تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۲۰۵۵۱

از موسسات قرآنی اجاره نیشین استان تا وصیت مغفول مانده

۰
کبنا ؛همایش تجلیل از فعالان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج مرکز این استان برگزار شد، در حاشیه این مراسم معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود با امام جمعه یاسوج و استاندار دیدار کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، همایش بزرگ تجلیل از فعالان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و در این همایش از ۶۰ فعال قرآنی تجلیل شد.
بنابراین گزارش، تعداد موسسات قرآنی و جامعه‌القرآن در کهگیلویه و بویراحمد ۴۶ موسسه وجود دارد که از این تعداد به ۲۶ موسسه قرآنی و ۱۷ جامعه القرآن  فعالیت می‌کنند.
آنچه در ادامه می‌آید، گزارش کامل اولین همایش تجلیل از فعالان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد است.
استان‌های محروم در اولویت برنامه‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولویت این معاونت را توجه به استان های محروم دانست و گفت: این کمک ها به میزان فعالیت استان ها و استفاده مطلوب از این ظرفیت ها بستگی دارد.
حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی امروز در دیدار با امام جمعه یاسوج با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکاناتی را برای حوزه های قرآنی تدارک دیده، گفت: میزان استفاده از این امکانات بستگی به استفاده استان ها از این امکانات و ارائه برنامه دارد.
وی، یکی از کارهای این معاونت را حمایت از موسسات قرآنی دانست و اضافه کرد: این معاونت در زمینه فعالیت هایی که موسسات قرآنی دارند، حمایت هایی را انجام می دهد.
حشمتی، عنوان کرد: تربیت نیروی انسانی، چاپ و توزیع قرآن، تولید فیلم های قرآنی، نمایش نامه، داستان قرآنی و متن هایی که در زمینه قرآن است در این معاونت صورت می گیرد.
این مسئول فرهنگی و قرآنی کشور اولویت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توجه به استان های محروم دانست و گفت: این کمک ها بستگی به میزان فعالیت استان ها و استفاده مطلوب از این ظرفیت ها دارد.
وی، اظهار کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی شریف، نجیب و پیرو ولایت هستند که نیازمند خدمت و حمایت بوده و امیدوارم بتوان در این راستا گام هایی را برداریم.
با کمک قرآن می توان اعتقادات را درست کرد
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، اظهار داشت: اعتقادات ما (توحید، نبوت و معاد) در جامعه دچار آسیب هایی می شود که با کمک قرآن می توانیم این اعتقادات را درست کنیم.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، امروز در همایش بزرگ تجلیل از فعالان قرآنی که در سالن هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد، با تبریک روز دختر و آغاز دهه پر برکت کرامت، گفت: وظیفه خود می دانم که به همه کسانی که در موسسات قرآنی فعالیت می کنند، سرکشی کرده و مشکلات آنها را حل کنیم.
وی افزود: اینکه روز اول ذی القعده و همزمان با ولادت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (سلام الله علیها) همایش بزرگ تجلیل از خادمان قرآنی برگزار شده و در خدمت شما هستم را به فال نیک می گیرم.
حشمتی، با اشاره به آیه «و ننزل من القرآن ما هو الشفاء و رحمه للمونین» اضافه کرد: یکی از اسم های قرآن شفاء بوده که در سوره «اسرا» آمده و موجب شفاء و رحمت است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، ادامه داد: اعتقادات ما(توحید، نبوت و معاد) در جامعه دچار آسیب هایی می شود که با کمک قرآن می توانیم این اعتقادات را درست کنیم.
وی، به برخی رفتارها و اعمال نادرست در جامعه اشاره و گفت: با مراجعه و کمک گرفتن از قرآن می توانیم اخلاق پسندیده را جایگزین آنها کنیم.
حشمتی، در ادامه گفت: آنچه که در قرآن در مورد پیامبران آمده است، سبک زندگی ائمه و مومنین است که آن را به عنوان الگو در زندگی خود باید به کار بگیریم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، گناه را از دیگر آسیب های جامعه دانست و ادامه داد: گناه به معنای درد بوده و وقتی گناه در جامعه زیاد شود یعنی درد زیاد شده که باید به مراجعه به قرآن درد را رفع کنیم.
