تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۱۱۸۱۰۳

انفعال اصلاح‌طلبان کهگیلویه/ هر حرکت بدون لاهوتی و منطقیان ناقص است

۳۷
۰
کبنا ؛ 
اصلاح‌طلبان عزم خود را برای حضور قدرتمند در انتخابات دهم مجلس جزم کرده اند. آنها در نبود احزاب منسجم به کارهای جبهه ای روی آورده اند و در حال برگزاری کنگره و همایش می باشند. تا کنون اصلاح طلبان دو همایش در استان برگزار کرده اند یکی در گچساران و دیگری در یاسوج. البته هر دو هم با برخی حواشی و دلخوری ها همراه بود حالا ظاهرا قرار است همایش سوم در دهدشت برگزار گردد. حزب مردم سالاری شاخه کهگیلویه به همراه برخی از جوانان فعال شهرستان  قصد برگزاری همایش اصلاح‌طلبان کهگیلویه بزرگ  با نام (به روشنی آفتاب بیندیش)  را دارند. با  سیدکمال دولتخواه دبیر این همایش  به گفت و گو نشستیم تا از چگونگی برگزاری همایش بشنویم و البته موضوعات و مسائل بسیار دیگری که نیز به میان آمد.
آقای دولت خواه در رسانه‌ها آمده بود که بسیج دانشجویی با برگزاری این همایش در سالن دانشگاه پیام‌نور مخالفت کرده بود آیا کماکان جلسه در همان سالن برگزار می شود یا مشکل رفع شد؟
ما بر اساس روال قانونی اقدام کردیم و مجوزهای مورد نیاز را نیز دریافت نموده ایم و ضمن احترام به همه گروه ها و جریان ها بر اساس همان روال قانونی پیش خواهیم رفت و انشالله جلسه به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد.
تا کنون اصلاح طلبان دو همایش در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرده اند اصولا هدف از برگزاری این همایش ها چیست؟
هدف هر همایشی رفع مشکلات پیرامونی در راستای  یک هدف  مشترک است. با توجه  به مشکلاتی که اصلاح طلبان در طول سال ها ی اخیر داشته اند و هم چنین اهمیت بحث انتخابات در سال ۱۳۹۴ برگزاری چنین همایشی از یک سو کمک شایانی به وحدت و یکپارچگی اصلاح طلبان و از سوی دیگر کمک به آمادگی لازم جهت حضور چشمگیر در انتخابات سال ۱۳۹۴ می نماید.
در دو همایش قبلی علی‌رغم تاکیدی که بر وحدت شده بود اما در نهایت آن دو به بروز برخی اختلافات و انتقادات منجر شد چه تضمینی وجود دارد که این همایش به همان سرنوشت آن دو مبتلا نشود؟
هر همایشی دارای نقاط ضعف و قوتی است و همایش گچساران و یاسوج هم از این مسئله مستثنی نیستند  و هیچ تضمینی وجود ندارد که  همه اهداف محقق شود ولی امیدواریم این همایش شروعی باشد برای همگرایی و انسجام بیشتر در هر صورت این جلسه کم و کاست هایی خواهد داشت و ما از انتقادات و پیشنهادات استقبال خواهیم کرد.
 
چه کسانی قرار است در این همایش سخنرانی کنند؟
مهمان ویژه برنامه آقای جناب دکتر زیباکلام  می باشند که قطعا شناخت کافی از ایشان وجود دارد.
چطور زیباکلام ؟
خوب آقای زیباکلام از فعالترین اساتید دانشگاه در کشور می باشد ما خوشحال هستیم که زمینه ی حضور ایشان در شهرستان مهیا شده است البته قبل از آقای زیباکلام ما دنبال گزینه های دیگری بودیم جهت حضور که اکثرا به جهت برگزاری انتخابات خانه احزاب عذرخواهی کردند.
آیا تمهیدات برای حضور آقایان منطقیان و لاهوتی در این همایش اندیشیده شده است؟
بله، ما با هر دو بزرگوار صحبت کرده ایم   ولی در مورد حضور قطعی و   سخنرانی عزیزان  منتظر تصمیم خود شان هستیم. اساسا هر همایشی در کهگیلویه و هر حرکت سیاسی  بدون این دو عزیز ناقص خواهد بود. این دو بزرگوار دو ظرفیت بالای اصلاح طلبان می باشند که در طول سال ها در کنار و حامی  نیروهای جریان  بوده‌اند.
