تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۱۲۵۳۹۳

شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و انگشت زخمی اصلاحات

۳۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید یوسف مرادی
بعد از انتشار مطلب جلیل حسنی [کلیک کنید] در واکنش به حضور حجت‌الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در نشست انتخاب کاندیدای اصولگرایان بویراحمد و ایفای نقش رئیس شورای حکمیت، یکی از مخاطبان پایگاه خبری کبنا نیوز به سخنان مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پاسخ داده که عیناً منتشر می‌شود.
panahi
روزی شخصی نزد طبیب رفت و در حالی که آه و ناله می کرد گفت:«جناب دکتر! تمام بدنم درد می کند». انگشت اشاره اش را روی پایش گذاشت و گفت: «پایم امانم را بریده است» و به همین ترتیب انگشتش را روی سرش، پاهایش و شکمش گذاشت و از درد شدید در تمام بدنش گلایه کرد. طبیب دستش را گذاشت روی پیشانی اش و پرسید که آیا سرش درد می کند. شخص بیمار گفت:«نه». پزشک به همین ترتیب دستش را گذاشت روی پا و دست و شکم بیمار و سوالش را تکرار کرد و هر بار بیمار در پاسخ سوال طبیب پاسخ داد: «نه! درد نمی کند». طبیب از مرد خواست تا انگشت اشاره اش را به او نشان دهد. بعد از معاینه انگشت، به بیمار گفت:« شما هیچ مشکلی ندارید، فقط انگشت اشاره تان زخمیست و هر جای بدنت که می گذاری دردت می گیرد. باید انگشتت را درمان کنی».
پس از نقدهایی که بر حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در شورای  حکمیت اصول گرایان انتشار یافت، تصمیم گرفتم در یافتن جواب این سوال که آیا این کار ناپسند بوده یا پسندیده تحقیق کنم و لذا لازم دیدم نکاتی را به عنوان یک عضو کوچک از جامعه بزرگ کهگیلویه و بویراحمد خدمت خوانندگان  محترم معروض دارم:
قبل از آن، لازم می دانم این جمله را که این چند روز، چندین و چند بار در رسانه‌ها انتشار یافته- و مورد نقد قرار گرفته- کوتاه بررسی کنیم: «رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عضو شورای حکمیت اصولگرایان بویراحمد».
منتقدین قانون را ملاک و معیار قرار داده اند و از زاویه قانون این اقدام را ناپسند دانسته‌اند.
سوال اول این است که آیا طبق قانون، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می تواند در یک اختلاف حَکم باشد؟
سوال دوم این است: آیا طبق قانون این حَکم بودن شامل اختلافات درونی جریانات سیاسی هم می شود؟
برای جواب به این سوال تنها شاخص ما قانون خواهد بود و قانون در این خصوص همه چیز را مشخص کرده است.
دوستان می‌توانند قانون فعالیت شوراى سیاست‏گذارى ائمه جمعه را از وب سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت و مطالعه فرمایند.
حقیر برای جواب به سوالات بالا بخشهایی را که مربوط به این سوالات است عینا می‌آورم:
در بند ۷ سیاست های شوراى سیاست‏گذارى ائمه جمعه آمده است:
۷-«شناخت دقیق جبهه ی مهاجم و برنامه ها و روش های آن و ایجاد هماهنگی‌های لازم جبهه ی خودی»
و در بند ۱۰ آمده است:
۱۰-«ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی و کنار گذاشتن اختلافات و تعارضات، اعم از سیاسی، سلیقه‌ای، کاری، شخصی و ...»
و همچنین در بند ۱۱ به وضوح آمده است:
۱۱-«اهتمام به حفظ و پایش نیروهای جبهه ی انقلاب و جلوگیری از ریزش»
و در بند چهارم «شرح وظایف شوراى سیاست‏گذارى ائمه جمعه» آمده است:
۴-«داورى در شکایات و اختلافات»
اینها بندهایی از قانون است که رییس شورای سیایت گذاری استان را موظف می کند در «اختلافات» درونی جریانات سیاسی (که در چارچوب قانون فعالیت می کنند)، « اهتمام به حفظ و پایش نیروهای جبهه ی انقلاب و جلوگیری از ریزش» بنماید.
