تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۱۲۳۲۷۷

تاریخ تحلیلی روابط سیاسیون گچساران و مدیریت شهری

۰
کبنا ؛بهنام عکاشهIMG_3240سیدقدرت شاید تنها نماینده ای بود که هیچ ردی در هیچ یک از تصمیمات شورای شهر سوم گچساران نداشت و شاید به همین دلیل بود که یکی از ضعیف ترین شوراهای شهر-به گواه افکار عمومی- را در آن دوره تجربه کردیم.
تنها جائی که گفته می شد و اتفاقا کمتر قرینه ای بر آن آورده شد سنگ اندازی مرد چشم سبز در تائید حکم شهرداری قاضی فر بود.
اینها در حالی بود که شورای اول حاصل رویگردانی قشقائی ها از هضم شدن در تصمیمات سیاسیون لر گچساران بود. تصمیمی تاریخی و به زعم عده ای پدیده ای نامیمون که تاکنون گریبان جامعه به شدت سیاسی این شهر را گرفته است.
خسرو طاهری که در سخنرانی تاریخی اش در محل حمام روغنی، هشدار داده بود نباید عده ای مثل مورچه بال دربیاورند وگرنه... حالا احتمالا نتواند از کارهای خود دفاع محکمی داشته باشد.
دست سرنوشت اما روزی آنها را که در انتخابات شورای اول، لرهای مغرور از پشتوانه ترکیب جمعیتی بالا را پس زده بودند چنان رودرروی هم آورد که تو گوئی سرنوشت کارزار اسفند در دست آنان است.
در آن سال رمضان عباسی که به صورت منفرد و با پوستری که او را با چفیه نشان می داد-او در لیست ترک ها قرار نداشت- در انتخابات شرکت کرد و اتفاقا آن که در همه دوره های شورای شهر گچساران رای بالائی آورد رمضان بود.
مهندس باقری شهردار شد و کارهای نسبتا خوبی انجام داد ولی آنچه بیش از همه نمود داشت انگار برداشتن نماد فلکه قدس در گچساران بود.
نمادی که مدیران بی سلیقه گچسارانی حتی یک تصویر نیز از آن برنداشتند و همه آنچه در حافظه تاریخی ما نقش بسته، عکسی مات در فیسبوک است که به روح پدر عکاسش صلوات باید فرستاد که نگذاشت قسمتی از حافظه شهری ما پاک شود.
دو دوره بعد اما نقش نبی زاده و جریان اصولگرای سنتی در انتخابات و شوراها پررنگ تر از همه دوره های قبل و بعدش می نمود. در آن دوره گروهی به تلافی، ائتلاف قوم لر را تشکیل داده و در برابر بلندپروازی لیست قشقائی ها و یکدندگی لیست حاج بهرام تاجگردون قد علم کردند و اتفاقا همان ها بودند که از صندوق بیرون آمده و دکتر افشین پور که برخی از او به عنوان بهترین رئیس تاریخ شوراها تاکنون یاد می کنند به عرصه آمد.
اختلافات میان اعضای شورا ولی به زودی حاشیه ها را بوجود آورد.
فوت مرحوم مومنی در حالی بود که زینل زاده در آن حادثه حضور داشت و بعدها جانشین دوست مرحومش در شهرداری گچساران شد ولی آن خاطره تلخ را همیشه همراه خود داشت.
در آن دوره تنها اتفاقی که با گذشت چند سال از آن یاد می شود ساخت چندین پارک بویژه پارک دوستی(استاندار وقت که حال عضو شورای شهر تهران است) که حتی نامش را نیز برنتافتند و دستخوش حاشیه شد و عده ای آن را به نام پارک لاله و مردم به نام پارک دوستی نامیدند و عاقبت آنچه شد که امروز می بینیم.
