تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۲۳۳۲۹

پاسخ چمن به برخی از سخنان در مورد علوم پزشکی

۱۵
۰
کبنا ؛مراسم گرامیداشت روز پزشک در یاسوج برگزار شد و در این آئین رضا چمن رئیس علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با صراحت مسائل و مشکلات پیش‌روی حوزه سلامت را تشریح و اظهار کرد:  اینگونه نیست که عده‌ای فکر می‌کنند با آغاز طرح تحول بودجه به سمت حوزه سلامت سرازیر شده است، بلکه ما در بخش بودجه جاری با کسری جدی مواجه هستیم.
مراسم روز پزشک در سالن ستاره شهر یاسوج و باحضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استاندار، رضا چمن رئیس علوم پزشکی و معاونین وی و برخی از مدیران دستگاه‌ها برگزار شد.
در این جشن با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ۶۰ پزشک، دندانپزشک و داروساز نمونه تجلیل شد.
رضا چمن در این جشن برخی از واقعیت‌های حوزه بهداشت، درمان و سلامت را تشریح کرد و با تقدیر از اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و نقدهای صورت گرفته، گفت: حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد در سرآغاز فصل رو به توسعه قرار دارد و همه تلاش خود را می کنیم تا این مدار توسعه همچنان حفظ شود.
رئیس علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد همراهی و همیاری خبرنگاران و رسانه‌ها را در تحقق اهداف حوزه سلامت ستودنی دانست و بیان کرد: حوزه سلامت در این سال‌ها رشد و توسعه خوبی داشته است. بارها از ما گلایه کردند که چرا عملکرد و خدمات ارائه شده در حوزه سلامت را به مردم اطلاع رسانی نمی‌کنید؛ این انتقاد بر حوزه ما وارد است و من بعد سعی می‌کنیم موفقیت‌ها را بیشتر از گذشته به اطلاع مردم استان برسانیم.
وی نقد رسانه‌ها را خیرخواهانه عنوان کرد و یادآور شد: از همه این عزیزان تشکر می‌کتم؛ چرا که بیان مشکلات و حتی بزرگ نمایی آنها منجر می شود تا دانشگاه علوم پزشکی استان، دفاع جانانه تری از حوزه سلامت داشته باشند.
دلسوز تر از ما به حال سلامت مردم در کهگیلویه و بویراحمد پیدا نمی کنید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با عنوان اینکه بخشی از مشکلات نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد را قبول داریم و شاهد هستید که با همه کمبودها و مشکلات اعتباری درصدد رفع آنها می باشیم، اظهار نمود: مردم عزیز استان یقین داشته باشند؛ دلسوز تر از ما به حال سلامت مردم در کهگیلویه و بویراحمد پیدا نخواهید کرد.
دکتر چمن با بیان اینکه برخی مشکلات زمان بر بوده و نیازمند قدری سعه صدر و صبوری است تا مرتفع شوند، ادامه داد: «اما اگر دردها و مشکلاتی نیز وجود دارد که گاها به چشم می آید، نه از سر این است که خدای ناکرده غفلتی وجود دارد، بلکه بالاخره گذر زمان نیاز است که این مشکلاتی که از بدو تاسیس بعضی از بیمارستان ها وجود داشته، به مرور حل شود».
تظر دکتر چمن در باره جمله سرازیر شدن بودجه به سمت بهداشت و درمان
وی خواستار آن شد که به وضعیت خدمت رسانی حوزه سلامت در کنار مشکلات موجود که با آن دست به گریبان هستند، توجه کنند و ادامه داد: این روزها مرتب می شنویم که بودجه حوزه سلامت به مدد طرح تحول نظام سلامت چند برابر شده است! در حالی که این بودجه طرح موفق و بزرگ دولت یازدهم در سرفصل های کاملا مشخصی از جمله هتلینگ بیمارستان ها، کاهش پرداخت از جیب مردم و بهبود نظام پرداخت پرشکان و پبراپرشکان بیمارستان ها هزینه می شود و نمی توان این سرفصل ها را در حوزه های دیگری هزینه کرد.
