تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۱۱۸۳۵۴

مصاحبه تکان دهنده با مادر شهید تازه تفحص کهگیلویه

۲۲
۰
کبنا ؛ 

مادر شهید احمد آذریان از شهدای تازه تفحص شده غواص عملیات کربلای ۴ بعد از ۳۰ سال دوری از فرزند خویش ،او را با سرور و شادمانی به آغوش خواهد کشید.
شهید احمد آذریان
مادر شهید  احمد آذریان بعد از شنیدن خبر تشخیص هویت پیکر مطهر فرزند شهیدش، ضمن ابراز شادمانی و خرسندی از تایید هویت این شهید والا مقام از شادی و سرور خویش در مراسم استقبال از پیکر مطهر این شهید خبر داد وافزود: من فرزند خویش را به خدای متعال سپردم و او جان و وجود خویش را در این مسیر اهدا نمود و من قطعا از بازگشت ایشان با شادی محلی “کِل” هلهله و شادی میکنم و شما انتظاری جز این از یک مادر بعد از بازگشت فرزند خویش نداشته باشید.
شهید احمد آذریان
این مادر صبور که بعد از ۳۰ سال چشم انتظاری فرزند خویش را به زودی در آغوش خویش خواهد دید در یک فضای روحانی و احساسی ادامه داد: بعد از آنکه شهدای غواص را تفحص نمودند به همراه فرزند شهید آذریان در بهار امسال آزمایش های خون و هویت را صورت دادیم و عصر دیروز توسط بنیاد شهید و سپاه پاسداران مطلع شدم که پیکر فرزندم تشخیص هویت شده است.
DSC08846
مادر شهید آذریان که به تازگی عمل قلب انجام داده است و هیجانات و اضطراب برای او خطرناک است با آرامش کامل و سکینه الهی که در وجودش مشاهده می شد به تشریح خاطرات خود با فرزند بزرگوارش میپردازد و میگوید: پسرم در سن کم عازم میدان های جنگ و نبرد حق علیه باطل شد و او به ندای امام خویش خمینی کبیر و عمل به دستورات دین اسلام لبیک گفت ، آنزمان ما در روستا سکونت داشتیم و پسرم بسیار کم از میادین به مرخصی می آمد؛ در یکی از سفرهایی که او به روستایمان بازگشت به او گفتم ما برایت دلتنگی میکنیم و مدت اقامتت پیش ما را بیشتر بکنید و او در پاسخ به من گفت فدایت شوم به شما مرتب سر خواهم زد ولی وظایف مهمتری در میادین بر دوش خود احساس میکنم.
مادر شهید احمد آذریان
این اسوه صبر و مقاومت در ادامه با ذکر خاطره ای از ازدواج فرزند شهیدش در سن کم میگوید پسرم در ۱۴ سالگی ازدواج کرده بود و بعد از آن به میاداین نبرد اعزام شد هنگامی که در میادین حضور داشت صاحب فرزند شد و در یکی از بازگشت از میادین متوجه این مساله شد و به من گفت : مادر عزیزم اختیارم فرزندم با توست و اختیار من با جبهه هاست من او را به خدا و مادرش و به تو می سپارم تا بتوانم به وظایف خویش جامه عمل بپوشانم . به زودی پیروزی از آن رزمندگان اسلام خواهد بود به سوی فرزند تازه متولد شده و مادرش و شما بازخواهم گشت.
شهید احمد آذریان
این مادر شهید در ادامه می افزاید مدتی بعد از سرگذشت فرزندم در میادین جنگ اطلاع نداشتم و انتظار می کشیدم تا اینکه خبر شهادت شهید زمان را شنیدیم. در بازگشت پیکر شهید زمان پسرم همراه با پیکر وی بازگشت. وقتی وی را دیدم بی قراری کردم و گفتم تحمل دوریت را ندارم ولی وی بازهم به من گفت مادر عزیز من باید راه شهید زمان را ادامه دهم و مسیر او ادامه راه شهدای اسلام است و من نیز با شنیدن دلایلی که گفت ، او ا به خدا و خمینی بزرگ سپردم و به او گفتم خدا پشت و پناهت باشد.
بعد از این عزیمت به میادین جنگ دیگر از او خبری نداشتیم و روایت های متفاوتی را از شهادت او میشنیدیم که توسط مقامات و مراجع ذی صلاح تایید نشد.
DSC08841
مادر شهید آذریان در تشریح تلاش ها برای تفحص شهید می گوید در سالهای قبل که پیکر مطهر شهدای گمنام را که به شهرستان آوردند به من اطلاع دادند که جهت شناسایی به سپاه بروم و من با بی قراری  گفتم:
“نبرینم دم سپاه بی سپاه و قهرم. رو می شهیدله بهر ایکنن کو شهید بهرم؟”
“من را به درب سپاه پاسداران نبرید که با آنها قهر می باشم آنها شهیدان همه را بین مادرانشان تقسیم میکنند ولی فرزند من را به من نمیدهند؟”
در این لحظه فرمانده سپاه با چشمان گریان به من گفت که مادرم بی قراری نکن که شهید تو هم به زودی بازخواهد گشت.
چشم انتظار فرزندم بودم امروز و فردا میکردم تا اینکه دیروز این خبر را به من دادند و گفتند فرزندت بازگشت.
shahidkkd
اسوه صبوری کهگیلویه با ابراز شادمانی از شنیدن خبر بازگشت فرزندش میگوید من حضرت باری تعالی را سپاس گذارم که بعد از اینکه امانت خویش نزد من را از من تحویل گرفت وی را به آغوشم بازگرداند و من فقط به یک تکه استخوان فرزندم نیز شاکرم و بعد از زیارت پیکر مطهرش صورتم را در صورتش میگذارم و یک دور دورش میزنم و دیگر چیزی از این دنیا نخواهم خواست.پسری میخواهد پیش مادرش بیاید و مادرش شادی نکند؟من او را به دست خدای بزرگ داده بودم و مردم که به تشییع پیکرش خواهند آمد پیش خدا رو سفید خواهم شد.
 پیکر مطهر شهید احمد آذریان از شهدای تازه تفحص شده غواص روز سه شنبه همزمان با شهادت امام صادق(ع) در دهدشت تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده خواهد شد.
 
