تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۱۲۳۲۰۱

پشت پرده ماجرای تغییر استاندار کهگیلویه وبویراحمد

۱۰
۰
کبنا ؛این روزها شبکه‌های مجازی در سراسر کشور سبک جدیدی از ارتباطات را با ورود سریع و عدم وجود زیرساخت‌های داخلی نرم افزاری و پیوست‌های فرهنگی به صورت سرسام آوری در کشور  رواج پیدا کرده است  را دنبال می کند.

مردم استان کهگیلویه وبویراحمد همانند دیگر استان‌های کشور در حال استفاده  از این شبکه‌های مجازی هستند.

img_8366 

چهارفصل نوشت؛ اخیرا  تبلیغات زود هنگام انتخاباتی با سبک‌های جدید در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شده به گونه‌ای که برخی از نامزدهای انتخاباتی که وقت آزادتری جهت فعالیت تبلیغاتی دارند هر روز عکس یادگاری، دل نوشته و.. در فضای مجازی و بعضا گروه های خاص شبکه های مجازی  استان انتشار می کنند.

این در حالی است که اخیراً به غیر از تبلیغات زود هنگام انتخاباتی موضوع انتصاب شدن شهردار سابق یاسوج به عنوان استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد و تغییر استاندار فعلی در این شبکه‌های فضای مجازی به صورت هدفمند توسط گروه خاصی که بعضاً توجهات را به طرف سهم‌خواهان دولت می‌برد، شروع شده است.

یکی از رسانه‌های محلی استان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ با مطرح کردن «ماجرای تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد چیست؟» که خود با هدف خاصی رسانه ای شده است از مطرح شدن نامزدسابق بویراحمدو دنا برای استاندار شدن سخن راند.

در این رسانه اشاره شده است که پیامی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که خبر از تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌دهد.

این در حالی است که پیامی با متن «بر اساس آخرین تصمیمات و جمعبندی در وزارت کشور، سید موسی خادمی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد برکنار و به جای ایشان دکتر محمد بهرامی شهردار اسبق شهر یاسوج به این سمت انتخاب شد وجهت تصویب نهایی به طرح در جلسه چهارشنبه ۱۱/ شهریور ۹۴ هیئت دولت موکول شد. ضمن خسته نباشید به آقای دکتر خادمی آرزوی موفقیت برای جناب آقای دکتر بهرامی داریم» را با اعلام یک نوع خبر رسمی  به عنوان مطلب انتشاری مطرح کرده است.

در این خبر همچنین گفته شده که شخص نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی که اخیرا بحث انتصاب در استانداری برایش مطرح شده این موضوع را تکذیب کرده است.

نکته قابل تامل در خصوص این خبر، انتشار این خبر توسط یک رسانه محلی و تکذیب توسط همین رسانه در چنین بازه زمانی و آن هم نزدیک به ورود هیئت دولت به استان کهگیلویه وبویراحمد  جای بسی تامل دارد.

این در حالی است که اصلاح طلبان اردیبشهت ماه ۹۴ همایشی را که در یک مکان دولتی در شهر یاسوج برگزار کردند که بیشتر دراین مراسم  تخریب استاندار کلید واژه همایش بود و با این تفاسیر وانتشار اخبار خلاف واقع این ذهنیت ایجاد می شود که گروهی از سهم خواهان و کسانی که هنوز در دولت اعتدال نتوانستند جایگاه و منصبی برای خود تدارک ببینند در صدد انجام حرکات تخریب گرایانه علیه استاندار تا رسیدن زمان ورود هیئت دولت یازدهم به استان هستند.

تلاش‌های سهم خواهان از دولت اعتدال واستاندار بومی کهگیلویه وبویراحمد به گونه‌ای است که هر روز در همایش ها و جلساتشان در مکان های مختلف باید شاهد انتقاد های تندی از طرف این گروه ها باشیم.

عدم نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی مجازی استان در بحث انتشار شایعات، تخریب چهره استان و ظرفیت های استانی  به حدی است که امروز باید در هرلحظه منتظر یک شایعه وحرکت نابخردانه در این شبکه ها له یا علیه کسی باشیم.

گفتنی است این بازی رسانه‌ای بیشتر فعالیت آن در فضای غیررسمی (شبکه های مجازی) مطرح شده است که باید مد نظر داشت افراد به هر شکل با دسترسی سریع به این شبکه ها که قابل رصد  ونظارت آنچنانی در برآنها وجود ندارد با هر شیوه ای اقدام به انتشار شایعه ومطالب خلاف واقع له یا علیه می نماید که جا دارد مسوولان امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از ورود به انتخابات تلاش ویژه ای را برای مدیریت این شبکه های مجازی و جلوگیری ازانتشار شایعات تخریبی داشته باشند.

