تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۱۲۱۸۹۳

تندیس حسین پناهی رونمایی می‌شود

۲
۰
کبنا ؛ 
 
نشست خبری فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با موضوع تشریح برنامه های همایش ملی حسین پناهی در سالن کنفرانس ارشاد اسلامی دهدشت برگزار شد.
سید ایرج کاظمی جو گفت: رونمایی از تندیس و آرم دبیرخانه در همایش ملی شعر و اندیشه‌های حسین پناهی انجام می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی بزرگداشت حسین پناهی، اظهار داشت: با تشکر از فرماندار محترم و کلیه کسانی که از ابتدای طرح ریزی با جدیت این برنامه را پیگیری کردند.
وی با اشاره به اینکه خانواده مرحوم حسین پناهی در این همایش حضور دارند و از آنها تجلیل می‌شود، عنوان کرد: در سال‌های گذشته یادمان‌هایی به همین مناسبت برگزار شده بود که به دلیل بی‌محتوا بودن برنامه‌ها مورد رضایت خانواده این هنرمند فقید نبوده است.
کاظمی جو بیان کرد: در ابتدا قرار بود از ۱۴ تا ۱۷ مرداد سالروز مرگ حسین پناهی این همایش برگزار شود که به دلیل نبود وقت کافی اجرای برنامه به ۵ و ۶ شهریورماه سالروز تولد حسین پناهی موکول شد.
وی با بیان اینکه در این همایش از هنرمندان و میهمانان کشوری و استانی دعوت شده است، گفت: حکمت نویسنده کتاب فیلسوف دیوانه، بهرامیان شاعر و مدیر اولین سایت تخصصی شعر، ولوی شاعر و مدیرکل محیط زیست استان فارس و ره انجام رئیس انجمن شعر استان در این همایش جهت بررسی شعر و اندیشه های حسین پناهی سخنرانی می‌کنند.
کاظمی جو با اشاره به رونمایی از تندیس و آرم دبیرخانه در این همایش، افزود: جشنواره حسین پناهی در ۴ بخش، شعر، داستان، فیلم کوتاه و عکس از ۲۰ تا ۲۴ اسفند هر سال در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.
رئیس اداره ارشاد کهگیلویه با بیان اینکه ۲۳ عنوان کتاب در زمینه های نمایش، شعر، داستان و فیلم نامه از حسین پناهی به چاپ رسیده است، گفت: ۲۱ اثر متعلق به ایشان و دو اثر از دکتر حکمت پیرامون اندیشه حسین پناهی به چاپ رسیده است که تمامی این آثار را انتشارت الهام، دارینوش و آناپناه منتشر کرده است.
نمایشگاه آثار مرحوم حسین پناهی برپا می‌شود
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: نمایشگاه آثار مرحوم حسین پناهی در دهدشت برپا می‌شود.
فرماندار شهرستان کهگیلویه در این نشست اظهار داشت: مرحوم حسین پناهی از چهره های شناخته شده ملی هستند و برگزاری همایش و ایجاد دبیرخانه دائم مرحوم حسین پناهی در شهرستان امری ضروری است.
علی پوزش با اشاره به اینکه کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان در ایجاد این دبیرخانه نقش به سزایی دارد، عنوان کرد: این همایش ۵ و ۶ شهریور به مدت دو روز اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه این همایش پنج شنبه ۵ شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد افتتاح می شود، تصریح کرد: حکمت عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و نویسنده کتاب " فیلسوف دیوانه " ، دهبانی پور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، بهرامیان شاعر و مدیر سایت تخصصی شعر، ولوی شاعر و مدیرکل محیط زیست استان فارس و ره انجام مسئول انجمن شعر استان در بررسی اندیشه های مرحوم حسین پناهی سخنرانی می‌کنند.
پوزش با اشاره به برگزاری ورک شاپ های تخصصی در این همایش، گفت: در این یادمان نمایشگاه آثار مرحوم حسین پناهی برپا می شود.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه ۲۵ جلد از هر کدام از آثار حسین پناهی به ارزش حدود ۶ میلیون تومان آماده شده است، افزود: این آثار با ۳۰ درصد تخفیف در این همایش عرضه می شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های شربه خوانی محلی و شعر خوانی تخصصی شاعران استان، گفت: دومین روز همایش ساعت ۶ عصر بر مزار حسین پناهی واقع در آرامستان شهر سوق با برنامه های ویژه ارائه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

عطائی . گچساران
Iran, Islamic Republic of
حسین پناهی = عارف واقعی زمانه ی ما

ماندن به پای کسی که دوستش داری قشنگ ترین اسارت زندگی است .

روحش شاد شاد و یادش همیشه با ماست .
Iran, Islamic Republic of
حسین پناهی = عارف واقعی زمانه ی ما

ماندن به پای کسی که دوستش داری قشنگ ترین اسارت زندگی است .

روحش شاد شاد و یادش همیشه با ماست .
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1