تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۱۲۴۵۲۳

ریل قطار به سمت یاسوج در حرکت است (+تصاویر)

۳۱
۰
کبنا ؛نماینده بویراحمد و دنا درمجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات راه آهن یاسوج به اقلید از محل فروش اسناد خزانه تأمین می‌شود.
غلام‌محمد زارعی امروز در نشست مسئولان وزارت راه و شهرسازی با استاندار و سایر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه ۱۴۰ کیلومتری راه‌آهن یاسوج به اقلید با قدردانی از عملکرد پیمانکار این پروژه گفت: در حال حاضر در فاز اول این پروژه که ۲۲ کیلومتر می‌باشد ۱۶ کیلومتر کار مفید انجام شده که این نشان دهنده توانایی بالای پیمانکار این طرح است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال گذشته از اعتبارات ماده ۱۸۰ مبلغی برای این پروژه اختصاص داده شد تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم و از این پس پیگیر اعتبارات این پروژه بزرگ در مرکز هستیم.
اعتبارات راه آهن یاسوج-اقلید از محل فروش اسناد خزانه
وی با اشاره به اینکه اعتبارات ساخت راه‌آهن یاسوج ـ اقلید از محل فروش اسناد خزانه تأمین می‌شود، افزود: به همین دلیل در تخصیص اعتبارات این پروژه هیچ مشکلی وجود ندارد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی پروژه راه‌آهن یاسوج به اقلید را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانست و ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت، گفت: پروژه راه‌آهن یاسوج ـ اقلید هدیه دولت یازدهم به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که با این پروژه عظیم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج از بن‌بست خارج و گام بزرگی در توسعه استان برداشته می‌شود.
زارعی با قدردانی از سیاست‌های دولت عنوان کرد: کام مردم استان با اجرای این طرح شیرین خواهد شد و مسیر توسعه برای کهگیلویه و بویراحمد همواره‌تر خواهد شد.
اجرای راه‌آهن یاسوج ـ‌ اقلید به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای راه‌آهن یاسوج ـ اقلید به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی و با اعتبارات عمرانی خود قادر به اجرای این پروژه مهم نیست.
سید موسی خادمی امروز در نشست هم‌اندیشی وضعیت ساخت راه‌آهن یاسوج ـ اقلید که با حضور مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار و دیگر مسئولان استانی صورت گرفت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد راه‌آهن اقلید به یاسوج است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همین خاطر مهم‌ترین طرحی که در سفر دولت به استان مطرح خواهد شد پروژه مهم راه‌آهن یاسوج به اقلید است.
وی در ادامه افزود: این پروژه به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی و با اعتبارات عمرانی خود قادر به اجرای این پروژه مهم نیست.
این مسئول عنوان کرد: کار خوبی که در این زمینه انجام گرفت از اعتبارات ماده ۱۸۰ برای شروع کار مبلغی در نظر گرفتیم که باید امسال برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات عمرانی برای ساخت این پروژه تلاش کنیم.
خادمی تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر نیاز به اعتبارات جدید از محل منابع مختلف دارد که نیاز است دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه برای اجرای این پروژه مهم عزم خود را جزم کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد باید در اجرای این طرح بزرگ به کمک هم آمده و در زمینه‌های مختلف از جمله رفع معارضات و جذب اعتبارات تلاش کنند.
 

احداث ۱۵ کیلومتر تونل در مسیر راه‌‌آهن یاسوج ـ اقلید
مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور گفت: در مسیر راه‌آهن یاسوج به اقلید ۱۵ کیلومتر تونل احداث می‌شود.



 عباس خطیبی امروز در نشست هم‌اندیشی وضعیت ساخت راه‌آهن یاسوج ـ اقلید که با حضور سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان این استان انجام شد اظهار کرد: پیمانکار این پروژه با منطقه آشنا است و روند ساخت و احداث این پروژه به خوبی دنبال می‌شود.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور بیان کرد: مناقصه این طرح و پروژه عظیم اردیبهشت سال جاری انجام شده و فاز اول این طرح از کیلومتر صفر تا ۲۲ در حال انجام شدن است.

وی با بیان اینکه برای این پروژه هفت ایستگاه در نظر گرفته شده است عنوان کرد: مطالعه مرحله دوم این طرح انجام شده و در مرحله نقشه‌برداری است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور تصریح کرد: ۱۵ کیلومتر تونل در این مسیر احداث می‌شود که پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ کیلومتر نیز افزایش داشته باشد.