 
اجازه بدهید از همین جا گریزی بزنیم به موضوعات دیگر ایا در انتخابات پیش رو این دو با هم اجماع خواهند کرد؟
صحبت کردن در مورد این موضوع کمی سخت است اما با سازو کارهای مناسب زمینه های این امر مهم را با حضور نخبگان شهرستان امیدواریم حل نماییم.
سکوت و انفعال در اردوگاه اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه دیده می شود دلیل این امر چیست؟
درست است که انتخابات مهم ترین رخداد سال هست هنوز شرایط ثبت نام و چینش نیروی خاصی برای انتخابات صورت نگرفته است. اصلاح طلبان در قدرت اجرایی شهرستان کهگیلویه در این چند سال نبودند و ابزارهای لازم را برای حضور چشمگیر در فضای جامعه نداشتند ولی خوشبختانه با انتخاب دولت روحانی فضای باز ایجاد شده و این موجب امیدواری است.  اصلاح طلبان اگر چه مدتی از اسب افتاده بودند اما هرگز از اصل نیفتاده و نمی افتند.
با توجه به ارتباطاتی که دارید ایا اطلاعی از اجماع و یا نظر بر روی گزینه خاصی در جریان اصلاحات در شهرستان دارید  و آیا گزینه‌ها مشخص‌اند؟
هیچ گونه گزینه‌ای تاکنون در شهرستان کهگیلویه  به صورت رسمی مطرح نشده است اگر چه برخی نیروهای خوب مورد نظرند و خود نیزفعالیت هایی هم دارند اما فعلا بنا بر هم اندیشی و خرد جمعی است و امیدواریم نتیجه لازم گرفته شود.
 
معضلی که در همه استان و بویژه  شهرستان کهگیلویه همیشه وجود داشته است بحث قومیت است  شما این مسئله را چقدر در انتخابات آینده مجلس تاثیرگذار می دانید ؟
فقدان  جامعه مدنی پویا و به عبارت دیگر عدم بلوغ جامعه مدنی و احزاب سیاسی کارامد علت عدم توسعه سیاسی در کشور است و این فقدان سبب بزرگ نمایی مواردی از جمله قوم گرایی می‌شود با همه این مسائل باز جناحی رفتار کردن و جناحی عمل کردن در شهرستان نمود خوبی دارد به طور مثال: حمایت محمود منطقیان از مهندس رستاد در انتخابات هشتم مجلس نشان داد که قومیت ملاک نیست بلکه جریان سیاسی و اصلاحات مهم است کسانی که قومی نشست برگزار می‌کنند، قطعاً در نزد مردم جایگاهی نخواهند داشت و گذشته انها هم نشان می دهد که با قومی عمل کردن مانع از توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.
 
 
اگربه نظرتان مطلبی مانده است و علاقه دارید صحبت کنید اشاره بفرمایید؟
موضوعی که فکر می کنم باید در اینجا شاره  کنم بحث اهمیت سازمان های مردم نهاد است که با توجه به نکات مثبتی همچون خود جوش بودن ،داوطلبانه ،غیر انتفاعی و غیر سیاسی و شفافیت و پاسخگو بودن دارای محاسن اساسی بوده و ضعف هایی همچون سطح پایین پایداری و بنیه پایین مالی هستند . ngo ها دیدبان قدرت و خاکریزی هستند که مردم می توانند پشت آنها قرار بگیرند.
برای دست رسی به یک سامانه اجتماعی مطلوب و قدرتمند سازمان های مردم نهاد باید فضای باز برای فعالیت ngo ها باز باشد متاسفانه در ایران جامعه مدنی به بلوغ نرسیده است اگر چه یونسکو (سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد) چهار شرط انتخابات آزاد ،دولت  پاسخگو ،رعایت حقوق مدنی و سیاسی و جامعه مدنی را برای وجو.د یک جامعه دمکراتیک در نظر گرفته است اما جامعه ایران  راهی دراز برای فعالیت الزامات جامعه مدنی دارد  و باید زیر ساخت جامعه مدنی در جامعه هموار گردد.
از وقتی که در اختیار ما گذاشتید، سپاسگزارم.
خواهش می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهران بهادر
Iran, Islamic Republic of
چته نفست و جی گرم ایایه بالا ماهی خدا تمن و بنیاد شهید ایخری باید هم ایطوری گپ مفت بزنی
هم استانی
Asia/Pacific Region
متن نظر شمابا این اوصاف باز هم شکست سریالی تکرار خواهد شد و هیچ امیدی نیست شرایط نسبت به چند سال پیش خیلی بدتر شده و نیروهای بی تجربه وارد میدان شده اند.
