تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۱۲۵۵۷۱

نمایندگان مجلس از علی مطهری یاد بگیرند/ مسئله حصر فراموش نشده است/ من هم نمی‌دانم نظارت استصوابی تا کی ادامه دارد

۳
۰
کبنا ؛دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: نمایندگان مجلس در بیان نظرها و دیدگاه‌های خود در مسائل مختلف از علی مطهری یاد بگیرند.
 
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و در ساختمان خلیج فارس واقع در خیابان ارتش یاسوج در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه این استان حضور یافت.
خامنه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر رضایت‌مندی شما از دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: در مقایسه با دولتی که آن را پشت سر گذاشتیم، شرایطی بسیار بهتر، قانونی، معقول و منطقی ایجاد شده است و برای ارزیابی باید فرصت باقی را هم بگذارنیم ولی در عرصه سیاست خارجی و بین‌المللی دولت از مردان کارآمدی استفاده کرد که به قول شاعر به کارهای گران مردان با تجربه فرست. امیدوارم دولت در همه بخش‌ها بتواند موفق باشد و از افراد بسیار مناسب استفاده کند و ما تا اینجا راضی هستیم و انتخابات آینده در این مسئله بسیار مهم است.
دبیرکل مجمع خط امام در خصوص سئوالی مبنی بر اینکه چرا برخی از اختلاف در بین اصلاح‌طلبان دامن می‌زنند و با طرح مسائل از قبیل ردصلاحیت اصلاح‌طلبان آنها را نسبت به آینده ناامید می‌کنند؟ و شرایط یک انتخابات پرشور چیست؟، بیان کرد: اختلاف در بین اصلاح‌طلبان بسیار قبیح است و منافع کشور با اختلاف پیش نخواهد رفت. بار اولی نیست که اصلاح‌طلبان با ردصلاحیت‌ها روبرو می‌شوند و باز هم روبرو خواهند شد، نهاد نظارتی در انتخابات وظیفه خود می‌داند که با اصلاح‌طلبان برخورد کند و اصلاح‌طلبان هم وظیفه خود می‌دانند که با آن مقابله کنند.
خامنه‌ای ادامه داد: روشنگری، فرهنگ‌سازی و راه‌اندازی گفت‌وگو از کارهای است که اصلاح‌طلبان در جامعه می‌توانند انجام بدهند. تا ذهن آماده باشد به گونه‌ای که امکان فریب دادن مردم وجود نداشته باشد و نتوانند نسبت‌ها و برچسب‌های ناروا را مطرح کنند و اگر چیزی گفته می‌شود مردم خودشان قضاوت کند. پس روشنگر و آگاهی مردم از وظایف اصلاح‌طلبان است.
وی افزود: در دانشگاه‌ها دانشجویان و اساتید وظیفه روشنگری و آگاهی‌سازی دارند و وظیفه خطیری است.
دبیرکل مجمع خط امام به ردصلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: ردصلاحیت در گذشته وجود داشته و در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان افراد بدلی برای جایگزینی اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده با احزار شرایط لازم تعیین شوند تا از آنها در انتخابات استفاده شود.
خامنه‌ای گفت: گاهاً دو کاندیدای اصلاح‌طلبان را مورد تأئید قرار می‌دهند تا آنها را مورد رقابت با هم وادارند که باید تدابیر لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان در رابطه با ردصلاحیت‌ها افراد رأی آور خود چگونه عمل خواهند کرد، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به دنبال کسانی هستند که صلاحیت مدیریت را در جایگاه خودشان داشته باشند.
خامنه‌ای گفت: این را نشنیده‌ام که اصلاح‌طلبان می‌خواهند با حضور در انتخابات مجلس از آقای روحانی عبور کنند. البته این روزها هر کسی نظر خودش را می‌دهد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: اختلاف در بین اصلاح‌طلبان به آن شدت که می‌گویند و روی طبل آن می‌کوبند نیست. اصلاح‌طلبان شورای هماهنگی اصلاحات را قبول دارند.
خامنه‌ای با بیان اینکه نماد مردمسالاری احزاب هستند، افزود: تا به حال همه شخصیت‌ها روی حزب به عنوان نماد مردمسالاری تاکید داشتند.
 
اصلاح‌طلبان نباید از سوریه بدگویی کنند
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: هیچ اصلاح‌طلبی حق ندارد از سوریه بدگویی کند.
حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در جمع برخی از اصلاح‌طلبان و همچنین رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخگوی برخی سؤالات در زمینه‌های مختلف از جمله انتخابات، نظارت استصوابی و وضعیت دولت کنونی بود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی از اظهارات خود در خصوص توافق هسته‌ای و آینده آن اظهار کرد: چون تخصصی در این زمینه ندارم، نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر کنم که در این بین عده‌ای معتقدند دستاوردی نداشته‌ایم و عده‌ای دیگر به نحوی غیر از این فکر می‌کنند لذا باید متخصصان در هر دو جریان در این زمینه با هم بحث و گفت‌وگو کنند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در خصوص نظارت استصوابی با انتقاد از این نوع نظارت بر تأیید و یا رد صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی گفت: احترام به رأی اکثریت شدنی نیست مگر این که شیوه‌ای به غیر از نظارت استصوابی وجود داشته باشد درست مانند چیزی که در اوایل انقلاب در وزارت کشور وجود داشت و این گزینش‌ها توسط هیئت امنا انجام می‌گرفت.
 
