تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب : ۱۲۲۰۳۹

نقدِ نقد یادداشت اصلاح‌طلبانه رضاتوفیقی

۳۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛دارا کریمی‌نژاد
reza t
در چند روز گذشته در واکنش به متن ارسالی جناب آقای «سیدضیاالدین رضاتوفیقی»[کلیک کنید] نقدهایی در فضای مجازی از جانب دوستان دلسوز اصلاحات به نگارش در آمد. قصد من مخاطب خواهی نبوده بلکه کمک به فضای بحث و جدال احسن بوده است. مجادله اگر جهت غلبه بر طرف مقابل و یا به عنوان اظهار فضل و دانش باشد، نه تنها بی‌فایده و بی‌نتیجه است، بلکه موجب تیرگى و تاریکى دل و پیدایش دشمنی در میان بحث ‌کنندگان خواهد شد.دوستان ناقد برای علمی تر نمودن نقد خود به جملات و اندیشه بزرگان اندیشه تمسک جسته اند. بدین معنا که در نوشته های ایشان ما با نام هایی پایین تر از امثال سقراط، افلاطون، ارسطو، هگل و کانت روبرو نمی شویم واز میان متأخرین به آرای کسانی چون ادواردو، مارکوزه، هابرماس، دریدا، ژیژک، آدورنو و ... اشاره می‌شود. کسانی که حداقل آشنایی با پارادایم های جامعه شناسی و آن هم جامعه شناسی انتقادی دارند می دانند هنوز نمی توان از رونق جامعه شناسی انتقادیِ روشمند در ایران سخن گفت. به همین دلیل بخش قابل توجهی از گفتارها و نوشتارهای منتقدین در محافل و رسانه ها مبتنی بر جامعه شناسی انتقادی نیست،بلکه مبتنی بر «درخشش‌های مخرب»است. بدین معنا که آنها بسته به شرایط (نه متکی برمشی انتقادی، حداقل آن گونه که هابرماس با آرای رقبایش همچون پوپر روبرو می شود) به آرایِ درخشان یک متفکر بزرگ ارجاع می دهند و پس از آن بر اساس عظمت ناشی از هیبت آن متفکر بزرگ موضوع مورد نقد خود را تخریب یا نفی می کنند. کاری که دوست اندیشمندم جناب آقای نصراللهی کرد. آنجایی که خطاب به جناب توفیقی آوردند:
" تأمل فیلسوفانه‌ی اسلاوی ژیژک در فصلی از کتاب «پنج نگاه زیر چشمی به خشونت» فرا می‌خوانم.و ادامه دادند که"در این نوشته ی کوتاه نخست شما را به صفحه‌ی ۹۴ کتاب او پیرامون «دل آزردگی تروریست‌ها» از چکامه‌ی «دومین ظهور» ویلیام باتلرییتس قطعه شعری آمده است: «بهترین‌ها فاقد هرگونه اعتقادی هستند و بدترین‌ها/ آکنده از شوری آتشین این گزاره‌ی شاعرانه‌ی باتلرییتس بهترین وصفی است که می توان به واسطه‌ی آن از شکاف سیاست در ایران سخن گفت».
بگذریم از اینکه بر این این پارا گراف نقد محتوایی و مفهومی وارد است چرا که ترجمه شعر گونه آن پر از تناقض منطقی و پارادوسیکال است. زیرا که از ترجه تحت الفظی این شعر پنین بر میاد که ، بهترین ها نمی توانند فاقد «هرگونه اعتقاد» باشند و بدترینها آکنده از «شور» هستند (به قول آن تکیه کلام مشهور در یک سریال "مگه میشه!!مگه داریم!!).
ضمن اینکه نمی توان حاصل تاملات ژیژک را که در یک ساختار سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی، تاریخی در جامعه دیگری بدست آمده به جامعه ایرانی تعمیم داد.
تعجب من از این است چگونه متن ساده و بی تکلف جناب آقای توفیقی با پمپاژ کلمات لاتین و انتزاعی و بعضا غیر لازم مثل پراکسیس، کانسترکتیوستی، پروکرستی، پاتریمونیال، مونیستی و مونوپولیستی‌.....نواخته می شود وبعد ناقد محترم مدعی می شوند که شما واقع بین اید یا واقع گرا؟ نیک مستحضرید مبنای نقد بر واقعیات است و جایگاه تخیلات و توهمات در نقد جایگاهی ندارد و هدف از نقد و انتقاد، نزدیک کردن یک فکر و نظریه به واقعیت است.در حالیکه با اندک جستجویی در متن آقای نصر اللهی شکاف بین اندیشه و واقعیت کاملا مشهود است برای نمونه:
شما آقای توفیقی را با ذهن خوانی به عدم تاویل مفهوم ""اصلاحات متهم نمودی و خود یکسره حکم صادر نمودین و باز با «درخشش تخریب» و وام گیری از جمله والتربنیامین، نام «کولاژ» را بر فهم اصلاح طلبی وی گذاشته، در حالیکه گزاره های به کار برده در متن ایشان از بنیانهای قوی منطقی برخورداربوده و مبتنی بر گفتمان اصلاح طلبی است.
