تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۰
کد مطلب : ۱۲۵۲۱۵

گفت‌وگویی پیرامون ارژنگ، قوام نوذری، سیدمسعود و هزینه انتخابات با ستار هدایت‌خواه

۳۰
۰
کبنا ؛hdaitستار هدایت‌خواه نماینده سابق بویراحمد و دنا در گفت‌وگویی به برخی ازسئوالات پاسخ داده‌اند که از منظر شما خوانندگان می‌‌گذرد: ( این گفت‌وگو قبل از معرفی وی به عنوان کاندیدای جریان اصولگرایی بود)

شما سخنران تأثیرگذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بودید. مجالس چند هزار نفره برگذار می‌کردید و خاصه در شب‌های احیا و ایام محرم این تأثیر بیشتر هم می‌شد. این تأثیرگذاری چه نقشی در ایجاد انگیزه‌ای برای شما جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس داشت؟

متشکرم، بسم الله الرحمن الرحیم. با سلام خدمت شما و دوستانتان، بنده در فعالیت‌های هیئت هیچ وقت به فکر این نبودم که از این جایگاهِ هیئت به جایی، پستی و مسئولیتی برسم. هیچ وقت. اگر چه وقتی ما هیئت را راه‌اندازی کردیم و کار می‌کردیم، بعضی‌ها به خانواده می‌گفتند اینها دنبال کار سیاسی هستند، ولی عرض می‌کنم انصافاً یک هزارم فکر سیاسی به معنایی که دنبال منافع سیاسی خودمان باشیم در ذهنمان نبود. ولی کار ما سیاسی بود چون می‌خواستیم اندیشه امام، اندیشه رهبری و آرمان‌های انقلاب زنده بماند. این کار به یک معنا سیاسی است. اما کار سیاسی به معنای جناحی مد نظر ما نبود.
چه ضرورتی باعث شد وارد انتخابات بشوید؟
از یک طرف فضایی که مجلس ششم ایجاد کرده بود. مجلسی کاملاً ساختار شکن که خطرات زیادی را متوجه نظام کرد. از طرف دیگر بعضی از کسانی که قبلاً خودشان در عرصه‌‌ی نمایندگی و کاندیداتوری حضور داشتند به سراغ من آمدند.
هزینه انتخابات را از کجا تأمین می‌کردید؟
من که نداشتم. به آقایانی که آمدند و اصرار بر کاندیداتوری من داشتند گفتم خودتان تأمین کنید من ندارم که هزینه‌ی انتخابات کنم.
چه کسانی؟
مجموعه ای از دوستان بودند. حدود ۴۰۰- ۵۰۰ نفر بودند که هر کدام مبلغی را برای این کار در نظر گرفتند. البته توصیه‌هایی داشتیم که از هر کسی پول دریافت نشود و از امکانات بیت المال استفاده نشود و ریخت و پاش نشود. البته من تأکید داشتم که کار اصلی کار فرهنگی است.
یعنی شما منبر را به کرسی ترجیح می‌دادید؟
بله من تریبون را به کرسی ترجیح می‌دهم. اما من به یک معنا منبری نیستم. لذا آنچه باعث حضور من در انتخابات شد خطر ایجاد مجلسی مثل مجلس ششم بود. اینکه من بتوانم حداقل صندلی‌ای را اشغال کنم که کسی روی آن ننشیند که علیه انقلاب و ولایت تصمیم بگیرد یا حرفی بزند. از طرف دیگر از تشتت بین مجموعه‌های مختلف جلوگیری کنیم. انگیزه‌ی سوم نگاه فرهنگی بود؛ اینکه در مجلس با سیاست‌گذاری‌های کلان کاری بکنیم که بستر اجتماعی با بستر فرهنگی همانند بشود که ما در هیئت و مسجد به دنبال آن هستیم. نرم افزارهای اداره جامعه و نظام اداری باید دینی بشود. دلایل ورود بنده به انتخابات هفتم مجلس این ها بود.
  آیا اکنون و در آستانه‌ی انتخابات دهم مجلس ضرورتی برای ورود به انتخابات احساس می‌کنید؟
نه. چون فضای مجلس را تجربه کرده‌ام و بسترهای جدید را هم می‌بینم کار فرهنگی اولویت و ضرورت بیشتری دارد.
  اگر مانند دوره ی هفتم مجموعه های اصول گرا اصرار کنند تصمیم شما چه خواهد بود؟
خیر. بنده در این باره تصمیم خود را گرفته‌ام.
معمولا نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس در تعیین مسئولین ادارت استان نقش مهمی دارند. شما در دوره‌ی مجلس در اینباره چه تصمیماتی گرفتید؟
بنده پیشنهادهایی داشتم.
 اینکه بخواهید فرد مورد نظرخود را به دستگاه مربوطه تحمیل کنید؟