بستری ۱۰۰ هزار بیمار از زمان آغاز طرح تحول/ ویزیت ۷۰۰هزار نفر در کلینیک های دولتی
وی حاصل هزینه درست این مبالغ را کاهش پرداخت از جیب مردم و رساندن آن به کمتر از ۶درصد عنوان نمود و تاکید کرد: تاکنون و از زمان اجرای طرح تحول بالغ بر ۱۰۰هزار نفر در بیمارستان های استان بستری شده و همچنین ویزیت بیش از ۷۰۰هزار نفر در کلینیک های دولتی استان صورت گرفت که در یاسوج به تنهایی روزانه ویزیت ۲۵۰۰ بیمار انجام می شود مع این نشان دهنده حجم بالای فعالیت و خدمات روزانه زحمت کشان حوزه سلامت را بیشتر از گذشته نشان دمی دهد که باید آن را باور داشته قدردانی نمائیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: در همین بیمارستان های استان با وجود همه کمبودها و کسری ها، پرسنل به مردم خدمات ارزنده ای ارائه می دهند که از رسانه می خواهیم که زحمات این عزیزان را ببینید.
کسری ۲۰ میلیارد ریالی ماهانه حقوق کارکنان دانشگاه
وی افزود: اما استاندار محترم نیز اینجا تشریف دارند و من ضمن تشکر از حمایت های همیشگی وی از حوزه سلامت مجددا اعلام می کنم که دربخش جاری وضعیت ما نسبت به سال های گذشته اصلا خوب نیست و هر ماه نزدیک به ۲۰میلیارد ریال برای پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه کمبود داریم.
چمن با عنوان اینکه علی رغم همه این کمبود و کسری ها همکاران ما نهایت تلاش خود را برای خدمت رسانی می کنند، اظهار داشت: باور داشته باشم که کار سختی است وقتی در بیمارستانی که ۹۵ تخت برای آن پیش بینی شده است، هم اکنون به ۲۵۰ تخت سرویس بدهند و ان هم با این کمبود شدید فضای فیزیکی که نتیجه آن می تواند امکان خطا، مشکل، آسیب و افت کیفیت باشد.
وی تقویت بخش خصوصی را از انتظارات جدی خود از حوزه درمان دانشگاه عنوان نمود و ادامه داد: بنابراین یکی از راه های برون رفت از این مشکل ورود بخش خصوصی به این عرصه است تا شرایط رقابت در ارائه خدمت نیز مهیا شود.
در شاخص ها از متوسط کشوری عقب نیستیم
چمن با تاکید بر اینکه در بحث شاخص های بهداشت و درمان و سلامت استان از متوسط کشوری عقب نیستیم و اتفاقا در تعدادی از شاخص ها وضعیت مطلو ب تری داریم، به مشکلی که در حوزه سلامت کمتر دیده می شود، اشاره نمود و تصریح کرد: باید بگویم که مشکلی اصلی ما در دانشگاه فاصله فصل آموزش دانشگاه از متوسط کشوری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در شاخص هایی که معیارهای آموزشی یک دانشگاه است از کشور فاصله داریم؛ بنابراین تلاش خود را معطوف به اخذ مجوز در دو رشته تخصصی جراحی و زنان و زابمان گذاشته و موفق به دریافت این مجوزها شدیم تا بتوانیم کمکی به توسعه دانشگاه نموده و در بین دانشگاه علوم پزشکی کشو،ر حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی نقش آموزش در ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی را مهم دانست و گفت: دانشگاهی که بیش از ۲۰سال دانشجوی پزشکی تربیت می کند، بایستی حداقل در چهار رشته تخصصی اطفال، داخلی، جراحی عمومی و زنان و زایمان هم بتواند متخصص تربیت کن؛ بنابراین اگر نقصی وجود دارد باید برطرف شود.
دکتر چمن، با اشاره به اینکه دانشگاه در نسبت عضو هیئت علمی به دانشجو از متوسط کشوری عقب تر هست و اظهار نمود: متوسط عضو هیئت علمی به دانشجو، در استان یک به ۱۵ است، درحالی که متوسط کشوری یک به ۱۳ است.