دوره سوم ولی دوره ای بود پرحاشیه. دوره ای که با تولد رسانه های مکتوب و مجازی در گچساران همه اتفاقات توسط جامعه رصد می شد.
دوره ای که حرف و حدیث ها از بلبشو در مدیریت شهری حکایت داشت و در این دوره بیشترین رئیس شورای شهر و شهردار آمدند و رفتند.
دوره شش ساله ای که رمضان عباسی از سوی شورای ناراضی شده از شهردارش، با ترفندی بازنشسته شد و او بلافاصله به اداره راه رفت تا در آنجا خدمت کند.
قاضی فر شهردار شد و گرچه تلاش فراوانی برای ایجاد تغییرات در سامانه اداری شهرداری از خود نشان داد ولی نه وقت به او اجازه داد و نه از سوی بدنه شهرداری همکاری جدی با او در این زمینه شد.
از دوره شش ساله شورای سوم هیچ خاطره خوبی در ذهن مردم ثبت نشده و مردم، بخشی از افتضاحات زیرگذر را نشانی از ضعف مدیریت شهری در آن دوره می دانستند.
اما انتخابات دوره پرسروصدای چهارم با حضور کامل رسانه ها آغاز شد.
از همان ابتدا معلوم شده بود میان ترک ها اختلافاتی بروز کرده و ظاهرا گروهی خواستار هماهنگی با جریان راست سنتی به رهبری جعفری شده بودند و عده ای دیگر می خواستند با نماینده جدید هماهنگ تر باشد.
ظاهرا نشانه هایی وجود داشت که فولادی در انتخابات دخالت دارد و این علامتی برای دکتر کریمی بود که فولادی در دور بعد مجلس نیز خواهد آمد و این بر خلاف قول و قرارهای احتمالی علی فولادی و محمود کریمی در دوره قبل-که هوادارن فولادی از اساس تکذیب کردند و یاران کریمی اصرار بر صحت این واقعه داشتند- بود.
ان موضوع یکی از عوامل جدی اختلاف میان دو جریان قدرتمند قشقائی در شورا شد که ظاهرا رودرروئی این دو در انتخابات امسال نیز نمود پیدا خواهد کرد.
دامنه اختلافات بیشتر شد و در نهایت ترک ها با لیست هائی متفرق ولی نسبتا منسجم به عرصه آمدند و شکست سنگینی را متحمل شدند.
از آنهائی که انتخاب شدند یک یا به زحمت دو نفر حتی به تاجگردون رای داده بودند و این بارقه های امید را در چشمان اصولگرایان روشن نگاه داشته بود.
علیرغم نومیدی هواداران تاجگردون بازی را واگذارده می دیدند ولی او خود بواسطه حضور فعال جوانان و مهندسین و دانشگاهیان امید زیادی به این شورا بسته بود و گذشت زمان نشان داد که شورائی که ظاهرا مخالف او بودند، کاملا در اختیار برنامه های عمرانی-شهری وی قرار گرفت.
اکثر آگاهان سیاسی نقش تاجگردون را در انتخاب زینل زاده موثر می دانند و برای این مدعا به تماس یکی از نزدیکانش با عضو مردد شورا-این موضوع هیچ گاه ثابت نشد- اشاره می کنند ولی شواهد دیگری نشان می دهد انتخاب زینل زاده که اتفاقا ظاهری نه چندان مطابق با عرف داشت برای تاجگردون در واقع رضایت به گزینه ای بود که اصولگرایان روی او نظری نداشتند و همین هم برای او که ان زمان از اعتماد به نفس کافی برای حضور در چنین عرصه هائی برخوردار نبود، زیاد هم بود.
زینل زاده که مدعی بود می خواهد با آرای مطلق شهردار شود به ۶ رای بسنده کرد و شهرداری شد که از عملکرد عمرانی اش رضایت نسبی وجود داشت.
