تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۰۹
کد مطلب : ۱۲۵۹۷۳

نه‌ فروزان به اصولگرایان گچساران و باشت

۱۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛مهرداد حمیدی*
hamide
اصولگرایان حوزه‌ی انتخابیه گچساران و باشت  که پس از استقلال این حوزه انتخابیه متاثر از ابزارهای مختلف در دو دوره انتخاباتی و یک میان دوره با استفاده از ابزارها و پتانسیل‌های متفاوت کرسی مجلس را در اختیار  داشتند، در دوره نهم مجلس با فاصله‌های زیاد نتیجه‌ی انتخابات را به اصلاح‌طلبان  واگذار  کردند. عملکرد متفاوت این دوره نمایندگی علیرغم  با وجود  بحران‌های ناشی  از  عملکرد  دولت  دهم اقبال عمومی را به سوی نماینده  فعلی  گچساران  تا حدود کاملاً محسوسی بالا برده است به نحوی  که چه بسا کاندیداها و نمایندگان سابق نتیجه را از قبل واگذار شده می‌دانند و کاندیداهای  بنام سابق این طیف تمایلی به کاندیداتوری از خود نشان نمی‌دهند. اما این به معنای تسلیم اصولگرایان نیست بلکه تکاپو  و تلاش‌های فراوانی در این طیف دیده می‌شود. مراجعه‌ی به «قوام فروزان» معاون رئیس کل دادگاه‌های عمومی انقلاب تهران یکی از این تلاش‌ها برای ایجاد  اجماع علیه اصلاح‌طلبان بود تا بتوانند از پتانسیل‌های خاص دیدگاهی، سیاسی، شخصی و قومیتی ایشان برای شکست حریف قدر خود استفاده کنندو از طرفی چه بسا جهت جلوگیری از شماتت وجدان و مواخذه‌ی مردم اگر قراراست زعامت حوزه انتخابیه را از شاه عباسی بگیرند لااقل به نادرشاهی واگذار کنند. اما  فروزان در  تاریخ ۹۴/۶/۲۳ طی اعلامیه ای البته بسیار محافظه‌کارانه و قدرشناسانه به اصولگرایان دعوت کننده از فروران نه گفت. فروزان اگر چه به صورت صریح علت نه گفتن  را بیان نگرده است و با عبارت «در شرایط  کنونی  ضرورتی به بیان آنها  نیست» از ذکر دلایل خودداری کرده است، اما از فحوای  عبارات  به کار برده شده  میتوان دلیل نه گفتن  را چنین پنداشت. فروزان با اشاره به جمله‌ای زیبا از مقام  معظم  رهبری مبنی بر اینکه  حضور  زمانی لازم است  که ضرورتی باشد. این بدان معناست که ایشان حضور  در حوزه ی گچساران را غیرضروری  می‌داند. مفهوم آن این است  که بر خلاف نظر  دعوت کنندگان وی فروزان خلائی را  برای وجود هم اندیشه‌های خود در گچساران  حس نمی‌کند. که متاثر از وجود فردی قدرتمند  از هم اندیشه  های وی در صحنه انتخابات است که اقبال عمومی هم با اوست. با توجه به شناختی که نسبت به اندیشه ی فروزان داریم بنظر میرسد مهمترین دلیل نه گفتن وی همین تعارض اندیشه ی وی با اصولگرایان  است که حاضر نگردید به خاطر کسب موقعیتی محتمل به اندیشه ی خود و به هم اندیشه های خود پشت پا بزند. از طرفی به خاطر حفظ حرمت دعوت کنندگان  به صورت بسیار ظریف قلم زده است.
نکته‌ی دیگری که از عبارات به کار برده شده به وسیله فروزان برداشت می شود ذکر قید دیگر حوزه‌های انتخابیه و در صورت تشخیص ضرورت حضور است که این نکته را به ذهن تداعی می‌کند که راز نه گفتن فروزان به اصولگرایان صرفا حضور فردی قدرتمند از هم اندیشه‌هایش در حوزه سیاسی گچساران و عدم لزوم حضور  فرد دیگری از  اصلاح‌طلبان در صحنه نیست بلکه از این عبارت می‌توان برداشت که هم از حیث احساس تعلق خاطر و هماز حیث احساس نیاز به حضور در حوزه‌ی انتخابیه‌ی دیگری ذهن فروزان را به  خود مشغول کرده است. این امر می‌تواند ناشی از وجود  احتمال عدم حضور سیدباقر موسوی و نبود افرادی قدرتمند از طیف اصلاح طلب در صحنه انتخابات یاسوج باشد که ضرورت حضور فردی همچون  فروزان در صحنه انتخابات یاسوج به عنوان کاندیدای منتخب اصلاح‌طلبان پایتخت و حوزه یاسوج و دنا باشد.
چون آفتاب سیاست ز مشرق خرد کند طلوع/ تردید نیست به نیمه ی راه رسیده‌ایم

