تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۱۲۱۹۹۲

بازنشستگان و نظام رتبه بندی

۱۳
۰
کبنا ؛مخاطب کبنا
یکی از دغدغه های اصلی فرهنگیانی که امسال به افتخار بازنشستگی نائل می شوند ، رتبه بندی معلمان است. ۶۲ درصد بازنشستگان کشور متعلق به وزارت آموزش و پرورش است.
آیا نظام رتبه بندی شامل فرهنگیان بازنشسته یا آنهایی که در شرف بازنشستگی هستند نیز می‌شود؟
این سؤالی است که در میان خیل عظیم فرهنگیان مدام تکرار می شود.
اینکه میان کارکنان وزارت آموزش و پرورش با سایر سازمان‌ها تبعض وجود دارد اظهر من الشمس است و نیازی به بحث ندارد. اما اینکه در میان خود فرهنگیان و آن هم فرهنگیان بازنشسته نیز تبعیض وجود داشته باشد، جای حرف است.
گروهی از فرهنگیانی که درآستانه بازگشایی مدارس در مهرماه ۹۴ بازنشسته می شوند معتقدند که کسانی که دارای کس و کاری در ادارات آموزش و پرورش هستند به انحاء مختلف سعی در بازنشسته نشدن تا اجرای نظام رتبه‌بندی دارد. به عبارت دیگر کسانی بازنشسته می شوند که کسی را ندارند. افرادی را که صاحب ندارند بازنشسته می کنند و می گویند نیروی مازاد داریم . عده ای را که صاحب دارند در سمت مدیر یا معاون در شهرستان های مختلف نگه می دارند و می‌گویند به اینها نیاز داریم.
هرچند همه مسئولین رده بالای وزارت آموزش و پرورش معتقدند که باید لایحه رتبه‌بندی معلمان شامل بازنشستگان نیز شود. ا کسانی که امسال بازنشسته می شوند، در اینکه واقعاً مشمول این طرح قرار بگیرند شک و تردید دارند بنا براین به هر راهی متوسل می شوند که مهر ۹۴ حداقل تا اجرای رتبه بندی، در معاونت یا مدیریت مدرسه پست بگیرند.
لذا با توجه به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دو فوریت طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگی رای مثبت داده اند ، درخواست فرهنگیان زحمتکش این است که اگر قرار است افراد بازنشسته به کار ادامه دهند همه آنها ادامه دهند و اگر قرار است که بازنشسته شوند این قانون برای همگان اجرا شود و مسئولین ذیربط در این رابطه تبعیضی قائل نشوند و جناح و خط و خطوط سیاسی ، قوم گرایی و ... را ملاک عمل قرار ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا بیایید و مردانگی کنید و حق و حقوق و پاداش ما بازنشستگان مهر ۹۳ به بعد را که از این ور مانده و از اون ور رانده شدیم و دستمان هم فقط به دیوان عدل الهی بند است و هر صبح و شام به یادتان هستیم و از خداوند میخواهیم که دادمان را از شما مسئولین خدا نشناس بگیرد
با رتبه بندی مهر ۹۴ محاسبه و پرداخت کنید چون ما واقعا از هر طرف که فکر کنید متضرر شده ایم که این هم از با کفایتی شماست
Iran, Islamic Republic of
بابا یه فکری هم برای بازنشستگان ۹۳ بفرمایید که هنوز پاداش نگرفتن .
والا دیگه انصاف نیست که بعد از ۱۵ ماه پاداشمون رو با همون محاسبه مهر ۹۳ بدین
حالا که این همه تاخیر داشتین بیایید و جوانمردی کنید و پاداشمان را با محاسبه رتبه بندی مهر ۹۴ بدین که لااقل جلوی خانواده هامون اینقدر شرمنده نشیم
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
سلام
یک سوال دارم؟
موضوع چیه که ما باز نشستگان هزینه ی خدمات درمانی و بیمه تکمیلی رو کامل میپردازیم ولی خیلی از خدمات پزشکی برای ما از طریق بیمه محاسبه نمیشود .