خطیبی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه تونل در مسیر وجود دارد، گفت: حدود سه کیلومتر پل بزرگ در مسیر وجود دارد، ضمن اینکه تعداد ۱۰ دستگاه پل در مسیر راه‌آهن یاسوج ـ اقلید پیش‌بینی شده است.

وی به کل هزینه این طرح اشاره کرد و افزود: هزینه کل این پروژه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و قرار داد اولیه طرح ۳/۵ میلیارد تومان می‌باشد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه یک کشور با اشاره به اینکه یک ایستگاه در کیلومتر ۲۲ این پروژه احداث شده است،‌ اذعان کرد: طول بزرگترین تونل پروژه یاسوج به اقلید ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر و کوچکترین آن ۱۵۰ متر است.

خطیبی خاطرنشان کرد: کوهستانی بودن منطقه روند انجام کار را تا حدودی با مشکل مواجه کرده است.

ضرورت اتصال خط آهن اقلید ـ یاسوج به خط ریلی فارس ـ خوزستان
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت اجرایی شدن خط آهن اقلید به یاسوج، اتصال آن به خط آهن سراسری فارس به خوزستان ضروری است.
حسن فدایی عصر امروز در نشست مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستان اقلید برای هم اندیشی تسریع در ساخت خط‌آهن اقلید به یاسوج که با حضور برخی از مقامات کشوری فعال در حوزه راه‌آهن صورت گرفت، اظهار کرد: پروژه خط آهن یاسوج به اقلید یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با بیان این که باید یاسوج به عنوان مرکز استان به خط ریلی متصل شود، اظهار کرد: راه محور توسعه در استان است و ما باید برای سال‌های آینده خود و آیندگان تصمیم بگیریم تا بتوانیم توسعه استان را برای دراز مدت هدف‌گذاری کنیم.
این مسئول در ادامه با بیان این که پروژه خط آهن یاسوج به اقلید به بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام آن اعتبار نیاز است، تصریح کرد: این مهم رسالت همه مسئولان کنونی و آینده استان را سنگین می‌کند تا بتوانند خدمتی به کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه همه جانبه کرده باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به برخی از مشخصات و مختصات این خط آهن اشاره کرد و گفت: در افق ۱۴۱۵ جابجایی سالانه ۴۰۰ هزار مسافر و ۴ میلیون تن کالا برای این خط‌آهن در نظر گرفته شده است که نشان دهنده بزرگی پروژه برای مبادلات با سایر نقاط کشور در بحث حمل و نقل کالا و مسافر است.
وی با بیان این که نباید در این پروژه تنها به اتصال دو نقطه دل خوش کرد، افزود: هدف اصلی باید این باشد که به صورت یک خط ریلی آنتنی این خط‌آهن به راه‌آهن در دست احداث فارس ـ خوزستان متصل شود.
فدایی بیان کرد: این گونه است که کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر خط‌آهن اتصالی به اقلید از سوی دیگر به خط‌آهن سراسری دیگری متصل شده و از این حیث یکی از بزرگترین اقدامات در خصوص خروج استان از بن‌بست ایجاد می‌شود.

IMG_3096 IMG_3097 IMG_3098 IMG_3099 IMG_3106 IMG_3104 IMG_3101 IMG_3100 IMG_3111 IMG_3134 IMG_3132 IMG_3158 IMG_3152 IMG_3158 IMG_3153 IMG_3175
 
راه اهن یاسوج اقلید به طول ۱۴۵ کیلومتر است که حدود ۱۶ کیلومتر از این مسیر خاکبرداری شده است.
-------------------------------------------
خبر: داریوش بهنیازاده
عکس: علی‌اکبر پاک
نام شما

