تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۱۲۳۳۸۳

انتصاب یک هم استانی به سمت ریاست ارشاد شاهرود

۶
۰
کبنا ؛رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود یکشنبه شب در آیینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مسوولان محلی معرفی شد.
در این مراسم که امام جمعه شاهرود، فرماندار شاهرود، مسوولان دستگاه‌های اجرایی و هنرمندان و اهالی رسانه حضور داشتند «جانمحمد خوب‌پور» به عنوان رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود معرفی شد.
 
در ابتدای مراسم محسن امیری گزارشی از عملکرد خود را بیان کرد و از حاضرین در مراسم نیز تشکر نمود.
امیری با اشاره به پنج پروژه عمرانی در دست اقدام خاطرنشان کرد: با توجه به نبود سالن سینما در شاهرود و با همکاری اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان، سالن سینما فرهنگ ساماندهی شد تا به صورت موقت امکان دیدن فیلم برای خانواده‌ها فراهم شود.
وی اظهار داشت: دبیرخانه ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این دوره مستقر شده و تعداد این کانون‌ها از ۲۷ به ۵۷ کانون افزایش‌ یافته است. رئیس قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود: در این مدت تعداد فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری از ۱۲ به ۲۳، تعداد چاپخانه‌های شهرستان از ۱۴ به ۱۸ و تعداد انتشارات از دو به‌ چهار مورد افزایش یافته است.
امیری تعداد کتاب‌های منتشرشده توسط شهروندان شاهرودی را نیز ۴۰ جلد عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ موسسه فعال قرآنی نیز به‌صورت رسمی مشغول به فعالیت هستند.
فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این مراسم با بیان اینکه این خطه ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری بسیار زیادی دارد، گفت: شاهرود مهد علما و هنرمندانی است که حرفی برای گفتن در جهان اسلام دارند.
سید محمدرضا هاشمی با تاکید بر اینکه کار در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی همانند دیگر بخش‌های اجرایی نیست، ابراز داشت: ازآنجایی‌که جامعه هدف این مجموعه بسیار فعال و پویاست، یکی از دستگاه‌های بسیار حساس به شمار می‌رود.
وی افزود: یکی از نشانه‌های پویایی این جامعه وجود ۱۱ نشریه محلی در استان سمنان است که از این میان بیش از هشت نشریه به شاهرود تعلق دارد.
سپس حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه شاهرود در این آیین با تأکید بر اینکه مسئولان باید تحمل خود را در مقابل انتقادات افزایش دهند، خاطرنشان کرد: با باز گذاشتن دست افراد روشنفکر می‌توانیم امور را اصلاح کنیم. وی با بیان اینکه شاهرود نیازمند توجه مسئولان فرهنگی، به بیانات مقام معظم رهبری در مورد شاهرود و مردم آن اشاره کرد و گفت: این شهرستان به عنوان مهد علم، عرفان و اخلاق نیازمند توجه جدی مسئولان فرهنگی است.
ترابی هفته دولت را فرصتی مغتنم برای دولتمردان برای انعکاس خدمات نظام دانست و تصریح کرد: تعامل با رسانه برای ارائه گزارش عملکرد و دستاوردهای نظام امری اجتناب ناپذیر است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بررسی نقش اخلاق در رسانه و تاکید بر اینکه برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای در شأن مردم نیست، افزود: پایبند نبودن به شرافت حرفه‌ای رسانه‌ای، رسانه را از مسیر اخلاقی و درست خارج می‌سازد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگی در جامعه گفت: برنامه ریزی فرهنگی نیازمند توجه به زیرساخت‌های اجتماعی است.
محمدرضا سوقندی با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر سخنان خود را آغاز کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر، شهدای خدمت، شهدایی که ادبیات خدمت و فرهنگ خدمت را نه با شعار نه به مدد تبلیغات رسانه ای و نه با حرف بلکه خدمت را با عمل خویش و مجاهدت و خون خویش اجرا کردند و سنت خدمت را بنیانگذاری و تثبیت کردند. وی افزود: بزرگترین درسی که از ۸ شهریور می توان گرفت فرهنگ خدمت و ادبیات خدمت است چیزی که از او فاصله گرفته ایم و انقلاب و امام و رهبری فرزانه انقلاب خلف صالح امام همواره ما را در هر جا که هستیم هشدار داده اند که ما امانتدار هستیم و باید امین باشیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی همه ما خدمت بی منت و صادقانه و خالصانه است، خدمت به مردمی که اگر نمی بودند؛ امام تنها می ماند و انقلاب به پیروزی نمی رسید و اگر مجاهدت و ایستادگی نمی کردند دفاع مقدس پیروز نمی شد و در این سی و چندسال در همه عرصه ها و صفحه ها هر جا لازم بوده حتی جلوتر از مسئولین پیشتاز بوده اند.
وی با اشاره به حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر همه شأن و جایگاه خدمت است و خدمت به هنرمندان و مردم به عنوان مخاطبین تولیدات فرهنگی و هنری و هم پیشکسوتان هنر و هم جوانان هر دو با هم می توان چتر گسترده همه سلیقه ها در چارچوب نظام و مطالبات رهبری انقلاب در حوزه فرهنگ که جدی است گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه تمام دنیای استکبار از قبل از انقلاب تا به امروز در همه عرصه ها و حتی دیپلماسی به دنبال سرمایه های انسانی ماست، افزود: بزرگترین پشتوانه ما مردم هستند و رضایت مردم است که سرمایه ماست که دشمن می خواهد این کم شود.
سوقندی تاکید کرد: خدمت بی‌منت و توسعه ادبیات خدمت سبب تقویت نظام و فرهنگ و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت و کمک به اصل ولایت و تقویت جایگاه ولایت و ارزش های اسلامی و امیدوار کردن همه مظلومان و مستضعفان و محرومان جهان که چشم امید به انقلاب اسلامی دارند، می باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: فرهنگ فراتر از شهر و شهرستان است و باید از تقسیم فرهنگی بپرهیزیم و بدانیم حوزه تمدنی شاهرود تقسیم نمی شود.
در پایان این مراسم نیز با لوح تقدیر از زحمات محسن امیری تشکر وحکم انتصاب خوب پور توسط مدیر کل ارشاد داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بایگانی سیدحافظ
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای خوب پور انتصاب شایسته حضراعالی بعنوان ریس فرهنک ارشاد اسلامی دیار بافرهنک شاهرود تبریک عرض نموده و موفقیت شنا را از خداوند منان خواستارم
مشی ملی
Iran, Islamic Republic of
سی تیترش خخخخخخخخخخ خوراک خنده بود خداییش
Iran, Islamic Republic of
مش علی تیتر که مشکلی ندارد اگر می خوای نظر بدی اینو بگو که چطور شده بعضی در هر دولتی پست می گیرند این عجیبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نبریک میگم
کاش حاج فریبرز خوب نژاد هم مانند شما دنبال مدیرکلی بنیاد شهید بود به جای اینکه بره دنبال فرمانداری
مطمئنم شما خوب نژادها این توانایی را دارید
پس لطفا قدر خودتونو بدونید و به پستهای کوچیک توجه نکنید
درخشان
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای خوب پور انتصاب شایسته و به جای جنابعالی را تبریک وبرای شما ارزوی موفقییت دارم دست حق به همراهت
صادق خاک نژاد
Iran, Islamic Republic of
با عرض تبریک..امیدوارم پله های رشد و ترقی را همچنان که شایسته و بایسته ان هستید طی نموده و فرهنگ و هنر دیار فرهنگی شاهرود را اعتلا دهید...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1