 
نام شما

آدرس ايميل شما

اشنا
Iran, Islamic Republic of
نه اصولگرایان به فروزان/چرا که اگر قرار باشد اصلاح طلب باشد تاجگردون هم اصلاح طلب است/
باوی
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا اصول گرایان گچساران به دنبال گزینه ای همچون قوام فروزان بودن و هستند،چرا از فرزند شهر خودشون جناب اقای کوروش کرمی از ایل دولیاری که ایشان هم معاون قضایی رییس کل دادگستری تهران هستند دعوت نکرند،که هم فرزند شهر و دیارشان هست و دارای ارتباط ملی و کشوری هست و هم تحصیلکرده دانشگاه های دولتی قضایی،اصولگرایان گچساران جز غریب پرستی چه امری را پیش میگرفتند با چنین تصمیمی?مگر در گچساران قحط الرجال است?که فردی از بویراحمد بخواهد برای باوی منتخب شود?
علی
Iran, Islamic Republic of
تاانجایکه مااطلا اع داریم تشکیلات اصولگرایان دعوتی ازاین بزرگوارنکردندکه وی جواب رد دهد مهمان ناخوانده ای بود که مورد استقبال قرار نگرفت
خان احمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت به نظر باوی،در ضمن اقای کرمی در حد پست های کلیدی کشوری است،نمایندگی مجلس خیلی برایش کم است،بنده از مراجعه کنندگان به ایشان بودم الحق و النصاف که در تهران و کشور ارتباط عالیی داره و خیلی گره از کار و مشکلات مردم استان باز کرده.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از نگارنده جناب دکتر مهرداد حرمت نسب واقعا گل گفتی آقای حاج فروزان اصلاح طلب می باشد همان طور که آقای تاجگردون فرمودند اصولگریان راه را اشتباه رفتند چرا مرد خوش اخلاق و با فکر و سیاستمدارمنطقه بویراحمد در کنار سید اصلاحات کاندید نمی شود واقعا به حضور ایشان نیاز داریم
فقط خدا قاضیست
Asia/Pacific Region
درود بر قاضی القضات
گاهی باید بد بود برای کسی که فرق خوب بودنت را نمیداند!
و گاهی باید به آدما از دست دادن را متذکر شد! تا کرسی سیاست را وسیله ابراز تکبر و خود بزرگ بینی نکنند و جایگاه قبلی و نیز عوامل (اشخاص) رسیدن به جایگاه فعلی خود را فراموش نکنند!
احسنت ک سیاست و سیاستمداری را همچنان ک در کشور طراحی میکنید در استان نیز آنگونه که باید و به آنان ک باید درس دادید.
در جواب علی
Asia/Pacific Region
علی جان یکم از اطرافت خبر میگرفتی بعد ابراز لطایف مکردی! بارها گفتند و ما هم میگیم شماهایی ک نظرات ... مینویسید فقط نمایندتون را زیر سوال میبرید! مورد استقبال قرار نگرفت؟!!! اگه از سران اصولگرایان، نمایندگان سابق و همچنین اصلاحات امثال نزدیکان تاج و دیگر سیاسیون باشت و گچساران کس دیگری مونده ک رسما از ایشان درخواست نکرده باشد، شاید اونوقت حرف تو راست باشد
نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
خدا راشکر که فروزان رفت تا ما نفس راحت بکشیم البته از فولادی هم میترسم
دشمن زیاری
Asia/Pacific Region
انشاءالله یاسوج در کنار سید باقر موسوی حمایت ما را خواهی دید.
زاگرس...
Iran, Islamic Republic of
اقای باوی،قحط الرجال بود یانبود دعوت شد ورد شد،اما حاج فروزان جدا از باشت وگچسارن نیست شما قبله ای فکرنفرمایید،واما علی اقاازاصولگراها بخواهیددعوت راتکذیب کنند البته عده ای ازاین بداخلاقیهادارندواقای حمیدی تحلیل درست رانوشته اند انشاالله دریاسوج منتظر حاج فروزان هستیم
دلاوری کمبل
Iran, Islamic Republic of
در جواب باوی.جهت اطلاع عرض کنم قوام فروزان نه تنها غیر بومی نیست بلکه زاده ایل سرفرازوبزرگ بابکانی از روستای سراسخانه بخش پیچاب باشت واز طرف مادری از طایفه بزرگ بامیشیخی میباشد .گیریم ک ار بویراحمد بیاید مگر اشکالی دارد مگر نصف گچساران بویراحمد گرمسبر نیست، ادم بتلیاقت بیاد بزار از یاسوج بیاد مگر موحد دهدشتی نبود چقدر نماینده باکفایتی بود مثل اقای تاجگردون واقعا زحمت کشیده هرکس لیاقت دارد بیاید مردم بهترین را انتخاب میکنند، جواب بنده حمایت ار کسی نیست فقط خواستم بدانی حاج قوام فرزند همین اب وخاک میباشد.
دلاوری
Iran, Islamic Republic of
سلام چرامتن ارسالی اینجانب را منتشر نکردید؟
دلاوری کمبل
Iran, Islamic Republic of
درجواباب باوی،اولا همه جای ایران سرای من است،دوما اقای قوام فروزان از طایفه سرفراز بابکانی زاییده روستای سراسخانه بخش پیچاب شهر باشت واز نسب مادر هم به طایفه مقدر بامیشیخی میرسدو نماینده مقتدر باشد ک خداراشکر داریم بگذار هرک باشد انسانیت ،کارایی ومردم داری مهم است نه چیز دیگر،اگر فرض بربومی بودن باشد ک باید هرکس از دیار خود بیرون نرود،افکارمان را باز کنیم با دیده باز ب مسایل بنگریم ن از روی تعصب قومیتی.
Iran, Islamic Republic of
نه کورش رمی مال اینکاره نه حیات فولاده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر حضور فروزان خیلی زود است . چرا که از استقبال عمومی به دور است و عامه مردم شناختی از ایشان ندارند.
مردم استان ما نباید نمایندگی در مجلس را به سمت افرادی بسپارند که صرفا پست داشته اند و معمولا در قوه قضاییه فعالیت و خدمت کرده اند. سیاست امری فراتر از موضوع به نطر میرسد .رجال سیاسی در استان و شهرستان ما کم نیستند و در حال حاضر بهترین گزینه نمایندگی را در تاریخ مجلس شهرستان گچساران دارد . البته نقش پدر و پیر سیاست شهرستان حاج بهرام تاجگردون را نباید فراموش کرد. کسی که به ما آموخت عصر بومی را برای مجلس انتخاب نمایید ..و فرمودند :گلوی ما پاره شد تا به مردم ....غیربومی را انتخاب نکنید.
استان ما کمتر چهره ای همانند ایشان و حاج آقا موحد و سید باقر موسوی را تا حالا به خود دیده آست .
درودتان باد ای مردم هوشیار و بیدار
کسی را انتخاب نمایید که از خون و رگ شما باشد و درد محرومین را کشیده باشد. متمولین و مرفهان بی درد را فراموش کنید
تحلیلگر
Iran, Islamic Republic of
حضور سیدباقر در انتخابات با هر رقیبی، احتمالا با نتیجه دلخواه اصلاح طلبان به پایان برسد ولی او نباید از احتمالات مختلف در این حوزه غافل شود.