-----------------------------------
گفتگو: سید رضا خاضع
عکس: محسن تباری
-----------------------------------


نام شما

آدرس ايميل شما

hl
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و افرین به غیرت و شهامت مادران شهدای ایرا زمین
حیدر
Iran, Islamic Republic of
افرین برشیرزن کل زن که شهادت را بازکشت مداند
شهید گمنام
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شهیدان و مادرانی صبور همچون شما اجر شما در نزد پروردگار بالاتر از بهشت است انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
خدارحمتش کنه کجای این مصاحبه تکان دهنده بود
کنگره شهدا
Iran, Islamic Republic of
شناسایی پیکر یک شهید بعد از ۲۹ سال/پایان انتظار همسر و مادر شهید مفقود الاثر کهگیلویه و بویراحمدی/تصاویر لحظه دادن خبر پیدا شدن جنازه شهید به خانواده
۱۸۰۰shahid.ir
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت کنه شهدای اسلام بویژه شهدای جنگ تحمیل را بعدش ماشرمنده شهدا هستیم !!وقتی مصاحبه این مادر عزیز رو خواندم واقعأدر اوج ناراحتی خوشحال شدم که ما همچین مادرانی داریم درود خدا برتوباد
باوی
Iran, Islamic Republic of
ما سینه زدیم بی صدا باریدند
از هر چه که دم زدیم، انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم
از اخر صف شهدا را چیدند
درود خدا بر روح پاک شدا و سلام خدا بر پدران و مادران این عزیزان
باشت
Iran, Islamic Republic of
خدا در اخرت شفادهنده شماباشد
مادرم درود برشرفت
دوست
Iran, Islamic Republic of
من پابوس شما مادران شهید هستم اگر نبود فرزندان رشید شما یک کلام ما امروز عربی صحبت میکردیم.من خودم در تاریخ ۳۱/۵/۶۶ تا پایی شهادت رفتم واشهدمو خوندم ودر یک چشم بهم زدن عزیزانم را در حلویی چشمم مجسم کردم و خداحافظی کردم وقتی چشمانم را باز کردم دیدم ۵تا از دوستانم در کنارم شهید شده ومن لایق نبودم.
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
روحش که شاده، انشاءالله اون دنیا شفاعت ما رو هم بکنه . درود بر این مادر
سیفور
Iran, Islamic Republic of
شرمنده ایم شهدا،خیلی ها به اسم مبارک شما چه حق خوریها که نمیکنند.
آرمان
Iran, Islamic Republic of
با احترام با تمام وجودم با تمام احساس و عاطفه ام سلام میکنم به غواص شهید احمد آذریان
اول از همه ب مادری تبریک میگم ک این همه سال را به انتظار فرزند عزیزشون نشستن.
و بعد به خانواده محترم آذریان.
محمد
Iran, Islamic Republic of
شادی روح شهدا صلوات
بهنام3010
Iran, Islamic Republic of
پیر ما گفت شهادت هنر مردان است عقل نامرد در این دایره سرگردان است
پیر ما گفت که مردان الهی مردند که به دنبال رفیق ازلی می گردند