البته مشخص است که حکمیت، جهت «داورى در شکایات و اختلافات»، در جهت «حفظ و پایش نیروهای جبهه انقلاب»، در صورتی به وظیفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تبدیل می شود، که یک جریان سیاسی، از ایشان درخواست حَکمیت نماید. که این درخواست از طرف جریان اصول گرایی صورت پذیرفته، و به التبع رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه وظیفه قانونی اش است که در حل اختلافات تلاش نماید.
پس با توجه به نص صریح قانون نه تنها اقدام رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خصوص حَکم شدن در اختلاف فی مابین اصول گرایان غیر قانونی نیست، بلکه دقیقا برعکس آن، وظیفه قانونی ایشان بوده و اگر به این وظیفه عمل نمی کردند می بایست مورد سوال قرار می گرفتند.
دوستانی که در جریان اصلاحات به انجام وظیفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  نقد داشته‌اند، بهتر است بزرگانشان را مورد خطاب قرار دهند، که چرا از این ظرفیت گرانقدر قانونی برای حل و فصل اختلافات درونی جریان اصلاحات استفاده نمی‌کنند؟!
باید پرسید، آیا تاکنون بزرگان جریان اصلاحات یک بار ( تاکید می‌کنم فقط یکبار) در جهت حکم قرار دادن رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درخواستی داشته‌اند؟
امکان دارد این دوستان بفرمایند که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای حل اختلافات جریان اصلاح طلب،  آستین‌ها را بالا نمی‌زند.
اما سوال دوم این است: آیا رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  در صورت درخواست اصلاح‌طلبان برای حکم شدن در اختلافات به دعوت آنها لبیک می‌گوید؟ حقیر جواب این سوال را از رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در تماسی تلفنی جویا شدم، ایشان فرمودند: «هر جریان سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا و هر طایفه‌ای که از اینجانب درخواست حکمیت داشته باشد، بنده وظیفه شرعی خود می‌دانم، در زمان خارج از وقت اداری در خدمت آنها باشم و تمام تلاشم را در این خصوص انجام دهم».
اما چند جمله‌ای خدمت مدیرکل محترم سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد!
جناب آقای حسنی-مدیرکل محترم سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد- در مصاحبه با یکی از سایت‌ها فرموده‌اند: «حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در یک نشست سیاسی باعنوان معرفی نامزد نهایی اصولگرایان ...اگرچه منع قانونی ندارد اما نگرانی‌هایی را برای مردم به دنبال داشته است.»
جناب آقای حسنی!
آیا این جمله شما را به اینگونه نمی‌توان نوشت: «حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در استانداری، اگرچه منع قانونی ندارد اما نگرانی‌هایی را برای مردم به دنبال داشته است.»
 برادر عزیز!
اگر قانون ملاک و معیار است، نه نگرانی دوستان معدود شما از حضور قانونیِ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در جلسه اصول گرایان اهمیتی دارد و نه نگرانی دوستان معدود من از حضور قانونیِ شما در جایگاه مدیرکلی سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد!
شما مجری قانونید! نه تنها هیچ اصلی فراتر از قانون نباید برای شما اهمیت داشته باشد، بلکه اگر نگرانی ای هم دارید جایگاه تان ایجاب می کند که به هیچ عنوان نگرانی خود و دوستانتان را همتراز با قانون قرار ندهید!
 سخن آخر!
از جناب آقای پناهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  درخواست داریم که به وظایف قانونی شان همچون گذشته اهتمام داشته و ذره ای از وظایف شرعی، عرفی و قانونی شان عدول نکنند.
و اما برخی دوستان جوانمان در جریان اصلاحات و اصولگرا!
