تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۱۲۳۹۹۷

رد و بدل صحبت‌های رضاتوفیقی و اعضای حزب ندای ایرانیان(+تصاویر)

۹
۰
کبنا ؛اعضای این حزب با سید ضیاالدین رضاتوفیقی فعال سیاسی اصلاح طلب و رئیس شورای سیاست گذاری ستاد انتخاباتی روحانی در استان دیدار کردند.
تکثر احزاب برای جامعه نعمت بزرگی است/احزاب باید رفتار اشتباه مردم را نقد کنند
رضاتوفیقی در این دیدار با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا وجود حزب و احزاب در ایران ضروری است؟ گفت: جریان اصلاح طلب همیشه موافق تکثر حزب در ایران بوده و برخی چهره های اصولگرا بر ضرورت وجود حزب تاکید کرده اند.
وی به پاسخگو بودن احزاب در برابر عملکرد خود اشاره کرد و بیان داشت: احزاب باید در خصوص عملکردشان پاسخگو باشد و مثل هشت سال دوره احمدی نژاد نباشد که ابتدا احزاب اصولگرا از وی حمایت کردند ولی بعد که خرابی های زیادی به بار آمد هیچ حزبی مسئولیت کارهای دوره احمدی نژاد را به عهده نگرفت.
این فعال سیاسی ادامه داد: اگر احمدی نژاد از یک حزب رسمی و فراگیر بالا می‌آمد طبیعتا حزب جوابگوی رفتار و اعمال وی بود.
رضاتوفیقی با بیان اینکه از منظر دیگر مردم نمیتوانند به صورت توده وار در جهت نقد و یا اصلاح قدرت کاری به پیش ببرند افزود: مردم وقتی میتوانند تاثیرگذار باشند که در قالب احزاب و تشکل ها سازماندهی شده باشند.
وی دلیل دیگر ضرورت وجود احزاب در ایران را از منظر دین بیان کرد و اظهار داشت: امروزه در جوامع پیچیده و شهرهای گوناگون و پرجمعیت امکان امر به معروف و نهی از منکر شرعی برای فرد وجود ندارد و یا خیلی مشکل است و از نگاه دینی می تواند حزب محملی برای امر به معروف و نهی از منکر باشد.
این فعال سیاسی ادامه داد: از نگاه روشنفکری، حزب تریبونی برای نقد قدرت است.
وی افزود: البته حزب، نباید فقط به نقد قدرت محدود شود و گاهی نیاز هست که مردم و برخی رفتارهای آنها نیز نقد شوند.
رضاتوفیقی با بیان اینکه برخی رفتارهای مردم در زمینه تخریب محیط زیست، مصرف بی رویه آب و یا چشم و هم چشمی هایی که در مراسم های تشییع جنازه در استان خودمان اتفاق می افتد نیز باید از سوی احزاب نقد شوند گفت: کسانی که کار روشنفکری و حزبی می کنند گاهی باید رفتار و برخی آداب اشتباه مردم را نقد کنند و این که نقد و انتقاد باید همیشه متوجه دولت یا حکومت باشد حرف درستی نیست.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان افزود: البته نهاد دولت که برآمده از همین مردم است به عنوان موثرترین نهاد در جامعه باید مورد بیشترین نقد از طرف احزاب و تشکل ها باشد تا رفتار و عملکرد خود را اصلاح کند.
وی با بیان اینکه در درون احزاب نیز باید نقد وجود داشته باشد اذعان داشت: ضرورت دارد برای نقد جامعه و حکومت حزب وجود داشته باشد و تکثر احزاب برای جامعه یک نعمت بزرگی است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی روحانی در استان با توصیه‌هایی به کسانی که به دنبال کار حزبی هستند گفت: مطالعه تاریخ معاصر ایران در صد سال اخیر از جمله مسایلی است که می تواند درصد اشتباهات و خطاها را کاهش دهد.