اما سیب شهر مانند دیگر سییب ها چرخ های زیاد خورد و او به سیاستی روی آورد که هواداران نماینده، آن را به مقابله با او تفسیر می کردند.
زینل زاده با زیرکی به اکثریت شورا پشت کرد و با ایمان به پرهزینه بودن استیضاحش، از دادن هرگونه امتیازی به جناح اکثریت که به تاجگردون نزدیک تر بود، خودداری کرد.
انتصاب های او هم چندان به مذاق تاجگردونی ها خوش نیامد و راهروهای شهرداری تا مدت ها صحنه صحبت های درگوشی که گاهی گوش های زیادی در میان بودند شد و اینچنین بود که اکثریت با نومیدی فقط نظاره گر عملکرد او شدند.
اما واقع این بود که هیچ گاه رابطه حداقل در عموم تاجگردون و زینل زاده به سردی نگرائید و این حرص یارانش را درمی آورد، احتمالا او هم به تبعات اجتماعی برکناری شهردار در سال منتهی به انتخابات فکر کرده بود.
با درگذشت مرحوم خوان پایه، یکی از اضلاع مثلثی که به نسبت آن ۶ نفر کمی از تاجگردون دورتر بود از میان رفت اما بازگشت ایاز اکبری میانه رو که دارای روابط احترام آمیزی با تاجگردون بود امیدها را همچنان زنده نگه داشت.
پیام های تاجگردون و اکبری که از دو سو بر رسانه ای شدن آن تاکید می شد نمایانگر این بود که هر دو خواهان حفظ روابط هستند.
حالا ایاز اکبری آن گونه که خود می گوید می خواهد محور وحدت باشد و این نشان می دهد آدم خوشبینی ست و شاید گذر زمان نشان دهد که ایاز سادگی نکرده یا اینکه ممکن است ثابت شود او تازه کاربوده و به معادلات موثر در روایط بین اعضای شورا و شهر آگاهی نداشته است.
واقعیت شورای حال حاضر این است که اکثریت ۶ نفره نزدیک تر به تاجگردون به لحاظ عددی در تصمیمات عادی نقش اصلی را دارند ولی این گروه این را می دانند که برای داشتن آرای لازم برای عزل شهرداری که خود آورده اند به راضی کردن یک یا دو نفر از میان خودشان نیاز دارند و قرائن نشان می دهد که اقناع این یک یا دو نفر از یداختیار آنان خارج بوده و احتمالا به یک لابی فراتر از لابی های معمول نیاز داشته باشد.
لابی معروفی که هنوز اتفاق نیفتاده ولی برخی بر این باورند که ادامه روند فعلی و افزایش نارضایتی های جریان حاکم بر گچساران، شاید سطح لابی کنندگان را به سطوح بالاتری تغییر دهد.
IMG_2366 IMG_2365 IMG_2361 IMG_2360 IMG_2355 IMG_2328 IMG_2334 IMG_2343 IMG_2348 IMG_2351 IMG_2324 IMG_2308 IMG_2299 IMG_2298 IMG_2279 IMG_2281 IMG_2284 IMG_2288 IMG_2291 IMG_2272 IMG_2269 IMG_2262 IMG_2261 IMG_2247 IMG_2245 IMG_2244 IMG_2243 IMG_2242 IMG_2240 IMG_2239 IMG_2238 IMG_2233 IMG_2235 IMG_2236
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
خداییش بهترین شهردار گچساران تا الان زینل زاده بوده ....این شورا بی تجربه دیگه چ میخاد مگه ن این که شهردار پاک دست و مدیر قوی و کاربلد .زینل زاده بهترین مدیر شهر گچساران و استان شد.
United States
شهردار جلو دزدی و خلافها رو گرفت خدایی
گچساران.