دانشجوی دکتری تاریخ سیاسی هخامنشی
Iran, Islamic Republic of
بنده حقیر که حدود ۱۲ انتخابات مختلف را شرکت نموده و صفحه مهرهای اضطراری شناسنامه ام جای خالی ندارد دکتر سیاوش نریمان و مهندس کمال الدین دولتخواه را بهترین گزینه های اصلاح طلبان می دانم. هر چند کی فرشید عزیزی طاس احمدی بهترین گزینه مستقل و ایندپندنت و عملگرا چپ گرد است.
Iran, Islamic Republic of
کاملا بر عکس نوشتید. ( هر )حرکتی با منطقی و لاهوت منجر به شکست است . در تمام این سالها مدیریت ناتوان این دو فرد باعث سرشکستگی مردم و شکست این جریان بوده است. لطفا کامنتم رو بذاربدون تعارف
ضرغام
Iran, Islamic Republic of
در این ربع قرن شکست این عزیزان به اصطلاح لیدر چه کردند که اینگونه تیتر زدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟از قضای روزگار اگرلاهوتی و منطقیان دست از سر مردم بدبخت دهدشت بردارندشاید فرجی شود.
Iran, Islamic Republic of
.... را از دانشگاه بدلیل اینکه دو حقوق می گیرد انداختند بیرون دنبال کی راه افتادید بد بخت ها
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
این دوره بسیار حساس است . منطقیان یا لاهوتی اگر باز باعث شکست اصلاحات شوند برای همیشه از صحنه سیاسی کهگیلویه بزرگ محو خواهند شد . اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ با هیچ کس احد اخوت احدی نبسته اند. چهار دوره است که به پای این دو بزرگوار سوخته ایم . دیگر خود بینی و منیت کافی است
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
وای به روزگار اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ با این روندی که در پیش گرفته اند این ره به خرابات است اگر ذره ای امید بود با این برنامه های جدید هم نا امید شدیم به عنوان یک اصلاح طلب قدیمی از خودم بدم می آید که در این جمع باشم .
دهدشتی
سلام آقای دولت خواه .. از پدر بزرگوارت که رفته خون داده تا یکی مثل.. دم از مدنیت غربی بزند بس کن ...
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
با این اوضاع و احوال هیچ امیدی دیگر در شهرستان کهگیلویه بزرگ نیست.
ممدوح
Iran, Islamic Republic of
به خدا با این دو دستگی که آقایان منطقیان و لاهوتی طی این چند سال گذشته داشتند باعث بدبختی اصلاح طلبان شدند و طی چند دوره باعث باکامی اصلاح طلبان شدند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز انتخابات در نتیجه تلاشهای مدت زمان زیادی است و باید انرژی بر روی حداکثر۳گزینه متمرکز شود.ودر زمان کوتاه یکی به مردم معرفی شود.اما اکنون شکست اصلاحات بسیار محتمل است چینش نیروها در ادارات چگونه بوده ..دقیقا همین عدم انسجام را در انتخابات خواهید داشت..
سید احسان
Iran, Islamic Republic of
م.، برا فرزند شهید ...
از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اصلا نیازی به این همایش ها نیست...در ضمن اقای منطقیان و. .هم مهره های سوخته اصلاح طلبان هستند فکر نکنم فایده ای داشته باشه..نمیگم که همایش نگیرن ولی اقای بززگواری نماینده بعدی کهگیلویه خواهد بود انشاله..با توجه سابقه و حضور مفیدش در مجلس..
چرام
Iran, Islamic Republic of
کدوم اصلاح طلب کدوم منطقیان...
مرادی
Iran, Islamic Republic of
فقط دارن خودشون رو خسته میکنن..و الکی شلوغ بازی میکنن..