رضاتوفیقی ادامه داد: کسی که تاریخ را نمی داند مثل آدمی است که حافظه اش را از دست داده و حتی نشانی خانه خود را بلد نیست و سرگردان است. دانستن تاریخ باعث می شود اشتباهات کمتر شود.
وی مطالعه تاریخ احزاب در ایران را بسیار مفید ارزیابی کرد و بیان داشت: احزاب ایران را در طول تاریخ معاصر و از ابتدای تشکیل احزاب در ایران را می توان در سه گروه تقسیم بندی کرد.
این فعال سیاسی اذعان داشت: ملی ها یا همان وطن پرست ها، مارکسیست ها که گسترده ترین حزب آنها حزب توده بود و در بسیاری از مسایل سیاسی، اجتماعی و ادبی ایران تاثیرگذار (هم مثبت و هم منفی) بوده برخی نظریات در اوایل انقلاب نیز بر اثر غلبه گفتمان این حزب بود و احزاب با گرایش دینی و اسلامی با غلبه دیدگاه اسلام سیاسی عمده احزاب ایران در طول بیش از یک صد سال اخیر بودند که برخی جریانها و حزبهای دیگر نیز از دل این سه گرایش بوجود آمدند.
وی ادامه داد: کسانی که به دنبال کار حزبی هستند باید خاستگاه و پایگاه این سه گرایش و عملکرد آنها در تاریخ معاصر را مطالعه کنند.
رضاتوفیقی در بخش دیگری از سخنان خود به کارکرد احزاب اشاره کرد و گفت: کادرسازی و آموزش یکی از مهمترین مسایلی است که در احزاب مختلف مورد تاکید است ولی یکی از اصلی ترین مسایل در احزاب، سازگاری افراد با مبانی، استراتژی ها و اهداف حزب است.
فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: ممکن است افرادی در یک گروه و جریان حزبی دارای۷۰ درصد مشترکات فکری باشند اما به لحاظ کارِگروهی نتوانند با هم کار کنند و این در کار حزب اختلال ایجاد می کند.
وی سنخیت افراد، کارکردن با هم، اعتماد و احترام به نظرات همدیگر را از بارزترین وظایف افراد در یک حزب عنوان کرد.
رضاتوفیقی به جذب نیروهای انسانی در حزب اشاره کرد و بیان داشت: سلامت مالی و اخلاقی برای افراد تشکیل دهنده حزب بسیار مهم است. البته این حرف بدان معنا نیست که کسی کار اقتصادی نکند و دنبال معیشت نباشد.
وی با بیان اینکه نباید تعصب حزبی داشت، گفت: کسی که در حزب هست باید از حزب و مواضع آن دفاع کند اما اگر جایی متوجه شد که حزب، اشتباه می کند، نباید چنان در حزب خود هضم شود که استقلال و فردیت و هویت خود را از دست بدهد و به اصطلاح الینه شوند.
عضو شورای سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد اتکا به رای جمعی را از ویژگی های مثبت یک حزب دانست و گفت: برخی موارد را نمی‌توان با رای جمعی تعیین کرد. جایی که مربوط به اداره کشور و سرنوشت مردم و مجلس و قوای سه گانه و ... است باید براساس رای اکثریت باشد اما در برخی موارد نمیتوان به این رای اتکا کرد. به عنوان مثال احکام شرعیه فردی، جای رای گیری نیست و نمیتوان با رای گیری تصمیم گرفت که مثلا به جای یک ماه دوماه روزه گرفت و یا نماز سه رکعتی را دورکعت خواند.
رضاتوفیقی رعایت اصول اخلاقی را برای اعضای یک حزب مهم برشمرد و گفت:باید بدانیم برخی اصول اخلاقی وجود دارد که ثابت و فرا زمانی و فرا مکانی است و همیشه مهم بوده و هست. هر شخص با هر دینی، راستگویی و امانت داری و وفای به عهد را پسندیده می داند. و این اصول همیشه و در همه جا ثابت است و باید همیشه مدنظر باشد.
