تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۱۱۹۴۵۶

ضرر شهرداری یاسوج بر پیکر کشاورزان بلکویی

۲
۰
کبنا ؛رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد با تأکید بر اینکه ورود زباله‌های کانال هدایت سیلاب شهرداری به مزارع منجر به معضلات بهداشتی و خسارات مالی بر مزرعه‌داران شهرک بلکو شده، گفت: شهرداری تاکنون نسبت به این امر بی‌توجهی کرده است.
منوچهر محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان بویراحمد در بخش کشاورزی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان بویراحمد شرایط برای توسعه محصولات کشاورزی فراهم شده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد از فرآیندهای توسعه شهرستان را توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توسعه بخش کشاورزی و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز می‌توان دیگر بخش‌ها را رونق بخشید.
این مسئول با تاکید بر اینکه در برنامه‌ریزی، تمامی حوزه‌ها و بخش‌ها باید دیده شوند و از مسائل انتزاعی پرهیز شود، گفت: از فرآیندهای توسعه شهرستان بویراحمد بخش کشاورزی بوده که با توجه به نقش این بخش می‌توان شاهد توسعه دیگر بخش‌ها باشیم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه آب منطقه‌ای از اداراتی است که جهاد کشاورزی با آن ارتباط زیادی دارد و بخشی از کارها به حوزه امور آب برمی‎گردد، گفت: به عنوان متولی بخش کشاورزی در بازدیدهایی که از مناطق انجام می‌دهیم در بسیاری از این بازدیدها اراضی بالا دست در بحث تخصیص آب قرار گرفته‌اند بدون اینکه توجهی به اراضی پایین دست شده باشد.
محمدی بی‌توجهی به اراضی پایین دست را از معضلات بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: اگر آب منطقه‌ای تخصیص آبی به بخشی می‌دهد باید توامی ضوابط و شرایط را مدنظر قرار دهند تنها به اراضی بالا دست توجه نکند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد کانال سیلاب شهرداری یاسوج در منطقه بلکو را از مشکلات پیش روی کشاورزی عنوان کرد و گفت: کانال هدایت سیلاب شهرداری بالاتر از اراضی بلکو رها شده و در بارندگی‌های خارج از فصل و در زمان فصل تمامی زباله‌ها موجود در کانال به مزارع شهرک بلکو انتقال داده می‌شوند.
این مسئول با تأکید بر اینکه وجود زباله‌های رها شده در این منطقه موجب آلودگی محصولات کشاورزی می‌شود، گفت: مکاتباتی با شهرداری یاسوج انجام دادیم و خواستار رسیدگی و رفع مشکل شدیم که متاسفانه شهرداری تاکنون هیچ گونه اقدامی مبنی بر رفع مشکل انجام نداده است.
وی ادامه داد: با ورود فاضلاب به مزارع کشاورزان این منطقه خسارات زیادی را متحمل می‌شوند به گونه‌ای که در سنوات گذشته شاهد ورود زباله‌ها به مزارع شلتوک منطقه بلکو بودیم که خسارات مالی زیادی را متحمل شدند.
محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود از چالش‌های بخش کشاورزی در شهرستان بویراحمد را فقر سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری به معنای واقعی در بخش کشاورزی وجود ندارد و کمتر سرمایه‌گذاری به این سمت سوق داده می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد در پایان توضیح داد: بخش کشاورزی شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی بوده که باید از این پتانسیل‌ها استفاده کرد و بخش کشاورزی را رونق بخشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درودبر منوچهرمحمدی
بیباک
Iran, Islamic Republic of
از دست این شهرداری
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1