نه. حتی بعضاً به من می گفتند شما بر روی فرد پیشنهادی خود اصرار نمی کنید. من به عنوان نماینده مجلس بر دستگاه‎های اجرایی ناظر هستم. اگر بر انتخاب فرد پیشنهادی خودم فشار بیاورم فردا که ایشان دچار مشکل شد نمی‎توانستم در جهت تغییر وی عمل کنم. لذا همواره پیشنهاد می‎کردم و بر پیشنهاد خود اصرار و پافشاری نمی‎کردم. در ثانی اصل تفکیک قوا و جایگاه نمایندگی این اجازه را به بنده نمی‎داد. تنها در یک مورد بنده اصرار بر فرد پیشنهادی داشتم.
  آقای ارژنگ ریاست دانشگاه یاسوج؟
خیر، آقای ارژنگ صرفاً پیشنهاد بنده بودند. گزینه‌ای که من اصرار بر آن اصرار داشتم آقای جهانبین ریاست جهاد دانشگاهی وقت بود. اساساً سیاست ما در این‌باره سیاست آقا و امام بود یعنی حمایت از مسئول تا وقتی که مسئول است. هیچ وقت در علنی مسئولی تضعیف نمی‌شود.
نسبت با آقای نوذری استاندار چه تصمیمی گرفتید؟
بنده به دلایلی با آقای نوذری استاندار وقت مشکل داشتم اما هیچگاه در تریبون علنی علیه ایشان صحبت نکردم.
چرا؟
چون این جایگاه مالِ این فرد نیست. از آنِ جمهوری اسلامی است. او ممکن است فردا برود ولی این جایگاه نباید تضعیف شود.
پس چگونه عمل کرد ایشان را نقد می کردید و به اشکال می‌کردید؟
با وزیر ذی ربط جلسه می‌گرفتیم و می‌گفتیم که استاندار شما فلان مشکل و مسأله را در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده است و . . . در باب آقای ارژنگ بنده به وزیر علوم گفتم که وضعیت به گونه‌ای است که کار کردن برای آقای ارژنگ مشکل است شما ایشان را از ریاست دانشگاه یاسوج بردارید و جای دیگری از ایشان استفاده کنید. خودش هم در جریان است. ولی وزیر قبول نکرد. حتی این موضوع را همراه با نمایندگان استان به وزیر گوش زد کردیم.
درباره‌ی آقای سیدمسعود حسینی و استاندار شدن ایشان هم حرف و حدیث زیاد بود؟
آقای حسینی پیشنهاد ما بود. در دوره‌ی اول ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد دولت از ما نظر خواست و من و آقای جعفری و آقای موحد پیشنهادهایی داشتیم تأکیدمان هم بر گزینه ی استاندار بومی بود. با وجود این گزینه ای مشترک پیشنهادهای هر سه نفر ما آقای حسینی بود. البته بعد از انتصاب ایشان وقتی که عده‌ای برای تغییر استاندار فعال شدند و فرد جایگزین مسأله داری را مطرح می‌کردند، بنده از آقای حسینی حمایت کردم.
موضع مرحوم آیت‌اله ملک‌حسینی (ره) در این‌باره چه بود؟
ایشان تأیید کردند.
  ظاهرا دولت گزینه ی شهید شاطری مسئول بازسازی جنوب لبنان را برای استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرده بود؟
یکی از گزینه های دولت آقای علایی بود که بعدا استاندار ایلام شد. گزینه شهید شاطری را اولین بار من از شما می شنوم.
  در دوره نمایندگی شما در زمینه مبارزه با فساد در استان کهگیلویه و بویراحمد چه اقداماتی صورت گرفت. با عنایت با اینکه در این دوره زمین‌خواری، فساد بانکی، تجاوز به حریم فضای سبز پیرامون یاسوج و . . . قوت گرفت؟
در این دوره سخت گیری بیشتر بود. ما چندین تحقیق و تفحص از وزارت فرهنگ و سازمان تربیت بدنی آن زمان داشتیم. در دوران ما زمین خواری و سوء استفاده از سیستم بانکی روند حداقلی داشت. مدیر یکی از همین موسسات مالی در دوره ی ما به دلیل تخلف و فساد مالی مورد تعقیب و برخورد قرار گرفت. اما در همین دولت دوباره بر همان موسسه مسئول شده است. در همان جایگاه. بنده در این مسائل با کسی تعارف نداشتم. برای واگذاری پیمان‌ها می‌آمدند و از من کمک می‌خواستند که با مسئول مرتیط صحبت کنم و سفارش کنم. اما بنده نمی‌پذیرفتم. می گفتم: این مدیر ممکن است ۱۰ نفر از منسوبینش را برای پیمان‌ها در نظر داشته باشد اگر من الآن بگویم که فلان پیمان را به بهمانی بده، فردا آن ده تا را با آن‌ها می‌دهند و من زبانم بسته می‌شود. من برای آنکه زبانم بسته نشود هیچ گاه زیر بار سفارشاتی از این دست نرفتم.
ادامه دارد…(دنانیوز)