این مسئول قرآنی و کشوری، با بیان اینکه: در جامعه امروزی گناه، هواهای تفسانی و آسیب های اجتماعی زیاد شده، عنوان کرد: این ها به معنای مریضی بوده و ما باید برای رفع مریضی و بیماری از قرآن که منبع شفاء است کمک گرفته و این امراض را رفع کنیم.
وی، با اشاره به اینکه برخی می گویند علومی که از غرب آمده خوب است، یادآور شد: درست است که استفاده از علوم بشری مفید و خوب بوده، اما بسیاری از برنامه ریزی های مملکت ما بدون مراجعه به قرآن و تنها با کمک علوم غربی انجام می شود؛ وقتی کتابی به نام قرآن داریم باید به آن مراجعه و برای انجام کارها و برنامه ریزی ها از آن کمک بگیریم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، اظهار داشت: استعداد و زمینه های خوبی در این استان وجود دارد که امیدواریم با برگزاری جلسات و محافل بیشتر بتوانیم فعالیت های قرآنی را گسترش دهیم.
حشمتی، عنوان کرد: کمک به موسسات قرآنی، بیمه کردن فعالان قرآنی، تاسیس صندوق ویژه فعالان و خادمین قرآنی، تاسیس سامانه جامعه قرآنی که همه در آن سهیم باشند، صدور مجوز برای موسسات قرآنی، آموزش نیروی انسانی برای موسسات و تربیت مربی برای استان، از کارهای مهمی است که در برگشت از سفر به آنها خواهیم پرداخت.
دیدار معاون وزیر با استاندار کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به بازدید خود از یکی از دارالقرآن های استان اشاره کرد و ادامه داد: کارهای خوبی در دارالقرآن ها صورت می گیرد ولی این مراکز برای رشد باور قرآنی و دینی افراد، نیازمند حمایت هستند.
سیدموسی خادمی امروز در دیدار معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(سلام الله علیه)، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل در استان ها دارای نقش و جایگاه مهمی هستند.
وی بیان داشت: اثرات فعالیت این نهاد فرهنگی به صورت تدریجی نمایان می شود و در بازه زمانی بلند مدت می توان شاهد بروز آثار حوزه فرهنگ باشیم.
خادمی، اظهار کرد: دکتر دهبانی پور علیرغم مدت زمان کوتاهی که از حضور ایشان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می گذرد، ولی حرکت های خوبی را در زمینه برنامه های فرهنگی آغاز کرده اند.
مسئول ارشد اجرایی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت های خوبی در حوزه فرهنگ آغاز شده که نیازمند حمایت همه بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد هستند.
وی در ادامه، اذعان کرد: برخی استان ها به دلیل مشکلات عدیده ای که داشتند فرصتی برای کارهای فرهنگی را نداشتند و از مدتی که نهادهای فرهنگی شکل گرفته ما باید به این نقطه برسیم که در زمینه های فرهنگی و قرآنی فعالیت های خوبی در استان ها کمتر برخوردار صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به بازدید خود از یکی از دارالقرآن های استان اشاره و ادامه داد: کارهای خوبی در دارالقرآن ها صورت می گیرد ولی این مراکز برای رشد باور قرآنی و دینی افراد، نیازمند حمایت هستند.
وی، گفت: استانداری استان در حد توان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خواهد داشت؛ ولی در استان ها معمولا در زمینه فعالیت ها اعتبار زیادی در نظر گرفته نمی شود.
طرح های تولیدی قرآن کهگیلویه و بویراحمد در اولویت کاری معاونت قرآن وزارت ارشاد
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به هر میزانی که کار تولیدی، طرح و برنامه قرآنی از استان ارائه شود ما در حوزه معاونت در حد توان کمک و اولویت خاصی برای استان قائل خواهیم شد.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، گفت: با توجه به سابقه ای که از سال ها قبل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم، چندین سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد داشتم.
وی در ادامه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را مردمی ولایت مدار و شیعه دانست و اضافه کرد: حوزه معاونت قرآن و عترت کارهای خوبی به برکت دولت تدبیر و امید و با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد انجام داده که این استان نیز از این خدمات تا حدودی بهره منده شده است.
حشمتی، اظهار کرد: کارهای اساسی و زیربنایی در حوزه قرآن و عترت در سطح کشور در حال انجام است که بخشی مطالعاتی و ستادی است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد قابلیت و استعداد بسیاری وجود دارد ولی به دلیل عدم زیرساخت ها، مشکلاتی وجود داشته که باید جهت رفع آنها تلاش کرد.
