تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۱۲۰۶۱۷

از کمبود روحانی در گچساران تا ادامه شعار مرگ بر آمریکا

۲
۰
کبنا ؛لزوم شکل‌گیری کارهای فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد
امام جمعه دهدشت خدمت در دولت اسلامی را دارای ثواب عظیم دانست و گفت: معتقدم باید کارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با محوریت مساجد شکل گیرد تا کار جنبه الهی داشته باشد.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به در پیش بودن ولادت امام رضا(ع) به تبیین فضایل اخلاقی و زندگینامه آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: رسول اکرم(ص) در روایتی درباره فضیلت زیارت فرموده است، پاره‌ای از تن من در زمین خراسان مدفون خواهد شد، هر مومنی او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.
امام جمعه دهدشت با ابراز تأسف از واگذاری زمین‌ها اطراف حرم رضوی به وهابیت خاطرنشان کرد: این در حالی است که مدتی پیش آیت‌الله سیستانی در پاسخ به شخصی که از وی درخواست موعظه داشته گفته بود، فرمود؛ تا فرصت هست خدمت علی بن موسی‌الرضا(ع) شرفیاب شوید.
حسینی با بیان اینکه خرید زمین‌های اطراف حرم مطهر توسط مخالفین ائمه اطهار(ع) خطر بزرگی است که شیعیان را تهدید می‌کند، افزود: مشهد در حلقه بسیار خطرناک‌تر از وهابیون قرار گرفته که اگر بیدار نشوند قلب تپنده ایران به زودی از دست شیعیان خارج خواهد شد.
خطیب جمعه دهدشت با بیان اینکه اگر مسئولان چاره نیندیشند پایتخت معنوی از دست می‌رود، تصریح کرد: این اتفاق ننگی است بر پیشانی ایران که در تاریخ حک خواهد شد.
حسینی خواستار دفع خطر با تدبیر مسئولان شد و گفت: وای بر مسئولان و وای بر ملت ما اگر چنین ننگی بر پیشانی شیعیان نوشته شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش روز بزرگداشت مساجد را یادآور شد و تأکید کرد: رسول اکرم(ص) از همان ابتدا مساجد را قطب کار قرار داده بود و این درسی است برای همه ما که مساجد را محور قرار دهیم.
حسینی افزود: معتقدم باید کارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با محوریت مساجد شکل گیرد تا کار جنبه الهی داشته باشد.
امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) را گوشزد و تأکید کرد: رهبر انقلاب یکی از وظایف مهم را شناخت نقشه استکبار و مبارزه با آن عنوان کردند و فرمودند؛ در بحث مذاکرات یکی از اهداف شوم استکبار نفوذ در ایران است.
حسینی با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند چهره خیانتکار خود را مخفی کند، تأکید کرد: تا مادامی که علیه نظام ما خیانت و جنایت می‌کنند، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به هفته دولت گفت: دولتی که در نظام اسلامی واقع است، دولت ولایی است چون در رأس حکومت ولایت فقیه قرار دارد.
رئیس شورای فرهنگی عمومی کهگیلویه کار کردن در دولت اسلامی را دارای ثواب عظیم دانست و با بیان اینکه باعث می‌شود پایه‌های حکومت الهی تقویت شود، افزود: اگر کسی کم‌کاری یا خیانت کند و با رشوه مسایل و مشکلاتی را به وجود آورد، باعث ضربه زدن به ریشه حکومت اسلامی می‌شود.
امام جمعه مارگون:
جایگاه والای مساجد باید حفظ شود
خطیب جمعه مارگون با اشاره به جایگاه والای مساجد در دین مبین اسلام گفت: این جایگاه باید حفظ شود.
حجت‌الاسلام خواجه‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مارگون با اشاره به روز جهانی مسجد و سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: دشمنان اسلام راستین قصد دارند مسلمانان را از قضیه فلسطین غافل کنند.
خطیب جمعه مارگون با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد در دین اسلام عنوان کرد: باید با برپایی مراسمات مختلف و نماز در مساجد سعی کنیم مساجد را زنده و پویا نگهداری کنیم.
وی حضور مسلمانان در مساجد را نشانه قدرت اسلام خواند و گفت: اگر مسجدی چنین نقشی نداشت مورد سرزنش پیامبر اسلام قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام خواجه‌پور در خطبه دوم نیز با اشاره به در پیش بودن هفته دولت افزود: دولت باید هدفش خدمت به مردم باشد و هیچ چیز نباید آنها را از این هدف غافل کند.
خطیب جمعه مارگون بیان کرد: در کشور سلیقه‌های متفاوت سیاسی و اجتماعی وجود دارد اما این مسائل همه حاشیه بوده و اصل همان خدمت است.
خواجه‌پور یادآور شد: مسأله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
دشمن از قدرت نظامی ایران واهمه دارد/ایران قصد تعرض به هیچ کشوری را ندارد
خطیب جمعه یاسوج با اشاره به روند روبه رشد قدرت نظامی ایران گفت: دشمنان ایران اسلامی از این رشد قدرت نظامی واهمه دارند.
 
