تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۲۶۱۳۶

پاسخ طلبه قمی به مدیرکل سیاسی کهگیلویه و بویراحمد

۲۰
۰
کبنا ؛
hasani
پس از موضع‌گیری اخیر مدیرکل انتخابات کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که مردم اجازه فتنه‌گری به هیچ فردی در انتخابات آینده نمی‌دهند.


پس از موضع‌گیری جلیل حسنی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ورود رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این استان به شورای حکمیت اصولگرایان برای تعیین کاندیدای انتخاباتی در یکی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، موضوعاتی در اردوگاه‌های مختلف سیاسی مطرح شد که در این بین یکی از طلاب حوزه علمیه قم با انتشار نامه‌‌ای سرگشاده جوابگوی موضع‌گیری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری شد.
حجت‌الاسلام سعید موسوی در بخشی از این نامه آورده است:  مدتی است چند نفر از عزیزان نقدهایی در سایت‌ها بر حضور روحانی فاضل و ارجمند حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا صفدر پناهی (زیدعزه) در حکمیت و داوری بین گروهی از افراد در جامعه اسلامی شده‌اند و با استدلال‌های عجیب این حرکت را نادرست جلوه داده‌اند که لازم است جهت روشن شدن اذهان عمومی مردم فهیم نکاتی را متذکر شوم.

در بخشی از این نامه آمده است: شان عالمان دین همواره در طول تاریخ اصلاح بین مردم بوده و وقتی تعداد زیادی از مردم در جامعه اسلامی خواهان حکمیت و داوری باشند از عقل، عرف و منطق بدور است که روحانی و عالم دین بی‌تفاوت باشد.

قطعا اگر سایر گروه‌های سیاسی هم خواهان حکمیت و داوری بین خویش می‌بودند ایشان با توجه به وظیفه طلبگی که اصلاح ذات‌البین است حضور پیدا می‌کردند و رفع اختلاف می‌کردند در این صورت آیا آن وقت هم برچسپ سیاسی بودن به ایشان می‌زدید و بهانه‌ای می‌یافتید تا تریبون نماز جمعه که از تاثیر گذارترین تریبون‌ها در همدلی و هم زبانی بین ملت است را مورد هجمه بی‌انصافانه قرار می‌دادید.

البته معلوم است شاید ترس دوستان که منتقد هستند از امری دیگر است و دوست دارند در جامعه اسلامی همیشه  شاهد اختلاف باشیم و نان خود را در اختلاف بین مردم می‌بینند.

در این نامه تصریح شده است: دومین شاهد بر اصلاح ذات‌البین بودن حضور حجت‌الاسلام پناهی عدم دخالت ایشان و ائمه محترم جمعه در دور گذشته انتخابات است که از هیچ کاندیدایی حمایت نکردند و مردم را دعوت به حضور حداکثری کردند و کسانی که تردید دارند اگر سایت‌های استان در دوران انتخابات گذشته را جست‌وجو کنند صدق این ادعا معلوم میشود.

در این نامه ذکر شده است: حضور ایشان در حکمیت و داوری بین عده‌ای از مومنین مصداق حدیث  شریف نبوی است که فرمودند «هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد مسلمان نیست».کافی ؛ج۲؛ص ۱۶۴.

لذا برادران محترم منتقد، تریبون‌های نماز جمعه متعلق به مجموعه نظام و جناح‌های  سیاسی دارای مجوزند ول ازم به دلسوزی شما نمی‌باشد.