وی در پایان گفت: تشکیل حزب ندا نیز واکنش های متفاوتی را در بین اصلاح طلبان به همراه داشت. مواضع آقای خرازی در این مقطع از زمان بدبینی‌ها و حرف وحدیث هایی را بوجود آورد که شاید لازم نبود گر چه برخی اظهارات ایشان مورد قابل نقد و غیر قابل انتظار بود اما دوستان اصلاح طلب اصیل و ریشه دار نسبت به حزب ندا خوشبین بوده و نظر شخصی من نیز بر این بود که دوستان به این حزب بپیوندند.
رضاتوفیقی افزود: مجموعه حزب ندا در استان افراد شناخته شده ای هستند که سالها با همدیگر کار کردیم و تفاوتی با هم نداریم. همفکرانی هستیم که در قالب تشکل های مختلف برای هدف مشترک مسنجم شده و حرکت می کنیم و اختلاف مبنایی وجود ندارد.
فضای سیاسی ایران از بیماری بی‌اخلاقی رنج می‌برد
رئیس شورای شعبه استانی حزب ندای ایرانیان در دیدار با عضو ارشد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گفت: ندای ایرانیان متعلق به جریان اصلاح طلبی است و ما با افتخار اعلام کردیم که ذیل گفتمان اصلاح طلبی و همگام با جریان اصلاحات جهت توسعه همه جانبه ایران عزیز و تحقق شعارهای اصیل انقلاب قدم به عرصه سیاست گذاشته ایم.گفتمان ندای ایرانیان بر مبنای اخلاق و اخلاق گرایی  استوار است و امروزه متاسفانه فضای سیاسی ایران به شدت از بیماری بی اخلاقی رنج می برد و همه سیاسیون باید برای جلوگیری از گسترش این بیماری مهلک تلاش کرده تا دوباره اخلاق به فضای سیاسی بازگردد.
سید جمال الدین ارجمند افزود: با اعتقاد راسخ اعلام می داریم احترام به بزرگان و پیش کسوتان جریان اصلاح طلبی برای ما جوانان یک اصل بوده و هست و در جهت شروع فعالیت این حزب در استان فرصتی مهیا شده است که با جمعی از دوستان خدمت شما رسیده و ضمن رخصت فعالیت در این آوردگاه جدید، در راستای نیل به اهداف والای اصلاح طلبی گام بر داریم.
وی ادامه داد: ما همگی شاگردان سابق شما هستیم و در محضر حضرت عالی و سایر دوستانتان درس گرفتیم  و آماده ایم درسمان را پس دهیم.
ارجمند پایبندی افراد حزب ندا به اصول اصلاح طلبی را از ویژگی های این حزب برشمرد و بیان داشت: با توجه به اینکه جوان هستیم و شور و نشاط فراوان داریم، قطعاٌ در این راه پر سنگلاخ نیاز به رهنمود های پیشکسوتان جریان اصلاحات در استان داریم و امیدواریم که کما فی السابق از رهنمود ها و بیانات جنابعالی نیز بهره مند شویم.
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه آقای رضاتوفیقی زندگی شخصی خود را وقف جریان اصلاحات کرده است اظهار داشت: در روزگاری که شاید خیلی از دوستانی که در حال حاضر بر مسند قدرت نشسته، از آوردن نام اصلاح طلبی ابا داشتند رضاتوفیقی و برخی از دوستان یک تنه جور جریان اصلاحات را در این استان کشیدید.
ارجمند باز نگه داشتن روزنه اصلاح طلبی در استان را مدیون تلاشهای بزرگان این جریان در استان دانست و تصریح کرد: تلاش های شبانه روزی و وقف زندگی خصوصی این بزرگان، شمع نیمه جان جریان اصلاح طلبی را روشن نگه داشته است و اگر امروز دوستان ما آزادانه صحبت می کنند نتیجه مجاهدت های این بزرگان است.