مگر یکی از گزارهها مهم اصلاح طلبی تبدیل معاند به مخالف و مخالف به موافق نیست؟ پس چه اصراری داریم کسی که خود را منتسب به اصلاح طلبی می داند به اردوگاه مقابل هل داده ،ضمن آنکه در گفتمان اصلاح طلبی جنگ جایگاهی ندارد و جناح مقابل هم رقیب محسوب می شود نه دشمن. آقای توفیقی ضمن توجه به منافع جریان همراه با اخلاق مداری،هشدار دادند که بداخلاقی سیاسی موجب نشود که افرادی با اسب تراوای اصولگرایان وارد خیمه اصلاح طلبی شود و بر عکس آن هم صادق است واگر از جانب اصلاحات هم باشد غیر اخلاقی و ماکیاولیستی است،زیراکه هدف وسیله را توجیه نمی کند.
پس چرا دچار خود شک پنداری" شده ایم ؟ مگر قرار است چه اتفاقی بیافتد که چنین آب در خیمه گاه عده ای افتاده و گویا نقشه هاشون لو رفته است.آورده اید که:
"شما نه در باب رفرم و خاستگاه فلسفی – اجتماعی رفرم سخنی رانده‌اید و نه قائل به این خاستگاه فکری- اندیشه‌ای در معنای راستین آن می باشید. بلکه رفرم و اصلاحات را در ساختی سیاسی (آن هم از نوع اصلاحات از بالا) در پراکسیس ترین شکل ممکنش به تجربه نشسته و زیسته اید."
جناب آقای نصر اللهی عزیز:
چگونه شما با یک متن چند سطری در فضای مجازی پی بردید که آقای توفیقی در باب رفرم به خاستگاه آن توجه ندارند؟ و به قول شما در پرکسیس ترین شکل آن زیسته اند؟مگر اصلاح طلبی فقط در خلا زندگی کردن، در فضای شیشه ای نشستن ، ژیژک خواندن و در فضای مجازی جولان دادن و ندای من آنم که رستم بود پهلوان بودن است؟
به هر حال این واکنش شما و دیگر دوستان که جای تشکر دارد نشان از موثر بودن نوشته آقای توفیقی دارد، دوستان با نقد خود بر عیار آن افزودند و بر آن عده کامنت نویس آشنا ولی مجهول الفکر که پنجه به اندیشه اصلاح طلبی کشیده حرجی نیست، چرا که مامور و معذورند.
در پایان میزان واکنشها نشان از نیاز به یک آسیب شناسی گفتمان اصلاح طلبی در سطح استان دارد واین می طلبد تا در فضای واقعی دوستان همفکر دور هم بنشینند و با چکش کاری گفته های همدیگر،به بسط و تعمیق گفتمان اصلاح طلبی کمک نمایند
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
این آقا امتیاز آتی از تاجگردون گرفته و خواسته به این طریق از زیر بار دین ایشان در بیاید این جملات را گفت و گر نه این حوزه ربطی به ایشان ندارد در ضمن اصلاح طلبان گچساران خود بهتر از هر کس می دانند چکار کنند
محمود موسوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
الان دقیقا اینا که گفتی یعنی چه؟؟ ۴ میلیون دانشجو تو ایران درس میخونن اگر قراره هر کسی بره سر یه کلاسی نشست یه چیزی یاد گرفت تشریف بیاره توی سایت ها و افاده فضل کنه اونوقته که دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه.دیگه کسی سراغ مطبوعات مجازی و نوشتاری نمیاد.یعنی این کلمات معادل فارسی نداشتن؟؟
دکتر
Iran, Islamic Republic of
آفرین....دروددددددددددددددددددددددددددددددددددددد..........
بهلول
Iran, Islamic Republic of
احسن به شما جناب کریمی نژاد
صبح در راه است
Iran, Islamic Republic of
سلام. در مجموع اگر بخواهم اتمام حجتی کنم. ۱٫ بزودی نوید یک حرب جدید از جانب اصلاح طلبان واقعی رو میدهم
۲٫کسانی که در هشت سال دولت قبل ذره ای تمایل به جناح اصولگرا داشتند به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. شوارای شهر تهران تجربه خوبی بود برای ما
خاو
Iran, Islamic Republic of
جناب کریمی
معروف بود که جناب نصرالهی ساده ترین بیانات را به پیچیده ترین ترکیبات کلمات می آمیزند و ماحصل میشود نقض یا نقص غرض
باری افاضات شما روی آن نوشته را سفید کرد
بازی با این کلمات نه حمایت از اندیشه اصلاح طلبی و حتی نه حمایت از رضا توفیقی بلکه موشک جواب موشک بود
شماه به نوعی (( من آنم که رستم بود پهلوان )) را به عریان ترین شکل فریاد زده اید
اقل مطلب نصرالهی حاوی نکته کلیدی مقاله جناب توفیقی بود (پیچ در نگرش به موضوع نمایندگی و کاندیداتوری تاجگردون)
اما شما فقط آمدید که بگویید امرالله جان من هم این واژگان را میشناسم
همین
جعفري. ب
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم این چه فلسفه بافی است که اقایان در اورده اند مطابق با فهم مخاطب حرف بزنید مثل کیانی
داریوش
Iran, Islamic Republic of
مرد اخلاق جناب توفیقی با درود
به نظر میرسد وقت آن رسیده باشد سکوت معنا دار دوستان وهم اندیشان دیروز در این مدت وتنهایی خویش را بی حب و بغض واکاوی بفرفامیید