آدرس ايميل شما

تيزبين
Iran, Islamic Republic of
راه اهن هم مثل پروژه فرودگاه میشه ،،درهر صورت چه با راه اهن چه بی راه اهن ،کارت تمومه!
ابنده
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر خیار میاد
ابنده 2
Iran, Islamic Republic of
خیار میاد توبخورش
رضا
Iran, Islamic Republic of
این پروژه تا ۱۰ سال دیگه هم به بهره برداری نخواهد رسید..الان بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج که اعتباراتی در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد میخواد تا تموم بشه با مشکل روبرو هست و مسئولان گفته اند تا ۲ سال دیگر تمام خواهد شد .حالا برای راه آهن که ۱۲۰۰ میلیارد تومن لازمه خودتون دیگه حساب کنید کی تمام میشه.
اکبر
Iran, Islamic Republic of
کاربزرگ مرد بزرگ می خواهد، زارعی بزرگ بهت افتخار می کنیم فکر اقتصادی و صنعتی استان... حالا بهرامی بگه من بزرگترین کارم چمن کاری بلوار عدله... درود بر امیرکبیر بویراحمد و دنا.... درود بر زارعی
مادوان
United States
تشکر از دولت تدبیر و امید و همه ی مسولان اجرایی و نماینده دوست داشتنی
امیدوار
United States
پس نمردیم و راه اهن هم اومه خدا و رهتو بیا
س
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این پروژه راه آهن هم مثل فرودگاه یاسوج فقط هزینه بی مورد مصرف میشود ...
هیچ کمک اقتصادی با این استان نمیکنه مطمئن باشید مثل فرودگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر نماینده تلاشگر
حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارعی
علی
Iran, Islamic Republic of
انصافا جای تشکر دار نسبت به خدمات برادر ارجمند و دلسوزمان جناب حاج زارع انصافا به جرات می توان گفت این بزرگ ترین پروژه ملی در استان ماست که تا بحال صورت گرفته و می تواند استان را از بن بست اقتصادی و گردشگری به نقطه تعالی برسونه واز خداوند برای همه فعالان این امر خطر خدا قوت می گوییم و آرزوی سلامتی دارم
سجاد
Iran, Islamic Republic of
افرین چه با سرعت دارن پیش میرن درود بر مسئولان زحمت کش و بخصوص زارع نماینده فکر کنم تنها کسی که پیگیری کرده ایشون باشن و تلاششون هم داره نتیجه میده
محمد
Iran, Islamic Republic of
خب زارعی مرد روزهای سخت است، درود بر شرفت زارعی
با این کارهای بزرگی که انجام دادی اسفند ماه فقط برای تو خوشحال است
افشین
Iran, Islamic Republic of
ت... صدای سوت قطار همان صدای... شماست برادر
تیرتاجی دهنو
Iran, Islamic Republic of
جای تعجب داره که دوستان یه تقسیم ساده رو بلد نیستن.طرح اولیه۳.۵ میلیارد.کل طرح۱۲۰۰ میلیارد.به فرض اینکه در دوره دکتر زارع تمام۳.۵ میلیارد هزینه شده باشه اونم برای۱۶ کیلومتر خاکبرداری!!!!!!
حدودأ ۳۵۰ دوره۴ ساله طول میکشه تا این طرح تکمیل بشه.
یکم واقع بین باشیم.
هم استانی ها به چی باید افتخار کنیم؟؟؟؟؟?؟؟؟؟
کسری
Iran, Islamic Republic of
پس با این حساب باید منتظر اینده ای روشن اون هم در جهت توسعه اقتصادی یاسوج باشیم حال من نمیدونم این اقایونی که دارن ساز مخالف میزنن دنبال چه هدفی هستند اگه یکی کار نکنه بده اگه کار هم کنه باز هم برا بعضیا فرقی نداره نمیدونم متر اقایون چیه که دارن کار خوب رو بعنوان منکر معرفی میکنند خدا کنه که از سر ناآگاهی باشه نه چیز دیگه ای
مهر
Iran, Islamic Republic of
خدا خیربده آقای هدایت خواه رو که این طرح رو شروع کردن وگرنه حاجیتون چی واسه گفتن داشت.؟؟؟
مهندس راه
Iran, Islamic Republic of
با سلام محضر تمامی خدمتگذاران به انقلاب و درود به ارواح پاک شهدا که به برکت خون این عزیزان امروز شاهد یکی از پروژه های بزرگ ملی در سطح استان می باشیم استانی که تا سالها قبل از روند کند پیشرفت پروژه های راه های بین استانی یا حتی شهرستانی که متاسفانه هم اکنون امروز هم شاهد اون هستیم ولی و در کمال ابراز خشنودی در سطح استان شاهد بزرگترین پروژه را ارتباطی هستیم و این میسر نشد مگر با همت عزیزان پر تلاش در مجلس شورا اسلامی و بنده به عنوان عضو کوچکی از مهندسین حوزه ره سازی استان بسیار خشنود و بر خود بالیدم و کمال تشکر را نسبت به نماینده پرتلاش بویر احمد و دنا را دارم
تنگ سرخ
United States
