تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۱۲۲۱۶۵

قطعه نخست بزرگراه یاسوج - شیراز افتتاح شد

۱
۰
کبنا ؛ 
وزیر جهاد کشاورزی وارد یاسوج شد + برنامه‌ها

وزیر جهاد کشاورزی در راس هیئتی وارد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد.

 محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونان استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل راه و شهرسازی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمود حجتی در سفری دو روزه برای حضور در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه عمرانی و اقتصادی  به مناسبت هفته دولت وارد این استان شده است.
افتتاح قطعه اول بزرگراه یاسوج -شیراز، حضور در شورای اداری و حضور در شبکه استانی دنا از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای وزیر جهاد کشاورزی در روز پنجشنبه ۵ شهریورماه در اولین روز سفر خود به این استان است.
افتتاح کلینیک دندانپزشکی یاسوج، کلنگ‌زنی نمایشگاه دائمی یاسوج، افتتاح ایستگاه پمپاژ آب چال مور و چهارتلخ شهرستان باشت، بازدید از پروژه تامین آب باغات دیل و آرو در شهرستان گچساران و افتتاح سیستم آبیاری قطره‌ای و اجرای باغات شمس آباد چرام نیز از دیگر برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان کهگیلویه و بویراحمد در روز جمعه ششم شهریور ماه است.

 

راه و شهرسازی ‌کهگیلویه و بویراحمد ۲۵۰ پروژه فعال و غیرفعال دارد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۲۵۰ پروژه فعال و غیرفعال راه و شهرسازی در این استان خبر داد.


حسن فدایی عصر امروز در حاشیه بهره‌برداری از بزرگراه یاسوج ـ شیراز گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ پروژه فعال و غیرفعال راه و شهرسازی در این استان وجود دارد که هر ساله مبلغ کمی به این پروژه‌ها اختصاص داده می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دو سال اخیر دولت یازدهم ۲۳ پروژه‌ راه‌های اصلی، راه روستایی و رفع نقاط پرحادثه به طول ۲۴۶ کیلومتر با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و پیشرفت ۷۳ درصدی احداث شده است.

وی عنوان کرد: برای تکمیل ۲۵۰ پروژه راه و شهرسازی در استان مبلغ ۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم این مبلغ توسط وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شود.

این مسئول به اولویت‌های مهم راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: تکمیل محور پاتاوه ـ دهدشت، تکمیل بزرگراه خیرآباد گچساران به بابامیدان، تکمیل بزرگراه بابامیدان ـ یاسوج ـ سمیرم، تکمیل محور یاسوج ـ سپیدان و تعریض ورودی شهرهای استان از مهم‌ترین اولویت‌های راه و شهرسازی استان است.

فدایی در ادامه به وجود ۹۰ کیلومتر بزرگراه در استان اشاره کرد و یادآور شد: ۴۰ کیلومتر از این مسیر در دو ساله خدمت دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی‌ عنوان کرد: از مجموعه بیش از ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴ هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی و ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی است.

بهره‌برداری از ۸ کیلومتر بزرگراه یاسوج ـ شیراز
با حضور وزیر جهاد کشاورزی هشت کیلومتر بزرگراه مسیر یاسوج ـ شیراز به بهره‌برداری رسید.
با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، استاندار و سایر مسئولان این استان ۸ کیلومتر از پروژه بزرگراه مسیر یاسوج ـ شیراز به بهره‌برداری رسید.
حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به عملیات اجرای این طرح بزرگ در استان اشاره کرد و گفت: حجم عملیات خاکبرداری این پروژه یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بوده و عملیات خاک‌ریزی ۷۵ هزار متر مکعب است.
وی در ادامه تصریح کرد: بتون‌ریزی این پروژه ۸ هزار و ۴۰۰ متر مکعب است و ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در این پروژه اجرا شده است.
این مسئول با بیان اینکه ابنیه این پروژه ۲ تا ۱۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه است، افزود: مبلغ قرار این پروژه ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده ‌که برای ساخت و بهره‌برداری از این مسیر مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
فدایی با بیان اینکه قبل از آغاز به کار دولت یازدهم ۵۰ کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت، عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹۰ کیلومتر بزرگراه است که ۴۰ کیلومتر از این مسیر در دولت تدبیر و امید احداث شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر قریب به ۶ هزار و ۵۸۴ کیلومتر راه و ۹۰ کیلومتر بزرگراه دارد.
وی محور پاتاوه به دهدشت را مهم‌ترین پروژه کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: محور پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۸ کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد است که ۲۴ سال از کلنگ‌زنی این محور مهم به دست مقام معظم رهبری در سال ۷۳ می‌گذرد اما به دلیل کمبود اعتبار و صعب‌العبور بودن منطقه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.
عملیات اجرای بزرگراه یاسوج ـ شیراز در سال ۹۱ آغاز شد که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در پنجمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

لیشتری
Iran, Islamic Republic of
ای کاش محبت می کردین پروژه نیمه تمام ۲۰ سال منطقه لیشتر را هم گوشزد می کردین و یا اینکه از نزدیک می دیدن و احتمال میدم این پروژه را تمام شده تلقی کردین تو را خدا ظلم به این منطقه نشه اینهمه مردم رنج کشیده منطقه لیشتر را نادیده نگرید آقای مدیر کل فکر کنم لیشترم جزء حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد باشد فکری بکنید راه حلی پیشنهاد شود جهت رضای خداوند نه مردم کشاورز و با غیرت منطقه لیشتر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1