تاریخ انتشار
جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۱۲۲۲۶۷

افتتاح و کلنگ‌زنی چهار پروژه با حضور وزیر جهاد کشاورزی

۴
۰
کبنا ؛در پنجمین روز از هفته دولت با حضور وزیر جهاد کشاورزی برخی از پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
افتتاح پروژه احداث باغات و اجرای شبکه تحت فشار شمس‌آباد چرام     
پروژه احداث باغات و اجرای شبکه تحت فشار شمس‌آباد در شهرستان چرام توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فرماندار شهرستان چرام با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح بهینه‌سازی مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری و افزایش تولیدات باغی است گفت:۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه شمس آباد شهرستان چرام با افتتاح این طرح به آبیاری تحت فشار مجهز شدند.
ابراهیم فتاح پور افزود:هزینه اجرای این طرح۱۴هزار و۵۰۰ میلیون ریال بوده که با افتتاح آن برای ۵۰ نفر شغل ایجاد شده است .
وی گفت:خط انتقال این طرح به طول۲۱هزار و۱۲۶ متر لوله فولادی با قطر ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌متر است.
کلنگ‌زنی نمایشگاه دائمی یاسوج
وزیرجهاد کشاورزی به اقدمات ارزنده دولت در بخشهای مختلف اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید برای توسعه زیرساخت های استانهای محروم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.



محمود حجتی روز جمعه در آیین کلنگ زنی نمایشگاه دائمی یاسوج
افزود: دولت با فراهم نمودن زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاری از مشارکت بخش خصوصی باهدف رونق تولید،ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم حمایت خواهد کرد.
وی بهره داری از طرحهای پرشمار عمرانی در هفته دولت در سایه افزایش اعتبارات دو برابری عمرانی کشور در دولت یازدهم را بیانگر تلاش مسوولان برای خدمت رسانی بیش از پیش به مردم دانست.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.
سید موسی خادمی افزود: نمایشگاه دائمی یاسوج در چهار فاز و به مدت پنج سال آینده به بهره برداری می رسید.
وی اعتبار فاز های یک و دو این نمایشگاه را ۱۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این میزان اعتبار از طریق بخش خصوصی و تسهیلات بانکی تامین خواهد شد.
خادمی نبود نمایشگاه دائمی در سطح استان گردشگر پذیر کهگیلویه وبویراحمد را مطلوب ندانست و عنوان کرد: با حمایت دولت یازدهم این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر توانمندی های استان در زمینه های مختلف بخصوص گردشگری خواهد بود.
همچنین کیلینیک تخصصصی دندان پزشکی یاسوج باحضور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری شد.


کیلینیک دندانپزشکی یاسوج به بهره برداری رسید
 کیلینیک تخصصی دندانپزشکی یاسوج روز جمعه با حضور محمودحجتی وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان استان کهگیلویه وبویراحمد به بهره برداری رسید.



 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این آیین گفت: ساخت این پروژه در زمینی به مساحتی بالغ بر یکهزارو ۳۷۰ متر مربع یکی از خدمات مهم در بخش سلامت دولت به مردم این استان است.
امام بخش قائدی اعتبار هزینه شده در این طرح را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی افزود: این کیلینیک دندانپزشکی با ۶۰ یونیت دندانپزشکی و سایر تجهیزات مورد نیاز برای ارایه خدمات بیشتر در راستا اجرای طرح تحول سلامت به بهره برداری رسید.
وی تصریح کرد:انجام خدمات دهان و دندان و آموزشهای دندان پزشکی دانشجویان این رشته از دیگر اهداف ساخت این مرکز دندانپزشکی است.
وزیر جهاد کشاورزی در سفری دو روزه به استان کهگیلویه وبوویراحمد به عنوان نماینده دولت چند طرح عمرانی وکشاورزی را افتتاح خواهد کرد.


طرح های راکد تامین آب کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم فعال شد
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فعال شدن روند اجرای طرح های بزرگ تامین آب کشاورزی از اقدمات ارزنده و حیاتی دولت یازدهم محسوب می شود.




غلامرضا تاجگردون در آیین بهره برداری از طرح انتقال آب کشاورزی به چالموره و چاه تلخ از توابع باشت افزود: تامین آب کشاورزی سه و هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های دشت امامزاده جعفر، منطقه دژسلیلمان و چالموره و چاه تلخ از جمله این طرح های است که در سایه توجه دولت یازدهم به این بخش ممکن شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیش از هشت سال انتظار مردم برای احیای برخی از این پروژه های مهم و اقتصادی تصریح کرد: بهره برداری از این طرح ها نقش اثرگذاری در افزایش درآمد بهره برداران منطقه، خودکفایی ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
تاجگردون تصریح کرد: ۲۰ پروژه بزرگ تامین آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که سالانه ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل هر یک از این طرح ها اختصاص داده می شود در حالی که بخش زیادی از این طرح ها تا سال ۹۲ راکد یا با حرکت لاک پشتی در حال اجرا بود.
وی با اشاره به اهمیت تبدیل زمین های کشاورزی به آبی برای بهره وری بهتر به ویژه در مناطق گرمسیری از توجه دولت تدبیر و امید به این مناطق قدردانی کرد.
تاجگردون توجه به ظرفیت مغفول سدها در دولت یازدهم از دیگر دستاوردهای دو ساله گذشته تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزایش اختصاص آب کشاورزی از سدهای کوثر به ویژه برای شهرستان های جنوبی کهگیلویه و بویراحمد و سد در حال احداث چمشیر و برنامه ریزی برای احداث سدشیو حاصل این تلاش هاست.
طرح آبرسانی به ۳۰۰ هکتار باغات چال موره و چاه تلخ باشت که در سال ۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود در پنجمین روز از هفته دولت با حضور وزیر کشاورزی به بهره برداری رسید.
شهرستان ۲۱ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکزکهگیلویه و بویراحمد ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی قرار دارد.
هشت هزار نفر بهره برداری کشاورزی در باشت سالانه ۸۰ هزار تن محصول تولید می کنند.


