تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۱۲۵۱۱۸

اظهارات نگران‌کننده پوزش از وضعیت مواد مخدر در کهگیلویه

۵
۰
کبنا ؛نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهگیلویه در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز،  علی پوزش در این نشست با اشاره به کشف مواد اعتیادآور از داروخانه‌های این شهرستان خواستار نظارت شبکه بهداشت و برخورد قاطعانه با واحدهای متخلف شد و گفت: با توجه به مصوبه استانی، دستگاه‌های متولی در این شهرستان نسبت به کشت خشخاش حساسیت و مسئولیت بیشتری داشته باشند.pozsh-kohgiloe-(56)
فرماندار کهگیلویه با تاکید بر مسوولیت پذیری بیشتر نهادها در راستای مبارزه با کشت خشخاش، افزود: همکاری همه نهادها نقش مهمی در مبارزه با این پدیده شوم دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه مواد مخدر به راحتی در مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی استعمال می شود باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.
پوزش تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی به خصوص در مدارس و دانشگاه‌ها راهکار مهمی برای کاهش این معضل اجتماعی است.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس تاکید کرد: با توجه به ورود پدیده مواد مخدر به مراکز علمی و آموزشی و شیوع اعتیاد در بین دانش‌آموزان و دانشجویان می‌طلبد نیروی انتظامی در کنترل این مراکز دقت بیشتری داشته باشد.

فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که خرید و فروش مواد مخدر در خوابگاه‌های دانشجویی دور از ذهن نیست افزود: سرکشی از این واحدها باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

پوزش توزیع مواد افیونی در واحدهای عطاری و داروخانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر لزوم نظارت شبکه بهداشت و درمان بر این گونه واحدها تصریح کرد: از اهرم قانونی در برخورد با داروخانه‌های متخلف استفاده شود.

وی در پاسخ به اظهارات رئیس مرکز بهداشت که نیروهای بازرس واحد غذا و دارو را تنها دو نفر اعلام و گفته بود امکان افزایش نیروها طبق چارت سازمانی و ردیف وجود ندارد گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی شهرستان وجود ۲ نیروی بازرس کفایت نمی‌کند.

در ادامه این نشست دشتیان نماینده نیروی انتظامی گزارشی از عملکرد یک ماهه این حوزه در راستای مبارزه با مواد مخدر از دستگیری ۳۰ نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان خبر داد و افزود: در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده دو روستا طی ۱۵ مرحله پاکسازی شد.

دشتیان با بیان این‌که ۱۱ نفر در جریان این پاکسازی‌ها دستگیر شدند خاطرنشان کرد: تعدادی ادوات و بساط دخانیات از این افراد کشف و ضبط شده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهد
Iran, Islamic Republic of
سرهنگ دشتیان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی هستند در دهدشت نه نماینده متن خبرها را درست بنویسید
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
تازمانی رشوه وپارتی بازی هست اصلا نمیشه کاری کرد اکثرا مامورا از خود مواد فروشان حقوق میگیرن تا جای که ما میشنویم
Iran, Islamic Republic of
بهترین مدرس برای آموزش گروه های مختلف ، کارشناس سلامت روان گچساران اسن .
هم ولايتي
Iran, Islamic Republic of
سلام
واقعا متن جالبیه از نگرانی فرماندار سپاسگذاریم
اما آقای فرماندار به نظر شما اشکال در کجاست چرا نمیشه در ایران ریشه مواد مخدر را خشکاند چه دست هایی در پشت پنهان هستند که نمی گذارند این اتفاق بیفتد مگر این نیست که ما ادعا داریم قویترین سیستم اطلاعاتی کشور را داریم پس چرا در زمینه شناسایی و دستگیری عوامل پخش مواد مخدر در ایران بخصوص در شهرهای کوچک اقدام جدی برداشته نمی شود که شناسایی آنان به مراتب نسبت به شهرهای بزرگ و کلان شهرها کار راحتی است. شما لطف بفرمایید که اشکال کار رو بررسی کنید البته به چند مورد بنده اشاره می کنم که امیدوارم حضرت عالی جهت رفع آنان در شهر خودمون قدم بردارید.
۱- فرهنگ سازی به خصوص برای کودکان دبستانی و جوانان و خانواده هایشان از طریق مدارس با استفاده از کارشناسان خبره که توان نفوذ در افکار جوانان را داشته باشند
۲- ایجاد زمینه های اشتغال برای نسل جوان، بیکاری یکی از عامل اساسی جهت روی آوردن جوانان به مواد مخدره
۳-ایجاد انگیزه در مامورین نیروی انتظامی(من بارها دیدم و شنیدم که مامورین گلایه دارند از اینکه قاچاقچی و پخش کننده مواد مخدر نرفته به دادگاه با گذاشتن وثیقه و یا جریمه جزیی آزاد میشه البته قصد توهین به دستگاه قضایی را ندارم ما ببینید در عربستان اگه نزد شخصی مواد مخدر ببینند چکارش می کنن ،اعدام این و همه ی ما می دانیم و حتی مردم جرات کشیدن سیگار در اماکن عمومی و خیابانها را ندارند اما دولت ما در اینخصوص چیکار کرده چرا اینقدر ضعیف است
۴- برداشتن کافه ها و قهوه خانه های سنتی بروید نگاه کنید جوانان ما در همین دهدشت تا خود صبح چه تعداد قلیون میوه می کشن و واقعا چه نظارتی در نیمه شب براینها هست اگه در کنارش مواد مخدر هم بفروشند و استفاده کنن من مطمئن هستم هم هیشکی خبر دار نمیشه و اگه بشه هم برخوردی نمیشه
۵- تاکید بر قضات جهت برخورد جدی هم با فروشنده و هم با مصرف کننده .فروشنده که جرمش مشخصه اما مصرف کننده را از زمانی که به چشم بیمار بهش نگاه کردن و جایی برایش در زندانها خالی نکردند ببینید آمار تا به کجا رفته مصرف کننده هم مجرم هست نه بیمار جرم اون خیانت به خود هست به خانواده هست و به جامعه با اون هم باید برخورد جدی بشود تا عبرت سایرین بشه اما...
در پایان انتظار دارم حتی المقدور این کامن گذاشته بشه و یا به نوعی به دست فرماندار محترم برسه .متشکرم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگه راست می گویید شب ساعت ۱۲ به بعد سری به کوی جانبازان خیابان ۵ بزنید جلوی فضای سبز را نگاه کنید اشکارا خرید و فروش میشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1