تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۱۲۴۶۱۱

سخنی در باب انتخابات آتی مجلس

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سامان کرم‌نیا
بدون شک شکل گیری (تفکر) و رشد آن، در یک فرایند اجتماعی نیازمند حضور به موقع در صحنه است.  تفکر یک جریان زمانی میتواند مثمر ثمر واقع شود که در برابر هنجارشکنی ها مثل: فساد، ظلم، قانون گریزی و تک صدایی در جامعه، واکنشی به موقع و نتیجه بخش داشته باشد که اگر واکنش، حاصلی در بر نداشته باشد ادای دین در مقابل حاکمیت وجدان خود عملی مثبت خواهد بود.
تسلیم در برابر کنش های ضررآفرین و عوامل هزینه ساز علاوه بر این که سیر صعودی جامعه را برای پیشرفت به قهقرا خواهد برد، ریشه ی تفکر مثبت را خشکانده و موجب بی اعتمادی مردم نسبت به جریانات سیاسی می‌شود.
شعار مردم سالاری دینی بر مبنای عدالت و تمکین بر قانون برای همه نهادینه شده پس باید زمینه استبداد، خودکامگی و تعصب غیرعقلایی را از بین برد.
اندیشه را با اندیشه پاسخ گفت و جامعه را به سمت خردورزی و انسان دوستی هدایت کرد.
مصداق هرآنچه را برای خود میپسندیم برای دیگران نیز بپسندیم، در سرلوحه ی کار و اعمال خویش قرار دهیم.
اختلاط و گفت و شنود پیرامون انتخابات آتی مجلس در شرف شکل گیری است. با روزنه های فراوان و انتظارات سنگین ....
آنچه که مهم و سرنوشت ساز است چگونگی ظهور کاندیدها در مقابل اینهمه پیچ و خم اجتماعی است. خصوصأ تعهدی که برای جذب آراء مردم از خود بر جای میگذارند. نا گفته ها دو صد بهتر از گفته هایی است که نماینده منتخب در وفای به عهد از عهده ی عمل بر نیامده، زیرا آشفتگی، بدبینی و بی اعتمادی را ارمغان ره آورد نمایندگی خود می‌سازد.
اگر معتقد هستیم که آگاهی بخشیدن موجب رفع بسی ناملایمات در جامعه میگردد باید بدانیم که تبلیغات سوء و وعده وعیدهای ساختگی، فریب و سردرگم کردن مردم برای کسب آرا و رسیدن به مطامع شخصی و گروهی، نفی کننده ی ارزشهای اجتماعی و انسانی است.
پس بر هر فرد ایرانی وطن دوست واجب و ضروری است که به شدت از این رویه سوء خلاف اخلاق، دوری و اجتناب نماید. تا به گونه ای توانست مردم را با جامعه ای سالم مواجه ساخت و در این جامعه است که مردم میتوانند در انتخاب اصلح هوشیاری تمام داشته باشند.
البته این را هم نیز بدانیم مشروعیت راه حق و عدالت گونه منوط بر این است که همه ی جریانات سیاسی در اندیشه ترسیم راه عدالت گونه باشند البته این هم بدان معنی نیست که یک دست صدا ندارد اما برای پشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی باید همگی و دست در دست هم و با تکیه بر خردورزی به سوی رفع ناملایمات و تقویت و ارتقاء موفقیت های موجود حرکت کرد و حماسه آفرید.
 

*  عضو شورای سیاستگزاری تشکل های دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی استان فارس و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

مردمی که به سختی و یا قرض کردن ماه را به پایان می‌رسانند و به قول معروف صورتشان را با ...
1