تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب : ۱۲۰۹۸۲

پروگرام‌ جذاب نشست «کتابخوان» یاسوج (+تصاویر)

۰
کبنا ؛اولین نشست «کتابخوان» در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

تاثیر موسیقی بویراحمدی بر مهمان ویژه نشست یاسوج

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سی‌وپنجمین نشست «کتابخوان» کشور و اولین نشست «کتابخوان» استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی، معاون سیاسی استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرائی، نویسندگان، کتابداران و اهالی هنر و رسانه در یاسوج برگزار شد.

این نشست اگر چه یک طرح ملی بود، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد با تغییراتی نو در ایجاد «پشت صحنه»، «دکوراسیون» جایگاه و «سین» برنامه توانست مخاطبان زیادی را تا آخرین برنامه بر روی صندلی خود نگه دارد.

اجرای برنامه‌های نمایشی و موسیقی محلی نیز از جمله پروگرام‌های جذاب نشست «کتابخوان» یاسوج بود که موسیقی محلی «بویراحمد» توانست دکتر مهردوخت وزیرپورکشمیری عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مهمان ویژه این نشست را تحت تاثیر قرار دهد. او بعد از جلسه از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خواست تا لوح فشرده این موسیقی را برایش تهیه کند.

اما؛ دکتر مهردوخت وزیرپورکشمیری عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، کسی که بیش از ۴۰ سال رشته کتابداری را در دانشگاه‌های تهران تدریس کرده و استاد راهنمای پایان‌نامه‌های دانشجویان بسیاری را برعهده داشته و همچنین سال‌های متمادی را به کار پژوهش مشغول است در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سرانه پایین مطالعه در بین افراد جامعه، اظهار کرد: آموزش و پرورش و خانواده در این قضیه مقصر هستند.

آموزش و پرورش مقصر است

وی بیان کرد: خانواده‌ها باید از سن کودکی، نوجوانی و حتی در حالت جنین فرزندان خود را به مقوله کتاب و کتابخوانی آشنا کنند و آموزش و پرورش همچنین باید دانش‌آموزان را از مقطع ابتدایی به اهمیت کتاب و مطالعه آگاه سازند.

 وزیرپورکشمیری با بیان اینکه مردم و مسئولان باید توامان نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه احساس مسئولیت کنند، اظهار کرد: اگر این احساس مسئولیت را نکند وضعیت کتابخوانی از این هم بدتر می‌شود.

عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه شبکه‌های مجازی، اینترنت و فناوری مانع کسب علم نیست، افزود: در کنار آنها نوجوان و جوانان باید با منابع خوب کتابی آشنا شوند.

وزیرپور کشمیری به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی‌های خود بر وجود کتاب در سبد کالای خانواده‌ها تاکید و همواره اظهار امیدواری می‌کند که روزی کتاب در سبد کالای خانواده‌ها قرار بگیرد و جایی داشته باشد.

مشاور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: دستگاه‌های فرهنگی، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و موسسات بزرگ فرهنگی باید یک صدا در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام بردارند.

وزیرپور کشمیری افزود: الان احساس نیاز افراد جامعه به مقوله کتاب ایجاد شده و فقط مسئولان باید در این راستا حرکت کنند.

 مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه وکلای مردم در مجلس به اهمیت موضوع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی توجه دارند، افزود: بر اساس برنامه ششم و در صورت تصویب این برنامه ۳۵ درصد از مدارس به کتابخانه‌ها و کارشناس متخصص کتابدار مجهز می‌شوند.

وزیرپور کشمیری با انتقاد از آموزش و پرورش در خصوص بی‌توجهی به مقوله کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: آموزش و پرورش در استخدامی‌های خود از همه رشته‌ها نیرو به کار می‌گیرد به جزء کتابداری.

وزیرپورکشمیری در ادامه بیان کرد: در آموزش و پرورش به راحتی از حذف زنگ مطالعه حرف می‌زنند که اتفاقاً معلمان می‌توانند از دانش آموزان پیرامون کتاب‌های که در این ساعت می‌خوانند، سئوال و نمره برای آنها لحاظ کنند.

 عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تنها ۳۰ درصد منابع کتابخانه‌های عمومی کشور قابل استفاده هستند و بقیه کتاب‌ها بدون نطر کارشناسان وارد کتابخانه‌ها شدند. کتاب کتابخانه‌ها باید بر اساس نیاز هر منطقه و باورهای مختلف خریداری شود.

وزیرپورکشمیری گفت: در سنوات گدشته برخی اقدامات از جمله استخدام نیروی غیرمتخصص در کتابخانه‌های عمومی اشتباه بود و این مسئله بر پیکره کتابخانه‌ها ضربه زد.

 وی ادامه داد: وضعیت معیشت کتابداران نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

۱۴ نشست «کتابخوان» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

 به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، زینب قربانی در اولین نشست «کتابخوان» یاسوج، اظهار کرد: این نشست دغدغه مسئولان را در راستای افزایش سرانه مطالعه مرتفع خواهد کرد.



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ نشست «کتابخوان» دیگر در سایر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود. کتاب محصول فرهنگی است که نقش و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و توصیه به کتاب خواندن و مطالعه فصل مشترک تمامی فرهنگ‌ها، ادیان و اندیشمندان است.


قربانی افزود: کتاب جایگاهی کم‌رنگ در سبد خانوار ایرانی دارد
 به گزارش کبنا نیوز، در نشست «کتابخوان» یاسوج ۱۴ نفر از اهالی کتاب، رسانه و نویسندگان به معرفی کتاب‌های خود پرداختند.

در پایان از آنها تجلیل به عمل آمد و عکس یادگاری نیز انداختند.

 زینب قربانی





زینب قربانی
 ketab (1) ketab (2) ketab (3) ketab (4) ketab (5) ketab (6) ketab (7) ketab (8) ketab (9) ketab (10) ketab (11) ketab (12) ketab (13) ketab (14) ketab (15) ketab (16) ketab (17) ketab (18) ketab (19) ketab (20) ketab (21) ketab (22) ketab (23) ketab (24) ketab (25) ketab (26) ketab (27) ketab (28) ketab (29) ketab (30) ketab (31) ketab (32) ketab (33) ketab (34) ketab (35)






نام شما

آدرس ايميل شما

صادق الهی
Iran, Islamic Republic of
نامردل په کو عکس مو
سوال
Iran, Islamic Republic of
منظورتان از دوتصویر آخر چیه و چه ربطی به این نشست داره؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جا داشت از نویسندگانی که آثارشان برگزیده سال شده بود دعوت می شد سیاسی کاری تا کجا...
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
سلام:
به نظر من دو تا عکس آخر شان و جایگاه خبررسانی رو مخدوش میکنه.انتظار میره دقت بیشتری در این زمینه صورت بگیره.
مخاطب همیشگی
Iran, Islamic Republic of
جا داشت از نویسندگانی که آثارشان برگزیده سال شده بود دعوت می شد سیاسی کاری تا کجا...
همشهری گرامی
شرکت برای همه آزاد بود می تونستید ثبت نام کنید چه ربطی به سیاست داشت وا..........
حالا ظاهرا قراره ۱۴ نشست دیگه هم برگزار بشه هر کی می خواد بسم الله ...
جواب همشهری
Iran, Islamic Republic of
در جواب همشهری که فقط برای تخریب کامنت گذاشته عرض کنم که بنده به عنوان یک نویسنده فراخوان را در سایت کبنا دیدم که همین الان هم هست هیچ سیاسی در کار نیست این همه فضای فرهنگی ادارات را به خاطد تخریب یک مدیر فعال خراب نکنید چهارده نشست دیگر هم در استان برگزار میشه در این برنامه خود نویسندگان باید استقبال کنن در برنامه هم مدیرکل محترم از همه نویسندگان دعوت کرد پس بی انصافی هست که این همه جو سازی بکنید
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1