تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۲۳۳۷۸

غلامپور رسماً سکاندار اطلاعات و فناوری استان شد

۹
۰
کبنا ؛ 
مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون استاندار  و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
  توسعه دولت الکترونیک اولویت وزارت ارتباطات استkholampoor
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید مهدی راسخ در این آئین، افزود: دولت یازدهم به ویژه شخص رییس جمهور بر لزوم توسعه بخش IT به عنوان یکی از مهمترین عناصر و پارامترهای توسعه پایدار در سایر بخش ها نیز تاکید دارد.
وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز علاوه بر توسعه حوزه « آی تی» و دولت الکترونیک به دنبال ایجاد زیرساخت های توسعه ای در این بخش است.
راسخ با تاکید بر اینکه توسعه آی تی و فناورری اطلاعات خود مستلزم سه مولفه اساسی شامل ایجاد زیرساخت، مهارت آموزی و بهره وری مناسب است، یاداور شد: وزارت ارتباطات آماده همکاری برای آموزش کاربران این بخش در نقاط مختلف کشور است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی دیگر از اولویت های مهم دولت و این وزارتخانه تقویت و حمایت از شرکت های دانش بنیان در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری در کشور است.
وی ابراز داشت: وزارت ارتباطات نیز در این راستا برنامه ها و فعالیت های حمایتی از جمله اعطای تسهیلات و سایر کمک ها و حمایت های ویژه به این شرکت ها برای تبدیل دانش به سرویس و خدمات را پیش بینی کرده است.
وی بر لزوم توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات اینترنتی در روستاها به عنوان یک راهبرد مهم در امر توسعه پایدار گفت: این مهم علاوه بر ایجاد تعادل و کاهش شکاف خدماتی بین روستاییان و شهرها حتی منجر به مهاجرت های معکوس از شهر به روستاها نیز خواهد شد.
وی به یکی از اقدامات و کارکردهای مثبت وزارت ارتباطات در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با همکاری مجلس و اهتمام ویژه دولت یازدهم در حوزه آی تی بخشی از منابع مالی حاصل از ارایه سرویس های مخابراتی و آی تی در کشور برای ایجاد زیرساخت های توسعه ای به خود این بخش تخصیص می یابد.
وی بر لزوم نهادینه کردن و ارایه راهبردهای عملی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز گفت: شاخص اصلی در اجرا و عملیاتی کردن برنامه ها و فعالیت های این وزارتخانه بر حول همین محور است.
راسخ تصریح کرد: اکنون توسعه بخش آی تی و تقویت آن، موتور محرک و پیشگام در توسعه همه جانبه کشور محسوب می شود.
افزایش چندین برابری ظرفیت فیبر نوری کشور در دولت یازدهم
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو سال خدمت دولت تدبیر و امید ظرفیت فیبر نوری کشور چندین برابر افزایش داشته است.
مهدی راسخ امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره‌ کل فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه رهبر انقلاب موجب توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد و توسعه کشور را مبتنی بر IT دانست و بیان کرد: توسعه این فناوری در کشور مدنظر دولت یازدهم است و دولت به دنبال توسعه پایدار در کشور است.
وی با بیان اینکه منحنی رشد در سراسر کشور باید برابر باشد، عنوان کرد: در سال‌های گذشته منحنی رشد در کشور بر مبنای توسعه پایدار نبوده و همین امر موجب شده تا استان ثروتی مانند کهگیلویه و بویراحمد از مشکلات اولیه در حوزه‌های مختلف رنج ببرد.
راسخ، شعار فناوری اطلاعات را IT موتور محرک و پیشران توسعه خواند و گفت: وزیر ارتباطاعات و فناوری اطلاعات در طول دو سال خدمت دولت تدبیر و امید به ۳۱ استان کشور سفر کرده و از نزدیک مشکلات استان‌ها را بررسی کرده است.
معاون مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با تصویب ماده واحده‌ در مجلس شورای اسلامی درصدی از درآمد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که وارد دولت می‌شد صرف احداث زیرساخت‌ها در این حوزه خواهد شد.