دوستان جوانی که از کنار شما پرانده شدند(نمیخواهم بگویم شما نقش داشتید یاخیر) وحلقه تنگ و تنگتری که گردا گرد شما را گرفتند و در این بخش البته بی تقصیر نیستید
ما حصلش شد تنهایی در این برهه حساس
حتی اگر بفرمایید چویک مرد جنگی چه یک دشت مرد
اما مردان جنگی در کنار شما جا نیافتند
هجیر
هادیانی
جمال
عباس
مقداد
داریوش
وهاب
علی

و.......
همه جوانان هنوز تمایل دارند در فضایی منصفانه در جریان اصلاحات باشما باشند
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای کریمی نژاد بااین پاسخ منطقی وومستدل
درپاسخ آن برادری که گفته ایشان از کسانی است که حتمأ امتیازاتی از تاجگردون گرفته عرض می کنم که نه این طور نیست وآقای کریمی نژاد از نیروهای مقاوم وهزینه داده اصلاحات است وهیچ گونه امتیازی هم دریافت نکرده است ومطالبی که بیان کرده است صرفأ به خاطر اندیشه وفکرش می باشد
Asia/Pacific Region
نشان از موثر بودن نوشته های آقای تو... قی دارد! یعنی اگر عوام فریبی شخصی مورد نقد قرار بگیرد نشان از موثر بودن یاوه های آن شخص است؟! با این حساب بیابید حیله ها و خیانت های کوفیان و امثال معاویه ها را چون از هزار سال تا الان مورد نقد و لعن و نفرین قرار میگیرند، سخنان گهر بار و با تاثیر اسلامی قلمداد کنید!!!!
عنایی
Iran, Islamic Republic of
نه آقا داریوش این طور نیست ایشان مطمئنأ تنها نیست وصدها وهزاران نفر از نیروهای اصلاح طلب استان رادرکنار خود داردچون به خاطر فکر واندیشه اش حرف می زند ومبارزه می کند وهمفکرانش نیز اورامی شناسند وقدرش رامی دانندومیدان راخالی نمی کنند هرچندممکن است انتقاد وایرادی هم دربعضی موارد داشته باشند
اما ایشان ودیگردوستان اهمیت وارزش جوانان رامی دانند وارج می نهنداما درحد توان وقدرت شان بیشتر این افراد که الان عضو شورای مرکزی احزاب هستند وبه فعالیت دعوت شده اند وبارها جاهایی که امکان بکارگیری وجود داشته معرفی وپیگیری شده است اما آقای توفیقی ودیگر دوستان مرکزی وشاخص که وزیرواستاندار ومدیر کل که نشده اند وکاره ای نیستند که بیشتر از این توقع داشت
برگزاری همایش اصلاح طلبان وحضور باشکوه فعالین سیاسی که آقای توفیقی از سازمان دهندگان اصلی آن بودخود نشانی است که سخن شما منی بر تنهایی ایشان نادرست وبی اساس می باشد
صبح در راه است
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر جناب دکتر معین میومد میگف دمکرراسی دموکررراسی با اون لحن خشکش. در حالی که راحت میتئنسب بگه مردم تصمیم میدیم دست شما کاری هم میکنیم نون سره سفرتون باشه. که معنیش میشد دموکراسی و حقوق بشر و رونق اقتصاد.
برای این مردم وقتی مثلا میگیم تورم ۴۰ درصد نمیدونن چیه حقم دارن.
باید بگیم جنسی که یه ماه پیش میخریدی ۱۰۰ تومان الان شده ۱۴۰ تومان.