در انتهای این نامه آمده است: و در پایان یادآور می‌شوم با توجه به مسئله مهم انتخابات در اسفند ماه امسال خدا کند قصد شما خیر باشد و دنبال فتنه‌گری و فتنه‌ای دیگر نباشید در این صورت با جواب قاطع امت حزب‌الله روبرو خواهید شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مگر با معجزه ی شورای نگهبان . وگرنه اصول گرا جماعت رنگ مجلس را هم نخواهد دید .
Iran, Islamic Republic of
برادر طلبه مردم دیگر قسم حضرت عباس شما را باور ندارند,,,,,, و وبازار ارتزاق ,,,,به لطف هوشیاری و بیداری مردم از رونق افتاد وحق از بین رفتنی نیست هشت سال مردم را با این ادعا ها سرگرم کردید و بر سر مملکت آن رفت که ,,,به گوش می رسد...به جای اتهام,,,,,وب است پاسخگوی سیاهی های,,,,,عملکرد هشت ساله تاراج سرمایه های ملی باشید....
Iran, Islamic Republic of
اصل فتنه گرخودشماهاهستید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وظیفه اییمه جماعت روشنگری است و هیچ کس نباید به خود بگیرد و انتقاد کند مگر .... واکنش نشان دهند
Iran, Islamic Republic of
سکوت آقای هدایت خواه در این ارتباط خیلی عجیب است!
سجادحسینی
Iran, Islamic Republic of
جناب حجه الاسلام موسوی فاضل گرانقدر خدمت شما و کسانی که ازچنین حرکتی حمایت می کنیدشمارو به ذکر چندنکته ذیل دعوت می کنیم که باسعه صدر متوجه باشین.نکته اول:احترام فاضل ارجمند جناب استاد صفدر پناهی درجای خود ولی ایشان هم اکنون رئیس شورای سیاست گذاری قلمداد می شود و حضور در هر محفل وحکمیتی طبق قانون مورد قانونی داشته و باید طبق قانون برهمگان روشن ومبین گردد.نکته دوم:استان کهگیلویه وبویراحمد یعنی انقدر فقر علما وفاضل دارد که حتما باید ایشان در این حکمیتی که هدف ان معرفی کاندیدای خاصی است حضورداشته باشد؟این تحلیل درستی نیست اقشارمردمی ایشان را رئیس شورای سیاست گذاری ائمه وجایگاهی می دانند که فراتراز کارسیاسی ومرزبندی های سیاسی است.بازخورد این اقدام وحرکت بازخوردی خوب نخواهد بود..ایشان در یک حکمیتی که دعوت شدگان ان جهت رای دادن به شخصی جمع شده اند حضور داشته اند. چه بسا که این حکمیت را ایشان به دفاترائمه جمعه بکشاندکه انموقع مخالف با فرامین رهبری خواهد بود و حرکتی غیرقانونی.این جایگاه جایگاهی است دینی عبادی وسنگرمهمی جهت فرهنگ غنی اسلام وتشیع و یک بعد ام سیاسی است ازان جهت که تبیین سیاست و روشنگری سیاسی و جایگاهی است درجهت حضور حداکثری اقشار مختلف مردمی در انتخابات مهم وتاثیرگذار نه حمایت ازجریان وحضوردرحکمیت خاصی.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد ایشان بجای توضیح المسایل در حوزه توجیح المسایل یاد گرفتند.صرفنظر از موضع سیاسی آقای حسنی و با تاکید بر مردود بودن ..، اقدام آقای .. در خصوص . در جلسات یک گرو سیاسی به نفع نماز جمعه نیست.و اتفاقا خلاف سیره علمای . مبنی بر حل مشکلات مردم است چون این نوع اقدامات اختلاف افکنی میان مردم است نه حل اختلاف.اگر ایشان مثلا در جلسه مشترک اصول گرایانو اصلاح طلبان با دستور کار رعایت اصول قانونی و ااخلاقی شرکت می کردند،آنموقع به سیره علما رفتار کرده بودند.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم از چنین تحلیلی و آن هم مستند به حدیث شریف پیامبر اعظم و اصل ذات البین این موضوع خدایی چه ارتباطی با این اصل دارد ۰ خوب میشددر خصوص این اصل مطالعه بیشتری میکردند۰
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به این ...:
... اصلی .. که دارید از دین مردم دنیایتان را می سازید.
این حرفای امثال...دیگه کهنه شده به فکر یک دستمال دیگه باشید
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم عالی بود
Iran, Islamic Republic of
احسن
اقای حسنی باید دقت بیشتر کند
Iran, Islamic Republic of
اقای حسنی باید حرفاش درست کنه تحلیل خوبی بود
حقگو
Iran, Islamic Republic of
آقای ... در.. ۸۸جزءکسانی بودکه تحت تعقیب قرارگرفت.
خیال‌پرداز
Netherlands
به نظر می‌رسد دوستان.. باید کمی بیش از این به مطالعه اهمیت بدهند تا نوشته‌هایشان این گونه سطحی و ظاهربینانه نباشد. اگر خوانندگان از دست‌گیران معنوی خود سنجیده گفتن و منصفانه نوشتن را مطالبه کنند، درخواست بیجایی نکرده‌اند.
پررنگ بودن تعصب صنفی و طرفداری حزبی در این نوشته با تأکید بر عنوان...، حکایت از گام نهادن در بیراهه‌ای دارد که بسیاری از این دوستان را از رسالت اصلی خود غافل ساخته و به این بازی‌های دوره‌ای مشغول داشته است. اعاذنا الله من مزلات الفتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حسنی نگو. بگو حسنی ای حسنی
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای موسوی
بمذاق اصلاحطلبان خوش نیامده
شما که روایت هم نمیپذیرید
Iran, Islamic Republic of
بعضی کورکورانه از مواضع نسنجیده ی اقای مدیرکل انتخابات حمایت کردند متاسفم
Iran, Islamic Republic of
تشکر از جناب اقای موسوی که با مقاله خوبشان از حق دفاع کردند
Iran, Islamic Republic of
حسن خطر داره حسن
خخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
در پایان تهدید کرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1