تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۱۲۶۷۸۱

باغ موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد آری یا خیر؟

۰
کبنا ؛مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیل تاخیر در ساخت باغ موزه دفاع مقدس این استان ناهماهنگی مسئولان، نبود اراده قوی و کمبود اعتبارات است.
امرالله درفشی با بیان اینکه ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس مهمترین برنامه این بنیاد است، افزود: در برخی استان‌ها کار ساخت باغ موزه دفاع مقدس آغاز شده و در برخی دیگر هم ساخت آن رو به پایان است، اما در این استان هنوز حتی کلنگ‌زنی نشده است.mozeh
وی گفت: مهمترین برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح کشور ساخت باغ موزه دفاع مقدس در همه استان‌های کشور بود که دلیل تاخیر ساخت باغ موزه این استان ناهماهنگی مسئولان، نبود اراده قوی و کمبود اعتبار است.
درفشی خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان پیگیری‌هایی انجام شد و از طریق استانداری وقت قطعه زمینی به مساحت ۴۰ هکتار در کنار تپه نورالشهدا مصوب و قرار شد که جهت ساخت این پروژه به حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان واگذار شود اما متاسفانه بر اثر برخی مشکلات، سنگینی پروژه و ناهماهنگی بین مسئولان ساخت آن در این قطعه زمین متوقف شد.
وی ادامه داد: تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی از سال ۸۸ در رابطه با ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان انجام شد اما مؤثر نبود. با پیگیری هیئت امنای دفاع مقدس مقرر شد که باغ موزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار دهکده دفاع مقدس ساخته شود. پروژه باغ موزه دفاع‌مقدس متناسب با استان و بومی است. این پروژه در زمینی به مساحت سه هکتار از طرف شهرداری یاسوج به سپاه واگذار شده است. هزینه ساخت آن قریب به ۱۳ میلیارد تومان برآورد شده و در آینده نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از مهمترین بخش‌هایی که در باغ موزه این استان ایجاد خواهد شد، نصب تندیس سرداران نامدار جنگ، ساخت ماکت‌های مناطق عملیاتی، پارک کودک، مجموعه فرهنگی، کتابخانه‌های علمی و پژوهشی، نمایش شاخص‌های حضور استان در هشت سال دفاع مقدس، نمایش وسایل جنگی و بخش‌های متنوع دیگر است.
درفشی با اشاره به رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: برای بیان تاریخ جنگ و یادآوری این رشادت‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کشور باید مجموعه‌هایی به عنوان موزه جنگ، موزه نظامی و یادبود جنگ طراحی شود که بتواند با نسل جدید که شاهد این گذشته درخشان ملت ایران نبوده‌اند ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده و انتقال دهنده ارزشهای دفاع مقدس باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
1