(نویسنده صبح در راه است) ما یک تفکر جدیدیم در استان
Iran, Islamic Republic of
اخلاق مداری این نیست که نتیجه این باشد که افرادی با گذاشتن کامنت بخواهند رابطه سالم دو ایل بزرگ بویراحمد و باوی را مقابل هم قرار دهند این دوایل در عین اختلاف سلیقه که امری عادی است ولی همیشه کنار هم هستند
خلاق مداری این نیست که در بامداد روز پنج شنبه نزدیک به ۱۵۰ تیک مثبت به یکباره زیر کامنت اول "مطلب برای دوستی با حاج بهرام باید سید باقر را دشمن بداریم" زده شود.
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادبیات نصرالهیو با ایشون مقایسه کنین.واقعا نصرالهی قلم فوق العاده ای داره و فکر نمیکنم ایشون در قد و قواره ای باشه مه بخواد نقد بنویسه
اصلاح طلب پیرو خط امام
Iran, Islamic Republic of
حتمن اصلاح طلبان شهرستان گچساران و کهگیلویه این متن را بخوانند!!!!!!!!!



چرا خودتان را عصبانی میکنید و بیخودی علیه آقای رضا توفیقی حرف میزنید!!!!!



حرفهای آقای رضا توفیقی همش درست است.هر کسی دوست داشته باشد و شرایط را داشته باشد میتواند کاندیدا شود.علکی کسی را با فشار مجبور به انصراف نکنیم.مشکل جای دیگر است.


اگر اصلاح طلبان در هر شهرستان روی یک کاندیدا توافق کردند همان کاندیدای اصلاحات است.اگر هم در شهرستانی ۲ گزینه در مرحله آخر بعد از تایید صلاحیت ها باقی ماندند و توافقی صورت نگرفت اشکال ندارد با ۲ گزینه شرکت کنید.


اما مشکل اصلی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


مشکل از بی ..ی و کج فهمی و نادانی و بی تدبیری و انحصار طلبی و خودخواهی و قدرت طلبی برخی اصلاح طلبان است که وقتی ۲ گزینه اصلاح طلب در صحنه انتخابات باقی ماند فکر میکنند دشمن و رقیبشان آن یکی کاندیدای اصلاح طلب است.در حالی که رقیب شما اصولگرایان هستند.افتاد.



اگر ۲ گزینه اصلاح طلب بجای تخریب همدیگر هر دو گزینه برادرانه در صحنه انتخابات از اصلاحات دفاع کنند و رقیب را اصولگرایان بدانند مطمئن باشید برنده انتخابات اصلاح طلبان خواهند بود.در خیلی از شهرها ۲ اصلاح طلب شرکت کردند و در آخر پیروز هم اصلاح طلبان بودند.اما در استان ما هر وقت ۲ اصلاح طلب بوده دقیقا بازنده انتخابات اصلاحات بوده.



حضرات بی تدبیر اصلاح طلب دارم میگویم :
اگر مثل داستان آقایان منطقیان و لاهوتی در انتخابات مجلس ششم و هفتم کهگیلویه یا داستان آقایان بهرام تاجگردون و رحیمی و عبدی پور و حاج علی شریفی در انتخابات مجلس ششم و میاندوره ای مجلس ششم گچساران شود
شک نکنید به جان هم افتادن شما اصلاحاتی نه تنها شکست بلکه فحش و آه و نفرین اصلاح طلبان را پشت سر شما به یادگار خواهد گذشت و دیگر پشت گوشتون را دیدید نمایندگی مجلس را هم خواهید دید.

