تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۱۲۳۶۸۳

مکاتباتی که در پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد دردسر ساز شد

۸
۰
کبنا ؛میرزاحسن حسینی معاون عمرانی دانشگاه پیام‌نور به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
پژوهشگاه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود
معاون عمرانی دانشگاه پیام‌نور از تلاش این دانشگاه برای راه‌اندازی پژوهشگاه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
میرزا حسن حسینی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ارتباط با سفرهای دوره‌ای در دانشگاه پیام‌نور هدف ما بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی و به سرانجام رسیدن آنهاست.
وی افزود: هم‌اندیشی با مسئولان استانی در راستای تقویت دانشگاه پیام‌نور و بهبود کیفیت آموزشی از سایر اهداف ما به شمار می‌رود.
این مسئول بیان کرد: سعی ما بر این است که پروژه‌هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند راه‌اندازی شوند و در کهگیلویه و بویراحمد سه مرکز دانشگاهی استان بیشتر از ۸۰ درصد کار عمرانی آن از قبل صورت گرفته که به دنبال تکمیل آن‌ها هستیم.
حسینی تصریح کرد: با وجود تنگناهای مالی که سعی ما بر این است که در مناطق محروم پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.
وی در ادامه گفت: از جمله برنامه‌های ما در دانشگاه پیام‌نور بعد از تحریم این است که در حوزه توریسم سرمایه‌گذاری کرده و مراکزی از دانشگاه در سطح کشور که قابلیت حضور در این بخش را دارند مانند مرکز یاسوج فعال شوند.
این مسئول در همین ارتباط گفت: در نشستی که با استاندار داشتیم اعلام آمادگی کردیم که هیئت علمی و دانشجویان پیام‌نور استان وارد حوزه توریسم شوند و از فضاهایی که داریم به عنوان مکان‌های پژوهشی و رفاهی برای این کار استفاده کنیم.
وی بیان داشت: رشته‌های خوبی مانند منابع طبیعی در پیام‌نور استان وجود دارد که با توجه به شرایط کهگیلویه و بویراحمد بسیار لازم به نظر می‌رسید.
حسینی خاطرنشان کرد: درختان جنگلی این استان نه تنها در ایران بلکه در جهان کم‌نظیر هستند که به همین دلیل چنین رشته‌ای را در استان راه‌اندازی کردیم.
وی گفت: همچنین بنا داریم پژوهشگاهی در این استان در زمینه گیاهان دارویی احداث شود تا بتوانیم مشکلات گیاهی و دارویی خود را به سرانجام برسانیم.
یاسوج قابلیت بدل شدن به قطب دانشگاهی جنوب کشور را دارد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از قابلیت یاسوج برای تبدیل شدن به قطب دانشگاهی جنوب کشور خبر داد.
سید موسی خادمی امروز در نشست با مسئولان عالی دانشگاه پیام‌نور کشور اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از ۱۴ هزار دانشجو یکی از بزرگترین مراکز دانشگاهی به شمار می‌رود.
مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اینکه مردم از حقوق مساوی برخوردار باشند دانشگاه پیام‌نور در کشور راه‌اندازی شد و به حق توانست بسیاری از محرومین و مستضعفین را پوشش دانشگاهی دهد.
خادمی در ادامه اظهارات خود با تأکید بر اینکه دانشگاه و مراکز آموزش عالی یکی از اضلاع مهم توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، بیان کرد: باید پذیرفت که دانشگاه محور اصلی توسعه استان است و باید از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی برای رشد استان استفاده کنیم.
این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور در ادامه اظهارات خود افزود: دانشگاه پیام‌نور به مانند همه بخش‌ها مشکلات زیادی دارد زیرا در سال‌های اخیر از نظر اعتبارات مشکلات زیادی داشته‌ایم که دانشگاه پیام‌نور از این قضیه مستثنی نبوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلاتی که دولت در بحث هزینه‌های جاری دارد، بیان کرد: برای همین منظور دولت ۶ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های جاری خود را کم کرده است.