نام شما

آدرس ايميل شما

پایتخت
Iran, Islamic Republic of
بنازمت گل بی منت بارون بویراحمدودنا
استانداری
Iran, Islamic Republic of
واقعا ما مردم بویراحمد اینقدر بی تدبیر و بینش هستیم دوباره به کسی که با دولت مخالف است و به قول خودش هدفش فقط اشغتا یک صندلی اسن رای بدیم.دوباره بویراحمد مرتکب این خطای بزرگ نمیشه. همین نماینده فعلی یا افراد دیگر با دولت هماهنگ ترند و بهتر میتونن از اقتدار بویراحمد دفاع کنن
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
ها جون خوت. تو گفتی ما هم باور کردیم.
همه میدونن که کرسی مجلس را بهتر از هر جای دیگری میدونی!
همه میدونن که برخی با بیت المال . تبلیغات و ...شما به مجلس کردند!
ضمنا، تا دقیقه ۹۰ تلاشت بر این بود که ارژنگ و مسعود حسینی در پست های خودشون بمونن!
و در آخر ، حدی داره!
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا ..حد اقل خون مرا فاسد کردی
چرا .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما درعمل .خواه بودی ودر نام هدایت خواه
دوره شما دوره ذلت مردم ونیروهای ارزشی بود و.

بنده همان به که زتقصیر خویش عذزبه درگاه خدای آورد
علی
Iran, Islamic Republic of
کی دیگه حرفهای شما ها را باور میکنه .. بالا رفتید مردم هم نمیدونستند حالا دیگه حناتون رنگی نداره کی دم از مبارزه با فساد زدی سند رو کن میلیارد ها دلار از پول ملت را عده ای غارت کردند دهنت باز نشد حرفی بزنی حالا دم از مبارزه با فساد میزنی
احمد
Iran, Islamic Republic of
دست از جون این استان محروم وبدبخت بردار