وی هدف از این دیدار را استفاده از تجربیات و نصایح پیشکسوتان جریان سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد و گفت: باید از اشتباهات گذشته درس گرفت و از راه‌کارها و ارشادات آنها برای تربیت نسل جدید استفاده کرد.
جوانان حزب ندا با چم و خم کارسیاسی آشنا هستند
نایب رئیس حزب ندا در این دیدار گفت: سوالی که الان در جامعه در بین مردم وجود دارد این است که چرا رذیلت هایی نظیر حق کشی، تهمت زدن، افترا بستن و ... در حالی که بودجه های فراوانی در مباحث فرهنگی و گسترش مباحث اخلاقی صورت می گیرد وجود دارد؟
داریوش ارجمند افزود: در پاسخ به این سوال باید گفت احتمالا به دلیل این است که رذیلت ها در جامعه کارکرد مادی و استفاده اجتماعی دارند.
وی در خصوص اعضای حزب ندا در استان گفت: اکثریت جوانان ندا کسانی هستند که حداقل با چم و خم کارسیاسی آشنایی داشته و جریان فکری این جوانان همان سیستم قبلی است و استراتژی آنها همان استراتژی قبلی است فقط ممکن است در تاکتیک ها کمی متفاوت باشند.
ارجمند با اشاره به نامهربانی هایی که از طرف دوستان همفکر با حزب ندا در استان صورت گرفته است بیان داشت: ما حداقل توقعی که داشتیم این بود که نوک حمله به سمت دیگری مثل مجموعه پایداری و یا به سمت اصول گرایان سنتی باشد نه دوستان همفکر، اما با وجود همه نامهربانیهای دوستان، هیچ گونه اعتراضی به آنها نداریم.
نایب رئیس حزب ندا در استان اظهار داشت: مجموعه ندا جزئی از جریان اصلاح طلبی است و و اگر ما روزی متوجه شویم اهداف ندا مغایر اهداف اصلاحات باشد قطعا آن روز ما نیز ندایی نخواهیم بود.
ارجمند در پایان گفت: این مجموعه اهداف ندا را از روی منطق و احساس در راستای اهداف اصلاح طلبی تشخیص دادند و از آن محافظت می کنند ولی اگر تندروی هایی از طرف این مجموعه یا حملاتی از طرف دوستان همفکر صورت گرفت انتظار حمایت از ندا و تذکر به منتقدان از سوی بزرگان جریان اصلاح طلب در استان داریم.
تفکر اصلاح طلبی متکی بر خرد جمعی است
عضو دیگر حزب ندا در این دیدار گفت:  اصل و خاستگاه تفکر اصلاح طلبی متکی بر خرد جمعی است ولی معتقد هستم در استان ما این تفکر مدیون آقای امثال آقای رضاتوفیقی است و این بزرگان ثابت کردند که می شود سیاست را بر مدار اخلاق به پیش برد.
بشارت جعفری افزود: پس از انتشار مطلب معیارهای حداقلی اصلاح طلبی،  تخریب های زیادی به اسم نقد صورت گرفت ولی این مطلب برای فعالیت های سیاسی نقطه عطفی بود.
وی با اشاره به نقدهای صورت گرفته بیان داشت: منتقدان اگر می توانند معیار هایی کاملتر و جامع تر از معیار های گفته شده بیاورند تا بقیه نیز از آنها پیروی کنند.
عضو حزب ندا ادامه داد: نکته دیگر که متاسفانه از تبعات دولت ۸ساله احمدی نژاد بوده این است که تازه به دوران رسیده ها و نام و نشان طلبان همه پرده های اخلاق را در نوردیدند و به خاطر کسب جایگاه سیاسی، سعی و تلاش در جهت تخریب بزرگان کشور داشتند و این نام و نشان طلبان  به اسم نقد شخصیت های سیاسی را تخریب می کنند.
