تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۲۴۴۶۶

ماراتن مسافر کش‌های شخصی و تاکسی‌داران گچساران

۱۱
۰
کبنا ؛

براستی اینگونه اقشار جامعه که به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات رسانی به مردم و همشهریان هستند چه کسانی و یا چه سازمانی مسئولیت ساماندهی آنها را عهده‌دار هستند.


شهرستان گچساران؛ به عنوان قطب نفتی کشور دارای بافت قدیمی می‌باشد و کم عرض بودن بسیاری از خیابان های شهر جوابگوی افزایش تعداد خودروها و بار ترافیکی موجود نیست.

حضور مسافر کش‌های شخصی در خیابان‌های گچساران شانه به شانه تاکسی‌های زرد و آبی که در حال فعالیت هستند هم حکایتی شده، البته بهتر است بگوییم ما را تن نفس گیر تاکسی ها و اتومبیل های شخصی داستان این روزهای خیابان‌هاست.

‌‌یکی از مشکلات مهم گچساران ناوگان حمل ونقل درون شهری است. زیرا فعالیت های ترافیکی این شهر با دیگر شهرهای کشور و حتی استان متفاوت است.

بی برنامگی‌هایی که درشهر گچساران دیده می‌شود که شاید در هیچ یک از نقاط کشور دیده نمی شود. گچساران جز شهرهایی است که تعداد تاکسی در آن بسیار زیاد است. این به این معنی است که در چنین شهری ودر ساعات نیاز تاکسی به وفور در خیابان ها برای جابجایی مسافر وجود داشته باشد زمانی که تاکسی به عنوان یک وسیله ی حمل ونقل عمومی وارد شهر ها شد.

همواره خودرو های شخصی هم به عنوان مسافر کشی باحضوری مقتدر و همیشگی خوددر خدمات رسانی به مردم و وضعیت اشتغال و امرار معاش زندگی خود و خانواده درشهرگچساران این سوال همچنان باقی است که مسئول ساماندهی این خودروها کدام سازمان است؟ و چه سازمان و نهادی مسولیت نظارت بر آنها را دارد؟

همه ما میدانیم که بدلیل امنیت و اطمینان از خدمات تاکسی های مجوزدارمسافرکشی توسط خودروهای بدون مجوز و ساماندهی نشده مطلقا ممنوع بوده اما حالا که پلیس راهور و تاکسیرانی گچساران عزم خود را برای بی توجهی به نظم شهر و نابودی تاکسی داران جزم کرده اند، از شهرهای دور و نزدیک حتی استان های هم جوار برای مسافرکشی به گچساران هجوم می آورند.

 گویا این موضوع ازلیست مطالبات تاکسی داران خارج شده و به همه ی رانندگان تاکسی در گچساران تفهیم شده که مخالفت با حضور شخصی ها فقط منجر به توهین و باعث خستگی مفرط آنها می شود.

از طرفی هیچ تاکسی داری در این رابطه دم بر نمی آورد اما مطالبه اصلی آنها اینک نظم و رعایت نوبت در ایستگاه‌های تاکسی است که متاسفانه راهنمایی و رانندگی گچساران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی هیچ گونه اقدامی در رفع این بی نظمی انجام نمی‌دهند.

بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمبود نیرو و دیگری نظارت بر تاکسی شخصی ها را خارج از حیطه وظایف خود می داند و تاسف بار تر اینکه مراجع بالاتر اعم از فرمانداری و شهرداری و بازرسی نیروی انتظامی هم علیرغم تماس های مکرر مردم و رانندگان تاکسی و شکایت از این همه بی نظمی و بی عدالتی در حق تاکسی داران فقط با ادای کلمه به روی چشم بدون پیگیری مساله را از سر خود باز می کنند.

حاصل این بی توجهی‌ها توقف بلند مدت تاکسی‌های مجوزدار در صف نوبت در ایستگاه تاکسی و ایجاد صف های مکرر از وسط خیابان تا لاین مخالف ایستگاه توسط خودروهای شخصی است.

 مردم شهر گچساران هم برای اینکه چند قدم به خود زحمت ندهند و به ایستگاه تاکسی نیایند سوار شدن بر خودروهای بدون مجوز را ترجیح می دهند و اینگونه نظم و امنیت شهر و خودشان را به مخاطره می اندازند .

جولان مسافربرهای شخصی غیرمجاز در سطح شهر هم از نظر امنیتی مشکل ساز هستند وهم تابع شرایط خاصی برای نرخ گذاری کرایه نیستند. واین موضوع باعث نارضایتی شدید مردم شده است رانندگان تاکسی به عنوان قشری زحمتکش وفعال هستند و حضور این قشر برای جامه باتوجه به خدمت رسانی بسیار حیاطی وضروری است.

رانندگان تاکسی با پرداخت هزینه‌های مختلف و به امید کسب روزی حلال وارد این حرفه شده اند و جابه جایی مسافر در شهرها حق مسلم آنان است.

براستی اینگونه اقشار جامعه که به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به مردم وهمشهریان هستند چه کسانی و یا چه سازمانی مسئولیت ساماندهی آنها را عهده دار هستند.

