تاریخ انتشار
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۱۲۲۶۳۸

چیزهای عجیبی که دادستان در مسیر کهگیلویه و بویراحمد و فارس دید

۳
۰
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیران کل سابق و جدید بازرسی استان با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در آیین تودیع و معارفه دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیران کل سابق و جدید بازرسی استان که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد با گرامی‌داشت هفته دولت اظهار کرد: هدف از رسالت ائمه (ع) قبل از هر چیز اجرای عدالت است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آنچه که موجب تنازعات در جوامع شده عدم اجرای عدالت است که در اطراف خود و در کشورهای حاشیه خلیج فارس به وضوح دیده می‌شود.
وی گفت: مهمترین بستر برای ایجاد عدالت، ایجاد امنیت است که همه وظیفه داریم به همراه قوه قضائیه به عنوان نوک نیزه اجرای عدالت همکاری کنیم.
مزارعی افزود: برای اجرای عدالت همه مسئولان و مردم باید دست به دست هم دهند و تنها دستگاه قضایی و انتظامی متولی این امر نیستند.
این مسئول ادامه داد: امنیت بستری برای زندگی بهتر بوده و تا زمانی که بستر امنیت ایجاد نشود زندگی اجتماعی خوبی نخواهیم داشت که جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد امنیت حداکثری در کشور است.
وی امنیت اجتماعی را بستری برای امنیت اقتصادی دانست و گفت: در کهگیلویه و بویراحمد همه حول محور نماینده ولی فقیه در استان دست به دست هم دادیم تا امنیت حداکثری در سطح استان ایجاد شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با این وحدتی که در استان برای اجرای امنیت وجود دارد قول خواهیم داد که در پایان سال استان نمونه‌ای در جهت اجرای امنیت در کشور داشته باشیم.
وی گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد امنیت در استان همکاری خوبی با دستگاه قضایی دارند و سپاه و نیروی انتظامی به همراه سایر دستگاه‌ها در ایجاد امنیت سهم به‌سزایی دارند.
همدلی و همزبانی دستگاه‌ قضایی و اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است که این نتیجه همدلی و همزبانی دستگاه‌ قضایی و اجرایی در این استان است.
سید موسی خادمی در این مراسم، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است که استانی خوب برای سرمایه‌گذاری است.
نماینده ارشد دولت در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایجاد امنیت مهمترین اولویت برای بسترسازی در جذب و جلب سرمایه‌گذار است.
این مسئول افزود: اگر در جامعه‌ای امنیت به درستی ایجاد نشود در زمینه اقتصاد نیز مشکلاتی به وجود می‌آید که به نفع معیشت نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یکی از ملزومات اصلی برای ایجاد امنیت را همدلی و همزبانی میان دستگاه اجرایی و قضایی دانست و گفت: وقتی این دو دستگاه در تعامل با هم باشند امنیت نیز به بهترین نحو در جامعه ساری و جاری است.
خادمی در ادامه به نقش اداره کل بازرسی در هر استان اشاره کرد و گفت: نظارت‌های بازرسی بی‌شک به توسعه استان و جلوگیری از انحراف در کارها جلوگیری می‌کند.
این مسئول افزود: معتقد هستیم که مهمترین دستگاه برای ایجاد امنیت در کشور قوه قضائیه است که باید برای موفقیت در این مسیر، دستگاه قضایی را با همه توان کمک کرد.
 

دست زمین‌خواران را با قدرت قطع می‌کنیم/نظام بانکی اجازه ندهد پول‌ها به کام دلالان برود
دادستان کل کشور گفت: دست زمین‌خواران را با قدرت قطع خواهیم کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستانان سابق و جدید مرکز کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل بازرسی این استان اظهار کرد: در مفاهیم دینی بعد از توحید گسترده‌ترین مفهوم عدالت است که شامل عدالت قضایی و عدالت اجتماعی و عدالت در حوزه‌های دیگر است.
دادستان کل کشور گفت: امروز می‌خواهیم از عدالت اثباتی و اجرایی سخن بگوییم، عدالتی که باید به کام همگان شیرین بیاید.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم میزان و ملاکی برای اجرای عدالت داشته باشیم اجرای قانون است و به هر میزان قانون نقض شود عدالت مخدوش می‌شود.

رئیسی افزود: باید برای قانون‌مداری تلاش کنیم و تخلف از قانون از سوی هر کسی و هر مرجعی با برخورد قانونی روبه‌رو شود.

دادستان کل کشور به نقش دادستان در قانون‌مداری اشاره کرد و گفت: نخستین نکته در قانون‌مداری این است که خود کنترلی وجود داشته باشد و تاسی به این فرموده امام راحل که عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید بهترین روش خود کنترلی است.

وی در ادامه گفت: ضامن اجرای قانون و عدالت نظارت و کنترل است که باید آحاد مردم و مسئولان در نظارت همگانی شرکت کنند و این نظارت مردمی با امر به معروف و نهی از منکر به دست می‌آید.

این مسئول قضایی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی در کشور در هر سه قوه وجود دارند به نقش سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: نظارت سازمان بازرسی نظارت عام است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصادی باید نظارت‌ها را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم تصریح کرد: نظام پولی کشور باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که پول‌ها به جای رفتن به کام دلالان به سمت تولید سوق داده شوند.

دادستان کل کشور برخورد با قانون گریزان را وظیفه همه دستگاه‌ها دانست و با بیان اینکه هرچه فقر و بیکاری بیشتر باشد شاهد کاهش اعتماد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: یکی از این موضوعات به سوءاستفاده و منفعت طلبی افراد در منابع طبیعی باز می‌گردد.

رئیسی از سفر زمینی خود بین دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد و اتفاقاتی که در این جاده رخ داده و زمین‌خواری‌ها اشاره کرد و گفت: چیزهای عجیبی می‌بینیم که برخی چگونه به سرمایه ملت تجاوز می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در اسفند ماه گذشته با حساسیت تمام به موضوع زمین‌خواری پرداخته‌ایم و این افراد بدانند که دست آنها را قطع خواهیم کرد و اجازه نمی‎دهیم که متجاوزان به اراضی ملی و طبیعی اینگونه حق ملت را ضایع کنند.

دادستان کل کشور گفت: البته از جنایت‌های بزرگ اقتصادی هم غافل نمی‌شویم و برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی خواهیم داشت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اولا زمین حواری در مسیر این جاده سالهاست که مشهوده
دوما روزانه هزازات نَفَر أعم از مسئولین و مردم عادی این مسیر رو طَی می کنند و تخلفات رو می بینند
سوما عجیب اینجاست که فرض کنید ایشان تصادفا این مسیر رو طَی نمی کرد

نتیجه : تخلفات واضح و زمین خواری وجود داشته و خواهد داشت مگر اینکه تصادفا یک نَفَر یک مسیر رو طَی طریق کند
Iran, Islamic Republic of
ام شا لا
سارا بانو
Iran, Islamic Republic of
طوری تیتر می زنید که آدم فکر می کنه چی شده ؟
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1