تاریخ انتشار
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۲۲۶۰۶

سپردن تصمیم عفو محیط‌بان دنا به آیت‌الله ملک حسینی

۲
۰
کبنا ؛
آیت الله ملک حسینی

اولیای دم مرحوم «مجتبی رضایی» مسئله بخشش« اسعد تقی زاده» محیط بان محکوم به اعدام دنا را به حضرت آیت الله ملک حسینی سپردند
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمع کثیری از روحانیون، معتمدین، بزرگان طوایف و همچنین نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل دادگستری، مسئولان استانی و ... با حضور در منزل اولیای دم خواستار بخشش محیط بان دنا شدند.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در این مراسم گفت: جناب آقای رضایی پدر مرحوم اگر بخواهد فرزندش را تقدیم خداوند کند و به خاطر خداوند بگذرد باید از اتفاقات دیگر نیز بگذرد.

وی افزود: در این مسئله زخم و زبان ها و بی ادبی های زیادی به این خانواده شد، تهدید و توهین کردند اما انسان اگر کار را برای خدا انجام دهد، باید از همه این ها بگذرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه گذشتن یکی از سخت ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای انسانها بیفتد، گفت: ایثار و از خود گذشتگی گردنه سختی است که با کرامت انسان شکل می گیرد.

آیت الله ملک حسینی افزود: وقتی گذشت تنها و تنها برای خداوند متعال باشد، همه چیز ساده است. دادن فرزند و گذشت از خون فرزند بسیار ساده است چون برای خداست. همچنان که گذشتن از تهمت ها، توهین ها، تحقیرها و تمسخرها به خاطر خدا ساده است.

آیت الله ملک حسینی

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری قصاص را عدالت و عفو را کرامت دانست و گفت: خداوند پس از قصاص، سخن از کرامت انسان و گذشت را مطرح کرد اما قاعده هایی را هم مطرح کرده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به عدم وقوع نزاعها و اتفاقاتی شوم در جامعه، گفت: اگر خدای نکرده چنین اتفاقات تلخی در جامعه روی دهد، امیدوارم شاهد اتفاقات شیرین بخشش در جامعه نیز باشیم.

آیت الله ملک حسینی با تقدیر از همه کسانی که برای بخشش و عفو تلاش کردند، گفت: برای کسانی هم که در این ماجرا نادانی، بی درایتی و بی ادبی هایی کردند، طلب استغفار می کنم.

وی با بیان اینکه از خدای بزرگ برای قلب مادر این فرزند، آرامش می طلبم، افزود: خداوند به برکت صبر این مادر به او قرآن داد و این مادر پاسخ این هدیه الهی را داد.

آیت الله ملک حسینی همچنین با بیان اینکه دایره عفو و رحمت و بخشش در جامعه نباید بسته شود، گفت: بی شک اگر مسئله قصاص در قرآن مطرح و این موضوع حیات تلقی می شود، برای جانیان، اشرار و کسانی است که با برنامه ریزی در جامعه شرارت می کنند و می کشند و ویران می کنند و آبروی جامعه را برده و تهدیدی برای آن هستند. اما عفو به مثابه یک کرامت برای اتفاقاتی است که ناشی از هیجانهاست.

وی دایره عفو را دایره وسیعی دانست و اظهار داشت: قصاص یک پایه برای برخورد با اشرار است و بدون شک قصاص راه نجات جامعه از شرارت هاست.

وی در پایان از آقای رضایی به خاطر به حضور پذیرفتن جمع حاضر برای درخواست عفو و بخشش تقدیر کرد و گفت: سپاسگذاری می کنم که رایحه های این عفو کرامتمندانه وزیده و از خداوند می خواهیم آن روز عفو و بخشش نهایی هم نزدیک باشد تا هم یک انسان زنده بماند و به حیاتش ادامه دهد و هم آموزش کرامت به جامعه داده شود.

پدر مرحوم مجتبی رضایی هم در این نشست گفت: محیط بانی که به فرزند من شلیک کرد، نه مامور منطقه بود و نه اسلحه اش مال خودش بود و نه حکم قضایی داشت.

