تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۱۲۶۶۴۳

مثنوی: ایجاد ۴ پایگاه بسیج در مادوان

۰
کبنا ؛


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان بویراحمد گفت: همزمان با برگزاری گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس دو حسینیه و چهار پایگاه مقاومت بسیج در شهر مادوان کلنگ‌زنی خواهد شد.



داریوش مثنوی



به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سرهنگ پاسدار داریوش مثنوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن ایام دفاع مقدس و مصادف شدن این ایام با دهه امامت و ولایت، گفت: برگزاری و بزرگداشت هفته دفاع مقدس یکی از مهمترین راهبردهای مسئولان فرهنگی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل کنونی است.

وی یادآوری و برگزاری این رشادت‌ها در راستای انتقال فرهنگ شهید و شهادت به جامعه را یک ظرفیت برای توسعه فرهنگ به نسل کنونی دانست و افزود: امروزه ۳۷ سال از سیر تاریخی انقلاب اسلامی و ۲۷ سال از آغاز جنگ تحمیلی می‌گذرد که باید با یک برنامه مدون اینگونه فرهنگ‌ها به مردم جامعه منتقل شود.

فرمانده ناحیه بویراحمد گفت: هفته دفاع مقدس یکی از برجسته‌ترین حماسه‌های ملت ایران در حفاظت از ارز‌ش‌های سرزمین مقدس ایران اسلامی و یادآور رشادت‌ها و جانبازی‌های هشت ساله ایثارگران در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مثنوی هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای قدردانی از خانواده‌های شهدا دانست و گفت: بدون شک انقلاب اسلامی ایران نعمتی الهی است که به بهای از خودگذشتگی و پایداری دلیرمردان بی‌ادعا به دست آمد و یکایک ملت رشید ایران باید برای حفظ این نعمت گرانقدر کوشا باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیبج بویراحمد در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در همایش دو سالانه فرماندهان سپاه و تأکید ایشان بر بستن راه نفوذ غرب به عرصه‌های مختلف اشاره داشت و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودن امروز دشمن در صدد نفوذ است و می‌خواهد با چالش‌های فراوان اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی خواص به عرصه‌های مختلف کشور نفوذ کند.

مثنتوی یکی از راه‌های نفوذ دشمن در برهه کنونی را عرصه فرهنگی دانست و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، غرب امروز با سناریوی نفوذ با توجه به مسائل فرهنگی و با ابزارجنگ نرم سعی بر نفوذ فرهنگی دارد، که برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس پاتکی به نقشه های شوم دشمن در عرصه های فرهنگی است.

وی برپایی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس را یک وظیفه همگانی دانست و افزود: دفاع مقدس اوج ولایت مداری، استکبار ستیزی و اقتدار جوانان این مرز بوم در جلوی دشمن تجاوزگر بود که امروز باید الگوی برای نسل کنونی باشد.

داریوش مثنوی

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای ارج نهادن به دلاور مردان رشید اسلام عنوان کرد و بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید تاکید کرد و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای انتقال ارزش‌های دینی و ملی و رشادت‌ها و از خودگذشتگی فرزندان این خاک است که از جان خود برای دفاع از تمامیت ارضی کشور گذاشتند.

 مثنوی ادامه داد: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با کم‌ترین امکانات در برابر دشمن متجاوز با تمامی وجود از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده و دشمن را از خاک وطن بیرون راندند.

 وی دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ پر افتخار ملت بزرگ ایران اسلامی دانست و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای قدردانی از خانواده‌های شهدا است که انتظار می‌رود مسئولان فرهنگی به این موضوع توجه داشته باشند و در هفته دفاع مقدس برنامه‌های فرهنگی متنوعی را برگزار کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بویراحمد به توطئه نفوذ دشمن برای سیطره بر برخی از امورات اشاره داشت و گفت: همانگونه که همگان شاهد هستند، فتننه ها ۷۸ و ۸۸ اوج نفوذ غربی‌ها در چالش‌های سیاسی کشور را نشان داد که با بصیرت و حرکت خود جوش مردم نقشه برآب شد.

داریوش مثنوی

مثنوی در ادامه به هفته گرامیداشت دفاع مقدس و برنامه اجرا شده در شهرستان بویراحمد دراین هفته مقدس اشاره داشت وافزود:همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور ماه از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه رژه پر صلابت نیروی نظامی و انتظامی و اوج اقتدار را در مرکز استان با حضور ۱۵ گردان از شهرستان بویراحمد و گردان‌های زرهی و نظامی از تیپ ۴۸ فتح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و عشایر خواهیم داشت.

  وی افتتاح و برگزاری نمایشگاه تخصصی هفته دفاع را یکی دیگر از برنامه شاخص درشهرستان بویراحمد و شهر یاسوج دانست و گفت: همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس و روز عرفه، افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس را در منطقه نجف آباد یاسوج را اجرا خواهیم کرد.