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخص است گچساران مدیریت میشود و جمع عاقلی دارند این شهر را بدون درگیری اداره میکنند. در راس این مدیریت با تدبیر تاج گردون است که توانسته با فرماندار ، شهردا ، شورا ی شهر که سلیقه های مختلف دارند کار بکند و شهر ارام جلو برود. خبرهای بقیه شهرستانها را بخوانید تا قدر این وضع را بهتر بدانیم به هر حال سعی نشود اختلاف اندازی شود. تاج گردون در عین حالیکه یک فرد باهوش سیاسی است ولی مصلحت شهرش را بهتر میشناسد
Europe
فرزاد حیدری یکی از بهترین اعضا ....
شهروند دلسوز
Iran, Islamic Republic of
بر کسی پوشیده نیست سایت وزین کبنانیوز در راستای اطلاع رسانی خدمات شهری بسیار بسیار پیشگام و تاثیر گذار بوده و جا دارد از آقایان عکاشه و قلندری تشکر بکنیم
ندا و مریم دانشجو
Iran, Islamic Republic of
انصافا ما مردم گچساران از شهردار و نماینده هر دو حمایت میکنیم..الان ما شهروندان میبینیم که شهرمون داره یواش یواش در شان شهروندان گچسارانی و بالاخص جوان هاش میشه..انصافا نماینده پیگیر و ملی داریم و در کنارش شهردار زحمتکش و مدیری توانمند و کاربلد داریم و داره بودجه های گچساران خرج شهرمون میکنه و در این بین حسودها و فرصت طلبان و رانت خوارها که دستشون کوتاه شده از منابع مالی و زمینهای باد اورده شروع به سنگ اندازی و یعنی به قول خوشان تاثیر در افکار عمومی بدن اما ب لطف خدا و دست پاکی و مدیریت مهندس زینل زاده و تاجگردون نتونستن و نخواهند توانست و دست این فرصت طلبان و عقب ماندهای گچساران برای مردم رو شده...مهندس زینل زاده و دکتر تاجگردون خدا قوت..شهردار زحمتکش پارک بانوان رو برای ما بانوان زودتر افتتاح کنید سپاسگذارم.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم کمی بی انصافیست که در ارتباط با عملکرد دوره اول شهرداری مهندس زینل زاده اینگونه قضاوت شده است در آن دوره با پی گیریها که مهندس زینل زاده و فرماندار وقت(حاج فتاح محمدی)از مناطق نفت خیز جنوب انجام پذیرفت بیش از ۶ میلیارد تومان که به نرخ امروز قریب به ۶۰ میلیارد تومان میباشد اقداماته عمرانی زیادی انجام پذیرفت از جمله احداث و ترمیم کلی پارک شهر۶ هکتار....احداث پارک دوستی ۵ هکتار..احداث پارک پانصد دستگاه سمت راست ۲ هکتار..احداث پارک بلوار بعثت مساحت ۲ هکتار..آغاز عملیات عمرانی پارک نفت و تکمیل ۵۰ درصدی آن..احداث پارک محله ای رادک..احداث پارک شهرک معلم..احداث میدان نرگسی..احداث میدان فردوسی..احداث کانال رادک به طول ۸۰۰ متر..مرمت کانال محله سادات..آسفالت بلوار ولی عصر از میدان نرگسی تا فلکه فردوگاه به طول ۱۲ کیلومتر و عرض ۴۵٫٫٫آغاز پروژه بلوار شهید تاج گردون و تکمیل آن تا کوچه ۶ کارکنان جنوبی...ودهها پروژه کوچک و بزرگ در اقصی نقاط شهر که در ذهن شهروندان گچساران هنوز به یاد مانده.و هنر مهندس زینل زاده اجرای قانون و پرهیز از سیاسی کاری و دخالت نظرات سلیقه ای و شخصی در امور اجرایی و تعامل سازنده با مسئولین جهت استفاده حداکثری از منابع بر عمران شهری میباشد.
عکاشه

