تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۱۲۶۳۱۸

مخوف ترین جزایر جهان /کودک سوری درکنار رونالدو+عکس/ انتقام ناجوان مردانه پدر از دختر / شوهرم زن‌های فامیل را به رخم می‌کشد

۰
کبنا ؛
اخبار و رویدادهای ایران و جهان در این پست قابل مشاهده است.

انتقام ناجوان مردانه پدر از دختر


یک ساله بود که پدر و مادرش از هم طلاق گرفتند و مادرش با حکم دادگاه حضانت دخترش را قبول کرد.
به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، درسش عالی بود و با اینکه از کودکی سایه پدر روی سرش نبود با تلاش مادرش پله های ناهموار زندگی را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشت تا اینکه رشته دلخواهش پزشکی را انتخاب کرد اما با اعلام نتایج کنکوردود از سرش بلند شد چرا که او باتغییر رشته‌اش مواجه شد.
یک ساله بود که پدر و مادرش از هم جداشدند و مادرش با حکم دادگاه حضانت دخترش را قبول کرد.
۷سال از عمرش گذشته بود که پدرش جلوی در مدرسه قصد داشت هرجور که شده دور از چشم همسر سابقش او را با خود ببرد که مدیر مدرسه متوجه ماجرا شدو پدر ناکام در نقشه خود دو باره ناپدید شد. پدر که همچنان در فکر گرفتن انتقام از همسر سابقش بود حدودا یازده سال بعد که پی برده بود دخترش کنکور امتحان داده است و بهترین زمان برای گرفتن انتقام است انتقامی که برای دخترش گران تمام شد . همسر سابق زن با به دست آوردن اطلاعاتی از انتخاب رشته دختر جوان راهی تهران شد و با مراجعه به سازمان سنجش و نشان دادن مدرک هویتی طوری وانمود کرد که دخترش شناسه کاربری و رمز ورود به سایت را گم کرده است و اینگونه بود که به صفحه انتخاب رشته دخترش دسترسی پیدا کردو برای اجرا کردن نقشه اش چند روز بعد با ورود به سایت و دست کاری انتخاب رشته های دختر جوان اورا از رسیدن به آرزویش دورکرد و فقط نصیب دختر جوان اشک چشم کرد .
دختر جوان که از همه چیز بی خبر بود با شکایتی در دستگاه قضایی پیگیر ماجرا شد و نتیجه تحقیقات قضایی که بادستور بازپرس جاوید نیا (شعبه ویژه جرایم رایانه ای مشهد )انجام شده بود به پدر دختر جوان رسید . باانتقال متهم به دستگاه قضایی پرونده نیز رسیدگی شد.

پوستر فیلمی که نام حجازی را زنده نگه می دارد


شب گذشته در مراسمی از پوستر فیلم من ناصر حجازی هستم رونمایی شد.
به گزارش بولتن نیوز؛فیلم من ناصر حجازی هستم به کارگردانی نیما طباطبایی و به تهیه کنندگی امیر رفیعی ساخته شده است.این فیلم به زندگی ناصر حجازی دروازه بان اسطوره ای ایران می پردازد که در این فیلم شهاب حسینی،مهران مدیری،بهرام رادان،پرویز پرستویی و... داستان را روایت می کنند.خواننده موزیک این فیلم هم بر عهده رضا یزدانی است.امشب در طی مراسمی از پوستر این فیلم رونمایی شد.این پوستر به شکل روزنامه های قدیمی طراحی شده است.

 


«جمعه خونین» به روایت هاشمی


خبر درگیری (مأموران) عربستان سعودی با حجاج ایرانی، در رأس اخبار قرار گرفته است. تبلیغات ارتجاع و استکبار می‌خواهد قضیه را به دروغ به درگیری حجاج ایرانی با حجاج دیگر کشورها و سپس دخالت عربستان مربوط کنند، توطئه آمریکا و اجرای عربستان است.

 