وی ایجاد زیرساخت‌ها را از برنامه‌های مهم این وزارتخانه دانست و عنوان کرد: در دو سال اخیر ظرفیت فیبر نوری کشور چندین برابر افزایش داشته و برخی از طرح‌های توسعه فناوری اطلاعات اجرایی و انجام شده است.
راسخ با بیان اینکه وزارت ارتباطات کمک‌های لازم را برای توسعه دولت الکتروینک در استان‌ها انجام‌ می‌دهد، بیان کرد: کاهش فساد اداری و سلامت اداری از نتایج و برکات اجرای دولت الکتروینک در کشور خواهد بود.
معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دولت به جد پیگیر اجرای دولت الکتروینک در سطح استان‌ها است و هرگونه مانع و مشکلاتی در این خصوص را حل و فصل می‌کند.
وی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی دیگر از برنامه‌های وزارت ارتباطات برشمرد و اضافه کرد: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تبدیل دانش به تولید و خدمات مورد حمایت این وزارتخانه است.
راسخ رتبه کهگیلویه و بویراحمد در شاخص توسعه یافتگی در زمینه اطلاعات و فناوری اطلاعات را ۲۰ عنوان کرد و گفت: مدیرکل جدید فناوری اطلاعات این استان با کمک و همراهی مجموعه استان این شاخص را در استان ارتقاء دهد.
معاون وزارت فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشکلات پوشش شبکه‌های تلفن همراه این استان در سطح مرکز پیگیری می‌شود، افزود: زمانی که سازمان پست به دولت یازدهم واگذار شد بالغ بر ۳۰۰ میلیارد بدهی داشت و حتی این سازمان در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل روبه‌رو بود اما با رفع مشکلات موجود، درآمد پست در سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان دیده شده است.
وی در ادامه به توسعه پست‌بانک‌ در استان‌ها اشاره کرد و گفت: پست بانک باید در خدمت مناطق روستایی و محروم باشد و به هیچ وجه پست بانک رقیب سایر بانک‌ها به شمار نمی‌رود.
۷۰۰ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار هستند
معاون مدیریت وتوسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: این استان با وجود موقعیت ها و ظرفیت های بالقوه فراوان اما در بسیاری از شاخص ها در رتبه های آخر کشور قرار دارد.
مجید محنایی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات نیز استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه بیستم کشور است که لزوم حمایت های ویژه وزارت ارتباطات و دولت یازدهم در این راستا را می طلبد.
وی با اشاره به دیدار اخیر سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این نشست مقرر شد بیش از ۷۰۰روستای بالای ۲۰ خانوار این استان از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: همچنین در این نشست مقرر شد که این استان به عنوان یکی از استان های پایلوت در زمینه خدمات و فناوری های نوین ارتباطی در کشور منظور شود.
محنایی برخی محرومیت ها و عقب ماندگی های تاریخی استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی ، خدماتی و زیرساختی را یادآور شد و گفت: اگر چه عمده نیازها و دغدغه ها تاکنون نیز در همین زمینه ها بود اما نباید خدمات نوپای فناوری های نوین نیز براین مشکلات به دلیل نبود زیرساختها افزوده شود.
وی به تغییر رویکرد و نیازهای جدید بویژه در حوزه خدمات فناوری های نوین و ارتباطات در سطح کشور اشاره کرد و خواستار بهره مندی بیشتر استان در این حوزه ها همپای با سایر استان های برخوردار کشور شد.
به گزارش کبنا نیوز، دراین آیین جواد غلامپور به عنوان مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد معرفی و از خدمات یاسر حسن پور مدیرکل پیشین نیز تجلیل شد.
ضریب برخورداری استان از it ضعیف است
در ادامه سفر معاون وزارت ارتباطات و فناوری به یاسوج وی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.
سید موسی خادمی در نشست با مهدی راسخ معاون وزیر ارتباطات وفن‌آوری اطلاعات در محل دفتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر در حوزه شبکه اینترنتی و برای اینکه نسبت به سایر استان‌ها عقب نباشد، نیازمند توجه بیشتر و حمایت وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات است.