ککی دهنویی بزن بر طبل بی عاری که ان هم عالمی دارد
در جواب تنگ سرخ
Iran, Islamic Republic of
ککی تنگ سرخی حداقل دروغ به مردم نگیم.حداقل یکم به مردم حق بدیم که واقعیت هارو بدونن.
یه مقایسه کنیم بین آقایان دکتر زارعی ودکتر تاجگردون.
این دوتا در یک سطح برای استان نماینده اند.بااینکه جناب زارعی نماینده مرکز استانه.
شما هم سعی کنید مطالعه کنید تا اینقد کورکورانه از مواضع پوچ دفاع نکنید.
رضايي
Iran, Islamic Republic of
حاجی از این حرفها گذشته . به خدا دیگه رای نمیاری
مادوان
Iran, Islamic Republic of
درود بر امیر کبیر بویراحمد
محموداباد
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا شما .....
دکتر
Iran, Islamic Republic of
مهم مدرک نیست مهم این است سواد داشته باشی و عمل . ناراحتم از اینکه دانشگاهها خیلی به راحتی مدرک می دهند، ناراحتم که در این دوره همه بدون هیچ زحمتی دکتر می شوند یعنی بعضی دانشگاهها دستگیرشون می کنند و می گن بیا پول بده و مدرک رابگیر، ناراحتم که دیگه دکترا اینقد الکی شده که برای احترام حاج زارع که فوق لیسانس است اون را هم به کار می برند، ناراحتم که کلمه دکتر تا چند سال دیگه بشه مثل کلمه مهندس که برای همه حتی آدمایی که سواد خواندن و نوشتن ندارند به کار رود ، ناراحتم از اینکه شب و روز درس خواندم ولی .....، ناراحتم .......................... .
متعجب
Iran, Islamic Republic of
این دانشگاهی که زارعی توش مدرک دکتراشو گرفته ،کدوم دانشگاهه که هیچکس از اون خبر نداره، و. یک مرتبه نام زارعی با لقب دکتر اراسته وتزیین شد؟!؟!؟!؟!
چنار برم
Iran, Islamic Republic of
ایشان حتی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدش هم از دانشگاههای معتبر نیست ،؟!؟!؟!؟!
نفت سفید
Iran, Islamic Republic of
برادران همشهری گچساران لطفا علامت منفی نزنید ؟؟؟؟؟؟؟این کارها برای لر خوب نیست.
کاکان
Iran, Islamic Republic of
درود بر خادم بویراحمد و دنا
ما مردم کاکان از زارعی راضی هستیم و لز ایشون کمال تشکر و قدر دانی رو داریم
محمود دانای
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارع بزرگ مرد بویر احمدی دوست داریم
امراله مهماندوست
Iran, Islamic Republic of
چرا قرارگاه پلیس راه شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
چرا قرارگاه امداد رسانی هوایی (اورژانس هوایی) شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش+ اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم که هر دو در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته اند مستقر شده باشند؟
چرا اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس (لارستان + گراش + اوز + لامرد + مهر + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
چرا …
چرا …
چرا …
چرا …
این که شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم محل استقرار ادارات کل خدمات رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس ( قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) می باشند اشتباه بزرگ غیر قابل جبرانی است چون از هر طرف که فاصله زمینی و هوایی بین شهر خنج مرکز شهرستان خنج تا شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم از مسیر راه جدید دیگ اشکن) + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند +خنج) را که محاسبه کنید از حدود 39 کیلومتر تا 49 کیلومتر می شود اما شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم در گوشه ای از جنوب استان فارس با فاصله ای بیش از دویست کیلومتری شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار گرفته اند. متاسفانه کسانی بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور ایران که آسایش مردم عادی (اکثریت مردم) شهرستان های جنوبی استان فارس برایشان مهم نیست اگر بود به جای شهرهای لار مرکز شهرستان لارستان شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بایستی شهرخنج مرکز شهرستان خنج به عنوان محل استقرار ادارات کل برای خدمات رسانی به مردم شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار می گرفت.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1