شهدا رفتند و ما مانده ایم . برای جانبازان که ماندن چه کردیم ؟

برای آزادگان چه کردیم؟ برای خانواده شهدا چه کردیم ؟

نمی دانم ما که لیاقت حضور در جبهه ها و زندگی در کنار آنها را نداشتیم آی کسانی که دم از شهدا می زنید مرد باشید و بر سر عهد و پیمان خود بمانید تا نکند پشیمان و سرافکنده و روسیاه در محضرشان شویم .

شهدا را یاد کنیم . شده با ذکر یک صلوات .

بار ها از این که زنده هستم و دارم روی دم اون آدم های بزرگ بازدم می دهم از زنده بودنم

خجالت می کشم . خدایا تو خودت می دانید در دل و قلب من چه می گذرد .

در باغ شهادت را بستند ...
چراام
Iran, Islamic Republic of
درودبرشماکه مارابه خاطرات جبهه هابرگرداندی واشک هایم راجاری کردی//درپاسخ به ناشناس که منکرتکان دهنده این مصاحبه است بایدبگویم بزرگواربایددرجبهه ها می بودی تااین احساس رادرک می کردی شایدسن شمااقتضا نمی کرد/شاذی روان شهداصلوات///
باشت
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خیلی تکان دهنده هم بود وناراحت کننده
سامیار
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
مادر
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک مادر از خودم خجالت میکشم که اینها که سوادی نداشتند چطور فرزندانی بزرگ گردند وما چطور خداهمه مادران خوب راباحضرت فاطمه محشور گرداند
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
چقدر اشک ریخت این مادر، بزرگ
اندکی تامل
شاد گوشه ای از انتظار مادر عزیز این شهید و دگر شهدا را درک نماییم
درود بر روان پاک شهدا
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شهیدان وسلام بر مادران شهدا
احسن به همه مادرا ی شهدا به ویژه مادر شهید احمد آزریان که بعد از سی سال چشم انتظاری ...
شهدا ،مادرای شهدا بخدا شرمنه ایم
یار قدیمی جبهه
Iran, Islamic Republic of
سلام ضمن عرض تسلیت به این مادر قهرمان امید وارم این شهید مارا هم شفاعت کند واقعا تکان دهنده و عبرت اموز بود به خدا از سطر اول تا اخر گریه کردم روحش شاد
wnr
Iran, Islamic Republic of
?به نام خداوند جان و خرد?
واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا
با سلام و عرض ادب و دعای
خیرمحضر دوستان نیک اندیش و همفکران اصلاحاتیم
اخیرا ، در برخی از سایت های استانی و شبکه های مجازی سخنان ناموزون و ناروایی در وهن و هجمه وتخریب هم فکران و هم قطاران اصلاح طلب و هم کیشان سیاسی ام طرح و تبلیغ شده وسبب آزردگی خاطر اعوان و اصحاب راستین خط امام وپیشقراولان جبهه ی اصلاحات را فراهم آورده و دل خونین آنان را مکدر نموده
بر دلم گرد ستم هاست خدایا مپسند
که مکدر شود آئینه ی مهر آئینم
اگرچه این گفتار و کردار اصلاح طلبانه نیست و در روش و منش آزاد اندیشان
اصلاحات تخطئه رفیق و توهین به رقیب راهی ناصواب و جرمی نابخشودنی است
و به قول حافظ :
" ما نگوئیم بد و میل به ناحق نکنیم
جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم "
در این راستا هم فکران سیاسی ام را به تذکر نکاتی چند که چراغ راه و روشنی بخش آینده ی درخشانمان است
جلب می کنم :
