تاریخ انتشار
جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۱۲۲۲۰۰

واکنش تند زارعی به معرفی کشاورزان به دادگستری

۱۳
۰
کبنا ؛نماینده بویراحمد و دنا گفت: در شهرستان بویراحمد کشاورزان را با کوه‌خواران اشتباه گرفته‌‌اند._DSC0605
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، غلام‌محمد زارعی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجتی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به کار کشاورزی مشغول بودند.
نماینده بویراحمد و دنا با اشاره به اینکه ۸۰ درصد اراضی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به شکل دیم کشت می‌شود، بیان کرد: ۱۲ درصد باغات استان نیز دیم‌زار هستند.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث حقآبه بسیار مورد کم‌لطفی قرار گرفته و با وجود رودخانه‌ها و آب‌های جاری فراوان کمترین استفاده و سرمایه‌گذاری را از این نعمت خدادادی کرده‌ایم. علی‌رغم ۸۰ درصد کشاورزی دیم‌زار مردم تاکید دارند که به این کار ادامه دهند.
نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه بستر اجتماعی در حوزه کشاورزی وجود دارد، بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد قابلیت خوبی برای کشاورزی وجود دارد و هر گونه سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی سبب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
زارعی با اشاره به اینکه استان ظرفیت‌های بالای در بحث ایجاد باغات به شکل دیم داریم، اضافه کرد: با هزینه کمتری می‌توانیم باغات دیم را توسعه بدهیم ولی متأسفانه در این زمینه حداقل‌های اعتبار را نداریم.
وی ادامه داد: به طور مثال در منطقه دمچنار بویراحمد مردم پنج هزار هکتار زمین را برای کشاورزی مهیا کرده‌اند ولی برای تأمین اعتبار آن با مشکل مواجه هستیم.
نماینده بویراحمد و دنا گفت: مردم صدها هکتار باغ در مناطق سردسیری که بواسطه چشمه‌های آب، آبیاری می‌شدند، احداث کردند که در سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارندگی و خشک شدن چشمه‌ها با مشکلاتی مواجه شدند.
وی افزود: با مختصر اعتباری می‌تواند آب را از جاهای دیگر به این باغات برسانیم که انتظار می‌رود در این زمینه همکاری و کمک شود.
زارعی گفت: پروژه‌های آبیاری تحت فشار شهرستان بویراحمد و دنا به دلیل نبود تخصیص در حال تعطیلی هستند و یا تعطیل شده‌اند که امیدواریم وزیر جهاد کشاورزی با حمایت‌های خود دغدغه‌های باغداران و کشاورزان را در این خصوص مرتفع نماید.
نماینده بویراحمد و دنا گفت: تلاش بشود که در سفر هیئت دولت مشکلات این کشاورزان با تأمین اعتبار برطرف شود.
زارعی با بیان اینکه مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا با طبیعت از قدیم تاکنون انس داشتند، افزود: در طول تاریخ مردم این شهرستان‌ها با آباد کردن زمین‌ها به کشاورزی و باغداری در خارج از محدوده پوشش جنگلی مشغول بودند. در سال‌های قبل عکس‌های هوایی گرفته شد و آن را ملاک، معیار و مبنا قرار داده‌اند و هر کشاورزی که خارج از این چارچوب است به او می‌گویند، شما بیاید و بروید دادگستری، زندان و جریمه دهید.
وی ادامه داد: این موضوع یک نگرانی عمومی و معضل اجتماعی است که با اجرای قانون رفع تداخل«ماده ۵۴» می‌توان این مسئله را رفع کرد و این نیازمند به اعتبار است. دولت باید کمک کند تا این مشکل تاریخی که اخیراً شدت پیدا کرده برطرف شود.
نماینده بویراحمد و دنا که با صدای بلند صحبت می‌کرد، افزود: کوه‌خواران و زمین‌خواران را با کشاورزان بیچاره اشتباه گرفته‌اند. کشاورز بیچاره سال‌های سال در زمین خود کشاورزی، درختکاری و کشت کرده، این فرد کوه‌خوار و زمین‌خوار نیست.  نگرانی زیادی در این مسئله وجود دارد.
پاسخ وزیر جهاد کشاورزی به زارعی
وزیرجهادکشاورزی دولت تدبیر و امید نیز با اظهار تاسف از برخوردی که با کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد بویژه بویراحمد و دنا شده است، گفت: چراهنوز قانون رفع تداخل در این استان اجرایی نشده است؟
محمود حجتی افزود: نباید با کسانی که زمین‌های آباء و اجدادی خود را کاشت و محصول از آن برداشت می‌کنند اینگونه برخورد نموده و کسی حق ندارد سبب آزاردادن کشاورزان شود.
وی گفت: بیش از یک سال است که قانون ماده تداخل را ابلاغ و تاکنون به ما گزارشی مبنی بر مزاحمت برای کشاورزان و ا این قانون نداده بودند.
وزیرجهادکشاورزی با ابراز نگرانی خود از عدم اجرای قانون ماده تداخل در کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: از دکتر خادمی استاندار و آقای گوهرگانی مدیرحل جهادکشاورزی استان می‌خواهیم کارگروهی در این ارتباط تشکیل تا کشاورزان به مشکلی برنخورند.
