تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : ۱۲۳۸۹۹

هدف جبهه پایداری؛ دموکراسی یا آریستوکراسی

۲۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ایمان محمدپور فتح
با اندک معلوماتی می توانیم تشخیص دهیم که حکومت مردم بر مردم را دمو کراسی و حکومت قشری خاص بر مردم را آریستو کراسی می نامند.
در این نوشتار سعی بر آن است با استفاده از تعاریف بالا و رفتار افراد شاخص جبهه پایداری به این نکته پی ببریم که هدف نهایی آنها نظامی دموکراتیک است یا آریستوکراتیک؟
البته اصل ۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در این خصوص به اندازه کافی گویاست،«حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است. هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع یا گروه خاصی قرار دهد و ملت این حق خداداد را از طرفی که در اصول بعد می آید اعمال می کند.»
متأسفانه طی دو سالی که از عمر پر فراز و نشیب دولت تدبیر و امید می گذرد، معمولا سخنانی گفته می شود که با روح قانون اساسی منافات داشته و مبلغ نوعی آریستو کراسی است.
به طور مثال دخالت آشکار بعضی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی با استفاده از تهدید به استیضاح وزرا و…. در انتصاب مدیران دولت تدبیر و امیدی که مردم به امید تغییر به رییس دولت مذکور در خرداد ۹۲ اعتماد کردند. که نمونه بارز آن تعداد زیاد مدیران باقی مانده از دولت نهم و دهم است که هنوز هم مسئولیت دارند با حمایت نماینده های جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی که تعدادشان هم کم نیست برای تهدید وزرا.
و باز مثال بارزتر اظهار نظر نماینده اصولگرای جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی( کریمی قدوسی) که چند وقت پیش خط قرمز شورای نگهبان را اصلاح طلبان دانست. در واقع به زبان بی زبانی خواهان حذف کامل اصلاح طلبان از میدان رقابت شد.
و...
این قبیل سخنان قبل از هر چیزی تبلیغ رژیمی سیاسی است که در عرف صاحب نظران سیاسی به ربانی سالاری( کلریکالیسم) شناخته می شود که به نوبه خود نوعی آریستو کراسی است و به هر حال فرسنگ ها با قانون اساسی و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی فاصله دارد.
در حقیقت کسانی که این رفتارها را انجام می دهند یا این گونه سخنان را بیان می کنند، ناخودآگاه با دشمنان این نظام هم سخن می شوند.
همانطور که دوستان مطلع هستند حضرت امام(ره) هم نسبت به این گونه رفتارها و گفتارها که چهره نظام را مشوه می کندبسیار حساس بودند و اتفاقا در جواب کسانی که مدعی بودند چون سیاست ما عین دیانت ماست و چون مجتهدین دین شناس ترین افراد جامعه ی ما هستند، پس برای آنکه سیاست ما منطبق بر دیانت ما باشد لازم است که فقط مجتهدین یا تشکل های روحانی کاندیدهایی تعیین و سایر اقشار از جمله دانشگاهیان به آنها رأی دهند و به این ترتیب حق انتخاب در انحصار روحانیون قرار می گرفت، فرمودند؛
«این یک توطئه است که از توطئه جدایی دین از سیاست بدتر می باشد، چرا که دشمنان با آن ترفند صرفا مانع ورود روحانیون به عرصه سیاست می شدند اما با این توطئه تنها به عده قلیلی اجازه فعالیت سیاسی می دهند و ملت را از صحنه کنار می گذارند»
امام (ره) کاملا به این نکته واقف بود که حذف عده ای از مردم از صحنه و انکار حقوق مسلم آنان، ومیدان دادن به قشری خاص، مبانی جمهوری اسلامی را مخدوش می کند و از جمهوریت جز پوسته ای بدون مضمون و محتوا چیزی باقی نمی گذارند. ایشان مکررا عامل اصلی پیروزی انقلاب را مردم و اسلام می خواندند و برای هیچ شخصی یا قشر خاصی، حق ویژه ای قائل نبودند.
به هر تقدیر باید به این قبیل اصولگرایان داغ و دو آتیشه توصیه کرد که شما که دم از اصول می زنید، سری هم به اصول قانون اساسی مخصوصا اصل ۵۶ بزنید و به آن عمل کنید…
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
توهین نباشه ولی معنی نداشت.
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
چارکلام گپ یای گروتی کر خوب باااارکلا
راهی زاده.ارو
Asia/Pacific Region
زنده باد ایمان محمدپور
امیل
Iran, Islamic Republic of
حالا که تاجگردون گذاشتت سر کا ر/ذر اذاره اقتصاد ودارایی تهران / باید بیشتر مقاله بنویسی/
ذوالغدار
Iran, Islamic Republic of
جبهه پایداری که ادعای دموکراسی نداره . اونا به حاکمیت شرع معتقدن. نه که تو و امثال تو دنبال دموکراسی هستین. شماهم دنبال نوکری ارباب هستین .نه دموکرتسی.دموکراسی یعنی شایسته سالاری براساس رای مردم
Iran, Islamic Republic of
بابا دلت خوشه یه کلمه ای یاد گرفتی،ده بار تو متن بکارش بردی،ندید بدید
Iran, Islamic Republic of
درجواب امیل محمدپوربنده خدافوق لسانسی است که بیکارمیگرده چرابی جهت تهمت میزنی
فتح
Iran, Islamic Republic of
جسارت و گستاخی اصلا بزرگی نیست با اتهام زدن به دوست و دشمن غریبه و آشنا شما بزرگ نمی شوید کسی که بدون نردبان شروع به بالا رفتن کند عاقبت بدی دارد امید وار م این اتفاق برای شما نیفتد بد مسیری در پیش گرفته ای
دکتر گودرزی
Iran, Islamic Republic of
کاش کسی این حرف را میزد که عمل میکرد..
شما همان فردی هستید که زمان برگزاری همایش پیاده روی بالای سر دانش آموزان و دانشجویان ایستادید و آنان را بیکار خطاب کردین....خود را بالاتر تلقی نمودید و همه را به باد مسخره گرفتید.....هرچند که از دستتان برنمی آمد یک تعرفه ثبت کنید....آنها هم مردم بودند دموکراسی نظر آنان نبود؟؟؟؟؟؟
بهتر است درباره چیزی صحبت کنید که میداند نه با کنارتان گذاشتن لغت نامه مقاله ای که محتوا ندارد را بنویسید
Iran, Islamic Republic of
درود بر این قلم توانای محمدپورعزیز
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چهره نظام را کسانی مشوه می کند