-- برخی از نویسندگان مقالات و نکته پردازان فضای مجازی علی الظاهر نه تنها از خیل اصلاح طلبان نیستند بلکه رقیبانی از اردوگاه مخالفینند که در صدد تضعیف و توهین وتحقیر سران جبهه اصلاحات استان و شهرستان هستند و در پاسخ آنان سخن رندانه ی خواجه حافظ را یاد آور می شوم که ادیبانه و حکیمانه سروده اند:
گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید
- برخی دوستان متعصب و افراطی از اردوگاه اصلاح طلبان نیز در بسیاری از مواقع در دام مواضع زیرکانه اصول گرایان می افتند و آب به آسیاب رقیبان می ریزند که تفاوتی در غایت عمل با مخالفین جریان اصلاح طلبی ندارند به این دوستان توصیه می کنم مواظب باشند در کمین کینه توزی های رقبا و رفتارهای ناجوانمردانه آنان گرفتار نشوند
--آنانکه به پیشگامان اصلاحات شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از جمله آقایان رضاتوفیقی ، لاهوتی ، منطقیان و یا هر کدام از کسانی که در گذشته متحمل زحمت ها و مرارت های زیادی شده اند ، می پردازند در واقع مترصد محو و نابودی جریان اصلاح طلبی هستند ،خصومت آنان با سران نیست ، بلکه با اساس جریان اندیشه ناب سیاسی ما بغض و عداوت دارند . باید دانست که این بزرگان تمام هستی و زندگی خود را در طبق اخلاص نهاده و فدای فکر اصلاح طلبی کردند .
-- هر کدام از ما در مسیر پر فراز و نشیب رقابت های سیاسی و جناحی ممکن است دچار خطا و لغزش هایی شده باشیم این ضعف و نقصان ها درحیات و مشی سیاسی امری طبیعی است و نباید خطاها را چماق کنیم و بر سردوستانمان بکوبیم و به نفع رقیب ، آنان را از عرصه سیاست و رقابت ها بدر کنیم.
-- همه ی ما در راستای عظمت ایران و اسلام و اعتلای نظام جمهوری اسلامی گام بر می داریم . قول و فعل ما باید در جهت تعالی آرمانها و اهداف عالیه انقلاب اسلامی باشد لذا تمام فعالیت های سیاسی ما باید در چهارچوب مصالح نظام و قانون اساسی و در جهت اصلاح اوضاع نابسامان اجتماعی و اقتصادی وسیاسی جامعه مان باشد.
-- تمام همفکران و همسنگران عزیزم را به خویشتنداری و رعایت اخلاق سیاسی فرا می خوانم و از همگان می خواهم که در زیر چتر واحد اصلاحات تجمع نموده تا با حمایت قاطع و منسجم از کاندیدایی مقتدر و جامع الاطراف در اندیشه توفیق اصلاحات و غلبه نگرش اصلاح طلبی باشیم
-- منافع و مصالح جبهه اصلاحات را بر مطامع و منفعت فردی و خانوادگی
ترجیح دهیم که به سود کل جامعه خواهد بود.
اینجانب ضمن اعلان نگرانی و برائت از هر گونه تخریب و تخطئه و توهین به هم کیشان و هم فکران سیاسی ، همگان را به وفاق و انسجام و حمایت از دولت تدبیر دکتر روحانی که حاصل مجاهدات سخت و جانفرسای اصلاح طلبان است فرا خوانده و ملتمسانه می خواهم ، باب اختلاف و تفرقه را ببندیم و رسم ناپسند نخبه کشی را از چهره اصلاحات
بزدائیم و بدانیم رقبای سیاسی ما منتظر اشتباهات ما هستند تا از آب گل آلود سیاست ماهی توفیق خود را صید کنند بیائید تلاش کنیم ونقشه وحربه آنان را ناکام نماییم. السلام علی عبادالله الصالحین .
با احترام
" سیدنعمت الله صدوقی/ شهریور ۱۳۹۴ "
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1