مگه عقده نماینده شدن را دارید یا فکر میکنید ارث پدرتان است که به هر قیمتی باید نماینده شوید!!!!!!!!!!!!!

بنشینید مشورت کنید بالا پایین کنید یک نفر را بگذارید که هم کاردان و متخصص(حقوقدان/اقتصاددان/مهندس/پزشک) باشد (خواهشن نظامی یا دارای افکار امنیتی نباشد)هم باسواد(منظورم مدرک ارشد و دکترا داشتن نیست)باشد هم حرف زدن در مجلس را بلد باشد.مورد قبول و تفاهم اکثریت اصلاح طلبان منطقه باشد.

خودتان را مشغول دعوا نکنید که باز مثل داستان دکتر معین و آقای کروبی نشود که اینقد به هم حمله کردند که دوتاشون را فرستادند تو انزوا و خانه نشینی.

عقل مشورت تدبیر نشانه بلوغ سیاسی و فکری یک انسان است.از انسانهای نادان فاصله بگیرید.

به امید پیروزی اصلاحات در هر سه حوزه انتخابیه استان ک ب
علی ناصری
Iran, Islamic Republic of
جالبه یه عده قلیلی نشسته و فقط تیک و ساز مخالف می زنند.
کامنت نویسان و تیک زنان مامور و معذور.
نقد باید که چنین عالمانه و منصفانه باشد.
Iran, Islamic Republic of
تور به آبرو و حیثیت اصلاحات دیگه دست بردارید تا افراد مجبور به کامنت و تیک زدن نشوند بروید بقیه سایت ها را بخوانید و بعد قبول خواهید کرد که ............
رضا
United States
توهین ممنوع
رضا
United States
توهین ممنوع
دوست عکاشه
United States
از کبنیانیوز میخواه م مطالب که با موضوع سنخیت ندارد
مرقوم نفرمایید
کوچک شما
مقداد
United States
من سعی می‌کنم تا بر بنیان “کولاژ” دانستن اصلاح طلبی شما، به نقد نوشته‌تان بپردازم و تناقض نهفته در آن را گوشزد نمایم.
نخست این که نوشته‌تان پیش از آن که قصد داشته باشد تا به معیارهای حداقلی اصلاح طلبی بپردازد، دفاعیه‌ی نابهنگامی است از نماینده‌ی بر مسند قدرت نشسته‌تان. این را از کدها و نشانه‌های موجود در متن می‌توان فهمید. خاصه آنجا که می‌نویسید: ” نوع دیگری از تعامل این است که نماینده‌ی مجلسی یا استانداری یا مدیرکلی یا رئیس دستگاهی در استانی و برای پیشرفت آن استان و حل مشکلات مردم با اصول‌گرایان در تهران یا استان تعامل می‌کند و در عین حال به اصلاح طلبی پایبند است” در دو سطر بعد همین دفاعیه را بر سیاقی دیگر و در طعن و سرزنش به کاندیدایی احتمالی چنین می آورید: “اما گاهی کسی یا کسانی برای ضربه زدن به یک نماینده یا کاندیدای اصلاح طلب یا یک مدیر اصلاح طلب با کاندیداتراشی، به قصد شکست یک نماینده‌ی اصلاح طلب، هرچند مورد انتقاد، با اصول‌گرایان شناخته شده هم پیمان می شوند. این کاری به غایت ناجوانمردانه و دور از اندیشه و منش اصلاح طلبی و حتی دور از اخلاق سیاسی است.”
مقدمه چینی نوشته‌ی شما هرگز با پایان‌بندی آن نمی‌خواند. شما نه در باب رفرم و خاستگاه فلسفی – اجتماعی رفرم سخنی رانده‌اید و نه قائل به این خاستگاه فکری- اندیشه‌ای در معنای راستین آن می باشید. بلکه رفرم و اصلاحات را در ساختی سیاسی (آن هم از نوع اصلاحات از بالا) در کانسترکتیویستی ترین شکل ممکنش به تجربه نشسته و زیسته اید. در مکتب اصلاح طلبی شما، جای جامعه‌ی مدنی و طبقه‌ی متوسط که بار تحولات آن را به دوش می‌کشند، کجاست؟ شما میان نخبگان قدرت و توده، جامعه‌ی مدنی را به دست فراموشی سپرده‌اید. حوزه‌ای که حرکت‌ها و جنبش‌های اجتماعی در آن شکل می‌گیرند و نیز “درسهایی برای دموکراسی” آنجا آموخته می‌شوند. شما تیتروار طبق فرهنگ پاتریمونیال، توصیه‌ای پدرسالارانه می کنید و از موضع یک اصلاح طلب اصیل! سخن می‌گویید و دیگران را به دادگاه خویش می‌خوانید تا اصلاح‌طلب بودن و یا نبودن آنها را مشخص سازید. در متن دم از نقد “خودمحوری و خودمعیار پنداری” می زنید حال آنکه خود، دیگران را با الگوی پروکروستی خویش می سنجید تا فرد اصلاح طلبی را طرد! و غیراصلاح طلبی را جذب! نمایید. معیارهای حداقلی شما درست، اما گویی مانیفستی است شتابزده تا زودتر به کاندیدای موردنظرتان ادای احترام نمایید.
مگر شما نبودید که جنگی نابهنگام را با او آغاز نمودید؟ و بعدها وقتی کاری از پیش نبردید صلحی نابهنگام را با او پیمان بستید؟ و حال که نوبت به دفاعیه‌ای نابهنگام رسیده است. چگونه است که شما عضو اصلی فراکسیون اصول‌گرایان و یا رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس اصول‌گرایان را دعوت می‌نمایید و ایرادی هم در آن نمی‌بینید اما دعوت جمع کثیری از مردم، اعم از طوایف مختلف، اصناف و جریانهای سیاسی اصلاح طلب و اصول‌گرا را توطئه‌ای ناجوانمردانه قلمداد می‌کنید؟ کاندیدایی که خود وزن او را پیشاپیش تعیین نموده اید. چرا که می‌دانید در شکستن آرای کاندیدای موردنظرتان چقدر مؤثر خواهد بود. شما واقع بین هستید یا واقع گرا، کدام یک؟
آقای رضاتوفیقی،
شما در همین متن بعد از مانیفستی که صادر می‌نمایید، می‌نویسید: “بر این اساس برای اصلاح طلب نامیدن فرد یا افرادی باید به اندیشه‌ها و عملکردها و به معیار و ملاک‌ها رجوع کرد” آیا در طعن و کنایتی که به کاندیدای احتمالی می‌زنید، اندیشه و عملکرد او را بررسی نموده‌اید؟ یا شما تنها با ملاک و متر و معیار خود او را سنجیده‌اید؟ شما تعامل با اصول‌گرایی را امری سیاسی می‌دانید و در این زمینه خود را “مجاز به متهم کردن دوستان به خروج از اصلاح‌طلبی” نمی‌دانید اما در باب دعوت کاندیدایی احتمالی برای حوزه‌ای که نماینده‌ی مورد دفاع‌تان در آنجاست با پیش داوری، تعامل سیاسی داشتن کسی یا کسانی را با جریان یا جریانهایی خاص فراموش می‌نمایید و خود را در داوری مونیستی و مونوپولیستی‌تان در تناقضی آشکار، افشا می‌کنید. از کجا اثبات نموده‌اید که آن تعامل، انسانی و اخلاقی نیست که مهر و برچسب توطئه‌ی ناجوانمردانه بر پیشانی آن می‌چسبانید؟ شما حتی به جای دیگران نیز تصمیم می‌گیرید و یا تعیین و تکلیف می‌کنید که “چه کسانی و با چه انگیزه و هدفی اخلاقاً مجاز با تعامل با اصول‌گرایان در استان هستند؟” در متنی که نگاشته‌اید، آگاه یا ناآگاه به قطبی شدن انتخابات در جغرافیای گرمسیری و سردسیری دامن می‌زنید. شما حتی شخصیت سیاسی خود را تا سرحد توصیه‌ی بعضی از ناکسان که رشد سیاسی- مالی خویش را در فضایی جنجالی می جویند، فرو کاسته اید. تا آنجا که به قاطبه‌ی اصلاح طلبی نیز که همواره، همراه و همراز شما بوده اند اما دل نگران از نوشته‌ی شما، نادیده گرفته اید.
عکاشه جان
United States
ابروی مردم و اشخاص حقیقی و حقوقی مدنظر شما گاها نام افراد توسط افراد عادی نوشته میشود که لطفا از کامنت ها جلوگیری شود