وی، ادامه داد: باید بتوان نیروی انسانی مفید تربیت کرد تا نیاز به حضور استاد یا قاری از قم، مشهد و دیگر استان ها نداشته باشید و باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام داد.
حشمتی، یادآور شد: به هر میزانی که کار تولیدی و طرح و برنامه از استان ارائه شود ما در حوزه معاونت در حد توان کمک و اولویت خاصی برای استان قائل خواهیم شد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بجز نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران، حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینه های مختلف در استان ها هزینه شده است.
وی، با بیان این که اگر مسائل فرهنگی جامعه حل شد، بسیاری از مسائل و معضلات حل و شاهد رونق در سایر حوزه ها خواهیم بود، آمادگی خود را در زمینه حمایت از برنامه های قرآنی این استان اعلام کرد.
فعالیت های قرآنی، گل سرسبد همه برنامه هاست
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ممکن است برنامه های مختلفی در رشته های متفاوت وجود داشته باشد، اما گل سرسبد همه برنامه ها، فعالیت های قرآنی است.
رضا دهبانی پور امروز  در همایش بزرگ تجلیل از فعالان قرآنی که در سالن هنر این اداره در یاسوج برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت معصومه(سلام الله علیها)، روز دختر و آغاز دهه کرامت گفت: دهه کرامت از امروز، اول ذی القعده آغاز و پایان آن ولادت با سعادت حضرت امام رضا(علیه السلام) است.
وی، با بیان این که دهه کرامت تداعی کننده مهر، محبت، صفا و از جان گذشتگی خواهر برای برادر است، ادامه داد: این مهر و وفا و از جان گذشتگی در پرتو هجرت و تحمل رنج سفر و در انتها به مرگ به خاطر برادر منجر شد.
دهبانی پور، ایثار و از جان گذشتگی حضرت معصومه(سلام الله علیها) برای امام رضا(علیه السلام) را مانند حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) برای امام حسین(علیه السلام) عنوان و اظهار داشت: دهه کرامت تداعی کننده عزم آهنین و بیانگر قدر، منزلت و مقام شامخ زن است.
وی، اضافه کرد: امام صادق(علیه السلام) فرموده است: «خدا را حرمی است و آن مکه، امیر المومنین(علیه السلام) را حرمی است و آن کوفه و ما اهل بیت را حرمی است و آن قم است؛ به زودی بانویی در آن جا دفن می شود که هر کس آن را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.
این مسئول فرهنگی، با اظهار خوشحالی از همزمان شدن همایش بزرگ تجلیل از فعالان قرآنی با دهه کرامت، اضافه کرد: به مناسبت دهه کرامت برنامه های مخصوص و مناسبی برای مردم مومن، خوب و ولایت مدار در سراسر استان اجرا می شود.
دهبانی پور، ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام حشمتی پور به خاطر تحمل رنج سفر و حضور در این همایش بزرگ، خاطر نشان کرد: از مسئولین، جامعه القرآن ها، فعالان و موسسات قرآنی دعوت کرده تا تبادل نظر، طرح و حل مشکل کنیم.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به ذائقه مردم در رشته های مختلفی مانند: نویسندگی، تئاتر، شعر، سینما، خوشنویسی و دیگر مسائل، گفت: هر چند چنین برنامه هایی ممکن است وجود داشته باشد اما گل سرسبد همه برنامه ها، فعالیت های قرآنی است.
وی، با اشاره به این که در استان ۲۶ موسسه که دارای پروانه بوده، سه موسسه در حال صدور پروانه، ۲۲ موسسه در دست اقدام، ۱۷ جامعه القرآن و در مجموع ۴۶ فعال قرانی داریم، گفت: تنها سه باب ساختمان برای موسسات قرآنی خریداری شده و مابقی آنها اجاره ای است.
دهبانی پور، خاطر نشان کرد: دو ساختمان در سوق و یاسوج داریم که به علت مشکلات اعتباری کار ساخت آن ها مختل شده که امیدواریم در سفرهای این چنینی مشکلاتی را رفع کنیم.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در حوزه آموزش مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: برخی موسسات برای تجلیل از فعالان قرآنی مشکل دارند اما می شود به گونه ای برنامه ریزی کرد که بتوانیم کلاس های آموزشی برگزار، آنها را فعال و از فعالان قرآنی تجلیل کنیم.
