اسلامی، رابطه‌اش با آمریکا قطع شده بود.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف مشترک مثلت شوم غرب، شرق و ارتجاع منطقه که با تمام توان و با هدف نابودی انقلاب اسلامی از ارتش بعث حمایت و صدام را تحریک می‌کردند، گفت: شرق با تفکرات الحادی، از نشر تعالیم متعالی اسلام آن هم از نوع مکتب تشیع می‌ترسید، غرب که قبل از انقلاب، ایران را حیات خلوت خود می‌دانست و نگران بود که منابع و امکانات چپاول کرده را برای همیشه از دست بدهد و ارتجاع از الگو گیری ملت‌های خویش می‌ترسید که اتفاقاً در چند کشور اسلامی حرکت‌های انقلابی علیه حاکمان استبدادی شروع شده بود.
وی افزود: غرب، شرق و ارتجاع، مانند صدام فکر می‌کردند که یک انقلاب جوان را به زودی می‌شکنند و یک هفته‌ای مانند سابقه جنگ جهانی دوم که از جنوب به پایتخت رسیده بودند، به تهران می‌رسند، اما از وفاداری مردم ایران به انقلاب اسلامی و دفاع جانانه‌شان از ایران غافل بودند که وقتی دشمن وارد شد، با یک ندای امام(ره) و دعوت مسئولان، فوج فوج به جبهه‌ها رفتند و از همان نخستین روزها شاهد تحقق وعده خداوند بودیم که سرانجام به پیروزی نهایی رسید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان فراز و فرود چگونگی تدوین قطعنامه ۵۹۸ به همه مسائل مربوط به آن از تصویب در شورای امنیت سازمان ملل تا قبول آن از سوی امام راحل اشاره کرد و گفت: همه‌ی کسانی که هشت سال تمام در بلندگوهای خود برای فریب افکار جهانی می‌دمیدند که ایران جنگ طلب است، قبول کردند که بپذیرند و اعلام کنند عراق شروع کننده جنگ، صدام متجاوز و ایران مستحق دریافت غرامت است.
هاشمی رفسنجانی با بیان مصادیقی از تداوم پیروزی‌های ایران در جنگ و فتح دل‌های مردم عراق، گفت: به جای اشغال خاک عراق که در دنیای امروز اشغال یک سرزمین تقریباً غیرممکن است، به چنان عظمتی در تاریخ رسیده‌ا‌یم که رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به رقبای خویش می‌گوید عراق را اشغال و دو دستی به ایران تقدیم کردید و امروز این مردم ایرانند که بهترین رابطه‌ها را با مردم و مسئولین عراق دارند و شما با این همه هزینه و کشتار سربازان آمریکایی، جزء نفرت چیزی به دست نیاورده‌اید.
جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده هشت سال دفاع مقدس با یادآوری عاقبت شوم و عبرت آموز صدام و منافقین به عنوان ستون پنجم بعثی‌ها در تاریخ، گفت: قاضی محاکمه کننده صدام، بعد از اجرای حکم اعدام به ایران آمد و آن قلمی را که با آن حکم اعدام را امضا کرده بود، به من هدیه داد که امروز به عنوان یکی از نشانه‌های پیروزی مردم ایران در موزه ریاست جمهوری نگه‌داری می‌شود.
وی در ادامه بیان مصادیقی از پیروزی‌های مردم ایران، به سفر خویش و همراهی برخی از فرماندهان زمان جنگ، به عراق اشاره کرد و گفت: در کاخ صدام پرچم ایران برافراشته و سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و نمایندگان همه بخش‌های نظامی عراق از سه نیروی دریایی، هوایی و زمینی، از فرمانده‌ی ایران در هشت سال دفاع مقدس سان دیدند و این اگر پیروزی مردم ایران نیست، پس چیست؟
وی با اشاره به لطف‌های مکرر خداوند به مردم ایران در تمام سال‌های دفاع مقدس به صبر تلخ و شیرین آزادگان در زندان‌ها و اردوگاه‌های ارتش بعث اشاره کرد و گفت: اگر تاریخ جنگ را بدون تعصبات سیاسی بنویسند، هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند ذره‌ای به خود شک دهد و تردید کند که ایران به اهداف خود نرسیده است، اما متأسفانه این روزها شاهدیم که تاریخ ملی کشور با اهداف سیاسی تحریف می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وحدت مردم در طول هشت سال جنگ را لطف خداوند دانست و گفت: نه فقط شیعیان بلکه مردم اهل سنت و پیروان همه ادیان و مذاهب، اعم از مسیحی، یهودی، کلیمی و زرتشتی فرزندان خود را به جبهه می‌فرستادند و از جنازه‌های خونین آنان استقبال و در کلیساها، کنیسه‌ها و اماکن مذهبی خود مراسم یادبود برپا می‌کردند.
وی با تأکید بر اهمیت وحدت برای کشور و هشدارهای قرآن به مسلمانان که نزاع شما را فشل می‌کند و هیبت‌تان را می‌برد، گفت: اکنون نیز ملت ایران به مراتب محتاج وحدت محکم‌تری از دوران دفاع مقدس است. هر چند اختلاف سلیقه و بحث بر سر موضوعات برای بهتر شدن امور نه تنها بد نیست که حتی به قول پیامبر اسلام در «اختلاف امتی رحمه»، خوب است، اما کسانی که می‌خواهند وحدت کشور را مخدوش کنند باید بدانند این کار با هر هدف و توجیهی، خیانت به آرمان‌های امام، مردم و شهیدان است.