 ---------------------------------

گزارش: رضا علی‌باز پور-برنا

---------------------------------


نام شما

آدرس ايميل شما

پیمان ازگچساران
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل بیکاری ودیگری طمع بازنشسته ها که به حقوق خودشون راضی نیستن و دو شغلها..معضل تاکسی داران این قشر زحمتکشه
Iran, Islamic Republic of
طمع ؟ بازنشسته ها با اون حقوق ریزشون طمع دارن ؟
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
اول علی باز پور حیاتی را درست بنویس.نه اینکه با ط دسته دار نوشتی.بعد توضیح بده
رها
Iran, Islamic Republic of
برار من به فال نیک بگیر رقابت خوبه اگه راننده تاکسی ها ناراحتن بفروشن ماشین شخصی بگیرن برا کار هدف خدمت به مردم ،مردم حق انتخاب دارن برامردم تکلیف روشن نکنیم
Iran, Islamic Republic of
سلام
اولا سوار شدن بر خودروهای شخصی چند دلیل دارد
۱-فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهر و عدم حمایت دولت جهت تسریع در روند نوسازی
۲- متمرکز شدن تاکسیها در ایستگاهها و عدم حرکت انان تا زمان تکمیل مسافر
۳- نبودن تفاوت بین خودروی شخصی و عمومی از نظر سوخت هم گاز و هم بنزین
۴- فعالیت خودروهای شخصی امری است که می تواند امنیت یک شهر و حتی یک جامعه را بخطر بیندازد و این وظیفه تاکسیرانی نیست که به تنهایی نسبت به برخورد و اعمال قانون اقدام نماید بلکه امنیت شهر تا حدود زیادی برعهده نیروی انتظامی و یگان ویژه ها و ماموران راهور محترم می باشد که متاسفان همکاری در اینخصوص با تاکسی ها ندارند و چه بسا برخی مسافر کش نماها در قالب مسافربر چه صدمات غیر قابل جبرانی می توانند به مردم وارد نمایند که جبران ان امکان پذیر نباشد و مسئولین نباید بدنبال نوش دارئو بعد از مرگ سهراب باشند
۵- فرهنگ مردم هم تاثیر دارد تا چند سال پیش امکان نداشت کسی سوار بر خودرویی بجز تاکسی بشود اما ما می بینیم در اکثر فیلمها صدا و سیما از خودروهای شخصی که فقط یه تابلو گذاشته شده استفاده می کند و این امر چه عمدی و چه سهوی دارد استفاده از مسافربرهای شخصی را به مردم تروج می کند .
و....
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای علی باز پور تاکسیهای گچساران که غیر از دربست مسافر جابجا نمیکنند پس به حال مردم هم فرقی ندارد که شخصی باشند یا تاکسی.
مسافر
Iran, Islamic Republic of
چرا نظارتی بر نرخ کرایه تاکسی ها نیست و هرکس هر چقد دلش خواست کرایه میگیره؟

تاکسی دارها همیشه نیستن و هر وقت جیبشون پر شد میرن...اونوقت مسافر باید آزانس بگیره یا دربست کنه..

سامانه ۱۳۷یار هم دمش گرمه..فقط پول اضافه شهرداری دادن و هیچ کارایی و پاسخ گویی ندارن..

پیام با موفقیت ثبت شد. کد پیگیری پیام: ۹۴۰۳۱۹۲ .
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد.
نام کاربری شما : ۰۹۱۷۰۰۰۰۰۰۰
کلمه عبور شما : ۹۴۰۳۱۹۲

انتظار میره کبنا که متولی حمایت از تاکسی دارها شده متولی حمایت از مسافران هم بشه و این موضوع رو بررسی کنه

تشکر
همشهری
Iran, Islamic Republic of
,وقتی افرادی که جر سفسطه بازی و.....کار دیگری از او ساخته نیست در هرم سازمانی قرار می گیرد از این بهتز نمی شود. اما جناب علی باز پور من راننده تاکسی و یا کرایه کش نیستم اما نمی دانم تا حالا مزه فقر را چشیده ای اکثر قریب به اتفاق راننده های ازاد کارمندانی هستند که حقوقشان حتی کفاف کرایه منزل و یا مخارج زندگی شان نمی شود و دزدی هم بلد نیستند و یا سرمایه ای ندارند که که از راه ان امرار معاش کنند پس ناچار می شوند تن به خفت داده و این راه را انتخاب کنند. ه چند می شود با تمام این معزلات باز راهکاری برای جلو گیری از ترافیک و ی معطلنشدن مسافران و یا سته اسرویس هاعمومیی داد که متاسفانه کادانی وجو ندارد
روحی
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برااونایی که میگن اگه راننده تاکسیا اعتراض دارن شغل عوض کنن خب این بنده های خدا اگه شغل دیگه ای دردسترسشون باشه که دل درد ندارن بیان راننده تاکسی بشن...
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت شما، بالاخره پس ازکش وقوس فراوان حالا که موفق به دریافت تاکسی نو شده ایم پلیس راهورازشماره گذاری انهاخوداری میکند وازترددماهم جلوگیری میکنه، الان حدودیک ماه که بیکاریم اخه مابایدخرج زندگی وقسط خودتاکسی رو ازکجا بیاریم خواهش میکنم پیگیری کنید موسوی_گچساران
موسوی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت شما، بالاخره پس ازکش وقوس فراوان حالا که موفق به دریافت تاکسی نو شده ایم پلیس راهورازشماره گذاری انهاخوداری میکند وازترددماهم جلوگیری میکنه، الان حدودیک ماه که بیکاریم اخه مابایدخرج زندگی وقسط خودتاکسی رو ازکجا بیاریم خواهش میکنم پیگیری کنید موسوی_گچساران
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1