برنامه ریزی رکن اصلی تولیدات کشاورزی پایدار است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه ریزی برای کشتاصولی و مدیریت صحیح آب و خاک رکن اصلی کشاورزی پایدار است.




محمود حجتی روز جمعه در آیین بهره برداری از طرح انتقال آب کشاورزی چاه تلخ و چالموره از توابع باشت با اشاره به تبخیر میزان زیادی از آب کشاورزی در آبیاری های بارانی در مناطق گرمسیری افزود: توسعه آبیاری نواری در این مناطق برای مدیریت آب ضروری است.
وی با بیان این که ایران اسلامی با اقلیم متنوع آب و هوایی و خاک حاصلخیز توانایی بهره وری بیشتری از تولید در کشاورزی را دارد، ابراز داشت: سرمایه های طبیعی از جمله منابع آب و خاک برای کشت محصولات کشاورزی وجود دارد.
حجتی با یادآوری معطل ماندن محصولات تولیدی بر روی دست کشاورزی مانند در برخی مناطق کشور در سال های گذشته تصریح کرد: توجه به تنوع تولیدات و ترویج استفاده از الگوی کشت در مناطق مختلف کشور راهکارهای اصلی درآمدزایی و اشتغال بهینه از طریق تولید محصولات کشاورزی است.
وزیرجهاد کشاورزی به اهمیت تولیدات کشاورزی در ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی برای بهره وری از ظرفیت های هر منطقه برای تولید بیشتر کرده است.
وی از تلاش های مسوولان محلی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه استاندار و نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای شتاب بخشی به پروژه های کشاورزی نیمه تمام قدردانی کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت:پروژه انتقال آب چالموره - چاه تلخ و دره باشت ۳۰۰ هکتار از باغات و مزارع این شهرستان را آبیاری می کند.
جعفر گوهرگانی افزود: این پروژه که عملیات اجرایی آن در سال ۸۷ آغاز شده است با ۶۵ میلیارد ریال اعتبار در شمال شرقی شهر باشت اجرا شده است.
وی اظهار کرد:اجرای ایستگاه پمپاژ با دبی ۲۴۰ لیتر بر ثانیه،خط انتقال به طول ۱۱ هزارمتر، چهار استخر و ایستگاه تقویت شبکه برق از بخش های مهم اجرا شده این پروژه است.
گوهرگانی اظهار کرد: آب مورد نیاز پروژه انتقال آب به روستاهایی باشت از رودخانه زهره تامین شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:تعداد ۱۵۰ خانوار این روستاها از مزایای پروژه آبرسانی به زمین های چالموره و چاه تلخ و دره باشت بهره مند می شوند.
شهرستان ۲۱ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکزکهگیلویه و بویراحمد ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی قرار دارد.
هشت هزار نفر بهره برداری کشاورزی در باشت سالانه ۸۰ هزار تن محصول تولید می کنند.



افتتاح پروژه ساماندهی گلزار شهدای مونه همراه با عطرافشانی و غبارروبی + تصاویر
با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستان لنده مراسم افتتاح و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای مونه از توابع شهرستان لنده برگزار شد.



 صبح امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و مسئولان شهرستان لنده مراسم افتتاح‌، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای روستای مونه از توابع شهرستان لنده برگزار شد.

سید محمدتقی افرازیان رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنده در این آئین با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهدا میراث گرانبهای انقلاب اسلامی در جهت حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب و اسلام هستند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برنامه‌ها و پروژه‌های مختلفی را در سطح شهرستان اجرا کرده است.

افرازیان تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای شهرستان لنده در آغاز سال ۹۴ و اجرای پروژه یادمان (گلزار) شهدا در سطح شهرستان از جمله برنامه‌هایی است که همه ساله در دستور کار بنیاد شهید می‌باشد.

وی افزود: در همین راستای گلزار شهدای روستای مونه که چهار قبر مطهر شهید را در خود جای داده با اعتباری بالغ بر ۱۱۸میلیون ریال بازسازی و بهسازی شده است.

وی افزود: تعدادی از گلزار شهدای شهرستان لنده تا کنون کار مرمت و بازسازی آنها صورت نگرفته که امیدواریم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری از گلزار شهدای شهرستان باشیم.

 


 


 


 


 


 


 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عضو هیات علمی
Singapore
تشکر فراوان از اطلاع رسانی کبنا. بهترین پروژه که به بهره برداری رسید کلینیک تخصصی یاسوج بود که الحق باید به مسولین علوم پزشکی استان دست مریزاد گفت چون جای چنین کلینیک تخصصی در مرکز استان خالی بود. خیلی کلینیک شیک و مجهزی راه اندازی کردند انشاالله که دندانپزشکا و متخصصای دندانپزشکی زحمات مسولین علوم پزشکی را با خدمات خوب و با کیفیت و با نرخ دولتی خودشون تکمیل کنند
ارشد برق
Iran, Islamic Republic of
اه اه اه نگاه تو عکس اولی به جای خوش آمد گویی به وزیر به معاون استاندار خوش آمد گفتن.
Iran, Islamic Republic of
این مطالبو از چه خبرگزاری ؟ حداقل ذکر منبع کن
خواننده
Iran, Islamic Republic of
فقط بلد هستید از خبرگزاری ها کپی کنید واقعا که...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1