تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۱۲۳۶۹۴

چراغ سیمان مارگون بر فارغ‌التحصیلان شهر حرام شد

۱
۰
کبنا ؛نشست روسای واحدهای دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سیدموسی خادمی استاندار استان و با حضور معاون دانشگاه پیام‌نور کشور در ساختمان شماره یک استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این نشست که همچنین فتاح‌ محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس، کارکنان و برخی اعضای هیئت علمی  دانشگاه پیام‌نور استان نیز حضور داشتند. روسای واحدهای دانشگاه پیام‌نور سراسر استان به ارائه نقطه نظرات، مشکلات و دغدغه‌های خود پیرامون این مراکز دانشگاهی پرداختند.
IMG_2928
فاصله ۲۷ کیلومتری دانشگاه پیام‌نور یاسوج از مرکز شهر معضل است
روح‌الله دانش‌پایه با بیان مشکلات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: قبل از هر چیز بزرگترین مشکلی که ما داریم مربوط به واقع شدن دانشگاه در مسیر دور افتاده از شهر است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد یاسوج گفت: متاسفانه بنا به هر دلیل این واحد دانشگاهی را در محلی که مسافت ۲۳ کیلومتری با مرکز شهر دارد، ساخته‌اند که موجب شده نتوانیم به دانشجویان خدمات بیشتر و بهتری بدهیم.
دانش‌پایه افزود: در همین خصوص با ریزش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور یاسوج مواجه شدیم چراکه دانشجویان برای رفت‌و آمد با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و اتوبوس‌های واحد به دلیل واقع شدن در بیرون از محدوده شهر همکاری لازم را ندارند.
وی در ادامه اذعان کرد: دانشگاه پیام‌نور یاسوج با ۷۰ رشته تحصیلی و ۶ هزار دانشجو و ۳۰ عضو هیئت علمی ۴۰ درصد دانشجویان پیام‌نور استان را به خود اختصاص داده و با این همه بزرگی مشکلات بسیاری دارد.
این مسئول گفت: برخی از طرح‌های عمرانی دانشگاه به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات همچنان راکد مانده است و همچنین آزمایشگاه و کارگاه ما که مهمترین رکن در یک دانشگاه به شمار می‌رود همچنان نیمه تمام باقی مانده است.
نبود سلف سرویس در دانشگاه پیام‌نور
دانش‌پایه افزود: نبود سلف سرویس در دانشگاه پیام‌نور واحد یاسوج و خاکی بودن محوطه دانشگاه از جمله مشکلات دیگری است که زیبنده بزرگترین واحد دانشگاهی پیام‌نور در کهگیلویه و بویراحمد نیست.
دانش‌پایه با بیان اینکه در این واحد ۳۰ هزار دانشجو در ۷۰ کد رشته دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: یکی از معضلات دانشگاه پیام‌نور واحد یاسوج موقعیت این دانشگاه است که ۲۳ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و همین مسئله یکی از دلایل ریزش دانشجو این مرکز در سال‌های اخیر است.
این مسئول نبود فضای فرهنگی و سالن مناسب را از دیگر مشکلات دانشگاه پیام‌نور یاسوج برشمرد و خواستار توجه و حمایت هرچه بیشتر مسئولان در رفع مشکلات این واحد دانشگاهی شد.
وعده‌ای که پیام‌نور مرکز به آن عمل نکرد
محمدباقر کارگر رئیس دانشگاه پیام‌نور دهدشت در این نشست با اشاره به برخی از مشکلات دانشگاه پیام‌نور این شهر، اظهار کرد: کمبود فضای فیزیکی، نیروی انسانی و اعضای هیئت علمی از مشکلات دانشگاه پیام‌نور شهر دهدشت است.
وی گفت: دانشگاه پیام‌نور دهدشت در دو سایت مجزای شرق و غرب مشغول به فعالیت است که محل آموزش دانشگاه به نیروهای انسانی احتیاج دارد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور دهدشت بیان کرد: با رایزنی‌های صورت رفته ۳ میلیارد تومان برای این دانشگاه جذب کردیم و قرار بود ۵۰ درصد از اعتبارات جذب شده را سازمان مرکزی پیام‌نور کشور در اختیار این دانشگاه قرار بدهد که متأسفانه این کار انجام نگرفت.