وی عنوان کرد: کمک و حمایت این وزارتخانه نسبت به تعمیم شبکه اینترنتی در مناطق مختلف این استان جهت خدمات دهی بیشتر به مردم و توسعه و تقویت شبکه الکترونیکی دولت و اتوماسیون اداری ضروری است.
خادمی با بیان اینکه، جایگاه وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات برای مطالبات و انتظارات مردمی خیلی بیشتر در معرض قضاوت مردم قرار می‌گیرد، تاکید کرد: ارتباطات اینترنتی در گذشته یک نیاز لوکس بود اما امروز در دورترین روستای‌ها به عنوان یک اولویت قرار گرفته و مورد درخواست مردم است.
نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، ضریب برخورداری استان از it ضعیف است، افزود: توجه به ساختار نیروی انسانی، چارت سازمانی حوزه فناوری اطلاعات، رفع کمبود منابع در حوزه زیر ساخت‌ها و افزایش ضریب برخورداری از اینترنت لازم است.
مهدی راسخ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست نسبت به همکاری لازم با مجموعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رفع مشکلات و تقویت شبکه اینترنتی و فراهم کردن بستر لازم برای ارائه خدمات بیشتر قول مساعد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

وفانژاد
Iran, Islamic Republic of
آخرش حسن پور، نماینده ولی فقیه در هر سه جناح( راست و چپ و زارعی) عزل شد.
خداراشکر
لطف اله موسوی باشت
Iran, Islamic Republic of
به برادر غلامپور تبریگ گفته وبرای ایشان ارزوی موفقیت وسربلندی دارم از زحمات برادرحسن پور هم تشکر میکنم
قوم
Iran, Islamic Republic of
بارک الله
مهنایی با اقوام..............
برم سبز
Iran, Islamic Republic of
سلام! با آرزوی توفیق و سربلندی برادر غلامپور ٬ ان شاءالله مبارکت باشه!
اصلاح طلب نگران.گچساران
Asia/Pacific Region
با سلام و عرض تبریک به مهندس غلام پور.
ولی من به شخصا از این انتصاب برای دولت آقای روحانی و شخص وزیر ارتباطات متاسفم.
این دولت با رای تک تک جوانان اصلاح طلب به اینجا رسیده بعد شخصی در این دولت به سمت مدیرکلی منصوب می گردد که هیچ صبغه ی اصلاح طلبی ندارد.
حداقل مشاورین و معاونین وزیر محترم رزومه این برادر رو مطالعه میکردن ما که میدانیم برادر خادمی و محنایی و تاج گردون و.... اصلاح طلب نیستند ولی شما که در تهران اصلاح طلب هستید چرا بدون مطالعه نسبت به این انتصاب اقدام کردید.
این برادر یکی از هوا اران سرسخت جبهه پایداری و اعضای ستاد جوانان آقایان احمدی نژاد بوده و در همین دوره از حامیان پر و پا قرص ستاد جلیلی در استان کهگیلویه و بویر احمد بودند.
ای کاش پایتخت نشینان وزارت ارتباطات گول بازی استانداری رو نمیخوردند
رضایی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم ایشان هم بتوانند مانند مهندس حسن پور نیروی کارآمدی برای استان باشند
ع قاسمی
Iran, Islamic Republic of
با آرزوی دوام توفیقات، انشاء الله موفق باشید.
اصلاح طلب.نگران.گچساران
Asia/Pacific Region
مدیران محترم کبنا نیوز.نکند با آقای غلام پور ساخت و پاختی دارین که کامنت ما رو منتشر نکردید
Iran, Islamic Republic of
محنایی هیچ نقش و قدرتی نداشت فقط در جلسه معارفه شرکت کرد صحبتی هم نداشت استرالیا در راستای توسعه‌ی تجارت و رسیدن به قدرت سایبری در آسیا، قصد دارد تا با بیمه‌ی حوادث سایبری، بخش تجاری خود را ایمن کند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1