دوست عزیز شما درست میگین ولی من نگفتم هیچ کاری نشد عرض کردم اون چیزی که در حافظه مردم مونده اینه. متن رو اگر با دقت بخونید متوجه میشید.
همین طور که درباره شورای اول گفتم اونچه در ذهن مردم مونده فلکه قدسه. اما مگه در همون دوره ترک ها کم کار شد؟
علیرغم نقصان هائی در عملکرد و رفتاری، در اینکه آقای زینل زاده از بهترین مدیران شهرستان هستند تردیدی وجود نداره و بارها هم به این موضوع اشاره شده.
عذر میخوام
Iran, Islamic Republic of
قاضی فرفقط برای منم منم خوب بود
معصومه
Iran, Islamic Republic of
سلام...همه ما مردم گچساران میبینیم و قضاوت میکنیم..برکسی پوشیده نیست اقدامات دلسوزانه شهردار و نماینده محترم شهر.
دلسوزان گچساران
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون و زینل زاده شهر رو میسازند.ب امید خدا
United States
نمیدونم چرا هر کی خوبه خوب کار میکنه میگن بواسطه تاجگردونه.من کاری به شهردار ندارم بخدا یکبارم کارم پیشش نیفتاده..لیاقت شهردار در انجام کارهای عمرانی شهر و جلو بعضی از خلافها رو گرفته ثابت شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه دوستانی که اینقدر سنگ شهردار رو به سینه میزند اگر مسیر و مقصدتان برای گرفتن پروانه ساخت به شهرداری گچساران افتاد اونوقت میفهمید داستان از چه قراره،،،، عوارض تو شهر گچساران واقعا تکان دهنده است
احسان
Iran, Islamic Republic of
ناصح فرد فرد توانمند شورا
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
در زمان شهردار های قبلی سایت کبنا و عکاشه و قلندر خان اینطور از شهرداران حمایت نمیکردند.اما الان این دو نفر از زینل زاده بشدت حمایت میکنند بطوریکه شهردار بسیار محبوب شده
رادک
Iran, Islamic Republic of
خدایی زینل زاده پاک ترین وکاربلدترین شهرداربوده وانصافا حرف نداره درست برای کارمان سخت میگیره ولی اهل شیله وپیله نیست خداونداجرت بده وخیرببینه پدرومادری همچین فرزند ی هرچی ازاوبگیم بازم کم گفتیم
اکبر آقا
Asia/Pacific Region
متن نظر شماآقای شهردار پول بازاریان که از شهرداری طلب دارن چه شد. از بس اومدیم شهرداری گفتن این هفته، اون هفته، فلج شدیم، مارو دریاب
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی چ شهرداری رو میخایید بیارید بهتر و کاربلدتر و دست پاک تر از زینل زاده.....آقای تاجگردون شما که مدیرانتون همه بسیار ضعیف و عملکرد قوم گرایانه دارن .همین ی شهردار داره براتون کار میکنه و اگه رای تو شهر بیارین مدیون زحمتهای شبانه روزی زینل زاده هستی.
اهالی
Iran, Islamic Republic of
مهندس زینل زاده مدیری شایسته میباشد ..نقاط ضعفی هم دارند که متاسفانه بداخلاق و بد دهن هستن که این باعث میشه کلیه شایستگی ایشان بد جلوه داده بشن دوم هم مهندس طرحهای عمرانی که شروع کردین خواهشا نیمه کاره ماندن تا اتمام طرحهای گذسته طرح جدیدی رو شروع نکنید اولویت امسال شما رو بزارین برای طرحهای نیمه تمام خیلی خوب میشه.سپاسگذارم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من نه مدیریت سایتو می شناسم نه تا حالا کامنت گذاشتم .
ولی این نحوه نظر دادن درست نیست .یعنی هیچ امنیت وجود نداره به راحتی می شه با یه آی پی هرچهقدر که دوست داشته باشی نظر بدی جناب مدیریت سایت یه فکری به حال این وضعیت بکنن وگرنه می شه برداشت کرد که همه مطالب سایت رو خودتون میذارید که این توهین علنی به شعور مردم باهوش گچسارانه.با تشکرنه از اونایی که چندتا نظرمتفاوت وبه نام اشخاص دیگه می ذارن از اونایی که اسم واقعی می ذارن یا اصلا نمی ذارن
Iran, Islamic Republic of
اقای‌بازی و ناصح فرد هر دو تااااتون اقاااین ‌..‌
مهدی مظاهرپور
Iran, Islamic Republic of
این شورا بدرد هیچ نمیخوره یه مشت بچه که هیچ نمیدونن وارد شورا شدن قطعا هیچ یک از اعضای شورای فعلی در اینده انتخاب نخواهند شد.همشون انگشت کوچیکه زینل زاده نمیشن زینل زاده مدیری توانمند و با سوابق شهردارگچساران معاونت صنایع اداره کل صنایع و معادن استان و مدیرکلی تعاون کار ورفاه اجتماعی استان رو در کارنامه دارد و هیچ کدوم از اعضای شورا به گرد خاک پاش نمی رسن و حتی بهشون زینل زاده اهمیتی نمیده.
کریم زاده
Netherlands
اصلاحطلبان با تمام قوا به میدان می آیند