سرزمین وحی به تولیت آل سعود در حالی برای انجام مناسک حج آماده می‌شود که حج ابراهیمی هر ساله یادآور کشتار تلخ زائران ایرانی در مکه مکرمه است.
به گزارش ایسنا، موضع سیاسی متفاوت عربستان نسبت به ایران در منطقه و همچنین هجوم آل سعود به یمن، سبب بروز تردیدهایی درباره برگزاری مراسم برائت از مشرکان که اعلام انزجار مسلمانان جهان نسبت به استکبار جهانی است، شده است اما حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر - سرپرست حجاج ایرانی -ر پاسخ به این تردیدها، به هماهنگی‌هایی که با عربستان برای انجام این مراسم صورت گرفته اشاره کرد و گفت: مراسم برائت از مشرکان امسال نیز با قوت برگزار می‌شود.
عربستان روزهای پرالتهابی را می‌گذراند. در حالی که حادثه مکه انگشت اتهام را به سوی دولت آل سعود نشانه رفته و آن را در تامین امنیت زائران ناتوان جلوه داده، یک میلون و ۴۰۰ هزار زائر آماده می‌شوند تا برای انجام مناسک بزرگ حج، این شهر پرحادثه را ترک کنند. با این حال هنوز نحوه تامین امنیت این زائران به‌ویژه در «رمی جمرات» که معمولا بیشترین سانحه حج در آن رخ می‌دهد، جای سوال دارد.
با همه این ابهام‌ها و به‌ویژه پس از حادثه اخیر مکه، رسانه‌های سعودی که بیشتر نیز دولتی هستند تاکنون هیچ اظهارنظر یا واکنشی را از سوی مقامات این کشور منتشر نکرده‌اند و مانند تمام فجایع دیگر، مُهر سکوت بر لب زده‌اند.
برخورد محافظه‌کارانه رسانه‌های سعودی در این روزها یادآور وقایع سه‌دهه قبل مکه، دقیقا در چنین روزی است؛ ششم ذی‌الحجه یا همان جمعه خونین در مکه.
در سال ۱۳۶۶ وقتی کشتار زائران ایرانی در مکه رخ داد، دولت آل سعود برای جلوگیری از افشاگری بیشتر از جزئیات نحوه قتل عام حجاج، تصویر و فیلمی را در اختیار هیچ کشوری قرار نداد و این موضوع با یک بایکوت وسیع خبری مواجه و تنها در برخی مطبوعات محدود و کوچک اروپایی منعکس شد.
وزارت کشور عربستان در هشتم ذیحجه، با دروغ‌پراکنی به حجاج شرکت‌کننده در برائت از مشرکین اتهام اخلال در مراسم حج را زد و اعلام کرد که حجاج با چوب و سنگ و چاقو به طرف مسجدالحرام هجوم آوردند و ماموران برای جلوگیری از هرج و مرج وارد عمل شدند!
دولت سعودی از پذیرش هیأت تحقیق اعزامی دولت جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کرد و تا مدت‌ها از تحویل اجساد حجاج ایرانی و انتقال مجروحان نیز خودداری می‌کرد.
پس از آن، مراسم برائت از مشرکین از سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۹ از سوی سعودی‌ها ممنوع شد اما از سال ۱۳۷۰ هجری شمسی دوباره در مکه انجام شد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۶ «دفاع و سیاست» درباره جمعه خونین مکه که آن روز، ۲۷۵ تن از زائران ایرانی، ۸۵ عربستانی از جمله نیروهای پلیس و ۴۵ تن از حجاج دیگر کشورها کشته شدند، این طور نوشته است: «خبر درگیری (مأموران) عربستان سعودی با حجاج ایرانی، در رأس اخبار قرار گرفته است. تبلیغات ارتجاع و استکبار می‌خواهد قضیه را به دروغ به درگیری حجاج ایرانی با حجاج دیگر کشورها و سپس دخالت عربستان مربوط کنند، توطئه آمریکا و اجرای عربستان است.
در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، جلسه‌ای با حضور من و ایشان و نخست وزیر و آقای موسوی اردبیلی داشتیم. موضوع مکه و عکس‌العمل‌های ممکن از طرف ما را مورد بررسی قرار دادیم. جلسه فوق‌العاده دولت با حضور سران قوا تشکیل شد و پس از بحث، تصمیماتی اتخاذ شد. قرار شد سه روز عزای عمومی اعلان شود و فردا (۱۱ مرداد ۱۳۶۶) تعطیل و راهپیمایی عمومی در سراسر کشور باشد و رئیس‌جمهور مصاحبه کنند.
با عربستان تماس گرفته شد. آقای (مهدی) کروبی (نماینده امام و رئیس حجاج ایرانی) گفت: پنجاه و یک جنازه به دست خودمان رسیده و تعدادی هم در دست سعودی‌هاست و به مجروحان که در دست سعودی‌هاست، اجازه ملاقات و عیادت نمی‌دهند.