وی با اشاره به خطر وجود تروریست‌ها در منطقه، گفت: تکفیری‌ها که کینه‌های تاریخی نسبت به شیعیان و به خصوص ایران دارند، منطقه را نا امن کرده‌اند و دلشان به گسترش اختلافات در ایران خوش است تا دامن بزنند و در داخل نیز گروهی معلوم نیست چه هدفی دارند که مدام بر طبل تفرقه می‌کوبند!
هاشمی رفسنجانی در ادامه با بیان این نکته «همه جبهه رفته‌ها، باید با هم مثل برادر باشند»، گفت: متأسفانه شاهدیم در سالروز جنگ و آغاز هفته دفاع مقدس، رزمندگان دیروز جنگ که هم اسیر شدند، هم جانبازند و هم شهید داده‌اند، گلایه می‌کنند که یک اقلیت تندرو و مدعیان پر هیاهوی امروز، خود را میراث‌بر می‌داند و از مردم طلبکاری دارد و وقتی در ماهیت آنان دقیق می‌شویم، حتی بوی باروت جنگ هم به مشامشان نرسیده است.
وی قاطبه مردم را دوستدار یادگاران دفاع مقدس خواند و گفت: شاهدیم که وقتی استخوان‌های شهدای ما پس از ۳۰ سال به وطن بر می‌گردد، مردم چگونه جمع می‌شوند، استقبال می‌کنند و مانند شور و اشتیاق سال‌های جنگ، جوانانشان را تشیع می‌نمایند.
وی با ترسیم اهداف انقلاب توسط امام و پیشتازان مبارزه در تمام سال‌هایی که مردم علیه رژیم پهلوی قیام کرده بودند، گفت: انقلاب هنوز راهی طولانی در مسیر اهداف خویش دارد و باید به دست منجی عالم بشریت برسد و الحمدلله تاکنون علیرغم همه‌ی دشمنی‌ها، موفقیت‌های چشمگیری داشته است.
هاشمی رفسنجانی مباحث مربوط به توافق‌نامه هسته‌ای و برجام را یکی از مصادیق موفقیت‌های انقلاب و مردم ایران دانست و گفت: حرف‌های مخالفان و موافقان توافق هسته‌ای با ایران در دولت و کنگره آمریکا شنیدنی و حکایت از پیروزی سیاسی مردم ایران در مسیر اهداف انقلاب دارد که همدیگر را متهم به عدم شناخت از پیشرفت‌های علمی، فنی، اقتصادی و نفوذ ایران در کشورهای منطقه می‌نمایند.
وی با بیان این نکته که ایران الان عضو باشگاه هسته‌ای است و تمام پیشرفت‌های آن قانونی و برابر مقررات آژانس بین‌المللی هسته‌ای است، گفت: حالا دیگر دنیا اعتماد کرده است که هیچ وقت هدف ایران از فعالیت‌های هسته‌ای رسیدن به بمب اتمی نبوده و نیست.
وی با یادآوری اتفاقات حلبچه، به تشریح جنایت‌های شیمیایی عراق در طول جنگ به ویژه بمباران شیمیایی حلبچه و اقدامات ایران برای نجات مردم مظلوم کردستان عراق پرداخت و گفت: در حالی که عراق مردم خودش را در شهرهایش با سلاح شیمیایی به خاک و خون می‌کشید، ایران مجروحانشان را برای مداوا به بیمارستان‌های داخل کشور می‌آورد.
جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده هشت سال دفاع مقدس، دستورات انسانی و اسلامی امام را در طول جنگ، سندی دیگر از بُعد انسانی دفاع مقدس و پرهیز جمهوری اسلامی برای کشتن مردم و حرکت در جهت کشتار جمعی دانست و گفت: امام به فرماندهان نظامی می‌گفتند جایی وارد نشوید که مردم عراق از خانه‌های خود آواره شوند و اگر می‌خواهید مقابله به مثل کنید، ۴۸ساعت قبل بگویید و اعلام کنید تا مردم بتوانند، خود را نجات دهند.
وی با اشاره به انتقاد کسانی که به خاطر پایان یافتن جنگ ایران و عراق ناراحت هستند، گفت: معلوم نیست این گروه دنبال چه هدفی بودند، در حالی که در آن مقطع هیچ بعید نبود، صدامی که بارها وحشی‌گری کرده بود، جنایت حلبچه را در شهرهای بزرگ ایران و حتی تهران تکرار کند.
وی با یادآوری تعبیر جام زهر توسط امام(ره)، گفت: دو سه ماه بعد از قبول قطعنامه امام به بنده فرمودند اگر جام زهر آن روز برایم تلخ بود، امروز شیرین است.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که سرتاپای تاریخ دفاع مقدس فضیلت و معجزه است، گفت: مردم ایران همچنان با همان غرور از کشور خود دفاع می‌کنند، اما بر اساس قرآن در آیه «وَإِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» اگر کشورها برای همکاری پا پیش بگذارند، ایران استقبال می‌نماید.
وی با اشاره به سفر آمانو و تعبیر وی که در برگشت اعلام کرده ایران به همه‌ی وعده‌هایش عمل کرده، گفت: باید خود را برای مرحله‌ای آماده کنیم که قدرت‌های جهانی پس از سال‌ها بی‌اعتمادی، تهدید و تحریم به این نتیجه رسیدند که یکی از اصلی‌ترین شرایط برای برگرداندن امنیت به منطقه، همکاری با ایران به عنوان امن‌ترین کشور و قدرت برتر منطقه است.
در آغاز این دیدار و قبل از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پنج نفر از یادگاران هشت سال دفاع مقدس سخن گفتند، خاطره تعریف و درد و دل کردند، انتقاد کردند، امیدواری دادندو از فرمانده آن سال‌های خویش خواستند که راهنمایی کند، رهنمود بدهد و مانند خطبه‌های جمعه آن سال‌ها، اتفاقات این روزها را تحلیل کند.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1