این عزیزان به این نکته توجه کنند که امکان دارد انگشت اشاره شان زخمی باشد، چرا که، انگشت اشاره شان را ،هر جای جریان اصلاحات یا اصول گرا می گذارند، دردشان می گیرد!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حضور جناب پناهی به عنوان رییس شورای حکمیت اصولگرایان اشتباه بوده وایشان نهاد نماز جمعه را در حد یک جناح سیاسی تقلیل داده است،دوم جناب پناهی اصلاح طلبان را کفر و فتنه گر و آمریکایی اسراییلی میدانند چطور میخواهد به عنوان حکم آنها باشد،البته اصلاح طلبان هم هنوز آنقدر درمانده نشده‌اند که برای داوری به ایشان مراجعه کنند
حسن حسنی
Iran, Islamic Republic of
اسمش ... یا .. جدی میگم
مرادی
Iran, Islamic Republic of
لابد از نظر شما حمایت اقای الهام از حقوقدانان شورای نگهبان از اقای احمدی نژاد نیز قانونی بوده !!!!!
جناب مرادی همین کارهای خلاف قانون و قانون شکنی ها منجر به اتفاقات ۸۸ شد و ما عده ای دیگر را مقصر کردیم
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
حضور حاج آقای پناهی به خاطر حفظ نظام کاملاً قانونی بود درود و صد درود برایشان
زودباور
Iran, Islamic Republic of
آقای ...ین چه استدلالیه که برای خودت داری آخ وبخت مردم
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
با همین کارای ب..
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
آقای حسنی حتما درجریان نیستند که رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام مملکت و جناب معاون اول رئیس محترم جمهور الان مشغول همین امرخیر در جریان اصلاح طلبان و کارگزاران عزیز هستند .
آنکس که عیب من کرد / خودش زمن بتر کرد!!
Iran, Islamic Republic of
برادر چرا آسمون و ریسمون می بافید حضور ایشان اشتباه بود.
علی
Iran, Islamic Republic of
بزار طرفداری از جریان اصول گرا کنه تا سنگش پیش مردم محک بخوره اقای .. رای های دوره قبل رای طوایف بود به هدایت خواه نه رای اندیشه مگه دور بر هدایت خواه بجز ۵۰ نفر کسی هست مردم دیگه خسته شدن از دعوا های سیاسی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
امروز دولتی ها از ریس جمهور گرفته تا معاون اول و مشاوراش کارشون شده شرکت در جلسات احزاب اصلاح طلب این رو نمیبینند از چی میترسید حق دارید تمام خالی بنذی هاتون برای ملت رو شده توافق تون که فتح الفتوح بود پشم هم نمی ارزه باید کم کم بساطتون رو جمع کنید
م ح صلاحي
Iran, Islamic Republic of
اقای کیانی با توجه به شناخت کاملی که از اقای پناهی داشت اقدام به نگارش ان مطلب کاملا واقعی نمود و خواستار حفظ جایگاه نماز جمعه و إمامان جمعه شد واقعا کیانی مرد ازاده ای است
Iran, Islamic Republic of
قداست منبر و مسجد تا زمانی بین مردم حفظ میگردد که متولیان امر بدور از حاشیه های ساسیی و جناح بندیها حزبی در تمام مجالس و گروهها و در بین مردم جامعه حضور داشته باشند نه اینکه حکم حکومتی صادر نمایند برای یه جریان سیاسی که حتما آقای ؟؟؟؟؟ کاندیدای شود قطعا در آینده نیز فتوا صادر میکند که رای دادن بجز به ؟؟؟؟؟ حرام و در جبهه کفر هست.حرمت امام زاده را خادم آن نگه میدارد.برادر
حلال وحرام
Iran, Islamic Republic of
آقایان همین کارهاراانجام میدهندکه مردم ازنمازجماعت پرهیزمیکنندمردم هم ازاینهادیگه بیزارنداصولگرایان جای دربین مر دم ندارند
به مسجدهاپناه آوردندجای که مردم برای اصول دین تقویت روح وجسم حال آقایان بااین روش به مسجدمیروند من یک اصلاح طلبم فقط
حاج زارع .....