احتمالاتی که در این استان فقط و فقط در یاسوج اتفاق می اقتد.

البته سیدباقر که حضور خود را حتمی دانسته نیم نگاهی هم به حوزه گچساران خواهد داشت. شایعات درباره تاثیر او بر حضور قوام فروزان این نگاه را تقویت می کند.

فروزان که فردی گمنام در جامعه و خوشنام در بزرگان بوده است گرچه حضورش توانست تکانی شدید به هواداران تاجگردون دهد ولی گذشت زمان به اصولگرایان این حوزه نشان داد تغییر در فضای سیاسی گچساران با گزینه ای چون فروزان امکان پذیر نمی باشد.

برخی عدم اقبال اجتماعی به او را عامل مهمی در انصراف از انتخابات دانسته و دیگرانی نیز پاسخ علی خواجوی را تاثیرگذار در تصمیم نهائی او می دانند.

فروزان آمد و رفت، ولی چرائی و چگونگی حضور و انصرافش برای کسی معلوم نشد. پاسخ به سوالات پیرامون پشت صحنه حضور او احتمالا آن چیزی باشد که نتیجه انتخابات امسال گچساران و باشت را مشخص می کند.

انتخاباتی سخت که فعلا دو رقیب مهم دارد.

در بین اصلاح طلبان راضی و ناراضی فعلا فقط تاجگردون به میدان آمده و احتمال حضور دکتر افشین پور نیز هنوز به قوت خود باقی است هرچند نشانه ای دال بر فعالیت او احساس نمی شود.