شایعه‌ای هست که مرتضایی‌فر (وزیر شعار) شهید شده و آقای (عبدالله) جوادی آملی مجروح است. آقای کروبی گفته عده‌ای از شخصیت‌ها مجروح شده‌اند که بناست همراه جنازه‌ها به ایران بازگردانده شوند. قرار شد هیأتی برای بررسی امور به عربستان برود که تا ساعت یک و نیم بعدازظهر، هنوز ویزا داده نشده است.
ظهر به دفترم آمدم. جمعی از نمایندگان با نگرانی برای کسب اطلاع و تکلیف آمدند. امروز در تهران، مردم به طور پراکنده تظاهرات داشته‌اند و به سفارتخانه‌های عربستان و کویت و بعضی جاهای دیگر حمله و آسیب‌هایی وارد کرده‌اند. کارگران کارخانه‌ها و دانشجویان به خیابان‌ها ریخته‌اند.»
در ادامه خاطرات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تاریخ ۱۱ مرداد سال ۱۳۶۶ که پنج روز از وقوع آن حادثه گذشته، به تصمیم‌گیری سران قوا درباره فاجعه مکه اشاره شده است: «اول وقت به مجلس آمدم. در گزارش‌ها فاجعه مکه، در صدر اخبار قرار گرفته و خفت آمریکا در خلیج‌فارس در درجه دوم است.
راهپیمایی مردم در سراسر کشور برای اعتراض به جنایات سعودی‌ها نسبت به حجاج بود و در تهران مقابل مجلس آمدند. جمعیت خیلی زیاد بود و مسئولان هم آمده بودند. من سخنرانی مفصلی ایراد کردم.
بعد از مراسم، آقایان خامنه‌ای و موسوی اردبیلی به دفتر من آمدند و موضوع بحث کیفیت برخورد با سعودی‌ها و آمریکایی‌ها بود ...
شب سران قوا در دفتر آیت‌الله خامنه‌ای جلسه داشتند. درباره عکس‌العمل ما در مقابل جنایت سعودی‌ها نسبت به حجاج ایرانی بحث شد. قرار شد در حدی باشد که به جنگ منتهی نشود و تبلیغات ضد سعودی هم باشد.
کشتار زائران بیت‌الله الحرام به دست مأموران عربستان سعودی، با واکنش شدید مردم و مسئولان جمهوری اسلامی روبه‌رو شد.
آقای مهدی کروبی، نماینده امام خمینی و سرپرست حجاج ایرانی در پیامی به محضر امام، با اشاره به مراسم راهپیمایی برائت از مشرکین و کشتار حجاج بیت‌الله الحرام به دست نیروهای امنیتی سعودی در حریم حرم امن الهی، نوشت: «حمله وحشیانه رژیم آل سعود که نمی‌تواند بدون هماهنگی و همفکری آمریکای جنایتکار باشد، دلیل روشنی است بر سرسپردگی این رژیم به رؤسای کاخ سیاه که این روزها برای جبران شکست‌های نظامی و رسوایی سیاسی خود، خون می‌طلبد.»
در این روز میلیون ها تن از مردم خشمگین در شهرهای ایران با راهپیمایی و سر دادن شعارهایی چون «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر آل سعود»، خشم خود را از کشتار بی‌رحمانه زائران خانه خدا نشان دادند.»
هاشمی رفسنجانی که آن زمان ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت، در مصاحبه‌ای با روزنامه «دی‌ولت» چاپ آلمان گفته بود: «در پی درگیری‌های مکه، تصمیمات محرمانه‌ای اتخاذ شده است و هنگامی که جنبه عملی پیدا کند، همه از آن اطلاع حاصل خواهند کرد. ایران اطلاعاتی را که در اختیار دارد، برای زیر سؤال بردن آمریکا متعاقباً به اطلاع همه خواهد رساند. اگر به نفوذ فراوان آمریکا بر عربستان سعودی توجه کنیم، درمی‌یابیم که چنین اقدام خطرناکی هرگز بدون کمک آمریکا نمی‌توانسته صورت بگیرد.»
تاریخ حوادث تلخ مکه به ویژه در ایام حج مبیّن آن است که عربستان در تامین امنیت زائران، مستقیم یا غیرمستقیم نه‌تنها مسئولیتی را متوجه خود نمی‌داند بلکه حفظ مطامعش پیش‌روتر از هر چیز دیگری است.
حال در چنین شرایطی چگونه کشورهای اسلامی از عربستان توقع دارند برای تامین امنیت زائرانشان و همچنین حفظ شأن آنها تضمین بدهد؟ یا ایران چگونه عمره را به هوای گرفتن تضمین امنیت و حفظ شأنیت از عربستان که هنوز پاسخ قاطع و شفافی به دادخواهی ایران در ماجرای فرودگاه جده نداده، تعلیق کرده است؟