یاسر کریم زاده

این روزها بحث ساز و کار اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس در اسفند ۹۴ و تصمیم نهایی آنها برای حوزه های انتخابیه سه گانه در استان در هر محفلی و گروهی عنوان می شود.

آنچه که مسلم است شکل گیری جلسات تصمیم گیری افراد تاثیرگذار این جریان برای انتخابات پیش رو است و در هر سه حوزه مباحث جدی بین افراد فعال این جریان صورت گرفته است.

در حوزه بویراحمد فضای کلی این جریان سیاسی تا حدودی شفاف تر است و محوریت سیدباقر موسوی پذیرفته شده است.

در حوزه گچساران نیز دو محور حاکم است و در کهگیلویه فضا همچنان مبهم است که در صورت توافق دو کاندیدای اصلی حتماً فضای شفاف تری ایجاد خواهد شد.

الف) حوزه بویراحمد و دنا

در بویراحمد و در جریان سیاسی اصلاح طلب، فعالان تاثیرگذار در تهران و استان بر سر حضور سیدباقر موسوی به توافق رسیده اند. همواره انتخابات مجلس هفتم و رد صلاحیت چهره های اصلی اصلاح طلب مثل آقای موسوی و مندنی پور زنگ خطری است که این جریان سیاسی برای انتخابات آتی ریسک نکرده و افراد و چهره های دیگری در سایه آقای موسوی با پذیرش محور بودن وی حضور داشته باشند.

از چهره هایی چون دکتر مندنی پور، غریب پور، دکتر وکیلی، قوام فروزان و قاسم یزدانی برای ثبت نام در این انتخابات در کنار آقای موسوی نام برده می شود.

البته با توجه به درخواست جریانهای سیاسی اصلاح طلب پایتخت و نهادهایی چون کانون وکلای ایران، انجمن روزنامه نگاران غیردولتی و تشکل‌های صنفی و قومی و ... رایزنی هایی با دکتر مندنی پور و دکتر وکیلی برای حضور در انتخابات از حوزه تهران انجام شده است و شواهدی از فعالیت این دو در حوزه تهران نیز وجود دارد. در بین نیروهای مرکز نشین استان و تشکل های فوق الاشاره استقبال خوبی از کاندیداتوری این دو تا کنون بعمل آمده است که امید می رود هم استانی های مقیم تهران فارغ از نگاههای سیاسی حمایت جدی و علنی از این دو داشته باشند.

ب) حوزه گچساران و باشت

اصلاح طلبان نزدیک به حاج بهرام تاجگردون اصرار بر حضور وی در انتخابات پیش‌رو دارند و طبق شنیده ها تا کنون جواب منفی از سوی حاج بهرام مبنی بر عدم حضور در انتخابات گچساران داده نشده است.

معلوم نیست در صورتی که حاج بهرام اعلام حضور نماید چه سرنوشتی در انتظار غلام تاجگردون است و عکس العمل وی چه خواهد بود و عده ای را عقیده بر این است که در صورت به میدان آمدن حاج بهرام، حضور غلام تاجگردون کم لن یکن تلقی می شود. البته جناح اصولگرای این حوزه از یک چهره اصلاح طلب به نام قوام فروزان جهت حضور در آن حوزه دعوت کرده که تا کنون پاسخی به این درخواست از جانب وی داده نشده است.

ج) حوزه کهگیلویه

آنچه مسلم است رقابت نفسگیر لاهوتی و منطقیان طی دوره‌های گذشته باعث استهلاک نیروهای جریان اصلاحات و هدردادن فرصت ها شده است. گر چه هنوز هم هر دونفر از کاریزمای بهتری نسبت به بقیه کاندیداهای بالقوه برخوردارند اما به نظر می رسد این رقابت منفی، نگاه جدیدی در شکل گیری جریان های جدید با محوریت چهره های دیگری رقم خواهد زد.

از میان چهره هایی که برای این حوزه مطرح هستند و در صورت توافق این دو نفر از شانس بهتری برخوردارند می توان از لطیف رستاد، حجت الاسلام صدوقی، دارا کریمی نژاد، گنجی پور و ... نام برد.