دهبانی پور، گفت: اگر این مشکلات رفع شود نه تنها می توانیم افرادی را در حفظ قرآن تربیت کنیم بلکه می شود آنها را با معرفت قرآنی آشنا کرد زیرا کسب معرفت قرآنی، فهم، درک و عمل به قرآن مهم تر بوده و این کار در پرتو کمک هایی که به ما می شود انجام پذیر است.
فعالیت ۴۶ موسسه قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد/بیشتر موسسات مستاجر هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، از فعالیت ۴۶ موسسه فعال قرآنی در این استان خبر داد و افزود: بیشتر این موسسات مستاجر بوده، ولی با انگیزه و پرتلاش در حال فعالیت هستند.
رضا دهبانی پور امروز در دیدار معاون قرآن و عترت وزارت متبوع با امام جمعه مرکز استان ضمن تبریک ولادت باسعات حضرت معصومه (سلام الله علیها)، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت رسالت و وظیفه ای را در راستای تبلیغ، تبیین و آشنایی مردم با قرآن و عترت دارد.
رضا دهبانی پور امروز در دیدار معاون قرآن و عترت وزارت متبوع با امام جمعه مرکز استان ضمن تبریک ولادت باسعات حضرت معصومه (سلام الله علیها)، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت رسالت و وظیفه ای را در راستای تبلیغ، تبیین و آشنایی مردم با قرآن و عترت دارد.
وی، با بیان این واقعیت که ظرفیت و قابلیت خوبی برای انجام کار دینی در حوزه قرآنی وجود دارد، افزود: حجت الاسلام حشمتی و همکاران ایشان بدون مبالغه در زمینه کارها و فعالیت های قرآنی وقت گذاشته و در زمینه فعالیت های قرآنی استان ها را حمایت می کنند.
دهبانی پور، با اشاره به این نکته که نگاه های متفاوتی نسبت به وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا نگاه ها به فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفا توجه به برنامه های تئاتر و موسیقی و امثال اینها نباشد؛ بلکه حوزه ها و ظرفیت های دیگری ارشاد اسلامی در زمینه فعالیت های قرآنی و کانون های مساجد دارد که باید مردم با آنها آشنا شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارای ماموریت هایی در زمینه های مختلف دانست و عنوان کرد: این وزارتخانه در زمینه های کسب معرفت به گونه ای دیگر فعالیت دارد.
وی، اذعان کرد: قطعا در راس اولویت فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بحث قرآن و آشنایی با سیره و منش ائمه معصومین(علیهم السلام) قرار دارد.
دهبانی پور، یادآور شد: در استان کهگیلویه و بویراحمد موسسات و جامعه القرآنی هایی در حال فعالیت بوده که از طریق معاونت قرآن و عترت می توان به آنها کمک کرد.
این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، تعداد موسسات دارای مجوز در این استان را ۲۶ مورد دانست و یادآور شد: تعدادی موسسه در استان وجود دارد که به لحاظ صدور پروانه در دست اقدام بوده و ۴۶ موسسه فعال قرآنی را در سراسر استان اعم خواهر و برادر داریم.
وی، اضافه کرد: سه موسسه در سطح استان از لحاظ مالکیت و ملکییت خریداری شده و ما در این زمینه مشکلات عدیده ای داریم.
دهبانی پور، عنوان کرد: از این ۴۶ موسسه بیشتر آنها مستاجر بوده، ولی با انگیزه و پرتلاش در حال فعالیت هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: یک ساختمان در شهر سوق با توجه به ضرورت در حال ساخت و نیمه ساخته شده و ساختمان دیگری در یاسوج که در محل مناسبی قرار گرفته و به صورت نیمه تمام است.
وی، با اشاره به این که حدود ۱۱۴ فعال قرآنی بیمه شده در این استان هستند، خاطرنشان کرد: در مجموع در این حوزه افرادی اعم از برادر و خواهر مشغول فعالیت در زمینه معرفت آموزی قرآنی برای نسل جوان و نوجوان هستند.