در ادامه رئیس دانشگاه پیام‌نور شهر لیکک از عدم توانایی مالی این دانشگاه اظهار ناراحتی کرد و گفت: این مرکز دانشگاهی ۸۰۰ میلیون تومان به شهرداری این شهر بدهکار بود که در نهایت قرار شد دانشگاه ۱۰۰ میلیون تومان به شهرداری لیکک پرداخت شود که متأسفانه دانشگاه قادر به پرداخت این هزینه نیست.
زمین‌های منابع طبیعی را صرف خانه‌های شخصی می‌کنند ولی علم و دانشگاه نه
IMG_2939
سیدحمید رمضانی یاسوج رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد مارگون که دل پردردی از مشکلات این داشت، خطاب به مسئولان با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور تاثیر بسزایی در بالابردن سطح فرهنگی این شهر داشت و دارد، گفت: پرداخت عوارض به شهرداری یکی از مشکلات اساسی ما است و پولی که شهرداری مارگون از دانشگاه پیام‌نور این شهر طلب دارد بیش از ارزش ساختمان دانشگاه است. انتظار می‌رود در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.
رمضانی تصریح کرد: شهرداری مارگون ۱۶۰ میلیون تومان از دانشگاه می‌خواهد و در عوض آنها هیچ‌گونه خدماتی به ما ارائه نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور مارگون از نداشتن خوابگاه رنج می‌برد، اظهار کرد: دانشجویانی که از روستاهای اطراف این شهر برای تحصیل می‌آیند به دلیل نبود خوابگاه با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.
رمضانی گفت: به طور مثال یکی از دانشجویان روستایی این دانشگاه به دلیل بعد مسافت در برف گرفتار می‌شود که با تلاش راهداری توانستیم او را از سرمازدگی نجات دهیم و در عوض کمیته امداد امام خمینی(ره) حاضر نمی‌شود که خوابگاهش را در اختیار دانشجویان تحت پوشش خود قرار دهد.
این مسئول با بیان اینکه رشته دانشگاهی منابع طبیعی یکی از رشته‌های ضروری این استان است، بیان کرد: از منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست ۱۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی را کردیم که با ۵۹ هزار مترمربع آن موافقت کردند و از طرفی زمین‌های ملی را در اختیار بخش خصوصی، مغازه‌ها و خانه‌های شخصی قرار می‌دهند.
کارخانه سیمان مارگون جای برای فارغ‌التحصیلان این شهر ندارد
رمضانی با بیان اینکه ادعا دارم دانشگاه پیام‌نور به لحاظ علمی از دانشگاه دولتی یاسوج در سطح بالاتری قرار دارد، افزود: کارخانه سیمان مارگون نیروهای متخصص خود را از فارغ‌التحصیلان شهرهای اطراف جذب می‌کنند و این در حالی است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام‌نور مارگون با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی گفت: انتظار می‌رود کارخانه سیمان مارگون که متعلق به این شهر است از فارغ‌التحصیلان شهر مارگون بهره ببرد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور شهر مارگون از نبود فضای فیزیکی و زیرساخت‌های لازم برای ورزش دانشجویان گلایه کرد و گفت: سالن ورزشی در این شهر بدون استفاده است که انتظار می‌رود آن را به مدت یک ماه در سال در اختیار دانشگاه قرار دهند.
در ادامه یکی از کارکنان دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدا سالن غدیر اکبرآباد به نام دانشگاه پیام‌نور استان کلنگ‌زنی شد و قرار بود که سند آن را به نام این دانشگاه بزنند ولی به دلیل مسائل سیاسی و نظر مسئولان وقت این کار صورت نگرفت که امیدوارم در این دوره این اقدام انجام بگیرد.
به گزارش کبنا نیوز، پرداخت عوارض شهرداری دغدغه و مشکل همه مراکز دانشگاه‌ پیام‌نور استان بود که میزان بدهی دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر استان به شهرداری‌ها ۱۸ میلیارد ریال است.
نام شما

آدرس ايميل شما

گمشده
Iran, Islamic Republic of
"رمضانی با بیان اینکه ادعا دارم دانشگاه پیام‌نور به لحاظ علمی از دانشگاه دولتی یاسوج در سطح بالاتری قرار دارد"!
وقتی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد رییس دانشگاه پیام نور بشه! باید این حرف را هم بزنه. دیگه تا آخرشو بخونید! وااسفا!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1