جوانان رنج ها و دغدغه ها را می فهمند
عضو دیگر حزب ندا در این دیدار گفت: اعضای حاضر  رنج ها و دغدغه ها را می فهمند و احساس می کنند و برای آمدن به حزب ندا نیز هزینه داده اند .
محمد محمودی افزود:  عضویت در حزب ندا بخاطر حملاتی که ازهمه طرف به آن می شود هزینه‌زا است ولی این جوانان با پذیرش خطراتی که ممکن است در ادامه راه وجود داشته باشد به این حزب پیوستند.
وی بیان داشت: نسل دوم اصلاحات می خواهند با یک راهکار بهتر و یک شیوه قانع کننده تری اهداف و آرزو ها و آرمان های اصلاحات به پیش ببرند.
محمودی اظهار داشت:  برای توسعه پایدار اصلاحات باید یک شیوه جدید به کار برد و اعضای حزب ندا نیز همان افراد وفادار به اصلاحات با همان اهداف هستند و فقط مسیری را انتخاب کردند که قانع کننده تر و منطقی تر است.
وی در پایان گفت: به افرادی که مغرضانه این حزب را نقد می کنند و شاید هم مغرض نباشند و دلیل نقدشان عدم عنصر آگاهی است، باید گفت که داستان ندا در استان داستان شفافی است.
به دنبال استفاده از تجربیات بزرگان هستیم
عضو دیگر حزب ندا در این دیدار گفت: ما به دنبال این نیستیم که کسی برای به رسمیت شناختن حزب ندا در استان میانجیگری کند.
وهاب محمدیان افزود: ما در این دیدارها به دنبال مشروعیت نیستیم بلکه استفاده از تجربیات بزرگان و ادامه مسیر آنها را برای خود یک اصل می دانیم.
حزب ندا فرد محور نیست
یکی دیگر از اعضای حزب ندا در این دیدار گفت: حزب ندا فرد محور نیست.
علی اکبر رحیم فر افزود: همه اعضا در حزب ندا به کار جمعی و گروهی اعتقاد دارند و فرد محوری در این حزب جایگاهی ندارد.
وی ادامه داد: نیازمند ارشاد و راهنمایی بزرگان هستیم و انتظار این است که این کمک و نیاز را از ما دریغ نکنند قطعا ما با شکست مواجه می شویم و آزمون و خطا دوباره تکرار می شود.
ndairanian (1) ndairanian (2) ndairanian (3) ndairanian (4) ndairanian (5) ndairanian (6) ndairanian (7) ndairanian (8) ndairanian (9) ndairanian (10) ndairanian (11) ndairanian (12) ndairanian (13) ndairanian (14) ndairanian (15)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی چند جلد از کتابهای کتابخونه بالاسریشون خونده شده؟ کارهای نمایشی. از اعضای حزب هم میشه فهمید که چقد این حزب وزین و دارای جایگاه مردمی است. ماشالله!!!!!!!!!! بزنم به تخته
صبح در راه است
United States
سلام. حزب ندای ایرانیان از جانب اصلاح طلبان اصیل یک ... قلمداد میشه
بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
درود بر زجر کشیده اصلاحات استان سیدضیاالدین رضاتوفیقی
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
درجواب ناشناس عزیز باید گفت که زندگی ایشان مطالعه وکتاب است
لبی
Iran, Islamic Republic of
ای خدا
u
Iran, Islamic Republic of
بابا برین دنبال کار کاسبیتون
امید
Iran, Islamic Republic of
داریوش زیاد پرخوری نکن
بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفاً فکری به حال دودکش غیر استاندارد و خطرناک بخاری شود که در تصویر نمایان هست امیدوارم قبل از هرگونه ائتلاف و نشست های انتخاباتی بررسی شود
باوی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد بزرگ اصلاحات رضا توفیقی بزرگ
تا جایی که ما می دانیم زندگی رضاتوفیقی مبتنی بر مطالعه است و یکی از معدود افرادی است که با کتاب مانوس می باشد
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1