خادمی به بودجه‌ها و اعتبارات ملی اشاره کرد و با بیان اینکه ۸۵ درصد از بودجه‌های عمرانی کشور از محل ملی و تنها ۱۵ درصد از این بودجه‌های عمرانی در ردیف استانی است، افزود: به همین دلیل دست ما برای کمک به دستگاه‌ها از جمله دانشگاه در تکمیل پروژه‌های عمرانی بسته است.
مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به سایر اعتبارات و نوع تخصیص آن‌ها اشاره کرد و افزود: برای مثال در خصوص اعتبارات ماده ۱۸۰ آن گونه که در قانون آمده نمی‌توانیم به دانشگاه‌ها کمک کنیم و تنها از طریق اعتبارات متفرقه قادر به این کار بودیم که در سال گذشته هم اعتبارات متفرقه به دلیل کمبود منابع اعتباری در کشور وجود نداشت.
وی با بیان ظرفیت‌هایی که استان و به خصوص شهر یاسوج در زمینه تبدیل به قطب دانشگاهی در جنوب کشور دارد، اظهار کرد: با این طبیعت و آب و هوا و واقع شدن استان در منطقه‌ای خوب و قابل دسترس، معتقدیم که یاسوج توانایی تبدیل شدن به قطب دانشگاهی جنوب کشور را دارد.
مشکلاتی که نیروهای «مکاتبه‌ای» برای پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده‌اند
رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد با بیان مشکلات عدیده پیام‌نور این استان از مشکلاتی که نیروهای «مکاتبه‌ای» برای پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده‌اند سخن به میان آورد.
سید علی سراج پیش از ظهر امروز در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون پیام‌نور کشور با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در سال ۷۴ در استان راه‌اندازی شد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان افزود: در سال ۸۴ ستاد پیام‌نور در استان راه‌اندازی شد که هم برای ما در استان از جهاتی خوب و از جهاتی دیگر مطلوب نبود.
وی به روی دیگر سکه در راه‌اندازی ستاد پیام‌نور در این استان اشاره کرد و افزود: نباید استانی به مانند کهگیلویه و بویراحمد را با سایر استان‌ها به مانند اصفهان و فارس مقایسه کنند.
سراج افزود: تعداد ۴۹ هیئت علمی و استاد و ۱۲۰ کارمند در مجموعه دانشگاه پیام‌نور استان مشغول به انجام وظیفه هستند.
این مسئول یکی از بزرگ‌ترین مشکلات را در خصوص نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام‌نور برشمرد و افزود: سال گذشته کل اعتبارات عمرانی ما ۶ میلیارد تومان بود که ۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و تنها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن در اختیار دانشگاه پیام‌نور قرار گرفت که با حجم کارهای باقی مانده اعتبار ناچیزی به شمار می‌رود.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات دانشگاه پیام‌نور استان را که بسیاری از مراکز در شهرستان‌ها با آن روبرو هستند استیجاری بودن آن‌ها دانست و گفت: حاشیه امنی در این خصوص نداریم و برخی دستگاه‌ها دائم از تخلیه کردن واحدها سخن می‌گویند.
موضوع دیگر مورد اشاره رئیس دانشگاه پیام‌نور استان به وضعیت استخدامی نیروهای پیام‌نور استان برمی‌گشت که سراج از این وضعیت انتقاد کرد و گفت: نمی‌توانیم از نیروهای قراردادی برای چارت‌های خود استفاده کنیم که نیاز است استاندار برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی دانشگاه پیام‌نور را یاری دهد.
وی با بیان مشکلات بسیار زیاد بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی پیام‌نور استان در شهر یاسوج گفت: با وجود قرار گرفتن دانشگاه در ۲۳ کیلومتری شهر یاسوج مشکلات زیادی برای رفت‌وآمد داریم و انتظار است که سازمان مرکزی برای این مشکل بزرگ ما را یاری دهد.