اصوگرایان ولی حالا فعال تر شده و فعلا در حوزه باشت برای تاجگردون شاخ و شانه می کشند.

خاستگاه تاجگردون که این روزها مخالفینش درهای خانه هاشان را به روی مرد قشقائی باز کرده اند احتمالا روزهای پر سروصدائی را تجربه خواهد کرد.

فولادی که توانسته نظر گروه هوادار جعفری در باشت و گچساران را جلب کند هنوز در جذب حلقه اول لیدرهای سیدقدرت در گچساران موفق نبوده و این تا حدودی به دل نگرانی های این جریان از آینده قدرت با توجه به تبارشناسی حلقه اطراف فولادی بازمی گردد.

تاجگردون و فروزان ولی با سرمایه گذاری روی راس لیدرهای دوره قبل فولادی و حضور تدریجی در جامعه ترک زبان، به تحرکات فولادی و فروزان در باشت پاسخ داده است.

هم فولادی و هم تاجگردون ولی می دانند نفوذ در راس قدرت سیاسی آسان بوده ولی آنچه سرنوشت ساز خواهد بود قانع کردن لایه های زیرین اجتماعی برای نوشتن نام کسی غیر از همزبان خود در برگ رای می باشد
امید استان فروزان
هرچند هنوز مردم واستان حضور شما هستند
اصلاح طلب گچساران
Asia/Pacific Region
ﺳﻼﻡ ﻣﺨﺎﻃﺒﯿﻦ ﻋﺰﯾﺰ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﻻﻻﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﭼﻨﺪ
ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻭ ﻭﻋﺪﻩ ﭼﻨﺪ ﺷﻐﻞ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﺷﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺧﻮﺩﺭﺍ ﺗﺎ ﺣﺪ ﺩﻧﺎﺋﺖ ﺗﻨﺰﻝ ﺩﻫﻨﺪ ﻭﺑﺴﯿﺎﺭ
ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﯼ ﺍﺭﺯﺷﻤﻨﺪ ﻭ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺍﺻﯿﻞ ﻓﮑﺮﯼ ﻭﺭﯾﺸﻪ ﺩﺍﺭ ﺭﺍ ﺯﯾﺮ ﺳﻮﺍﻝ ﺑﺒﺮﻧﺪ ﻭﺍﺯ ﻗﺒﻞ ﺑﺎﺯﻧﺪﻩ
ﺍﻋﻼﻡ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺭﺑﺎﺏ ﺧﻮﺩﺭﺍ ﺑﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺷﮑﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮ ﺑﻨﺎﻣﻨﺪ ﮔﻮﯾﯽ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ
ﮔﭽﺴﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﺑﺎﺷﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﭘﯿﺸﮕﻮﯾﯽ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﺁﻗﺎﯼ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﻟﺤﺎﻝ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺕ
ﺑﯿﺎﻧﺪﺍﺯ ﻭ ﻧﻪ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﮐﻦ ﻭﻧﻪ ﭼﺎﭘﻠﻮﺳﯽ ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﯼ ﮐﻮﺭﮐﻮﺭﺍﻧﻪ ﻭ ﻣﺎﻝ ﻃﻠﺒﺎﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺭ
ﺗﺎﺟﮕﺮﺩﻭﻥ ﺑﻪ ﺿﺮﺭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻮﺩ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﯾﮏ ﺩﺭﺱ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﺵ ﻧﻤﺮﻩ
ﻗﺒﻮﻟﯽ ﺑﺎ ﻫﻤﺖ ﺷﺨﺺ ﺑﺎﺷﺪ ﺭﻗﺎﺑﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﻤﺎﻋﺘﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪ
Iran, Islamic Republic of
سوابق فعالیت های سیاسی و اجتماعی فروزان نشان داده که ایشان اصلاح طلب هست.حمایت خانوادگی از حاج بهرام و سید باقر بدون شک نشان از این موضع دارد.بنابراین در صورت عدم حضور تاج گردون یا سید باقر درهر دو حوزه قطعا نتیجه انتخابات تغیر خواهد کرد..تحلیل بجاومنطقی بود
ذبیح مکی پور
Iran, Islamic Republic of
کاش همه سیاستمداران ما اینگونه رفتاری داشتند... وقتی می دانند حضورشان در شرایط خاصی ضروری نیست بیخود حواشی ایجاد نکنند
جناب حاج قوام فروزان پیش از هر چیز هم استانی ماست و یکی از افتخارات استان و بی شک توانمندی های ایشان با حضور یا عدم حضورشان در جمع نمایندگان این دوره خدشه دار نخواهد شد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1