Iran, Islamic Republic of
اقای دولتخواه مردم دیگه اهمیتی به این حرف های تکراری نمی دهند مردم به عملکرد وتعهد وشایستگی رای می دهند همایش ها هیچ تاثیری رو مردم نخواهند داشت یقین بدانید بار دیگر حاج اقا بزرگواری به پشتوانه مردم وبا توجه به سابقه درخشان وعملکرد ش در حوزه عمران وزیر ساختها وتوسعه نماینده دور دهم خواهد بود
لیکک
Iran, Islamic Republic of
اولا آقای لاهوتی و منطقیان اگر میتوانستن کاری بکنن تو انتخابات قبلی باید کاری میکردن که نکردن و از طرفی رقیب هم شدن که به سود دیگر نمایندگتن تمام شد . در حال حاضر هم اقای دو لتخواه و عزیزی و دیگران را که اسم برده شده خیلی کم تجربه و کم سن و سال تر از این حرفان که بخوان در مورد اصلاح طلبان و انتخابات مجلس حرفی بزنن شما ها اگر تو انتخابات محلی هم شرکت کنید فکر نکنم موفق بشین چون بچه تر از اونین که ادعای بزرگی میکنین
موج
Iran, Islamic Republic of
برادر منطقیان و لاهوتی در بستگان نزدیک خودشون جایگاهی ندارند چه برسه بین ما...سیاست مث شطرنج میمونه و مهره ای که سوخت و دیگه نمیشه بیاریش تو بازی،، این عده که تامیخوان عرض اندام کنند نه پشتوانه مردمی دارن و نه جایگاه سیاسی و هیچ شانسی تو انتخابات ندارن و این موضوع هم برا خودشون مشخصه ولی از رو چشم و هم چشمی یا هم پز دادن و مطرح کردن خودشون تو جمع دوستان و فامیل میان تو انتخابات و تازه اگه هم سر یه پرونده مثلا درگیری رد صلاحیت بشن چقدر کیف میکنن و میگن طرف مورد داشته و سیاسی بوده،،چیزی که کاملا روشن و مشخصه با این اوضاع فعلی با زهم بزرگواری برنده صدرصد انتخابات است.. ه
لیکک
Iran, Islamic Republic of
با بودن بزرگ مردی هم چون بزرگواری این همه همایش چیزی جز وقت طلف کردن نیست . اقایان لاهوتی و منطقیان دورشون دیگر تمام شده بدون هیچ گونه موفقیتی
Iran, Islamic Republic of
کبنا شما که دم از زنده باد مخالف من می زنید چرا به دروغ کامنتها را چون مخالف نظر شما می باشد می نویسید تکراری واقعا برا شما متاسفم الکی عنوان رسالت رسانه ای را یدک میکشید باید گفت وا اسفا اگر این رسالت رسانه ا ی باشد باید به حال مردم گریست
سید احسان
Iran, Islamic Republic of
بگذارید تصور کنیم زیبا کلام به استاد واقعی است، که ارزشش را دارد مثلا سیاستگذاری به مملکت فرضی را (مثل آنچه نظریه پردازان غربی برای کشورشان میکنند) به او بسپاریم.
ایشان میفرماید دشمن،استکبارواستعمار وجود ندارد و آنها تنها کشورهایی قوی هستند که صرفا بر اساس منافع ملی خود به صورت کاملا طبیعی پدر ضعفا را در میآورند. لذا گناه گور بگور شدن پدر ضعفا (ازجمله ایران)بخاطر نقص وناتوانی خودشان است.
کلامش را بر دیده میگذاریم و به دنبال مولفه های قدرت برای تو سری نخوردن کشور فرضیمان میرویم. اما وقتی برای گرفتن تایید از این استاد حاصل کارمان را عرضه کنیم خواهیم شنید که تحصیل ابزار قدرت چاه ویل است و چاره در تسلیم و دم تکان دادن به اربابان دنیا است. ?
از خودمان بپرسیم چرا زیبا کلام هر ساز مخالفی بزند، توبیخ نمیشود ؟خیلی ساده است برای آنکه آزادی بیان در کشورمان قابل استناد باشد!به این تحفه و صد من یک غازهایش که البته بیش از خطرناک بودن ،مسخره اند!