که میگویند شورای نگهبان طبق قانون اساسی کارش نظارت بر انتخابات است.

ولی توضیح نمیدهند که طبق همان قانون اساسی نوع نظارت شورای نگهبان چه شکلی ست

بعبارتی قانون اساسی را نصفه و نیمه بیان میکنند
اصلاح طلب اصیل باشتی
Iran, Islamic Republic of
په چته تادیگ بی سی قدرت بی که عضوجبهه پایداری بی وفحش وتاجگردون ایدی سرجایگاه ایسو وابی اصلاح طلب وگپ گپوایزنی ایمان محمدپور! البته بایدهم طرفداری اصلاح طلب بگری چون تاجگردون اصلاح طلب نهات سرکار!البته حزب بادزیاددووم نیاره زی وجریان ایکنیمت ودر
منصف
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا با این اظهار وجودی که کردی مشخصه نه به دموکراسی اعتقاد داری ونه به لوازم دمکراسی ،ونه ظرفیت دموکراسی را داری ،فقط میخواهی یه. چیزی گفته باشی همین و بس
گچساران
United States
شغل جدید مبارک
حیف
Iran, Islamic Republic of
چرت و پرت نوشتی
Canada
په ایسو کی آریستو کراسی را سی .معنی ایکنه؟؟
م ج
Iran, Islamic Republic of
درود بر ایمان محمدپور.
اگر عده ای توهین میکنن به دل نگیر.
سنگ بدگوهر اگر کاسه زرین شکند
قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود...
جبهه پایداری ۸سال خوردن و اختلاس و استخدام و بورسیه های کاملا غیرقانونی و دزدی و چپاول...
خب. زور داره همه رو از دست بدن...
ننگ بر جبهه افراطی پایداری.
لفطلا
Iran, Islamic Republic of
اقای محمد پور اگر اربابی مثل تاجگردون نداشتی که بتونی بهش تکیه کنی باز این حرفها را میزدی پروفسور فتح
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی ختم دونی چ نوشتیی؟؟
ندا و مریم دانشجو
Iran, Islamic Republic of
وقت مردم رو نگیر با این چرندیات درسطح تو هم نیس
داریوش
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
واقع بین ع
Iran, Islamic Republic of
واقعا امروز کامنت دوستان را درمورد مقاله جناب محمدپوررصدمیکردم متوجه شدم که خیلی مغرضانه و احساسانه و منافقانه و نظراتی سطحی گذاشته بودیدوبایدگفت فلسفه گذاشتن کامنت تحلیل و نقدمقاله است نه تخریب شخصیت نویسنده!
حسن سالاری
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1