زن جوان در دادگاه خانواده:
شوهرم زن‌های فامیل را به رخم می‌کشد


زن جوان زمانی که دید شوهرش او را با زن های دیگر مقایسه می کند، راهی دادگاه خانواده شد تا برای همیشه از شوهرش جدا شود.

شوهرم زن‌های فامیل را به رخم می‌کشد

چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم مرتب مرا با زن های دیگر مقایسه می کند، هر اتفاقی می افتد می گوید از زن های مردم یاد بگیر. بارها مرا با جاری ام مقایسه کرده و به من می گوید از او یاد بگیر. این حرف هایش واقعا مرا عذاب می دهد.
وی افزود:هرچه به او می گویم دست از این رفتارت بردار فایده ای ندارد. بارها با او صحبت کردم و گفتم مرا با زن های دیگر مقایسه نکن اینکار باعث می شود من اعتماد به نفسم را از دست بدهم، ولی باز هم اینکارش را تکرار می کند. او با کوچکترین مساله زن های دیگر را به رخم می کشد. از تیپ و ظاهر و طرز لباس پوشیدنم گرفته تا دستپخت و انجام کارهای خانه و بیرون، باید با زن های دیگر مقایسه شوم.
زن جوان ادامه داد:تازگی ها احساس می کنم که او از روی لجبازی و تنها برای اینکه مرا آزار دهد با اینکه می داند چقدر از این حرف ها بیزار هستم، این صحبت هایش را تکرار می کند. برای همین دیگر طاقت زندگی در کنار این مرد خودخواه و لجباز را ندارم و می خواهم از او جدا شوم.
بعد از صحبت های این زن قاضی شوهرش را هم به دادگاه احضار کرد تا صحبت های او را هم در این باره بشنود و پس از آن تصمیم نهایی را بگیرد.





داعش خواستار توقف مهاحرت به اروپا شد


یک مقام بلندپایه داعشی با انتقاد از مهاجرت مردم به کشورهای اروپایی، خواستار توقف این مهاجرت و ماندن در سرزمین‌های تحت امر خلافت تکفیری‌ها شد.به گزارش رای الیوم، یک مقام داعشی در پایمی ویدئویی خواستار توقف مهاجرت به اروپا شده و از مهاجران سوری و عراقی خواسته در سرزمین‌های تحت کنترل داعش به اقامت خود ادامه دهند.
این عنصر داعشی با اشاره به اینکه مهاجرت به اروپا برای مسلمانان چیزی جز تحقیر نخواهد بود، تصریح کرده مهاجران در سرزمین‌های خارج از محدوده خلافت چیزی نخواهند یافت.
ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از قول داعش تاکید دارد که امنیت کامل در این سرزمین‌ها خلافت برقرار است و قوانین اسلامی در آن اجرا می‌شود.


اتاق آرایش فرح دیبا در کاخ نیاوران+عکس


اتاق آرایش فرح پهلوی در کاخ نیاوران که امروزه به صورت موزه نگه داری می شود.

اتاق آرایش فرح پهلوی در کاخ نیاوران که امروزه به صورت موزه نگه داری می شود.
اتاق آرایش فرح دیبا در کاخ نیاوران+عکس
منبع: پارسینه


درگیری لفظی به نزاع خونین مبدل شد


عامل جنایت خونین پمپ بنزین زرند کرمان در کمتر از پنج ساعت بازداشت شد.
به نوشته ایران، شامگاه جمعه ۲۷ شهریور دو جوان زرندی با نام‌های «علی. م» و «علی. ز» بر سر موضوعی نامعلوم در پمپ‌بنزین درگیری لفظی پیدا کردند. از آنجا که هر دو طرف دعوا چاقو همراه داشتند، وقتی دیدند زورشان به یکدیگر نمی‌رسد و آرام نمی‌گیرند، روی یکدیگر چاقو کشیدند که «علی. م» از ناحیه گردن و جوان دیگر از ناحیه سینه آسیب دیدند.
به گزارش دادستان زرند، جوانی که با نام «علی. ز» شناسایی شده است، با وجود خونریزی جراحت سینه‌اش از محل متواری شد و جوان مجروح دیگر با کمک امدادگران به بیمارستان سینای زرند انتقال یافت اما به دلیل شدت جراحات جان باخت. با مرگ این جوان، پرونده با دستور قضایی در اختیار مأموران انتظامی کرمان قرار گرفت و پلیس با انجام تحقیقاتی گسترده در کمتر از پنج ساعت مخفیگاه قاتل را در حوالی کرمان پیدا کرد و موفق به دستگیری او شد. این جوان پس از دستگیری در حالی که به دلیل زخم سینه‌اش حال خوبی نداشت، به قتل اعتراف کرد و پرونده برای تحقیقات تکمیلی ادامه یافت.
دادستان زرند درباره این حادثه گفت: «طبق قانون، حمل چاقوهای نامتعارف جرم محسوب می‌شود و نحوه برخورد و میزان مجازات آن نیز تعریف شده است.»



