تاریخ انتشار
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۲۲۶۱۳

به یاد مددکاران شهید بهزیستی استان

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سیدعلی عباس محدث
«به نام هفته دولت و به یاد مددکاران شهید بهزیستی استان»
همت والای مردان بی ادعای خمینی کبیر(ره) در ۸ سال دفاع مقدس، نابرابری به شمارش را با برتری به ایمان و اخلاص و تعهد جبران نمود تا «من» و «ما» و «ماها» و «همه ما»، سر بر قامت خود بلند کنیم و با فخر و عزت، رهرو راهشان باشیم. این مردانِ مَرد، سیره علوی را با خون نگاشتند و بر ما رهروان است که امنیت و آزادگی فعلی را با پاسداری از حریم حرمتشان حفظ کنیم.
آن روزها قشر و قبیله و جناح و طبقه منظور نبود. آن روزها نه قابل تکرار است و نه با هیچ معیار و مصداقی جزء آنچه وعده الهی بوده و هست، قابل سنجش نبوده و نیست. به نیکی می نگارند که مرخصی کارمندان برای حضور در جبهه ها بود و حضورشان را در خدمت به مردم به اثبات رساندند.
آنان که حقوق کارمندیشان را با رزمندگان تقسیم می کردند، خونشان را به رایگان فدای شرف و سربلندی ملتشان کردند تا «من و ما» پله های ترقی را بعد از سی و هفت سال، باور نکردنی برداریم و همه قدرت های صاحب تکنولوژی و ایده های علمی را در عرصه های فناوری و علوم بنیانی پس زنیم و خود در بسیاری از حوزه های فنی و تکنولوژی قدرت منطقه و دنیا باشیم.
رمز این همه شعور در سرخی خون هایی بود که پاک و بی مانند، روی ماه وخورشید و ستاره های آسمان ایران را شستند تا مظهر مطهر الهی باشند بر سیمای فرزندان خمینی بت شکن(ره)، و تا امروز هم، هر یک ستاره و در هر زمانی که به آغوش بازگردند و نگاه مان را ملیحانه نوازش کنند، شعور روز های دفاع مقدس را می تابند و شعر  حماسه حسینی می سرایند.
این لاله ها، در جای جای پهناور دشت ایران زمین، سرایی به وسعت تاریخ کهن سرزمین مان دارند و برای پایداری ملت، آنقدر نوشتند که هرچه به فهم مدیران و مسئولان نیاید، در زر برگ های ماندگارشان، کلیدی برای گشایش موانع داریم.
امروز که به نام دولتمردان است، بی انصافی است که از شهیدان کارمند یادی نکنیم. سازمان بهزیستی مفتخر به ایثارگرانی است که یا جان دادند و یا جسم دادند و یا به حبس رفتند تا کرامت و شرافتمان عزتمندانه برجا باشد. یکی از  مفاخر سازمان بهزیستی استان، مددکار شهید عبدالعلی علیزاده اسوه ی صداقت و شایستگی از بهزیستی شهرستان بویراحمد می باشد که در فرازی از وصیت نامه گهربار خود آورده است:
« ای خواهر و برادر؛ امروز باید پشت میزی که در احادیث می خوانیم که اگر میز و مقام پایدار بود به من و تو نمی رسید، نباید نشست و تماشاچی بود؟»
امروز نظام ما به این جمله نگاه ویژه ای دارند و میز و مقام را برای خدمت می پذیرند نه قدرت. آنچه مایه بدبختی دنیادوستان و ذلالتِ میزپرستان شده است، قدرت طلبی کسانی است که خدمت را تنها از زاویه میز های مجلل و مقام های بالاتر می بینند. ولی ما مددکاران سازمان بهزیستی با شهید علیزاده پیمان پایداری بر این توصیه های خالصانه می بندیم که میز و مقام را برای تماشاچی بودن نپذیریم و خود را رهجوی راه شان و مأمور به آرمانشان بدانیم.
alizade
 مددکار شهید عبدالعلی علیزاده

یکی دیگر از مفاخر سازمان بهزیستی استان، مددکار شهید ذوالفعلی مصفایی، خادمی لایق و وارسته از بهزیستی شهرستان کهگیلویه می باشد. ایشان نیز همکاران خود را برای همه دورانها این گونه توصیه می کند که:« توصیه دیگرم از همین برادران زحمت کش بهزیستی، ضمن حلالیت از کلیه همکاران محترم که نتوانستم همکاری خوب وخادمی مخلص باشم توقع دارم همانطوریکه تاکنون نشان داده اید، به خرابه ها و جایگاههای کلی این مسکینان روید و نیاز آنان را برآورید».
در این ایام همه ما مددکاران به روح عرفانی و الهی شهید مصفایی درود می فرستیم و از روی ضعف و نیاز زمزمه می کنیم که اگر امثال شما که قانون خوب بودن و خادم ماندن را برای ابدیت بشر ثبت و ماندگار کرده اید، تردید دارید، پس دنیایی که ما در آن گرفتاریم برهوت خوبی ها است. این روزها میثاقی دوباره با خون شما لاله های همیشه سرخ میهمن مان می بندیم که تا هستیم با این خرابه ها و برای نیازمندان و مستمندان که شایسته ترین بندگان خدا هستند، خادمی مخلص و مددکاری متعهد بمانیم.
 
msfaii
 مددکار شهید ذوالفعلی مصفایی

لذا ضمن ارج نهادن به رشادت ها و دلاورمردی های کارکنان آزاده و جانباز و همچنین فرزندان، برادران، خواهران و همسران شهدا و ایثارگران همکارمان در سازمان بهزیستی استان، بر خود فرض می دانیم که مقام و شأن والایتان را تکریم کنیم و مشی مددکاران شهید سازمان بهزیستی « عبدالعلی علیزاده و ذوالفعلی مصفایی» را میز و مقام و عزت خود نماییم. هفته دولت و روز کارمند را به کارمندان ایثارگر و خانواده ی ایثارگران کارمند تبریک و تهنیت عرض می نمایم.




*روابط عمومی سازمان بهزیستی استان
نام شما

آدرس ايميل شما

بیک
Iran, Islamic Republic of
ایگوم اتابک سلامته رسوند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1