به نظر میرسه مسئولین بیمه هم از اموزش پرورش یاد گرفته اند که بی دلیل حق و حقوق باز نشستگان را ضایع کنند.
چون به نظر میرسه دیواری کوتاهتر از دیوار بازنشستگان وجود نداره ؟
وقتی وزارتخانه ی خودمان حق و حقوقمان را نمیدهد بقیه هم یاد میگیرند و به خودشان اجازه میدهند هر کاری دلشان میخواهد انجام دهند .
واقعا ببینید ما بازنشستگان به چه مصیبتی گرفتار شدیما.
وزیر هم که اصلا به روی خودش نمیاره .
Iran, Islamic Republic of
چرا مسئولین به این موضوع توجه نمیکنن که بازنشستگان دقیقا مثل شاغلین هزینه کامل بیمه خدمات درمانی و تکمیلی را پرداخت میکنند ولی بصورت نصفه نیمه خدمات دریافت میکنن این دیگه مسخره بازیه بخدا . پس بیایید از حقوق بازنشستگان مبلغ نصف بگیرید چرا کامل میگیرید و خدمات ناقص ارائه میدهید؟
چرا هیچ کس پیگیر این موضوع نمیشه؟
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
بابا یکی به داد ما باز نشسته ها برسه مگه شاغل و باز نشسته فرقی دارن؟ آخه ما هم این سالها رو گذروندیم .
انصاف بدین مگه ما بازنشسته ها نون و اب و برقمون مجانیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه وضع معیشت شاغلان فرقی با بازنشسته ها داره؟؟؟
چرا فقط حقوق شاغلان رو زیاد میکنین؟؟؟ مگه شاغلان کاری بیشتر و متفاوت از ما انجام میدن ؟؟ اونا هم در حال انجام کارهایی هستن که ما هم انجام داده ایم . پس چرا فرق میگذارین؟؟البته اینکه حقوق شاغلین رو در رتبه بندی مهر ۹۴ افزایش دادین کار بسیار بجا و درستی هست اما انصاف بدهید وحقوق باز نشستگان را هم با همین روش اضافه کنید
رتبه عالی را برای ما بازنشستگان هم ۵۰ درصد اضافه کنید.
باور کنین ما هم ایرانی هستیم و در همین کشور زندگی میکنیم و مشکلات معیشتی ما هم مشابه شاغلین می باشد .
این از تفاوت حقوقی مون اونم از وضعیت بیمه تکمیلی مون که هزینه کامل معادل شاغلین میپردازیم اما بیشتر هزینه های درمان را برایمان محاسبه نمیکنند در صورتی که بازنشستگان احتیاج بیشتری به هزینه های درمان به دلیل کهولت سن دارند .
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
با سلام
دوستان عزیز بنده خودم شخصا اسفند ۹۳ در حسابداری منطقه ۲ تهران ایستاده بودم که رئیس حسابداری از اتاقش در آمد و به کارمندان حسابداری با صدای بلند اعلام کرد که از اداره کل تماس گرفتند و گفتند پاداش ها بطور کامل واریز گردید و به دو نفر از کارمندان مورد نظرش اعلام کرد که سریعا با همراه داشتن مدارک لازم سریعا به اداره کل مراجعه کنند و رئیس کارگزینی هم که تصادفا آنجا ایستاده بود و مرا می شناخت به من گفت که مطمئن باش تا اخر اسفند کل پاداشتون رو واریز می کنیم .
وقتی پاداشمان واریز نشد فروردین ۹۴ به اداره مراجعه کردم و سوال کردم ولی همه کارمندان در کمال ناباوری من متفقا اعلام بی اطلاعی کردند.
به هر حال اگر دقت کرده باشید جناب وزیر اقای فانی چندین با در مصاخبه هایی که داشتند اعلام کردند که پاداش نیمه اول ۹۳ بطور کامل پرداخت شده و حالا به نظر میرسد که مناطق آموزش و پرورش پاداش ما را در حساب مناطق نگه داشته و استفاده های دیگری می فرمایند و جالب است که مسئولین هیچ گونه عکس العملی هم نسبت به این موضوع از خود نشان نمیدهند .