مخوف ترین جزایر جهان



این جزایر با تمام فریبندگی، وحشتناک اند. در این نقاط خاکی میان آب ها، از گذشته های دور تاکنون ماجراهایی اتفاق افتاده که برای همیشه در چشم مردم، وحشتناک ترین جزایر دنیا شده اند


کتاب دانستنیها: این جزایر با تمام فریبندگی، وحشتناک اند. در این نقاط خاکی میان آب ها، از گذشته های دور تاکنون ماجراهایی اتفاق افتاده که برای همیشه در چشم مردم، وحشتناک ترین جزایر دنیا شده اند
جزیره مارها
در اقیانوس آتلانتیک جنوبی، دور از سواحل برزیل در جنوب سائوپائولو، جزیره ایلادوکیمادا گرانده، سال هاست که بکر و دست نخورده باقیمانده. چون هیچ انسانی جرئت نمی کند پا در این جزیره مرگبار بگذارد. این جزیره محل زندگی مارهای سمی است. بومی های سواحل نزدیک می گویند در هر مترمربع جزیره ایلادوکیمادا پنج مار سمی زندگی می کنند.
مخوف ترین جزایر جهان
پرندگان مهاجری که برای استراحت بین راه بی خبر از همه جا در این جزیره فورد می آیند، منبع تغذیه مارهای این جزیره است. البته مارسلو دوآرت زیست شناسی که بیش از ۲۰ بار برای انجام تحقیقات علمی به این جزیره سفر کرده، می گوید پنج مار در هر مترمربع کمی اغراق است و بهتر است بگوییم که در هر مترمربع، یک مار سمی زندگی می کند.
مارهای این جزیره، گونه خاصی از افعی سرطلایی هستند. در برزیل، عامل ۹۰درصد مار گزیدگی های منجر به مرگ این نوع مار است. مارهای سرطلایی که در این جزیره خوش آب و هوا زندگی می کنند تا یک متر و نیم رشد می کنند. عکس العمل آنها بسیار سریع است و به محض گازگرفتن و نیش زدن گوشت محل گزیدگی ملتهب می شود. سرطلایی ها آن قدر خطرناک اند که دولت برزیل به جز تحقیقات عملی هر سفری به این جزیره را ممنوع کرده و هیچ مسئولیت را در برابر افرادی که به جزیره مارها بروند، برعهده نمی گیرد.

جزایر گوگردی
ژاپن سرزمین جزیره هاست. جزیره اصلی (هونشو) که اطرافش ۳ جزیره کوچک تر (هوکایدو، کیوشو و شیکوکو) قرار دارند و البته اطراف آنها هم تعداد بسیار بیشتر جزیره کوچک تر. در این بین، مجمع الجزایر ایزو از وحشتناک ترین آنهاست. در این جزایر، نفس کشیدن ممنوع است. آنجا به خاطر کوه های آتشفشانی، هوا پر از گوگرد است و نکته قابل توجه اینکه این نقطه از جهان بیشترین میزان گازهای کشنده را نیز دارد. حتما فکر می کنید، این توصیفات دیگر هیچ انسانی جرئت زندگی در این جزایر را ندارد اما این طور نیست. ژاپنی های زیادی در ایزو خانه و زندگی دارند. البته خانه ها قدیمی است.
مخوف ترین جزایر جهان
پیش از اینکه کوه های آتشفشانی منطقه فوران کند. بعد از اینکه مواد مذاب فوران کرد و گازهای سمی در هوا پیچید و دیگر متوقف نشد، ساکنان این جزیره وحشتناک، به جای اینکه منطقه مرگبار را ترک کنند تصمیم عجیب و غریبی گرفتند. آنها ماسک های اکسیژن به صورت می زنند، و این ماسک ها شب و روز روی صورت بومی های منطقه است و به هیچ عنوان جرئت برداشتن آن را ندارند. شاید باور نکنید اما ساکنان این منطقه برای ماندن در جزیره پول دریافت می کنند. پژوهشگرانی هم در منطقه حضور دارند که مشغول مطالعه تاثیرات زندگی با ماسک اکسیژن و تنفس میزان بسیار کم گاز گوگرد بر مردم هستند.

جزیره آدم خوارها
وقتی عکس های فیجی را می بینید حتما فکر می کنید آنجا یکی از زیباترین و آرام ترین جزیره های دنیاست. اما سخت در اشتباهید. آنجا تاریخی از وحشت را در خود دارد. تاریخی از کودک خواری، کشتن کودکان، شکنجه کودکان و مرگ آنها. جزیره فیجی کودکان را به هیچ عنوان دوست ندارد. این موضوع را از دفترچه خاطرات یکی از مبلغان مسیحی که در دهه ۱۸۴۰ به فیجی رفته بود به خوبی می توان فهمید: «سه شنبه سی و یکم اکتبر ۱۸۳۹٫ امروز صبح ما شاهد صحنه ای باورنکردنی بودیم.
مخوف ترین جزایر جهان
بیست جسد از مردان، زنان و کودکان از قبیله تانوآن به عنوان هدیه به قبیله ریوا آورده شد. جسدها بین مردم قبیله تقسیم شد. تقریبا ۳۰ کودک را بالای نیزه ها بردند تا نشان پیروزی آنها باشد. دیگر کودکانی که جان سالم به در برده بودند به «بااو» برده شدند تا فنون جنگ آوری را به آنها آموزش دهند که البته در این بین بدترین شکنجه ها را می دیدند.

