تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۱۲۵۴۵۳

مردم از شوراها ناامید شده‌اند

۱
۰
کبنا ؛

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد گفت: افراد خاصی در اطراف شوراها هستند که باعث شده مردم از شوراها ناامید شوند.


 سید کرامت‌الله فرج‌زاده صبح امروز در نشست هم‌اندیشی شوراهای بخش مرکزی بویراحمد از نابسامانی در سطح روستاهای شهرستان گلایه کرد و گفت: علت این همه نابسامانی در مدیریت روستاها علل مختلفی دارد که باید نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در ادامه با اشاره به نابسامانی در سطح روستاهای بخش مرکزی تصریح کرد: این نابسامانی نشان می‌دهد که دهیاران وابسته به شوراها هستند.

فرج‌زاده با تاکید بر اینکه بسیاری از دهیاران صلاحیت دهیار بودن را ندارند، گفت: نگهداری و حفاظت از پروژه‌های اجرا شده و در دست اقدام در سطح روستاها بر عهده دهیاران بوده که دهیاران در این خصوص ضعیف عمل کردند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و وظایف دهیاران اشاره کرد و گفت: شوراها باید مسائل و مشکلات را آسیب‌شناسی کنند.

این مسئول بر لزوم آشنایی هرچه بیشتر شوراها با وظایف خود تاکید کرد و گفت: زمانی که شوراها با ضوابط و قوانین آشنا نباشند این امر خود باعث بروز مشکلاتی در سطح روستاها می‌شود که انتظار می‌رود شوراها آشنایی بیشتری نسبت به وظایف خود داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه شورا در سطح جامعه و ضرورت انجام وظایف محوله شوراها تصریح کرد: شوراها در ارتباط با مردم جزیره‌ای عمل می‌کنند و بعضا مشاهده شده شوراها تنها با افراد خاصی ارتباط دارند.

فرج‌زاده تصریح کرد: افراد خاصی در اطراف شوراها هستند که باعث شده مردم از شوراها ناامید شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه تفاهم و همدلی بین شوراها نیست و جبهه‌بندی در بین شوراها بیداد می‌کند، گفت: اختلاف نظر و سلیقه در بین شوراها باید باشد ولی اهداف باید یکی باشد.

وی ادامه داد: انگیزه‌های جناحی، خانوادگی، قومی و قبیله‌ای در شوراها باید حذف شود چرا که اختلاف شوراها به صلاح نیست.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد با طرح این سوال که آیا کار در روستاها فقط جدول و آسفالت و شبکه‌های آب و برق و گاز است، بیان داشت: امروزه روستاها به انواع جرم‌ها آلوده شده‌اند که علت آن عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی توسط شوراها است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه کار مردم در دهیاری‌ها و شوراها گره خورده است، تصریح کرد: عوارضی که در سطح روستاها اخذ می‌شود باید در همان روستا در راستای توسعه آن منطقه هزینه شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

روستا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جان موفق باشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1