وی در پاسخ به سئوالی گفت: ما هم نمی‌دانیم تا کی نظارت استصوابی ادامه دارد و تاریخش را به ما هم نگفته‌اند.
خامنه‌ای اضافه کرد: نباید کسانی که دارای رأی اکثریت هستند به بهانه‌ای ردصلاحیت شوند.
خامنه‌ای در همین ارتباط گفت: در همان اوایلی که بحث نظارت استصوابی مطرح شد ما مخالف آن بودیم و بنا داشتیم که این موضوع به مجلس بیاید و ما بنا داشتیم در قالب یک قانون با آن مخالفت کنیم که بعد خبردار شدیم مجلس را دور زده‌اند و در مجمع تشخیص مصلحت نظام آورده‌اند و یک تفسیر خاصی از قانون اساسی شده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این که صحبت در زمینه نظارت استصوابی نیاز به مباحث حقوقی و گاه مناظره در صدا و سیما دارد، افزود: صدا و سیما باید این کار را انجام دهد نه این که عده‌ای را بیاورند و تنها در آن‌جا گل بگویند و گل بشنوند لذا نیاز به بحث حقوقی دارد که آیا این گونه تفسیر از نظارت درست است یا خیر.
خامنه‌ای در ارتباط با موضوع حصر سران فتنه و برخی مواضع در این زمینه از جمله مواضع علی مطهری اظهار کرد: هزاران ساعت در این خصوص در صدا وسیما و رسانه ها بحث شد که همه آنها یک طرفه بودند و تنها کسی که توانسته در مجامع مختلف از جمله صدا و سیما در این ارتباط صحبت کند علی مطهری بوده است که هر روز مواضع او شفاف‌تر می‌شود و نمایندگان مجلس باید از او یاد بگیرند.
وی در خصوص برخی شعارها که توسط اصلاح‌طلبان در خصوص نه غزه و نه لبنان گفته شده، افزود: برخی در لباس اصلاح‌طلبی و البته در لباس خود، از سوریه بد گفته‌اند که اشتباه کرده‌اند و امروز به صراحت می‌گوییم که هم غزه و هم لبنان و تأکید می‌کنیم که هر دولتی روی کار بیاید باید به سوریه کمک کند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط اما گفت: اصلاح‌طلبان نشان‌دار معتقدند که فلسطین و غزه و لبنان و یمن جز جاهایی هستند که جمهوری اسلامی موظف است از آن‌ها حمایت کند و اگر صلاح می‌داند کمک دفاعی کند.
خامنه‌ای اضافه کرد: پخش آن مراسم که در آن شعار نه غزه و نه لبنان را می‌دادند و عکس امام خمینی(ره) را پاره کردند، به نظر من ساختگی بود.
وی در ادامه و در پاسخ به برخی سؤالات دیگر خبرنگاران در زمینه بهترین عملکرد در میان مجالس مختلف از دوره اول تا نهم تصریح کرد: به نظر من دوره دوم از بهترین مجالس بود که هر چند ما در اقلیت بودیم قانون کار در همان مجلس رقم خورد و قانون مالیات‌ها را هم در آن دوره تصویب کردیم و البته در دوره اول کارهای خوبی از جمله تصویب بانکداری بدون ربا را داشتیم.
خامنه‌ای گفت: در دوره اول طرفداران امام در مجلس همبستگی داشتند که در دوره دوم میان آن‌ها اختلاف به وجود آمد و مبنای چپ و راست کنونی از آن مجلس دوم بود و دوره سوم از این جهت حائز اهمیت است که اکثریت در دست نمایندگان خط امام بود و البته مزیت مجلس دوره پنجم هم این بود که علی‌رغم این که از جریان مخالف چپ‌ها بودند اما به وزرای خاتمی رأی مثبت دادند.
وی البته گریزی هم به عملکرد مجلس نهم زد و با انتقاد از نمایندگان فعلی مجلس گفت: این‌ها با جریان اعتدال هم که نه جریان منحصر اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی است تفاهم ندارند و به دولت کمک نمی‌کنند با توجه به این که این دولت منحصر به جریان اصلاح‌طلبی یا اصولگرائی نیست.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این که دولت روحانی در خط مقام معظم رهبری و هاشمی است، افزود: حالا این دولت با الهام گرفتن از این دو خط آمده و می‌خواهد کار کند که مجلس با آن همکاری نمی‌کند.
DSC_0055 DSC_0056 DSC_0057 DSC_0058 DSC_0060 DSC_0061 DSC_0062 DSC_0063 DSC_0064 DSC_0065 DSC_0066 DSC_0069 DSC_0070 DSC_0072 DSC_0073 DSC_0074 DSC_0075 DSC_0077 DSC_0078 DSC_0082 DSC_0083 DSC_0084 DSC_0086 DSC_0088 DSC_0089 DSC_0090 DSC_0092 DSC_0093 DSC_0094 DSC_0096 DSC_0099 DSC_0104 DSC_0109 DSC_0110 DSC_0114
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ا. تو راستی یا چپ /شب با سدها روز با چپ ها عجیب
متعجب
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری؛نظارت استصوابی حق الناس هست
.
محمديان
Iran, Islamic Republic of
حیف رهبر نباشه که تو برادرشی!!!!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1