جزیره کروکوها
جزیره رامری رکورددار مرگ دسته جمعی توسط حیوانات است. در روزهای پایانی جنگ دوم، گروهی از نیروهای ژاپنی، در حال فرار از حمله متفقین به این جزیره کوچک در سواحل برمه پناه بردند. ۱۹ فوریه ۱۹۴۵ بود. دسته سربازها به خط در حال گشت زنی در جزیره بودند غافل از اینکه جزیره رامری جولانگاه پشه های مالاریا، عقرب های سمی و از همه بدتر کروکودیل های آب شور است. شب که از راه رسید سربازان که از همه جا بی خبر بودند، وارد رودخانه کم عمقی شدند که از آن بگذرند. ناگهان صدای فریادهای مرگ از گوشه و کنار بلند شد.
مخوف ترین جزایر جهان
کروکودیل های گرسنه به سربازها حمله کرده بودند. بروس رایت افسر انگلیسی در مورد این اتفاق وحشتناک چیزهایی از بازماندگان ماجرا شنیده و در خاطراتش آورده است: «آن شب وحشتناک ترین شبی بود که سربازان تا به حال تجربه کردند. صدای فریاد سربازها که بدنشان در آرواره های تمساح ها گیر کرده بود به گوش می رسید و در آن تاریکی هیچ کاری از دست هیچ کس ساخته نبود. صبح که شد نوبت لاشخورها بود تا باقیمانده سفره تمساح ها را تمیز کنند. از ۹۰۰ سرباز ژاپنی آمار کاملا دقیقی وجود ندارد و بعضی ها گفته اند که حتی با وجود محاصره، ۵۰۰ سرباز از جزیره جان سالم به در برده اند اما این ماجرا در گینس هم با نام «بزرگ ترین فاجعه به وسیله حیوانات» ثبت شده است

جزیره ای برای مرگ
سابقه وحشت در پاولیگا واقع در یکی از تالاب های ونیز ایتالیا به زمان روم باستان بر می گردد. رومی ها افراد شرور را یکجا جمع می کردند و همه آنها را به منطقه ای دور از جایی که مردم عادی زندگی می کنند، می فرستادند. این منطقه جایی جز جزیره پاولیکا نبود. هزاران زندانی به جزیره منتقل می شدند و همه آنها بدون هیچ آب و غذایی آنجا رها شده و طولی نمی کشید که مرگ گریبان آنها را می گرفت.
مخوف ترین جزایر جهان
سال ها گذشت تا اینکه طاعون همه اروپا را فراگرفت و باز هم نام این جزیره سر زبان ها افتاد. این بار با این تفاوت که طاعونی ها و یا هر فرد مشکوک به این بیماری را به جزیره می فرستادند و سیاسی قدرتمندان آن زمان این بود: «اجازه دهیم طاعونی ها در آرامش بمیرند.»
وقتی بیماران به جزیره می رسیدند آنها را در بشکه های بزرگ می انداختند و در آتش می سوزاندند. گفته می شود که نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر در این جزیره به کام مرگ کشیده شدند و هنوز هم باقیمانده استخوان های آنها در پاولیگا دیده می شود.
بعد از این دو حادثه بسیار مشهور در سال ۱۹۹۲ بیمارستان روانی با برج ناقوس دار در این جزیره ساخته شد. بیمارستان روانی که خطرناک ترین بیماران در آنجا نگهداری می شد و به گفته بسیاری، آزمایش های وحشتناکی روی آنها انجام می شدند. برای همین پس از سال ها این جزیره به صورت متروک رها شد. این جزیره آن قدر از نظر ایتالیایی ها وحشتناک است که افسانه های بسیاری در مورد آن گفته اند. مردم بر این باورند که در پاولیگا ارواح افرادی که طاعون داشتند و سوزانده شدند هنوز هم سرگردان هستند!



یارانه شهریور قابل برداشت شد
واریز یارانه نقدی با صرفه‌جویی ۹۰ میلیاردی



یارانه نقدی شهریورماه در حالی واریز و قابل برداشت شد که نسبت به دوره‌های قبل حدود ۹۰ میلیارد تومان از هزینه ۳۵۰۰ میلیاردی ماهانه آن کاسته شده است.