o,k ng
Iran, Islamic Republic of
بااحترام ، باید نماز جمعه را از هر گونه انگ و آلودگی سیاسی وسیایسی کاری زدود تا مردم دل نگران نباشنددر حالی که نگرانی ازگفتارورکردار برخی آقایون همواره بوده وهست.یاعلی مدد
Iran, Islamic Republic of
... خاب کردبدجوری همم خراب کرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا براین ناشناس متاسفم خدایی ازت یک سوال دارم ام راستش را بگو نماز جمعه چند رکعته وبا چند نفر نماز جمعه برگزار می شود ؟
تو وکیل آقای پناهی هستی در حالی که ایشان حی وزنده است ؟
تو علم غیب داری که آقای پناهی اصلاح طلبان ر...ر می داند ما که تاکنون یک بار از ایشان این مطلب را نشنیده ایم
باوی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شجاعت آقای حسنی که حرف حق را زدن
سجادحسینی
Iran, Islamic Republic of
جناب یوسف مرادی ارجمند.حضرتعالی از مسئولان دوره سابق بوده این وبی قانونی ها و دزدی ها و پارتی بازی های سابق را بی قانونی نمی دانید ولی حضور وحمایت.. شورای سیاست گذاری وحمایت صریح از یک جریان سیاسی را قانونی می دانید؟اصلا وظیفه شورای سیاست گذاری فراتر از حمایت از جریان وشخص خاصی است..حالاچون حمایت ازکاندیدای موردنظرشما میکنند این راقانونی می دانید ولی کافی بودازیک شخص اصلاح طلب حمایت کندتا شما وامثالهم صف مخالفت می کشیدید. وظیفه شورای سیاست گذاری ازانچه درقانون امده و اکنون در عمل مشاهده می کنیم از زمین تااسمان تفاوت دارد.
کریمی
Iran, Islamic Republic of
آقای ناشناس چرا مطلب بالا را مطالعه نفرموده،در ضمن اصلاح‌طلبان با فتنه‌ها واسراییل،آمریکا،مرز بنده ای مشخص داشته باشند
حسنی
Iran, Islamic Republic of
آقای ناشناس چرا مطلب بالا را مطالعه نفرموده،در ضمن اصلاح‌طلبان با فتنه‌ها واسراییل،آمریکا،مرز بنده ای مشخص داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
احسن حاج پناهی انسانی بزرگ است
اقای حسنی وجهانبخش مواظب حرف زدنتان باشید
Iran, Islamic Republic of
آقای ناشناس معلوم ازروی کینه ودشمنی قضاوت می کنی جرابه متن توجه نمی کنی دریغ ازفدری انضاف
اخ
Iran, Islamic Republic of
اگربه تکلیف واقعیت توجه کنی بهتربودآنوقت دیگربدبینی ایجادنمیشد
ساجد
United States
جناب پناهی گروه فتنه گرا ن اسراییلی۸۸رو فتنه گر میداند نه هر اصلاح طلبی تازه برادر با این دفاعت به قولا خاستی ابروشو درست کنی چشمشو کور کردی شما میخاستی از اصاح طلبان دفاع کنی همشونو فتنه گر دونستی بعد هم کافیه یباربا حاج اقا پناهی برخورد داشته باشی بعد ظرفیت ایشون دستت میاد
بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
این ..چشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غیر از ..کسی را بچه های انقلاب فرض نمی کنند!!!!!!!!!!!
.. را
هر جا که ..
موسوی
Iran, Islamic Republic of
برادر مرادی
خداوند شما برادر عزیز را که چشمان بیدار انقلابید در کنف حمایت خویش محفوظ دارد.
یقینا اجر حضور تنهای شما در حمایت از ارزشهای انقلاب نزد خداوند محفوظ است.
در همین صحنه هاست که یاران واقعی امام و رهبری و شهدا مشخص می شود
خداوند روح پدر بزرگوارت را قرین رحمت خویش قرار دهد
طاها
Iran, Islamic Republic of
وجدان و شرفتان راحکم قرار دهید و بدونتوجه به مسائل قومی قبیله ای رای به اصلح ترین وتوانمندترین بدهید چرا که خیانت است به بویراحمد اگه بر اساس داشته های کاندیدا رای ندهید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر هدایتخواه تا آخر کنار این بزرگ مرد انقلابی ایستاده ایم
Iran, Islamic Republic of
سلام.راستش وقتی تحلیلهای مختلف رو در این مورد مطالعه می کردم، حق را به آقای حسنی و دوستانشان می دادم؛ تا اینکه به تحلیل آقای مرادی برخوردم.