وی تصریح کرد: بنابراین در بحث آموزش و توسعه نسبت استادیار، دانشیار و استاد تمام به هیئت علمی، نیازمند توسعه بیشتری است و برنامه های نفصلی هم در حال اجرا داریم.
وی یادآور شد: همچنین درصدد هستیم تا فضاهای فیزیکی آموزشی را گسترش دهیم، که در این زمینه تلاش ما جدی است و جدای از برنامه تحول نظام سلامت باید دنبال تحول در استان می باشیم.
فقدان بخش خصوصی فعال در حوزه سلامت استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: یکی از خلاء هایی که در استان ما وجود دارد فقدان بخش خصوصی کارآمد و توسعه یافته و همچنین عدم سرمایه گذاری در بخش خصوصی در بحش بهداشت و درمان استان است.
تقدیر از همراهی آیت اله ملک حسینی؛ نمایندگان و استاندار استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به رای زنی های صورت گرفته در زمینه خرید دستگاه های سی تی اسکن و MRI برای سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه، از همراهی و همکاری حضرت آیت اله ملک حسینی، سه نماینده استان در مجلس و همچنین استاندار تقدیر نمود و یاد آور شد: با تلاش های صورت گرفته، توانستیم از محل بند ” ط” برای خرید این وسایل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جذب نماییم که به زودی شاهد ورود آنان به مدار خدمت به مردم عزیز استان خواهیم بود.
roz-pzshk-(1) roz-pzshk-(1)-copy roz-pzshk-(2)-copy  roz-pzshk-(4)-copy roz-pzshk-(5)-copy roz-pzshk-(6)-copy roz-pzshk-(7)-copy roz-pzshk-(8)-copy roz-pzshk-(9)-copy roz-pzshk-(10)-copy roz-pzshk-(11)-copy   roz-pzshk-(14)-copy roz-pzshk-(15)-copy roz-pzshk-(16)-copy roz-pzshk-(17)-copy roz-pzshk-(18)-copy roz-pzshk-(19)-copy roz-pzshk-(20)-copy roz-pzshk-(21)-copy roz-pzshk-(22)-copy roz-pzshk-(24)-copy roz-pzshk-(25)-copy roz-pzshk-(26)-copy roz-pzshk-(27)-copy roz-pzshk-(28)-copy roz-pzshk-(29)-copy
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ما نیروهای شرکتی بیمارستان گچساران ۶ماه حقوق نگرفتیم چرا شما کاری نمیکنیدچرا فقط فکر کارانه واضافه کار خودتان هستید.
حیدرپور
United States
درود خدا بر شخصیت اندیشمند ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان که انصافا در این دو ساله به اندازه ده سال به بهداشت و درمان و علوم پزشکی استان خدمت کردند. ممنون
Iran, Islamic Republic of
وی نقد رسانه‌ها را خیرخواهانه عنوان کرد و یادآور شد: از همه این عزیزان تشکر می‌کنم؛ چرا که بیان مشکلات و حتی بزرگ نمایی آنها منجر می شود تا دانشگاه علوم پزشکی استان، دفاع جانانه تری از حوزه سلامت داشته باشند.

دلسوز تر از ما به حال سلامت مردم در کهگیلویه و بویراحمد پیدا نمی کنید
هزار لایک
هزار لایک
هزار لایک
هزار لایک
هزار لایک
هزار لایک
هزار لایک
هزار لایک
Iran, Islamic Republic of
ما هم همیشه گفتیم که باید حق پرسنل درمان خوب ادا شود و رسانه ها علیه شان موارد خلاف واقع نگویند
Iran, Islamic Republic of
سلام و سپاس از کبنانیوز و تشکر فراوان از زحمات پزشکان متخصص دیار آریوبرزن و ویژه باید ممنون تلاش های ریاست با هوش و پرتلاش علوم پزشکی استان باشیم.
