تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۱۱۹۹۶۴

آیت الله هاشمی مردی برای تمام فصول

۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید محمد دانایی
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «آری من یک روستایی انقلابی‌ام» یکی از مخاطبان کبنا نیوز نیز مطلب زیر را ارسال کرده است که عیناً منتشر می‌شود.
hashmi
کمپین اخیر علیه آیت الله هاشمی شامل نکاتی است که توجه به آنها برای کسانی که نیم نگاهی به صحنه ی سیاسی کشور دارند خالی از درس و یادآوری نیست.
اولین نکته ای که خودآگاه و یا ناخودآگاه به ذهن متبادر می شود، قدرت و استحکام آیت الله هاشمی است. مردی که در طوفان‌های سخت و  جانفرسا، همچون کوه استوار ایستاده است و حتی در چشم مخالفینش مانند ستون اطمینانی است که در شرایط سخت می توان به وی تکیه کرد.
قدرت آیت الله هاشمی بیشتر از آنکه طبق باور عمومی از تیزهوشی و زیرکی سیاسی اش نشات بگیرد – تیزهوشیی که حتما تاثیر دارد-, ناشی از مشی اعتدالی و همیشه میانه روی اوست.
به یاد داریم که در دوران اصلاحات هر چه رئیس جمهور محترم وقت از تندروهای اصلاحات – که اکثرا به اشتباه خود پی برده اند- می خواست که شخصیت آیت الله هاشمی را تخریب نکنند، ره به جایی نمی برد و هجمه های عظیم  تندروهای اصلاحات بر این شخصیت معتدل فرود می آمد.
متاسفانه از طرف هم مکتبان و همراهان ظاهری آن زمان ِهاشمی هم دستهایی در کار بود تا این تخریب به آزادانه ترین شکل ممکن صورت گیرد. یادمان هست که در همان دوران اگر به شخصیتی روحانی با سابقه ای  کمتر از آیت الله هاشمی در انقلاب و همچنین با جایگاهی پایین تر چنین انتقادهایی می شد, نهادهای نظارتی غیر دولتی با برخوردهایی حساب شده و گاها بسیار شدید جلوی آن را می گرفتند.
مطمئن باشید هر کس دیگری به جای آیت الله هاشمی سیبل اینهمه تخریب آزادانه از هر جناح قرار می گرفت اکنون هیچ جایگاه و قدرتی نه در میان مردم و نه در نظام نداشت.
مسلما آیت الله هاشمی هم مانند هر انسان دیگری خطاها و اشتباهات کوچک و بزرگ داشته است. ولی بدون شک پایداری ایشان بر مشی اعتدال و نگاه آینده نگر و تیز بین ایشان باعث شده است که اکنون نیز مانند همیشه به عنوان وزنه ای بسیار سنگین در معادلات سیاسی کشور و حتی منطقه  شناخته شود.
نکته ی دیگری که دیگر بر همگان آشکار شده است, وجود و حضور افرادی هستند که سعی دارند با بی حرمتی و پهلو به پهلوی بزرگانی چون هاشمی زدن برای خود نام و نانی دست و پا کنند. متاسفانه به چند دلیل آیت الله هاشمی بهترین گزینه برای این منظور است. از یک طرف ایشان به عنوان ستون انقلاب و فردی بسیار قدرتمند جایگاه مناسب برای انجام این استراتژی رذیلانه را دارد. از سوی دیگر پهلوزدن به پهلوی هیچ قدرتمند دیگری اینگونه بی هزینه نیست. نکته ی مهمتر اینکه در حال حاضر تخریب هاشمی همراستایی با قدرتمندانی است که همه ی کوششان کم کردن قدرت ایشان است, به همین دلیل این گونه تخریب و توهین ها مانند آسانسوری که گروهی قدرتمندِ مخالف مردم آن را هدایت می کنند, فرد را در جهت مطامع دنیوی بالا می برد.
یک درس دیگر که از این کارزارها می گیریم اینست که محبوبیت آیت الله در بین اکثریت مردم ایران از زمانی شدت گرفت که امثال این دوستان کم اطلاع و یا ...   شروع به تخریب علنی و آشکار ایشان کردند.
وقتی کسی که از نظر مردم انسان منطقی و یا سالمی نیست و به نحوی در مقابل مردم محسوب می شود, به سطحی ترین شکل ممکن شروع به تخریب یک شخصیت می کند مسلما مردم به آن شخصیت بیشتر نزدیک می شوند و وی را هم جبهه خود می دانند.
نکته ها از این بازی که زندگی جلوی پای همه ما پهن کرده است بسیارند ولی به عنوان نکته ی آخر توجه عزیز شما را به سطح سواد, نوع نگارش، ادبیات و عمق کلام اکثر کسانی  که در این کارزارها به تخریب شخصیتهایی مثل آیت الله هاشمی که در جبهه ی مردم قرار دارند می پردازند, جلب می کنم .
در آخر در برابر همه ی منتقدانی که بدون غرض و به جهت اصلاح امور جامعه به نقد قدرتمندان می پردازند و اکثرا در این راه هزینه می پردازند، دست اخلاص بر سینه ی احترام می گذارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرف دل ما را زدی .یاوه گویی مخالفین کم وزن باعث شده منی که چندان دل خوشی از آیت الله نداشتم به شدت به وی تمایل پیدا کنم
روزگار
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما اقای دانایی .خداوکیلی هر کس رسیده برای خودش حرف میزنه اقای رفسنجانی مرد کو چکی نیست که بخو اهن در موردش قضاوت کنن .پس سعی کنیم در نوشته های خودمان دقت کنیم .ای شیخ .اول مزه مزه کن بعد قضاوت کن.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عد ای باسن پایین پیداشده اند که انقلاب رامابه پیروزی رسانده ایم جنگ رامااداره کرده ایم نمیدانندمردم اگاه وروشنند
غیرت
Iran, Islamic Republic of
هاشمی چه ها نکرد که حالا دارد صداش در میاد از تخلف بزرگ آقازاده گرفته تا توهین های دختر این آقا در سال ۸۸ و فتنه انگیزی در جامعه .آفرین بر کسی که با هنرمندی خاص چهره این آقا زاده های را برای مردم بصیر ایران رو کردند تا مردم هر چه بیشتر این آقازاده ها و حامیانشان را بشناسند و باز هم در دفاع از محرومان و مظلومان بپردازند "ما هم یک روستایی هستیم آقای هاشمی"
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عملکردخانواده هاشمی قلدرمابانه است.می گویندچون مهد
ی از خانواده ماست نباید زندان می رفت یار دیروز امام و د. امروز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کارهایی که ایت الله هاشمی رفسنجانی برای این کشور انجام داد قابل تقدیر است شاید خطایی هم باشد یعنی شماها خطاکار نیستید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1