تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۱۲۱۱۴۸

مرگ کودک کهگیلویه را در وزارت بهداشت پیگیری می‌کنم

۱۳
۰
کبنا ؛چهارشنبه شب دختر ۹ ساله‌ای اهل روستای «تنگ هیگون» از توابع شهرستان کهگیلویه به نام «فاطمه رستخیز» که به گفته خانواده‌اش در پی «عقرب‌گزیدگی» به اصلی‌ترین مرکز درمانی شهر دهدشت انتقال داده شده بودند پس از حاد شدن شرایط جسمانی بیمار و نبود سرم ضد زهر «عقرب» در دهدشت به مرکز استان انتقال داده شد که متاسفانه در میانه راه این دختر معصوم جان باخت.

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از بروز چنین حادثه دردناکی ابراز تاسف کرد و درگذشت این کودک را به خانواده و بازماندگان او تسلیت گفت.
وی در ادامه بیان کرد: روز گذشته با دکتر شفاهی جلسه‌ای داشتم و از ایشان خواستم تا برای ارتقای سلامت و خدمت‌دهی به مردم شهرستان بدون توجه به نگاه سیاسی و حزبی اقدام نمایند.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس یادآور شد: از نبود سرم در شهرستان اطلاع نداشتم و متاسفانه مسئولان چنین مسئله‌ای را گزارش ندادند و اگر آقایان گزارش می‌دادند حتما از طریق دانشگاه علوم پزشکی و حتی وزیر بهداشت موضوع را پیگیری می‌کردم.
بزرگواری با بیان اینکه دکترم ولایی حدود ۲ ماه مدیریت بیمارستان را بر عهده گرفته و تازه‌کار هستند و شاید از همه مسائل آگاهی نداشته باشند، افزود: اما باید در زمینه داور مدیریت صورت بگیرد که شهروندان با چنین مشکلی برخورد نکنند.
وی گفت: این موضوع را از طریق ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و حتی در صورت نیاز از طریق وزیر بهداشت در تهران پیگیری می‌کنم.
امیر مولایی رئیس بیمارستان دهدشت گفته بود: مدت‌ها است تولید سرم ضد عقرب در کشور کم شده و به علت لزوم حفظ زنجیره سرما و تاریخ مصرف کم دارو، امکان دپو کردن در حجم زیاد در بیمارستان وجود ندارد و در حال حاضر گچساران و بهبهان هم مثل کهگیلویه در روزهای خاصی دچار کمبود می‌شوند اما ما امروز تعداد محدودی از یاسوج گرفتیم که درمواقع اورژانسی تجویز می‌کنیم.
هایده حافظ قرآن رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران کمبود سرم ضد زهر «عقرب» در گچساران را رد کرد.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت: اگر چه بنده به عنوان پزشک مدت زیادی است به طبابت نمی‌پردازم اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر نبود سرم ضد زهر «عقرب» در گچساران به من گزارش نشده است.
حافظ‌قرآن یادآور شد: حتی اگر با کمبود کشوری در توزیع هم روبرو بودیم اما با مدیریت توانستیم با مشکل نبود یا کمبود این داور در شهرستان روبرو نشویم.
این در حالی است که رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت می‌گوید: نبود این سرم به نحوه نگهداری آن بر می‌گردد و این دارو در دمای ۲-۸ درجه سانتی‌گراد (۳۶ – ۴۶) و در یخچال قابل نهگداری می‎باشد.
سئوالی که مسئولان باید پاسخ بدهند این است که فرض را بر این می‌گیریم که کودک فوت کرده با نیش «عقرب» جان نباخته باشد؟ آیا اگر دقایقی بعد از آن، فرد دیگری با علائم «عقرب‌زدگی» به مرکز تحت مدیریت رئیس بیمارستان دهدشت مراجعه می‌کرد برای درمان وی آیا سرمی جهت تجویز در اختیار داشتند؟