سراج اما در پایان به موضوعی مهم در خصوص به‌کارگیری نیروها اشاره کرد و از معاون مالی و اداری دانشگاه خواست تا اجازه ندهد برخی تنها بر اساس مکاتبه با افراد و با در دست داشتن یک نامه در دانشگاه پیام‌نور به کار گرفته شوند.
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه استان ما از بافت عشیره‌ای برخوردار است این موضوع کار پیام‌نور را سخت کرده و به همین دلیل لازم است تا نیروهای پیام‌نور با سازوکار وارد بدنه دانشگاه شوند.
استانداران مشکلات پیام‌نور را دریابند
معاون اداری و مالی دانشگاه پیام‌نور گفت: استانداران باید به کمک این دانشگاه بیایند چراکه بیشتر مردم محروم و مستضعف چشم خود را به این دانشگاه دوخته‌اند.
میرزا حسن حسینی در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات فراوان دانشگاه پیام‌نور از ابتدای تاسیس تاکنون اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه پیام‌نور این است که ناهنجاری‌های اجتماعی را تا حد زیادی کاهش داده است به این دلیل که بیشترین دانشجویان دانشگاه پیام‌نور بومی بوده و مهاجرت در این دانشگاه وجود ندارد.
وی ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ ما این است که دانشجویان با رتبه‌های ضعیف را می‌پذیریم و آن‌ها را تحویل دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های معتبر دولتی برای تحصیل در مقاطع بالاتر می‌دهیم.
حسینی با بیان مشکلات بسیاری که دانشگاه پیام‌نور در سطح کشور دارد، تصریح کرد: استانداران باید به کمک این دانشگاه بیایند چراکه بیشتر مردم محروم و مستضعف چشم خود را به این دانشگاه دوخته‌اند.
این مسئول افزود: پیام‌نور نیز به مانند سایر حوزه‌های دیگر در معرض بحران فوق‌العاده‌ای است که آن هم به دلیل مشکلات کشور و وصول ۵۰ درصد نفت است.
معاون دانشگاه پیام‌نور کشور در ادامه با اشاره به برخی نامهربانی‌ها که با دانشگاه پیام‌نور از گذشته می‌شد و عده‌ای معتقد بودند که دانشگاه مجازی جواب نمی‌دهد، تصریح کرد: اما این عده خودشان اکنون به سمت مراکز دانشگاهی مجازی روی آورده‌اند.
IMG_2936 IMG_2939 IMG_2935 IMG_2934 IMG_2928 IMG_2925 IMG_2928 IMG_2929 IMG_2933
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا حفظت کناد دکتر سراج
Iran, Islamic Republic of
خانم ه... در باشت با مکاتبه آمده سر کاروپارتی بازی لطفا اخراجش کنید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
سلام.دانشگاهی که... همه کاری ان باشه معلومه از نظرعلمی پیشرفت که هیچ پسرفت خواهد کرد.پلوان هم وجود نداره
Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت دانشگاه... که هرچه نیرو تیر تاجی ای روزل ایارن سر کار نه ازمونی نه خبری
رضا یاسوج
Iran, Islamic Republic of
توراب خدا فکری بحال نیروهای بلاتکلیف یگنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر سراج نیروهای بلاتکلیف دوبرابر نیروی های قراردای کار میکنند تورا به جدت قسم نذار حقشون خرده بشه ....
منصف
Iran, Islamic Republic of
سلام بر جناب دکتر سراج استدعا داریم نگذارید نیروهای پر تلاش به حاشیه رانده شوند از این نیروها استفاده شود شنید ها حاکیست که شما قصد دارید از اساتید دیگر دانشگاهها برای پست های مدیریتی استفاده نمایید ، البته ما به توانایی و خود باوری شما ایمان داریم
همکار
Iran, Islamic Republic of
دکتر سراج باید بیشتر به فکر نیروهای قراردادی و شرکتی باشند تا بلاتکلیف که الکی سر کار اومدن باید برخورد بشه باهاشو چرا دقت نمکنید چقدر نیروی بیکار نشسته تو دانشگاه بلاتکلیف دیگه بایذد چکار کنه .اما نیروی خدماتی باید فکری بحالشو بشه .
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1