دهبانی پور ادامه داد: ما مفتخریم که امروز در آستانه دهه کرامت و روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) میزبان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم.
این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد، این روز را ترسیم اوج وفاداری و علاقه مندی برادر نسبت به خواهر دانست و اضافه کرد: خواهری که هجرت را پیشه می کند و سختی ها را به جان می خرد و علیرغم مشکلات عدیده و بیماری به این سفر تن داده و در نهایت از دنیا می رود.
وی، تصریح کرد: امروز ما این افتخار را داریم که در مملکت ما و استان قم که امام صادق(علیه السلام) از آن «به عنوان حرم امن ائمه معصومین(علیهم السلام)» یاد کردند، هراز چندگاهی توفیق زیارت ایشان را داریم، زندگی می کنیم.
دهبانی پور، ضمن تبریک مجدد میلام حضرت معصومه(سلام الله علیها)، اظهار امیدواری کرد: بتوان در زمینه فعالیت های قرآنی تلاش های مفید و ارزنده ای را انجام داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، زحمات، تلاش ها، شخصیت و توانمندی آیت الله حسینی را ستود و افزود: جایگاه ایشان کاملا روشن و برای استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از افتخارات محسوب می شود.
وی، عنوان کرد: ایشان علیرغم کسالت های فراوان ولی در زمینه برگزاری به موقع جلسات نهایت همکاری را داشتند.
مدیرکل ارشاد اسلامی حرکت های خوبی را در زمینه برنامه های فرهنگی آغاز کرده اند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دکتر دهبانی پور علیرغم مدت زمان کوتاهی که از حضور ایشان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می گذرد، ولی حرکت های خوبی را در زمینه برنامه های فرهنگی آغاز کرده‌اند.
سیدموسی خادمی دیروز در دیدار معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (سلام‌الله علیه)، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل در استان ها دارای نقش و جایگاه مهمی هستند.
وی، بیان داشت:اثرات فعالیت این نهاد فرهنگی به صورت تدریجی نمایان می شود و در بازه زمانی بلند مدت می توان شاهد بروز آثار حوزه فرهنگ باشیم.
خادمی، اظهار کرد: دکتر دهبانی پور علیرغم مدت زمان کوتاهی که از حضور ایشان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد می گذرد، ولی حرکت های خوبی را در زمینه برنامه های فرهنگی آغاز کرده اند.
مسئول ارشد اجرایی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت های خوبی در حوزه فرهنگ آغاز شده که نیازمند حمایت همه بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد هستند.
وی در ادامه، اذعان کرد:برخی استان ها به دلیل مشکلات عدیده ای که داشتند فرصتی برای کارهای فرهنگی را نداشتند و از مدتی که نهادهای فرهنگی شکل گرفته ما باید به این نقطه برسیم که در زمینه های فرهنگی و قرآنی فعالیت های خوبی در استان ها کمتر برخوردار صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بازدید خود از یکی از دارالقرآن های استان اشاره و ادامه داد: کارهای خوبی در دارالقرآن ها صورت می گیرد ولی این مراکز برای رشد باور قرآنی و دینی افراد، نیازمند حمایت هستند.
وی، گفت: استانداری استان در حد توان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خواهد داشت؛ ولی در استان ها معمولا در زمینه فعالیت ها اعتبار زیادی در نظر گرفته نمی شود.
وصیت پیامبر(ص) در زمینه قرآن و عترت مغفول مانده است
امام جمعه یاسوج، اذعان کرد: وصیت پیامبر که همان حدیث ثقلین یعنی کتاب الله و عترت است در برخی جاها مفغول مانده و رنگ واقعی خود را پیدا نکرده است.
حجت الاسلام سیدعلی اصغر حسینی امروز در دیدار معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) از حضور حجت الاسلام حشمتی در استان تشکر کرد.
وی، در ادامه با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ موقعیت استان جدیدی است، افزود: به دلایلی بخشی از این استان به خوزستان، فارس و استان های دیگر الحاق شد.
حسینی، با اشاره به این که استان از لحاظ وسعت و جمعیت یک صدم جمعیت کشور را در خود جای داده، اظهار کرد: شهر یاسوج سابقه ممتدی(یعنی در ۱۰۰ سال اخیر) در شهریت ندارد؛ هر چند شهرهای قدیمی در شهرستان های استان از دوران صفویه وجود داشته است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این که غالب مردم به استان به صورت عشیره ای زندگی می کنند، عنوان کرد: بعد از انقلاب کمک های خوبی به این استان شد؛ در زمینه فرهنگی فعالیت هایی صورت گرفته که کم بوده و نیازمند حمایت مسئولان است.