لذا پیشنهاد می شود فرد مطرح شده که بحث انتصاب وی به عنوان استاندار شدن مطرح هست می تواند برای رفع ابهام این موضوع از طریق رسانه ها دلایل انتشار این خبر در شبکه های مجازی را شفاف سازی نماید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مادوان
United States
چرا شایعه ی انتصاب جناب دکتر بهرامی در پست های مختلف و کلیدی در برهه های زمانی مختلف همواره به گوش می رسد. ایا با انتشار این شایعات به غیر از جلب توجه مقاصد دیگری پشت پرده است؟برای بزرگ نشان دادن یک شخص لازم نیست به شایعاتی که ابروی دیگران را به خطر می اندازد متوسل شویم باید شخصیت و منش بزرگی در وجود ادم باشد.
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
نمی شود درب اطلاع ریانی بسته شود اما
۱_ توهین و افترا تخریل ممنوع
۲_ تحلیل و تفسیر عالمانه مجاز
۳_نقد و نظر سلزنده ومنصفانه مجاز
ضمن اینکه شایعه کننده و مخاطب مورد حمایت شایعه کننده (شهردار سابق) باید به مردم توضیح دهد و تکذیب کافی نیست. حتما حتما باید به مردم و مراجع ذیصلاح توضیح دهد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ای بنازم حرف دلمه زی.
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها که با عملکرد غلط شان ، برای عدم امکان قبول شدنشان در
دور بعدی لرزه به اندامشان افتاده نسبت به بعضی از اخبار ( که صحت آن مورد تردید است) حساسیت نشان می دهند. البته آقای دکتر خادمی انسان توانمند و مدیری قابل است. وظیفه دولت است که در مورد مدیرانش تصمیم بگیرد. ولی جنجال علیه جناب بهرامی باید از طرف مخالفان فکری ایشان باشد. بدون شک خود مهندس بهرامی هم دنبال این قبیل اخبار و شایعات نیستند و نه تنها بهره ای از آن نمی برند بلکه برایشان هم از نظر اجتماعی زیان دارد.
Iran, Islamic Republic of
وهم همچین آش دهن سوزی نیست
آخه وکه نتونه مدیر کل ورزش استان ش رو بازخواست کنه که چرا خودسر عمل میکنه و قانون گریزه همون بهتر که نباشه
جوانان تامرادی
Iran, Islamic Republic of
واستاندار بعدیه.شک نکنین
مهدی
Iran, Islamic Republic of
باید فقط اصلاح طلبان سهم داشته باشند .اگه اصلاح طلبان رای نمیدادند که حالا حالا اصولگرایان خادمی را ... کرده بودند .مگر خادمی میتواند فراموش کند که هر وقت اصلاح طلبان رای میدند و پیروز میشن ایشان پست دارد . خیلی باید ادم بی انصاف باشد اگه غیر از این باشد خادمی مدیون اصلاح طلبان است شک نکنید عملکرد خوبی هم برای انها نداشت .
همشهری11
Iran, Islamic Republic of
مردم شریف استان به گوش باشید و بهوش به کسانی که دست به دامن هر حیله و نیرنگی جهت کسب آرا مردم بمنظور راهیابی به مجلس میشند رای ندهیم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
انصافا اقای خادمی عملکرد خوبی داشتند هر چند آقای بهرامی هم فردی توانمند هستند اما انتظار می رود ایشان رسما در رسانه ها و صداو سیمای استان موضوع را تکذیب کنن و سهم خود را در کاهش حاشیه ها ایفا نمایند. در ضمن اقای خادم اصلاح طلب هستن و طبیعی است که در زمان به قدرت رسیدن اصلاح طلبان به پست و مقام می رسد اما متاسفانه نسبت به تعویض مدیران اصول گرا و پر کردن جای آنان با اصلاح طلبان نقش کم رنگی ایفا نمودند و فقط به فرمانداران اکتفا نمودند و این امر در دهدشت به خوبی خود رو نشان می دهد و اکثر مدیران کلیدی همچنان اصول گرا هستند و بی شک اگر قضیه برعکس بود اصلاح طلبان را برای یک روز هم نمی گذاشتند که مدیریت کنن و این حق استاندار هست که مدیران کلیدی را جهت پیشبرد اهداف خود و استان مطابق میل خود انتخاب نماید
ط.آ
Iran, Islamic Republic of
سلام .تخریب اشخاص حرکتى کاملا ناشایست از طرف ما ایرانیهاست که جاى نقد سازنده را گرفته .بلاخره جناب دکتر خادمى زحماتى برا این استان کشیده اند و اینطور نبوده که ....ولى از ایشون انتظار بیشترى مى رفت که نگاه بهترى نسبت به فضا دادن به اصلاح طلبان مى کرد که متاسفانه قدرت چندانى در این زمینه نداشتند .و در مورد دکتر بهرامى .اولا که دکتر بهرامى که بچه نیستند که با هر پست واتس اپى یا....بیان و تکذیب یا تائید کننند و در اونو تشریح کنند.در توانمندى اقاى بهرامى شکى نیست و این ضد تبلیغاتها دقیقا از سوى مخالفان ایشان به قصد تخریب شخص ایشان به اشتراک گذاشته مى شود .دکتر بهرامى شخصیتى .صادق .متین .متواضع و بدور از تنش دارن .گذر زمان این موضوع رو اثبات خواهند کرد
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1