آیت الله
سیدعلی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج با اشاره به سالروز آتش زدن مسجدالقصی توسط رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این اقدام رژیم منحوس و اشغالگر اسرائیل نشان دهنده خوی وحشی و غیرانسانی این رژیم است.
خطیب جمعه یاسوج افزود: تمامی جنایت‌هایی را که رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام می‌دهد به پشتوانه آمریکای جنایتکار است.
آیت‌الله حسینی خاطرنشان کرد: امروزه مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و همه مسلمانان باید در راستای آزادی قدس شریف همت داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به روز صنعت دفاعی و تبریک این روز به همه تلاشگران این صنعت عنوان کرد: امروزه ایران به قدرت برتر نظامی منطقه تبدیل شده است و رشد ایران در حوزه نظامی و صنعت دفاعی دشمان را دچار واهمه و خشم کرده است.
خطیب جمعه یاسوج تاکید کرد: رشد صنعت نظامی ایران تنها برای دفاع از مرزهای کشور خواهد بود و ایران اسلامی قصد تعرض به هیچ کشوری را ندارد.
آیت‌الله حسینی در ادامه با تبریک هفته دولت به همه دولتمردان عنوان کرد: شهیدان رجایی و باهنر با نثار جان خود به آرمان های انقلاب و امام نام خود را جاوید کردند.
کمبود شدید مسجد و روحانی در گچساران/اعتباری در خصوص مساجد و مراکز فرهنگی نیست
امام جمعه گچساران با بیان اینکه این شهرستان با کمبود شدید مسجد و روحانی مواجه است، گفت: هیچ‌گونه اعتبار فرهنگی در این خصوص در اختیار نداریم.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری دو بال صعود‌دهنده انسان به تعالی و رستگاری دنیوی و اخروی است.
وی افزود: انسان‌های متقی برگزیدگان خاص خداوند بوده که وعده بهشت و روسفیدی در آخرت به آنها داده شده است.
امام جمعه گچساران در ادامه سخنان خود با اشاره به خودسازی و مبارزه با هوای نفس بیان کرد: انسانی که توانایی مبارزه با هوای نفس تزکیه نفس خود را داشته باشد، رستگار می‌شود.
حجازی تأکید کرد: اگر انسان در مبارزه با هوای نفس و امیال شهوانی دچار شکست شود، در دنیا و آخرت خوار و ذلیل می‌شود.
وی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها قصد سوءاستفاده از قطعنامه‌ای را دارند که هنوز نه در ایران و نه در آمریکا به تأیید نرسیده اما ما اجازه نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و.. را به آنها نمی‌دهیم.
امام جمعه گچساران ضمن تبریک به مناسبت میلاد امامزاده شاهچراغ و روز جهانی مساجد عنوان کرد: ما در گچساران مسجد کم داریم و فواصل میان مساجد موجود نیز بسیار زیاد و غیراستاندارد است.
حجازی ادامه داد: مشکل تنها در مرکز گچساران نیست، کمبود مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی در روستاهای اطراف این شهرستان نیز به شدت احساس می‌شود.
وی افزود: ما در گچساران با کمبود شدید مسجد و روحانی مواجه هستیم و بسیاری از مساجد موجود که ناکافی بوده، امام جماعت ندارد.
حجازی با بیان اینکه در این خصوص اعتبارات فرهنگی در اختیار ما نیست، اظهار کرد: هیچ اعتبار ملی در خصوص مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی در دست نیست، اگر وجود دارد اعلام شود کجاست.
امام جمعه گچساران افزود: در بسیاری از موارد حتی وسیله ایاب و ذهاب امام جماعت نیز برای حضور در مساجد وجود ندارد.
حجازی یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی میلیاردها دلار در خصوص مبارزه با آرمان‌های انقلاب و ضربه زدن به مساجد هزینه می‌کنند اما ما چکار کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه باید در این خصوص اعتبار و هزینه کرد، گفت: ما اعتبارات عملی فرهنگی نیاز داریم نه اعتبارات عمرانی فرهنگی، اینها کجا هزینه می‌شود که ما خبر نداریم.
حجازی تأکید کرد: در امر حمایت مالی از مساجد تنها دولت و مسئولان کافی نیستند مردم و افراد خیر و متمکن نیز باید مشارکت داشته باشند.
خطیب جمعه سرفاریاب:
دولتمردان خدمت‌رسانی به مناطق محروم را سرلوحه کار خود قرار دهند
امام جمعه سرفاریاب گفت: دولتمردان خدمت‌رسانی به مناطق محروم همانند کهگیلویه و بویراحمد را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام سیدفرج‌الله پژمان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سرفاریاب با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: وقتی کسی به خدا ایمان می‌آورد باید در عمل به ایمان خود بکوشد که به معنای واقعی به خدا ایمان اورده باشد.
خطیب جمعه سرفاریاب با بیان اینکه هنگامی که کسی به خدا ایمان می‌آورد در معرض امتحان الهی قرار می‌گیرد، افزود: درجه‌بندی ایمان آورندگان برحسب میزان موفقیت و سربلند بیرون آمدن آنها از امتحان الهی خواهد بود.
حجت‌الاسلام پژمان در ادامه عنوان کرد: اصلی‌ترین نماد اسلامی که توانسته جایگاه و ارزش خود را حفظ کند، مسجد است به همین جهت باید سعی کنیم شأن و جایگاه مساجد حفظ شود.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته دولت افزود: دولت امانتی الهی است در دست دولتمردان به همین جهت آنها باید رسم امانت‌داری را همواره رعایت کنند.
وی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم به خصوص در مناطق کمتر توسعه‌یافته مانند کهگیلویه و بویراحمد در اولویت برنامه دولتمردان باشد، تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر نمونه‌هایی کامل از کسانی بودند که خدمت به خلق خدا و پایداری در راه اصول انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دادند.
...
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
والا ما گچساران تا حالا چنین کمبودی رو اصلا احساس نکردیم
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا حجازی عزیز بنظر من شما رو دل ادما کار کنید خیلی بهتر تا مسجد بسازین چون مسجدی که دل همراش نباشه هیچ کارایی نداره .بعد از انقلاب تا الان تعداد مساجد چند برابر شده ولی پس چرا این همه دزدی و خرابکاری تو مملکت زیاد شده بخدا قسم نتونستید اسلام رو در دلها نهادینه کنید قبول کنید نتونستید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1