حجتی افزود: از نظرما کسانی که زمین‌های پدرجدی خود را می‌کارند و از آن ارتزاق می‌کنند بلامانع بوده و مشکلی نیز ندارند و نباید از آن‌ها شکایت کرد.
وی گفت: یک پیرمرد کهگیلویه و بویراحمدی که روزنامه نمی‌خواند و قانون تداخل را آشنایی ندارد و این وظیفه مسوول و مدیر ما است که برای این پیرمرد کشاورز و زحمتکش مزاحمتی ایجاد نکند.
وزیرجهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید تاکید کرد که بایک عکس هوایی نباید مردم را به دادگاه کشاند و زندانی کرد.
حجتی افزود: مشکلی در می‌نه تداخلی‌ها نداریم و البته باید مواظب تجاوز‌ها به اراضی و عرصه‌های منابع طبیعی نیز بود.
وی گفت: تجاوز به اراضی با تداخل فرق دارد و از استاندار و مسوولان استانی می‌خواهیم پاسخ مناسب به دغدغه منظقی و درست آقای زارعی نماینده بویراحمد و دنا داده و از کشاورزان شکایت نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تواصلا میدونی قانون چیه منابع ملی وغیرملی چیه
منصف
Iran, Islamic Republic of
این یه واقعیته که شهرستان ما استعداد کشاورزی بالایی ندارد،وبر عکس در زمینه های دیگر مثل گردشگری وطبیعت زیبا استعداد خارق العاده ای دارد ،بنا بر این اگر بر خلاف روال طبیعی بخواهیم کشاورزی را به ان تحمیل کنیم ،بالاجبار این طبیعت زیبا را نابود میکنیم،کوه خوار. زمین خوار کسانی هستند که. طبیعت زیبای حاشیه رودخانه رو تبدیل به کارخانه های غول پیکری کرده اند که طبیعت زیبای منطقه را نابود کرده اند ،بنابراین باید از خودمان شروع کنیم
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
دوتاییتون فقط حرف دهان پرکن میزنید که مردم بشنوند و خوششان بیاد ولی ازعمل خبری نیست که نیست !!!
مارگون همیشه سرافراز
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی... امیرکبیر مظلوم بویراحمد
مرادی
Iran, Islamic Republic of
ناشناس نفهم انصاف داشته باش
Iran, Islamic Republic of
بنازمت حاج زارع
کارشناس ارشد کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
جناب نماینده!!! قانون دان محترم!!!!!! اتفاقا شهرستانهای بویراحمد و دنا اصلا مناسب کشاورزی نیستند. اگه طرح آمایش آماده بشه بعداً متوجه میشی!! یه نماینده باید اصولی و علمی و متناسب با توسعه پایدار حرف بزنه. نه برای /و جمع آوری رای. اتفاقا باید باید با زمین خواری مقابله بشه. زنده باد سازمان بازرسی. زنده باد دادگستری. وقتی تو نماینده باشی باید اوضاع هم اینطوری باشه
ازطرف کشاورز
Iran, Islamic Republic of
زمین کشاورزی که نه بوته ویادرختی وبصورت صاف بوده ایاانصاف است منابع طبیعی باطراحی نقشه جدیدآن راملی اعلام کند وبعد آن رابه کارخانه دارواگذارنماید این انصاف است که کشاورزی را ازریشه قطع کنند وفقط شعاربدنددیگه منابع طبیعی واموراراضی کشاورزی نگذاشتند معلومه کارخانه دارقول سرکارگذاشتن چندین نفرراکه بزاره سرکاربه آنها داده ولی کشاورزبه چه دردآنها می خورد ظلم کنید خدایی هست کشاورزی که باچهارپاوبدون ازماشین آلات کشاورزی زمینی راتحصی کرده به بهانه ای بگیریدواگذارکنید به کسای دیگه وبعد شعاربدیدجون دستان پینه بسته آنها قدرت نوشتن احتراض راهم ندارند
کشاورزگچساران
Iran, Islamic Republic of
درود فراوان برزارعی گل گفتی
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا به هر دری میزند تا دو تا رای جمع کنه ااخخخخخخخ و بخت بویراحمد ودنا که تو را از ناچار ی انتخاب کرد و تا ابد پشیمان
بوير احمد
Iran, Islamic Republic of
حاجی جون دیگه داد نزن تموم شد جات این دوره مال دکتر بهرامی هست تا به حق از مردم مظلوم بویر احمد و دنا تو بهارستان حمایت کنه
کاردان
Iran, Islamic Republic of
په گردشگری خو من دس ککی زارعیه اگر ایتره درسش کنه .زارعی خشه کشت تا نهاش په گردشگری شهره رونق بوخشه بی اغی مهندس احمدی و مهندس قبادی اوووووف
Iran, Islamic Republic of
مسعود از یاسوج
حاج زارع اگر از دغدقه های شخصیت در این ۴ سال فارغ می شدی گوایا پتانسیل دفاع از حقوق مردمی که چشم امیدشون به شما بود رو داشتی
اما افسوس ................... دغدقه های شخصیت تمامی نداشت
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1