 مثنوی اهم اهداف این نمایشگاه را سیر تاریخی صدر اسلام تا انقلاب و ایجاد غرفه‌های فرهنگی دانست و افزود: همگام با برگزاری این نمایشگاه بازسازی عملیات غرور آفرین مرصاد در این منطقه اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد در تشریح عملیات مرصادگفت: مرصاد به معنای کمینگاه و نام عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام علیه منافقان کوردل بود که در سوم مرداد ۱۳۶۷ منافقین با همکاری و هماهنگی ارتش عراق عملیاتی به نام فروغ جاویدان انجام دادند و پس از عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در محور قصر شیرین به سرپل ذهاب بدون درگیری تا اسلام‌آباد پیش‌روی کردند.
مثنوی ادامه داد: منافقان پس از گذر از اسلام‌آباد به طرف کرمانشاه ادامه حرکت دادند و در شرق تنگه چهار زبرمعروف به تنگه مرصاد رزمندگان اسلام راه را بر آنان مسدود ساخته و درگیری آغاز شد که بر این اساس عملیات مرصاد در پنجم مردادماه ۶۷ به وقوع پیوست.



وی تصریح کرد: عملیات مرصاد را می‌توان نمادی جاوید و به یادماندنی از وحدت و یکپارچگی تمامی اقشار مردم و نیروهای مسلح در دفاع از تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزش‌های والای انقلاب و آرمان‌های بلند دینی و ملی از یک طرف و نفرت و انزجار از خیانتکاران و کسانی که نقش ستون پنجم دشمن را در هشت سال دفاع مقدس برعهده گرفته بودند، نام نهاد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ناحیه بویراحمد  غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری جلسات شعر و خاطره‌گویی، فضاسازی ادارات و برگزاری نمایشگاه را از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته دفاع مقدس در شهرستان ذکر کرد و گفت: همزمان با این هفته رزم شبانه گردان های ثارلله و الزهرا در یاسوج برگزار خواهد شد.
مثنوی به اجرای کارهای فرهنگی و توسعه زیرساختهای فرهنگی ورزشی در سطح شهرستان بویراحمد اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی کردیم که مکان‌هایی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند ساخت حسینیه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی در اولویت باشد، که بسیج با یک عزم جهادیوارد این عرصه شده که نشانه آن اجرای چند پروژه فرهنگی با همکاری شهرداری مادوان در این شهر خواهد بود.

وی با بیان این که درهفته دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی و شهرستان اجرای کلنگ زنی دو حسینیه وچهار پایگاه مقاومت در شهر مادوان صورتخواهد پذیرفت، بیان کرد: شهر مادوان یکی از پرجمعیت ترین و مهاجر پذیر ترین شهرهای استان بوده که کمبود فضای ورزشی، فرهنگی در آن مشهود است و سعی ما برای اجرا و کلنگ زنی این حسینیه‌ها و پایگاههای مقاومت برطرف کردن کمبود این زیرساخت‌هاست.

  وی از کلنگ زنی سالن چند منظور ورزشی در مادوان خبر داد و گفت: همزان با هفته دفاع مقدس اجرا و کلنگ زنی یک سال ورزشی با زیربنای ۸۰۰ متر مربع یکی دیگر از برنامه مهم بسیج در راستای تقویت زیرساختهای ورزشی و فرهنگی در این شهر خواهد بود.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بویراحمد برگزاری ۱۰یادواره شهداء در طول این هفته را یکی دیگر از برنامه مهم اجرا شده در راستای تجلیل ا  مقام شامخ شهیدان دانست وبیان کرد: همزمان با عید سعید قربان مراسم غبارروبی وگل افشانی گلزارشهدای باسوج با حضور مسئولین استانی را خواهیم داشت.

 مثنوی از اجرا وکلنگ زنی دوسالن چند منظور ورزشی در گلزار شهدای یاسوج خبر اداد وگفت: همزمان با این هفته مقدس دو سال ورزشی و یک حسینیه در دو ضلع گلزار شهدای یاسوج کلنگ زنی خواهد شد.

 وی طرح هجرت دانش‌آموزی را ازدیگر برنامه‌های اجرایی بسیج در این هفته دانست وگفت: دانش‌آموزان در راستای مرمت و احیای مدارس تلاش شروع بع یک کار بسیار زیبا همزمان با بازگشایی مدارس خواهد کرد.

 فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان بویراحمد و بویژه مرکز استان اشاره کرد و گفت: نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر امری ضروری است که انتظار می‌رود مدیران توجه ویژه‌ای به این امر مهم داشته باشند.

 -----------------

خبر: اخلاقی

----------------




نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1