Iran, Islamic Republic of
نمونه و رقیبی به توانمندی مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی نمی بینیم هیچ اداره ای به این اندازه موفق نیستند
محمود..
Iran, Islamic Republic of
عملکرد مدیریت کلان علوم پزشکی استان قابل تحسینه. اما برخی معاونین و مدیراش که متاسفانه از طیف اصلاح طلبا هم هستن خیلی ضعیفن مثل معاون پشتیبانیش و یا ریاست بیمارستان شهید رجایی یاسوجش یا ریاست دانشکده پرستاری و دندانپزشکیش که بهتره عذرشونو بخواد بزاره برخی اصلاح طلبا ازش ناراحت هم بشن.
احد
Iran, Islamic Republic of
سپاس از کبنانیوز و خدا قوت به مجموعه علوم پزشکی.
کارمند بهداشت
Iran, Islamic Republic of
دلسوز تر از ما به حال سلامت مردم در کهگیلویه و بویراحمد پیدا نمی کنید /
واقعاً که .... از وضعیت سلامت در ... خبرنداری / مدیری که تا ساعت ۹ خواب است و یک روز در میان هم مریض است ، برخلاف قانون علاوه مدیر بودن ، همزمان در ۳ مرکز مربوط به درمان معتادان کار می کند واز هرکدام ماهانه حدود ۲ ملیون تومان اخذ می کند ودر اداره روحیه حاکمی دارد ، برای مردم سلامتی می ماند ؟ حتی چند روز پیش که از حراست دانشگاه وارد شبکه شدند ، حاضر نشدند پای مشکلات پرسنل بنشینند ودرد دل آنها را گوش بدهند ؟ .... تا کی ؟
محمودموسوی
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک اصولگرا از انتخاب دکتر حافظ قرآن و اسدپور و مظاهری در گچساران تشکر میکنم!!!چون باعث دلسردی اکثریت پرسنل از تاجگردون و حمایت از رقیب شدند
و این برگ برنده ماست
نیکروز
United States
انصافا بر همه ما احترام شخصیت علمی و دانشمند ریاست علوم پزشکی واجب است. استان ما سخت نیازمند حفظ چنین چهره های صاحب فکر هست.
حمید
Iran, Islamic Republic of
نگاه ویژه و کارشناسانه دکتر چمن در بسیاری از زمینه های بهداشتی و درمانی واقعا حیرت انگیزه..امیدوارم که با همراهی مسئولین و نمایندگان روند فعلی با شتاب بیشتر ادامه پیدا کند تا در آینده ای نزدیک در حوزه بهداشت و درمان استان شاهد کمترین مشکلات باشیم.
احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
با نظر آقای محمود کاملا" موافقیم جناب آقای دکتر چمن شخصیتی فرا استانی است و حق این است که در وزارت باشد و متاسفانه دخالتهای بعضی نمایندگان استان و خصوصا" تاجگردون در معرفی بعضی از افراد منتصب به خودش در دانشگاه باعث ضعف عملکردی در این دستگاه که در این دو سال خدمات فوق العاده ای انجام داده خصوصا" در ناحیه معاونت درمان ولی بعضی مدیران که نام برده شد معاونت پشتیبانی و ریاست های بیمارستان رجایی یاسوج ( که در بازدید چند روز پیش ریاست دانشگاه از آنجا ضعف مدیریت کاملا" روشن شد ) و اورژانس ۱۱۵ و کلینیک مفتح یاسوج و شبکه های گچساران و ... باعث ضعف و نقاط منفی دانشگاه هستند که خواهشمندیم از ریاست دانشگاه فکری بنمایند .
پرسنل
Iran, Islamic Republic of
طرح تحول. سلامت. فقط برای. پزشکان عالی،طرح قاصدک. هم برای روسای. اداری،. ما کارمندان. دانشگاه. و بیمارستان ها. به جد خواستار. لغو آن هستیم
Iran, Islamic Republic of
جناب پرسنل با لغو برنامه سایرین چیزی گیر خودمون نمیاد باید وزارت یه الگویی برای کارمندان پیاده کنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1