اسماعیل رضایی افزود: پسر من شکارکش و شکارچی نبود بلکه هنرمندی طبیعت دوست بود که برای عکاسی و تصویربرداری با دوربینهایش به کوه رفته بود.

وی همچنین به قانون گرایی خود و طایفه اش در زمان بروز این حادثه اشاره کرد و گفت: اجازه ندادم کوچکترین بی حرمتی و تعدی به خانواده و طایفه قاتل شود و تا پایان ماجرا تابع قانون بودم.

آیت الله ملک حسینی

وی ضمن تقدیر از قوه قضاییه در استقلال رای در این پرونده و با اشاره به حضور برخی قضات و مسئولین قضایی از جمله رئیس کل دادگستری استان در این نشست گفت: رسانه های خارجی که قوه قضاییه را در این زمینه تخریب می کردند اکنون بیایند و ببینند که کسانی که رای صادر کردند اکنون برای طلب بخشش به اینجا آمده اند و این نشان دهنده سلامت و کرامت قوه قضاییه است.

وی خود را در این پرونده مدیون مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی(ره) دانست و گفت: آن زمان آن فیلسوف و دانشمند بزرگ ایلمان کمک کردند تا نفوذی در این پرونده نشود و امروز وظیفه خود می دانم که در برابر خلف صالح آن مرحوم که خودشان افتخار کهگیلویه و بویراحمد هستند، ادای دین کنم.

رضایی همچنین با اشاره به تصمیم بزرگان طایفه مبنی بر سپردن تصمیم نهایی به حضرت آیت الله ملک حسینی گفت: حضرت آیت الله شما هر تصمیم بگیرید که به خیر و صلاح مملکت و جمهوری اسلامی و رضای خدا باشد همان، تصمیم طایفه بزرگ عباسی و باشرونی و من است.

آیت الله ملک حسینی هم در پایان ضمن تقدیر از اولیای دم و همچنین طایفه بزرگ عباسی و باشرونی گفت: مسئولیت سنگینی به بنده واگذار شده است و من هم با خدای خود عهد خواهم بست که تصمیمی بگیرم که مورد رضای خدا باشد و سعی می کنم این عمل بر مبنای شرع، عقل و عرف صورت پذیرد.


نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
بدور از هرگونه وابستگی حضور همه این عزیزان در این امر مبارک مایه شادمانی وافتخار است کاش قانون ودستورات اداری در جامعه خصوصا این استان حکمفرما شود تا امثال این محیط بان حتی در صورت مشاهده تخلف به علت عدم داشتن مجوز اقدام به اجرای قانون ننماید بدون شک قانونگرایی وتن دادن به الزامات آن بهترین روش زندگی است امید که داغ این خانواده در سایه بخشش التیام وآن در بند رهایی یابد واز همه مهمتر امید که مسولین نسبت به قانونمند کردن همه مجریان تلاش نمایند خصوصا مجریان قوه قضاییه که متاسفانه همواره به علت عدم آگاهی به صرف شغل ووظیفه در برخوردها وحوادث بدون داشتن مجوز قانونی خود را مامور اجرا میدانند
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
باسلام وصلوات برمحمد وآل محمد
با توصیفاتی که در متن نوشته شده و مطابق با شرع منور اسلام و اعتقادات شیعی ماست انشا لله حضرت آیه الله ملک حسینی با ایمان و توکل وبه امید خدا مصلحت استا نمان و دینمان و با اعتقاد به ایمان قلبی خانواده مرحوم که طبعا انسانهای صالح و متدین و فهیم وشریفی هستند تصمیم شایسته و الهی که مورد رضای خداوند است را خواهند گرفت زیرا که نبی اکرم صلوات الله علیه و ائمه معصومین علیهم السلام هم مورد هتاکی ها بی حرمتی ها و زندان و تهدید و و و (به جز اقا امام زمان عجل الله تعالی و فرجه شریف )به شهادت رسیدند و خانواده مرحوم هم زجر کشیده اند و اسوه والگوی بسیار عالی برای دیگران خواهند بود
انشا الله
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1