خبرگزاری ایسنا: یارانه نقدی شهریورماه در حالی واریز و قابل برداشت شد که نسبت به دوره‌های قبل حدود ۹۰ میلیارد تومان از هزینه ۳۵۰۰ میلیاردی ماهانه آن کاسته شده است.
با گذشت حدود پنج سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت سالانه نزدیک به ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه‌های نقدی، سرانجام کاهش حجم یارانه‌بگیران و ورود به پوشش بخشی از کسری‌های ناشی از توزیع نقدی کلید خورد.
بعد از سال‌ها انتقاد کارشناسان نسبت به نحوه پرداخت یارانه نقدی به تمامی متقاضیان مرکب از نیازمند و بی‌نیاز، اواخر سال گذشته و رسما از ابتدای امسال غربالگری یارانه‌بگیران شکل جدی‌تری به خود گرفت تا اینکه در پایان مردادماه حدود دو میلیون نفر از افراد پردرآمد از جمع ۷۶ میلیونی یارانه‌بگیران خارج شدند. این در حالی است که با توجه به هزینه بالای پرداخت یارانه در هر ماه و هر سال و عدم توازن آن با مجموع درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، دولت فعلی پیش‌تر هم - ابتدای سال ۱۳۹۳ - بعد از اینکه به نتیجه مشخصی برای غربالگری نرسید، ثبت نام مجدد را در دستور کار خود قرار داد ولی در نهایت با وجود انصراف حدود دو میلیونی تا چندی پیش بالغ بر ۷۶ میلیون نفر در هر ماه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کردند.
با توجه به درآمد ۴۸ هزار میلیارد تومانی که در بودجه برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در نظر گرفته شده ولی عملکردی بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته نداشته است، کسری حداقل ۱۶ هزار میلیارد تومانی از محل افزایش قیمت حامل‌ها دولت را تهدید می‌کرد که بعد از تک‌نرخی شدن بنزین در سال جاری و تعیین قیمت ۱۰۰۰ تومانی در مجموع حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان دیگر بر منابع این بخش افزوده شد و درآمد را تا حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش داد.
اما در این بین حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان دیگر بین درآمد ۳۵ هزار میلیاردی و رقم ۴۲ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه نقدی فاصله و به عبارتی کسری وجود دارد که دولت را وادار به سبک‌کردن لیست یارانه‌بگیران و حذف پردرآمدها می‌کند. بر این اساس با وجود اینکه هنوز شاخص مشخص و معینی از سوی دولت اعلام نشده ولی تا انتهای ماه گذشته یارانه حدود دو میلیون نفر قطع شد که می‌تواند در ماه جاری نیز این روند ادامه داشته باشد.
گرچه جبران کسری ۷۰۰۰ میلیاردی برای رساندن هزینه ۴۲ هزار میلیارد تومانی تا ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد قابل پیش‌بینی نیازمند حذف یارانه حدود ۱۲ میلیون نفر است اما در نیمه سال فقط دو میلیون نفر حذف شدند و تنها ماهانه رقمی حدود ۹۰ میلیارد تومان و تا انتهای سال حدود ۴۵۰ میلیارد تومان از هزینه‌های دولت کم می‌کند. هر چند که به طور یقین روال قطع یارانه در ماه‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت ولی کسری ناشی از پرداخت‌های نقدی برای امسال اجتناب‌ناپذیر است. در عین حال که با روند فعلی پرداخت نقدی منابع قابل توجهی حتی با وجود برداشت از خزانه برای سایر بخش‌ها از جمله تولید باقی نمی‌ماند.
به هر حال پنجاه و پنجمین مرحله از یارانه نقدی در حالی شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که افرادی که یارانه آنها واریز نشده است می‌توانند با مراجعه به سامانه yaraneh10.ir از علت حذف مطلع شوند و درخواست خود را برای بررسی مجدد ثبت کنند که اگر وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بانی شناسایی یارانه‌بگیران بعد از بررسی و احتمال بروز خطا، خانوار حذف‌شده را محق تشخیص دهد مجددا به لیست یارانه‌بگیران برخواهد گرداند؛ چنانکه تاکنون نیز یارانه حدود ۱۶ هزار نفر از حذف‌شدگان برقرار شده است.



سقوط یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در غزه


مبارزان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در غزه خبر دادند.


به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مبارزان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کردند یک فروند هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را به تصرف خود درآورده اند.
روزنامه جروزالم پست نوشت: این هواپیمای بدون سرنشین در شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه سقوط کرده است.
این روزنامه نوشت: مبارزان حماس یک فروند هواپیماهای بدون سرنشین دستگاه اطلاعاتی اسرائیل را که برای جمع آوری اطلاعات به نوار غزه آمده بود به تصرف خود درآورده اند.
این دومین هواپیمای بدون سرنشین به شمار می رود که حماس در دو ماه گذشته به کنترل خود درآورده است.


