تاریخ انتشار
جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۱۲۲۲۰۵

درخواست نوروزی از وزیر جهاد کشاورزی

۱
۰
کبنا ؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات بخش کشاورزی و تامین آب این استان ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
noroz (2)
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حسن نوروزی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اعتبارات فصل کشاورزی و منابع طبیعی و تامین آب این استان از ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۱ به ۴۰۰ میلیارد ریال رسید.
وی با اشاره به پتانسیل استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توسعه بخش کشاورزی و دام و طیور، افزود: این استان در زمینه تولید گردو رتبه چهارم، تولید ماهی رتبه دوم، مرکبات و سیب هر دو رتبه هشتم کشور را دارد که این مهم بیانگر ظرفیت و استعداد استان در زمینه رونق تولید در بخش کشاورزی است.
نوروزی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد آب‌های سطحی کشور در این استان وجود دارد، ابراز کرد: با وجود رودخانه‌های و سدهای متعدد این استان در زمینه نسبت اراضی آبی به دیم در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد که این موضوع به نوعی نگران کننده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مدیران استانی در زمینه افزایش اعتبارات عمرانی برای بخش کشاورزی کم نگذاشتند، خاطرنشان کرد: این استان در زمینه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در بین استان‌های کشور رتبه ۲۴ را دارد.
نوروزی افزود: تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی این استان با برنامه‎ریزی و پیگیری مسئولان متولی از ۴ میلیارد تومان به ۹۰ میلیارد تومان رسید که امیدواریم با این وجود شاهد توسعه روز افزون بخش کشاورزی باشیم.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۱۸۰ به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد، بیان کرد: از این میزان ۱۴ میلیارد تومان برای طرح‌های پمپاژ آب کشاورزی اختصاص یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ردیف‌های متفرقه از جمله هزار میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری، هزار میلیارد تومان آبیاری نوین و اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی نگاه ویژه نسبت به این استان داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسن دکتر عزیز
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1