صرفا جهت اطلاع
میرزایی
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز تا بحال دقت کردین که هیچ وزارتخونه ای به اندازه آموزش پرورش نسبت به کارمندان خودش بی توجه و بی انصاف نیست ؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با توجه به گسل عمیق میان حقوق بازنشستگان سنوات گذشته با بازنشستگان اخیر پیشنهاد می شود تا حقوق کلیه بازنشستگان قبل از ۹۴ بر حقوق کارکنانی که در سال جاری بازنشست شده و می شوند در مشاغل مشابه و هم طراز با سنوات خدمت مشابه و تحصیلات مشابه منطبق گردد و این انطباق هر ۵ سال مورد بررسی و تعدیل واقع شود
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
با توجه به گسل عمیق میان حقوق بازنشستگان سنوات گذشته با بازنشستگان اخیر پیشنهاد می شود تا حقوق کلیه بازنشستگان قبل از ۹۴ بر حقوق کارکنانی که در سال جاری بازنشست شده و می شوند در مشاغل مشابه و هم طراز با سنوات خدمت مشابه و تحصیلات مشابه منطبق گردد و این انطباق هر ۵ سال مورد بررسی و تعدیل واقع شود
Iran, Islamic Republic of
تروخدا بدادمافرهنگیان بازنشسته ای ک قربانی شدیم و پایان ۹۳بازنشسته شدیم برسیدچراک هیچ چیزی جزدردوحسرت عایدمان نشدباوجودتمام گرفتاریهایی ک هرخانواده ای باداشتن همسروفرزندو....دارددرروستاهای دورافتاده چندین سال خدمت کردم وباهزینه ای ک واسه ادامه تحصیل گذاشتیم وهزارگرفتاری لیسانس گرفتم ودراخردست خالی وباحسرت ودردورنج ناشی ازاینکه‌ حالاک بایدبهره ای اززحماتم میگرفتم ازهیچ رتبه‌بندی واضافه حقوقی استفاده نکردم وبایک م حقوق بازنشته شدم آه دلم را پیش کی ببرم ک این دردهمه بازنشسته هاست وخیلی هاراخانه نشین وبیمارکرده است ترابه عدالت حضرت علی علیه السلام اگرشیعه علی هستید بدادمابازنشسته
عبدالکریم چاملی
Iran, Islamic Republic of
سال ۹۴ بازنشسته شده ام ازعدل وانصاف وانسانیت به دور است سی سال گچ خوردیم خونِ دل خوردیم قلبمان از بابت رنج وزحمت دانش آموزان شکافته شدحالا که بازنشسته شده ایم به وقت نابارور مالی آموزش وپرورش با پوشش ناچیز خود که همانا طرحِ رتبه بندی جامه ی حداقل سبزی را به تن کرده و سفره ی خانواده های آنان را رنگین تر نموده و خوشحالی را برای آنهابه ارمغان آورده است چرا ما از این سفره بهره مند نشده وتلاش سی سالی مارا با تبعیض خود نادیده گرفته اید باشد که روز قیامت جواب گو باشید.
عبدالکریم چاملی
Iran, Islamic Republic of
مسئولین محترم وزارت آموزش وپرورش مردانگی به خرج دهید وهمچون ارگان ها وسازمان های دیگر در خصوص استخدام فرزندان فرهنگی به جای والدین فرهنگی خود اقدام فرمایید. مطمئناً تاثیر گذاری آنها در نظامِ آموزش وپرورش نسبت به دیگران بیشتر است.
عبدالکریم چاملی
Romania
امیدواریم شعاررفع تبعیض واجرای آن فقط لقلقله ی زبانی مسئولان محترم نباشد سال ۹۴بازنشسته شدیم حکم رتبه بندی صادر شد ولی دراجرای حقوق عملی نشد مگرعدالت این نیست که باسی سال خدمت توزیع عدالت حقوق صورت پذیرد پس چرا دم ازبی عدالتی درمیان سازمان ها وادارات رادرمقایسه باآموزش وپرورش به رخ می کشید درحالیکه در درون عدالت رارعایت نکردیدبماندپاداش گه یک سال است خبری از آن نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1