موتلفه دورقبل انداختت توی شکست این بار هم می خواهد برای همیشه
ازصحنه حذف بشی ، گول آنها نخور !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مرد تقوا و عمل الهی
نادری
Iran, Islamic Republic of
از این تنگ نظری سایتتون جدآ ابراز تآسف میکنم ،اسم پایگاه خبری تحلیلی دنانیوز رو یه صورت درست بعنوان مطلب بیارید و خبر دزدی نکنید سایت بقول خودتون برتر زاگرس
Iran, Islamic Republic of
اینقدر عقده ای هستند وبی دین ،محمداستانداری
ولی بدون هدایت خواه را همه از ته دل دوست دارند
رحمان
Iran, Islamic Republic of
جهانبین واقعا نیروی خوش فکر بود نمیدانم با شما بود یا نه
ناشناس 4
Iran, Islamic Republic of
حالا همون ۴۰ یا ۵۰ نفر و ببین چه کارها که نکردند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر نماینده ای هم بیایید این دوره فقط برای همون ۴۰ نفر کار میکنه .........
هر کسی هم بیایید یه عده ای ناچیزی فقط سود میکنن ...........
همون کسانی که حمایت هم میکنن سودشو هم میبرن ........
استانداری که نتونه برای استان برنامه ریزی کنه برای ۱۰ سال دیگه دیگه دیگه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
همه غیر واقعی من می دانم و خدا و خیلی های دیگر که اکثر صحبتهای آقای هدایتخواه غیر واقعی هستند
شرکت تعاونی 13
Iran, Islamic Republic of
. مگر یادتان رفته در روزهای اخر اداره شهر سازی استان مناقصه های تشریفاتی و مناقصه ای و ........پارتی بازی قطعه های یک و دو و سه و جاده دشتروم و ..در اداره مربوطه تشریف و پیگیری و میدادید تا قرارداد مینوشتند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
داریوش جهانبین از نیروهای خوش فکر ی بود که توسط برخی حذف شد
رضا
Iran, Islamic Republic of
جهانبین را چه کسی از استان حذف کرد وی از نیروهای اعتدال گرای ان موقع استان بود
علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید ستار جان لطفا بروید استراحت و عبادت کنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جهانبین که با شجاعت از مسولیت خود در جهاد دانشگاهی در ان زمان استعفا داد
سجاد.
Iran, Islamic Republic of
عالی دکتر.من دکتر رو به عنوان یک شخصیت فرهنگی بابینش سیاسی فوق العاده میشناسم.بی صبرانه بویراحمدودنا دکترهدایت خواه را صداخواهدزد
زاکرس...
Iran, Islamic Republic of
همه میدانندکه بدردمجلس نمیخوری،...حسینه رابگردانی به ثوابات میرسی،.
علی
Iran, Islamic Republic of
دکتر بیا تا بویراحمد از فلاکت نجات پیدا کند
تهرون
Iran, Islamic Republic of
کسی میدونه وحید محمدی تبار الان کجاکار میکنه؟چه از .. این وحید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا کند که ما فقط شرمنده خون شهدا نشویم استان ما تنها استانی است که مردم آن خیلی راحت به رجال سیاسی بی احترامی می کنند بله عیب دکتر هدایت خواه خود ایشان نبودن بلکه مدیران ... ایشان بودن از جمله دکتر ... که سیستم ... را تبدیل به ... کرده بودن انصافا شخص دکتر از چهره های ارزشی نظام می باشد لطفا به همدیگر بی احترامی نکنیم
حسام
Iran, Islamic Republic of
جهانبین از نیروهای هیاتی و ارزشی بود که به واسطه توانمندیهایش از وی حمایت کردید .کاش همه مدیران انتخابیتان مثل ایشان توانمند میبودند آن وقت شهرستان دنا و بویراحمد از وضعیت حاضر پیشرفت بیشتری می داشت
بعد از هشت سال
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان از سینما دنا چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عباس
Iran, Islamic Republic of
همه بویراحمد به احترام سوپر استار بویراحمد و دنا دکتر ستار هدایت خواه برپا
م
Iran, Islamic Republic of
جناب هدایت خواه شما از شریعت برای تامین معیشت خواسته یا ناخواسته بهره می گیری. در این گفتگو ادعایت خلاف تز فکریت است. در دوران نمایندگی از حامیان درجه یک احمدی نژاد بودی و همچنان هستی در عین حالی که می بینی دو نفر از معاونین ایشان در زندانند باز از احمدی نژاد میگویی. آنهمه نفوذ داشتی و از نفوذت برای محرومیت زدایی منطقه و افراد محروم هیچ کار ماندگاری انجام ندادی. هنرت حمایت از عاملان عودت دادن اعتبارات بود و بس. از مدیران توانمند استان به جهت تفکرات باندی و خطی نه تنها حمایت نکردی بلکه با چسپاندن انگ و رنگ جلوی رشد آنان را در استانهای مجاور هم گرفتی . هیچ به این واقعیت فکر کرده اید که در دوره ی ۸ ساله نمایندگیتان آنقدر بد عمل کردید که مردم در انتخابات موقع رای دادن رویکرد بد از بدتر را پیش گرفتند و با انتخاب بد مهر بدتر را بر پیشانی شما برای همشه حک کرده اند.
بیراحمد
Iran, Islamic Republic of
جهانبین را دکتر هدایت خواه، با اقتدار برداشت.
Iran, Islamic Republic of
عباس کور خواندی برجا
بویراحمد مرکزی
Iran, Islamic Republic of
همین که به عیادت پیرزنان و فاتحه خوانی بعد از یکسال نمیرفتی بزای ما کفایت میکرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1