با توجه به شکل گیری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سطح ملی و جدی‌تر شدن شکل‌گیری و برگزاری جلسات آنها در کشور و استان این امکان وجود دارد در نهایت مکانیزم طراحی شده از سوی این شورا به اختلافات احتمالی جریان اصلاح‌طلب پایان داده و موفقیت هایی برای آنها در استان به همراه آورد.
Iran, Islamic Republic of
اخ سی بازی فلوت
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بهترین شورا تاریخ گچساران همین دوره هست شوارای مهند سی شما برادر عزیز واقع بین باش
کریم
Iran, Islamic Republic of
جریان اختلاس در شهرداری چی شد؟ آیا بر این مسئله سرپوش گذاشتید؟
Iran, Islamic Republic of
باعث تاسف که خسرو طاهری نفاق ترک و لر در این شهر انداخت استفاده لازم برد و الان دوباره خودش رفته تو اردوگاه رقیب و این مردم مضلوم تا ابد با این مشکل روبرو کرده..انشالا مردم شریف و اگاه گچساران اینچنین افرادی رو بشناسن تا دیگر اجازه مانور دادن بیجا رو به خودشون ندن. یا علی مدد
مشتی
Iran, Islamic Republic of
فرزاد حیدری خیانت کار
شرمنده
Iran, Islamic Republic of
فرزاد حیدری رای من کو. .......
علی ازکوی رزمندگان
Iran, Islamic Republic of
سلام ما که خیری ازاین شورای شهر وشهردار ونماینده محترم ندیدیم شورای شهر موقع انتخابات التماس میکنند برای رای وهمچنین نماینده محترم راستی خدایی اقای شهردار نماینده محترم شورای شهر شده یکبار بعد ازانتخاب شما سری به کوی مابزنید کوچه ماخاکی مامورین شهرداری نسب به تمیز کردن کانالهااقدام نمیکنند بعد اقای نماینده داخل شهر وجاهایی که اسفالت دارند اسفالت روی اسفالت میرزند چون تودیده همش ریاکاری وخودنمایی اگه راست میگید بیایید خاکیها را اسفالت کنید
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت مجموعه شهرداری و شهردار
برای احداث فضای سبز برای اهالی فلکه فرودگاه و شهرک هدایت و خلیج فارس بهترین گزینه پارک کوهستانه. فضای سبز این مناطق مثل اینکه یادتون رفته
Iran, Islamic Republic of
آقای مظاهر پور جوری حرف میزنی انگار کم خودت شهردار رو انتخاب کردی نه همین شورا .
در ضمن ربطش به تو چیه؟!!!!!!!!
آدمای مثل تو فقط باید بهشون بگی گاله زن
بيطرف
Iran, Islamic Republic of
آقای مظاهر پور جوری حرف میزنی انگار کم خودت شهردار رو انتخاب کردی نه همین شورا .
در ضمن ربطش به تو چیه؟!!!!!!!!
آدمای مثل تو فقط باید بهشون بگی گاله زن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها باید بدانند
که آبرو خیلی مهمتر از این پستهایی است که با پول و پلو دست و پا گرده اند.
جریان ۲۰ میلیون در شورا چه بوده ؟
مردم باید به اتقاقات پیش آمده دقت کافی داشته باشند و بخضی ها را انتخاب نکتتد
20
Iran, Islamic Republic of
زینل زاده کارش بیسته.
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
ما مردم شهر دوگنبدان سپاسگزار زحمات شبانه‌روزی مهندس زینل زاده هستیم خدا میداند ایشان قویترین نیروی استان هست درست است که ایشان در کارشان بسیار جدی هستند ولی خدایی اگر ایشان جدی نبودند این گرگهایی که در مخالفت با زینل زاده با همدیگه کامنت علیه ایشان مینویسند و سعی در تخریب ایشان دارند شهرداری که هیچ زمینهای شهرداری که مال مردم هستند را هم به یغما برده بودند شورای شهر جدید درسهایی از شورای قبلی گرفته وگرنه آنها هم وسوسه هایی در سر داشتند ولی خدا انسانهای پر تلاش و پاک را دوست دارد و مکر شان را به خودشان بر میگرداند گفته میشد این شورا قصد داشت ناصح فر را به عنوان شهردار برگزیند آیا ایشان توانایی مدیریت شهر را داشتند. از روزی که مهندس زینل زاده شهردار این شهر شده تغییرات اساسی انجام شده و نمای شهر به کلی عوض شده است متاسفانه آنهایی که با شهردار مخالفت میکنند دوست دارند شهرداری سر کار بیاید که به مدیریت شهری آشنا نباشد و بخور بخور اولویت اول شهرداری باشد.خدایی حیفه گفت مدیر نمونه ای مثل زینل زاده با رای چند آدم که توانایی اداره کردن خود را ندارند شهردار باشد یا نباشد. درود برافتخار مردم شهر دوگنبدان مهندس زینل زاده. خداپشت پناهت مرد
شهدای انقلاب قشقایی گچساران
Iran, Islamic Republic of
فرزاد حیدری و قشقایی..ن کجا رفت رای قشقاییها
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای سایت کپتا که فقط کامنت های مورد تایید خود را منتشر میکند پس رسالتتون خطیر تون چی شد؟ اگر پخش نکنید در سایت های دیگر خواهیم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چرا هرچی نتیجه خوب داریم انتصاب میدیم به آقای تاجگردون و عملکرد های ضعیفو لا پوشانی میکنن.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
. خیلی خوب عمل شده کجا عمل کرده گچساران
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1