شب ۲۸ مرداد حدود ساعت ۲۱ شب دختر بچه ۹ ساله‌ای به نام «فاطمه رستخیز» توسط والدین و همراهانش به اورژانس بیمارستان امام خمینی دهدشت مراجعه می‌کنند طبق اظهارات خانواده این دختر به علت عقرب‌گزیدگی و شرایط حادی که داشت به اورژانس انتقال داده شد و حدود ۲ ساعت بعد از مراجعه و معاینه این کودک پذیرش برای انتقال آن به یاسوج صورت گرفت و حدودا ساعت ۲۳:۴۰ دقیقه شب پرونده اعزام آن به یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد تکمیل که در دقایق اولیه  اعزام متاسفانه به علت شرایط حاد و علت زهر ناشی از «عقرب‌گزیدگی» در میانه راه در منطقه آب حیات سرفاریاب این کودک فوت کرده و جسدش به دهدشت انتقال داده می‌شود./راک
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تو این شهرستان را با /هایت به سمت نابودی میبری
علی
Iran, Islamic Republic of
.برای مسولان این بیمارستان وعلوم ..ومخصوصا اقای .که واقعا ..تو این علوم پزشکی
سینایی از کچساران
Iran, Islamic Republic of
تسلیت به همه مردم استان ما .
امروزه در دنیا سر را به بدن وصل می کتتد و در کوشه و کنار شهرهای اطراف خویش می بینیم که جراحی های آنجنانی انجام می شود . و در مرکز استان ما صدها پزشک در مرکز درمانی و آموزش پزشکی در حال تحصیل هستند . اما ناگفته نماند هر سال از تهران و اصفهان و ...افرادی در کوههای ما صدها دارو و .... و گیاه و... برای سایر شهرها و یا کشورها می برند و دارو تولیذ می کنند اما دریع از حال خودمان و جان خودمان .
مرک این نوجوان هشداری به مراکز درمانی ماست . مواظب باشید و به درستی مدیریت باید کرد. بهانه زیاد است حتی برای نماینده مردم و مسئولین .اما چه فایده . چه باید کرد ،فردی رفت تا ما هوشیار باشیم . اگر قرار این باشد وای به حال فردای ما ...که نوبت کی باشد خدا داند.
مجید1
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا چه دیر به فکر افتادی!!! تا حالا چه کار میکردی
پیگیری الان چه دردی از اون خونواده دوا میکنه واقعا جای تاسف داره رئیس اون بیمارستان رو باید ...........................
موج
Iran, Islamic Republic of
روزگاری بود که نماینده قبلی ما (م)به جای پیگیری حق و حقوق مردم همچنین مسایلی فقط دنبال ازاد سازی قاچاق چیان مواد مخدر بود.....به خاطر حس انسان دوستی از بزرگواری متشکریم.... . روزگار غریبی است نازنین
Iran, Islamic Republic of
جان خودت پیگیری نکن بلد نیستی از مردم دفاع کنی ...بیشتر خراب می کنی. با سپاس از شما
سید رحمان وفانزاد
Iran, Islamic Republic of
مطالبات مردم را هر چقدر پیگیری کردید این هم روش
دلاوری نویی گچساران
Iran, Islamic Republic of
اگر درمرگ ااین دختر بچه مسیولین کوتاهی کرده باشند باید به سخت ترین شکل مجازات شوند،کسانی که با زد وبند پست میگیرند بادبتوانند به مردم خدمت کنند،،ای کسانی که کوتاهی کردید یک لحظه خودتان را جای خانواده داغدار بگذارید،شما در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشید.
Iran, Islamic Republic of
با سیاست و اولویت دولت روحانی به مقوله بهداشت و سلامت و تخصیص منابع و امکانات وافر به این موضوع متاسفانه استان ما خیلی ضعیف عمل کرده و عمل میکنه و بدتر اینکه نابجا این اولویت دولت به حساب مدیریت استان گذاشته میشه
حق
Iran, Islamic Republic of
برادر بزرگواری ::لطفا به وضعیت بد بیمارستان دهدشت رسیدگی کنید که سالهاست بی نظمی اورژانس و برخی پرسنل ضعیف بیمارستان باعث مرگ .شده و کسی هم پاسخگو نیست..بی اخلاق و بیمارستانی مه از نظر بهداشتی و نظافت زیر صفر و.....
نقوی دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
اقای بزرگواری شما معلوم نیست چی دارید می گید شما گفتیدمن با دکتر شفاهی جلسه‌ای داشتم و از ایشان خواستم تا برای ارتقای سلامت و خدمت‌دهی به مردم شهرستان بدون توجه به نگاه سیاسی و حزبی اقدام نمایند.این تفکر شما ست.مگر در بیمارستان جمهوری اسلامی باید نگاه حزبی وسیاسی باشه.جان افراد برای شما و دکتر ولایی مهم نیست .چرا به جای استعفا اقای ولایی می گوییدمدت‌ها است تولید سرم ضد عقرب در کشور کم شده و به علت لزوم حفظ زنجیره سرما و تاریخ مصرف کم دارو، امکان دپو کردن در حجم زیاد در بیمارستان وجود ندارد. در بیمارستان شما یک مورد سرم ضد عقرب وجود ندارد شما معنی دپو را درک نکرده اید.
Iran, Islamic Republic of
مرگ کودک ربطی به سرم نداشته
Iran, Islamic Republic of
تا نمایندگان بدنبال جابجایی نیروهای خود باشند همین اوضاع احوال حاکمه روحش شاد لعنت کنه کسانی که باعث مرگ این دختر معصوم شدند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1