دوست مهندس عکاشه
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اقای توفیقی معیارهای حداقلی شما درباب اصلاح طلبی درست اماگویی مانیفستی است.شتابزده تازودتربه کاندیدای موردنظرتان ادای احترام کنید مگرشمانبودید که جنگی نابهنگام رابااواغاز نمودید وبعدها وقتی,کاری ازپیش نبردید صلحی نابهنگام رابااو پیمان بستید وحال که نوبت.به دفاعیه ای نابهگام رسیده است چگونه است که شما,عضواصلی فراکسیون اصول گرایان رادعوت مینمایید امادعوت جمع کثیری ازمردم طوایف مختلف وجریان,های سیاسی,اصلاح طلب واصول گرا توطعه,ای ناجوانمردانه قلمداد میکنید کاندیدای که خود وزن اورا پیشاپیش تعیین نموده اید چرا که میدانید درشکستن ارای کاندید مورنظرتان چقدر موثرخواهدبود شما واقع بین خواهید بود یاواقع گرا کدام یک
اصلاح طلب
Europe
اقای رضا توفیق
خود را “نوع دوست” و “خیر مشترک” می پندارید حال آن که خودپرستید. سیمای پارسامنشی‌تان روی در تساهل و مدارا ندارد. هر چند همگان را به خوانش “نامه ای در باب تساهل” فرا می خوانید اما خود با برچسب‌های کاذب به کسانی انگ می زنید که شرّ! رفرم را نه در ساختار سلسله مراتب حزبی آن بل، خود سالهاست که با باور و ایمان به ایده های سیاسی- اجتماعی آن زندگی می کنند. روزگاری نه چندان دور آن کسان در همین حوالی، هزینه می‌دادند.
آنها همواره به عنوان انسانهای آزادی بودند که به زبان کانتی کلمه “بعد عمومی خرد” را لحاظ می‌کردند. نه به “وارونه کاری”، که به “همبستگی” سیاست می ورزیدند.
تشکر ک اسباب خنده هايمان را فراهم میکنید
Europe
عجیب است ک نقد و نهی نوشته هایتان اینقدر شما را به وجد می آورد! در این صورت آقای کریمی نقد اصلی را خودتان به خودتان کردید، ظاهرا فقط مینویسید ک نقدتان کنند زیرا همانطور که از حرفهایتان بر می آید این را یجور امتیاز میدانید! بنابراین همچنان پوچ و بی محتوا بنویسید تا امتیاز نقد و نهی را از دست ندهید.
زمانی ، خربل
United States
اقای رضا توفیق
خود را “نوع دوست” و “خیر مشترک” می پندارید حال آن که خودپرستید. سیمای پارسامنشی‌تان روی در تساهل و مدارا ندارد. هر چند همگان را به خوانش “نامه ای در باب تساهل” فرا می خوانید اما خود با برچسب‌های کاذب به کسانی انگ می زنید که شرّ! رفرم را نه در ساختار سلسله مراتب حزبی آن بل، خود سالهاست که با باور و ایمان به ایده های سیاسی- اجتماعی آن زندگی می کنند. روزگاری نه چندان دور آن کسان در همین حوالی، هزینه می‌دادند.
آنها همواره به عنوان انسانهای آزادی بودند که به زبان کانتی کلمه “بعد عمومی خرد” را لحاظ می‌کردند. نه به “وارونه کاری”، که به “همبستگی” سیاست می ورزیدند.
دوست مهندس عکاشه
United States
سلام بر مرد بیطرف
در بین اصلاح طلبان گچسار ان حاج. قوام فروزان ، تاجگردون
حميد
Iran, Islamic Republic of
آقای داریوش خان
شما که جز عصبیت و...چیزی درچنته نداری
کدوم جوانان استادرضاتوفیقی رارهاکرده اند؟
شما و اون دوست مریضت که آلودگی هایش را همه شنیده اندشدیدجوان؟مگه شماچهل وچارسل ئنیست؟کجا جوان ی شما؟
کی گفته رضاتوفیقی تنهاست؟شما خودت تنهایی که سنگ بهرامی رابه سینه میزنی
ننگ باد براین اخلاق
Iran, Islamic Republic of
عالی بود متن
صدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر رضا توفیقی
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1