انصافا منطقی، علمی و زیبا نوشته بودند.
انشاءالله که ایشان همواره در صراط مستقیم الهی - که همان راه شهداست- ثابت قدم باشند.
آینه
Iran, Islamic Republic of
شرکت اقای پناهی در اینگونه جلسات هیچ توجیهی ندارد دفاع شما از ایشان عذر بدتر از گناه است شهامت به خرج دهید و عذر خواهی کنید
روحانی اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
جناب حاج پناهی در انتخاب ایمه جمعه نیز ملاک و معیارش همان همفکری با خود و اصولگرایان است و گرنه ما هزاران طلبه فاضل اما روشن داریم که جناب پناهی چشمانش بسته است .................
جوان بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
....بااین تحلیل عالمانه اش دهن کج فهمان رابست و این را می گویند احساس مسولیت انقلابی
...از شاگردان . است که حقا در بعضی موارد از ...جلوافتاده است واستادان
افتخارشان این است که شاگردشان از خودشان جلو بفتد اما آیا ..... توانسته یک انسان عالمی مثل ..
تربیت دهد که بتوانند در عرصه های علمی وفرهنگی وسیاسی در مقابل حریفان قد علم کند
خلاصه بنازم به ....که جایشان در جریانات سیاسی بویراحمد خالی است و اصول گرایان پر ادعا باید از این
دو نظریه پرداز بهتر استفاده کنند
.. و اصول گرایان آواره پر ادعا یار در خانه شما گرد جهان می گردید
آیا .... با این شاخص های دوست داشتنی که چپ وراست به ....هستند نباید گزینه اصلی شما و اورا با
خواهش وارد صحنه انتخابات کنید

.تو که احساس تکلیف کرده ای پس ...داری خوبان را پیدا کنی و به جامعه عرضه کنی
نه اینکه .. را بکشید و او هم بگوید هنوز احساس وظیفه نکردم و یا ...را بررسی کنی
که اصلا خودشان هم به باور ندارند که کاندیدا هستند
آقاس.. نکنه باید بروی از ....جازه بگیری که یک انسان باظرفیت
بنام ...داریم اورا کاندیدا کنیم
.
. مارا بااین مطالبش قانع کرد اما هم ... استاد ودوست انقلابیش ..را در هیچ مقاله ای
اشاره ندارد و هم جنابعالی به ..رفتی و به وظیفه ات که شناسایی کاندیدای اصلح ااست عمل نکردی
از هررکه مطلب مت را خواند به اطلاع ... و.... برسانند
و از جوانان انقلابی وعالم و ونخبگان بویراحمد در اصول گرای و اصلاح طلبی استدعا دارم دیگر کم شعار ...
و د....را بدهید برادران اگر به دنبال ترمیم مشکلات بویراحمد هستید باید
...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اولا وای بحال انقلابی که امثال آقای.. چشمان بیدار آن باشند آقای .. توان درک معنی حکمیت در اختلاف بین نیروهای انقلاب و جلو گیری از ریزش جبهه انقلاب را که وظیفه ذاتی شورای سیاستگذاری اعمه جمعه میباشد با حکمیت بین یک جریان سیاسی تمامیت خواه از زمین تا آسمان فاصله دارد نداره چطور میتونه چشم بیدار انقلاب باشه چشمان بیدار انقلاب ما چنین اشخاصی بودند که پس از سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری یک فقیه مجاهد امروز به اینجا رسیدیم عزیز من منظور از اون حکمیت که جز وظایف شورای سیاستگذاری است حکمیت برای رفع اختلاف بین نیروهای جبهه انقلابه که از هر جناحی در این جبهه وجود داره اگر ایشون میخاد حکمیت کنه دلسوزان واقعی نظام در استان جمع کنه و حکمیت کنه.ودر وهله اول بجای دیکته کردن بحث های ..
استان از اونا بخاد که بر طبل وحدت بکوبند
عسکر
Iran, Islamic Republic of
درود بر پناهی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1