مسابقه خنداننده برتر در خندوانه
شما نظر دهید: آیا از اجرای کمدین ها در خندوانه رضایت دارید؟/به نظر شما چه کسی خنداننده برتر است؟


نظر شما مخاطبان شفاف در خصوص اجرای کمدین ها چیست؟ آیا از اجرای آنها راضی هستید؟ به نظر شما چه کسی خنداننده برتر در این رقابت است؟ آیا تاکنون گزینه های درستی توسط مردم حذف شدند؟ به نظر شما جای چه کسانی در این رقابت ها خالی است؟

شما نظر دهید: آیا از اجرای کمدین ها در خندوانه رضایت دارید؟/به نظر شما چخ کسی خنداننده برتر است؟


این روزها برنامه خندوانه  رامبد جوان توانسته بین خانوادهای ایرانی برای خود اسم و رسمی پیدا کند و بسیاری از مردم هر شب این برنامه را دنبال می کنند.
خندوانه اما تلاش دارد نوعی کمدی به نام استند آپ کمدی را نهادینه کند که تاکنون در ایران اجرایی نشده بود.در این نوع کمدی، کمدین باید بتواند به تنهایی با اجرای نمایش و خاطره گویی و بداهه گویی مخاطبان را بخنداند.
به تازگی نیز مسابقه خنداننده برتر در این برنامه کلید خورده که به نوعی لیگ کمدین ها است و چهرهایی چون جواد رضویان، رضا شفیعی جم و... در این مسابفه حضور داشتند.
در این میان چهرهای نه چندان آشنا برای مردم مانند امیر مهدی ژوله که با نوشته هایش شهرت دارد و سجاد افشاریان نیز به مردم معرفی شدند که بر خلاف انتظار عملکرد قابل قبولی نیز داشتند.
در هر حال از آنجایی که این شیوه کمدی در ایران تازه است این برنامه با حاشیه هایی همراه بوده است.بشب گذشته، یکی از بخش‌های پایانی دور مقدماتی مسابقه خنداننده برتر برگزار شد و با برگزاری آخرین رقابت دور نهایی هشت خنداننده دور بعدی مشخص می‌شوند. برگزاری این رقابت تا اینجا البته حواشی فراوانی داشته است. از شقایق دهقان و رضا شفیعی جم که در این برنامه به ایفای کاراکترهای قدیمی خود پرداختند تا اجرای  شب گذشته که با شوخی‌های عجیب و غریب علیرضا خمسه در استودیو به همراه یک خر و یک کره‌خر دیگر به اوجش رسید.
نظر شما مخاطبان شفاف در خصوص اجرای کمدین ها چیست؟
آیا از اجرای آنها راضی هستید؟
به نظر شما چه کسی خنداننده برتر در این رقابت است؟
آیا تاکنون گزینه های درستی توسط مردم حذف شدند؟
به نظر شما جای چه کسانی در این رقابت ها خالی است؟




بنیامین با بهاره افشاری ازدواج کرد؟!+تصاویر


چند روزی است که خبر ازدواج بنیامین با بهاره افشاری روی خط یرخی رسانه ها و شبکه های مجازی رفته است.

چند روزی است که خبر ازدواج بنیامین با بهاره افشاری روی خط یرخی رسانه ها و شبکه های مجازی رفته است.خبری که بنیامین را وادار کرده تا در صفحه اینستاگرام خود به شایعات پاسخ دهد.او نوشت: دارم برای زندگی خودم و بارانا تصمیم مهمی می گیرم.اگه نظر من براتون مهمه دوست دارم فعلا و تا وقتی خودم جزئیات را اعلام نکردم با همین دعای خیر و انرژی مثبت، راه را برای آیندمون روشن تر کنید.


بنیامین با بهاره افشاری ازدواج کرد؟!+تصاویر


بنیامین با بهاره افشاری ازدواج کرد؟!+تصاویر



کودک سوری خوشحال درکنار رونالدو+عکس
پناهجویان سوریه‌ای در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و در دیدار رئال مادرید مقابل گرانادا حضور یافتند.

تیم فوتبال رئال مادرید از هفته چهارم لالیگا در دیدار مقابل گرانادا به میدان رفت و با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.


قبل از آغاز این دیدار کریستیانو رونالدو فوق ستاره کهکشانی‌ها در حالی که دستان کودک سوری را در دست گرفته بود وارد زمین شد.

خانواده این کودک سوری هم در ورزشگاه حضور داشتند و این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

چهره شاد کودک سوری در کنار فوق ستاره پرتغالی رئال جالب توجه بود.

 


 


 


 


 


 
انتهای پیام/آ


نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1