وی، با بیان این که قدم های بسیاری برای رشد توسعه کشور نیاز بوده تا نسبت به سایر کشورهای پیشرفته باشیم، افزود: به تبع در استان ما نیز نیازمند این تلاش ها هستیم.
حسینی، اذعان کرد: وصیت پیامبر که همان حدیث ثقلین یعنی کتاب الله و عترت است که در برخی جاها مفغول مانده و رنگ واقعی خود را پیدا نکرده و امیدواریم با تلاش، اهمیت و دقت مسئولان وزارت ارشاد شاهد رشد و ترقی در این زمینه باشیم.
وی فعالیت های فرهنگی در استان، را به نسبت قبل خوب توصیف کرد و گفت: هرچند از فرزندان این استان هستم و در زمان بازگشت به استان هیئت مذهبی در شهر یاسوج نداشتیم که باتلاش های صورت گرفته هیئت هایی در حال فعالیت و برنامه های فرهنگی خوبی در حال اجراست.
امام جمعه یاسوج، با بیان این که ضرب المثلی هست که « حق گرفتنی است، نه دادنی»، ادامه داد: مدیران هر دستگاه باید تلاش کنند که جهت پیشرفت استان فعالیت هایی را انجام دهند.
وی، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمان رژیم ستم شاهی مورد مظلومیت خاصی قرار گرفت که نیازمند سال ها تلاش و فعالیت جهت رفع عقب ماندگی استان در زمینه های مختلف است.
تقدیر معاون وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از امام جمعه یاسوج
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از امام جمعه یاسوج تقدیر کردند.
محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر و دکتر رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر مشترک از حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان تشکر کردند.
در ابتدای این تقدیر نامه آمده است:
حضرت حجت الاسلام والمسلمین حسینی
امام جمعه محترم یاسوج و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان
سلام علیکم
خدا را شاکریم که رشحات نورانی دریایی پربرکت قرآن شامل حالتان شد و تقدیر خداوند بر این تعلق گرفت که در جهت تعمیم و تعمیق فرهنگ قرآنی توفیق تلاش هرچند ناچیز نمائیم.
نظر به اینکه جنابعالی توفیق داشته اید با حضور و مشارکت در برنامه های قرآنی این اداره کل تلاش بی دریغ داشته باشید، برخود لازم می دانیم از جنابعالی تقدیر و تشکر نماییم و آرزوی توفیقات روزافزون شما را در احیاء بصیرت و معرفت قرآنی در سایه الطاف بی دریغ الهی خواستاریم.
رضا دهبانی پور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
محمدرضا حشمتی
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
تقدیر معاون وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از استاندار
معاون قرآن و عترت وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر مشترک از سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکر کردند.
محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر و دکتر رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر مشترک از سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکر کردند.
در ابتدای این تقدیر نامه آمده است:
جناب آقای سید موسی خادمی
استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
خدا را شاکریم که رشحات نورانی دریایی پربرکت قرآن شامل حالتان شد و تقدیر خداوند بر این تعلق گرفت که در جهت تعمیم و تعمیق فرهنگ قرآنی توفیق تلاش هرچند ناچیز نمائیم.
نظر به اینکه جنابعالی توفیق داشته اید با حضور و مشارکت در برنامه های قرآنی این اداره کل تلاش بی دریغ داشته باشید، برخود لازم می دانیم از جنابعالی تقدیر و تشکر نماییم و آرزوی توفیقات روزافزون شما را در احیاء بصیرت و معرفت قرآنی در سایه الطاف بی دریغ الهی خواستاریم.
رضا دهبانی پور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
محمدرضا حشمتی
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ghoran-ershad-dehbani (1) ghoran-ershad-dehbani (2) ghoran-ershad-dehbani (3) ghoran-ershad-dehbani (4) ghoran-ershad-dehbani (5) ghoran-ershad-dehbani (6) ghoran-ershad-dehbani (7) ghoran-ershad-dehbani (8) ghoran-ershad-dehbani (9)
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1