لیکک
Iran, Islamic Republic of
با بودن بزرگ مردی هم چون بزرگواری این همایشها چیزی جز وقت طلف کردن نیست . آقایان لاهوتی و منطقیان هم دیگه دورشون تمام شده بدون هیچ گونه موفقیتی . و دیگران هم خیلی بی تجربه تشریف دارن
اقتدار
Iran, Islamic Republic of
م.. فردی نژاد پرست و مخالف حوزه ثلاث است،کسی که به دنبال دو دستگی در بین طوایف است به درد نمایندگی نمیخوره. نماینده باید مث بزرگواری باشه که همه رو به یه چشم میبینه،نماینده فقط بزرگواری عام المنفعه چون پاک تر از اون پیدا نمیشه
لیکک ا
Iran, Islamic Republic of
با بودن بزرگ مردی چون بزرگواری این همایشها چیزی زجز وقت طلف کردن نیست . آقایان لاهوتی و منطقیان قبلا در صحنه بودن و هیچ گونه موفقیتی کسب نکردن . همایش بگیران هم خیلی بی تجربه هستن
پلی
Iran, Islamic Republic of
اینگونه تحرکات سیاسی دربین مردم فهیم و بادرایت کهگیلویه خللی در رای ونظر آنها بوجود نخواهد آورد همه کاندیداها عزیز و محترمند اما آزموده را آزمودن خطاست نماینده مردم باید پیگیر وباصداقت وعام المنفعه باشد که سید بزرگوار از پس این امتحان بر آمده وسر آمد همه نمایندگان قبلی است و مطمعنا مجددا ایشان راانتخاب خواهند کرد
m
Iran, Islamic Republic of
تاحالا چه گلی به سر مازدند که بعد ازین می خواهند بزنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
می گوید که هر حرکتی بدون این دو ناقص است خوب حاکم شهری که این دو باشند ........................................................... معلوم دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فبلاثیق
دیلگون
United States
دوستان عزیز به لطف خدا مردم کهگیلویه دیگه مثل قبل فریب هر کسی رو نمیخورند..این همایش ها هم فقط یه سرگرمی واسه مردمه وگرنه عقیده هیشکی رو عوض نمیکنه...اصلاح طلبان کهگیلویه بجای این کارا یه همایش بگیرن و از اقای بزرگواری بخاطر زحماتش تلاش کنن..به امید خدا نماینده دوره بعدی هم خود خودش خواهد بود..
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
مردم راه خودشان را خوب بلدندبا این هربه ها خللی در رای ونظر انها بوجونخواهد امد درود بر سید باصداقت بزرگواری
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام. اصلاح طلبان در کهگلویه چه کسانی هستند؟ لاهوتی منطقیان؟ یا طیفی از مردم که ساختاری متفاوت از این دو دارند؟ هیچکدام اصلاحطلب نیستند. زمانی که شور و هیجان زدگی بر عده ای غلبه کند اگه اوضاع مناسب بود همه اصلاح طلب می شوند اما تا پای چراغ کوتاه باشد همه کنار می کشند. بر می گردیم به زمان ورود موحد در سه دوره قبل . رانت خواری و پول و معماله سیاسی حرف آخر را می زد و برنده کسی نبود جز موحد. موحد را با ترفند از کهگیلویه رد کردند . جناح اصول گرا امد. همه چیز به نفع بزرگواری رقم خورد . منطقیان و لاهوتی رد صلاحیت شدند. رستاد نماد آنها شد رای نصف و نیمه ای آورد. بزرگواری از پراکندگی آرا و اقوام سیاسی بیرون آمد و شد چهارسال نماینده . دور بعد امیدی به منطقیان و لاهوتی هرگز نبود . مردم بنیش احمدی نژادی بزرگواری را مقدم بر سایر موارد دانسته به بزرگواری رای دادند . حدودا بیست سال می گذرد و ماراتن نفس گیر منطقیان و لاهوتی دست از سر مردم بر نمی دارند. چهره خاصی در میان اصلاح طلبان هم نیست . اوضاع بسیار بد و بدتر شده. مردم باورشان شده که این دو مرد ریش سفید شده اصلاحات آن ها را به بازی گرفته اند. سئوال: چه باید کرد؟ مردم ولاهوتی و منطقیان دو راه حل دارند.۱- جنگ زرگری راه بیاندازند و یکی پیروز شده و مثل شیر پیر قدم علم کند و بار دیگر اصلاحات را به زمین بکوبد.۲٫ مردم مانند قبل راه بیراهه را بروند و این دومی کم هزینه تر هست و به صلاح بزرگواری و جناح مخالف هست هزینه هم ندارد . تا خدا فرجی کند و دوره بعد شاید منطق و لاهوت کنار بروند. چه باید کرد: بر این قوم گمرهه باید نفرین کرد یا گریه ؟ التماس هم بیفایده هست. پس مانند کبک سر در زیر برف تا نبیند دشمن اور ا بهتر باشد.
پورسعید
Iran, Islamic Republic of
مگر اصلاح طلبان د ر کشور چه کردند که در استان این همه به طلبشان مینواز ید !!!
کمی بیا ند بش ید ....این قبری که روی آن زار زار گریه میکنید درآن مرده ای نیست. ..پس بیخود ، خود رابه دردسر نیا ندا زید... آنان به جز حرف چیز دیگه ای در کیسه ندارند...برای مملکت ما شعار معنایی ندارد .... پس بهترین گزینه، گزینه موجود میباشد. ..آقای بزرگواری مرد عمل است و شعاری تو خالی نمید هد....
طیبی
Iran, Islamic Republic of
درود بر بزرگواری مرد صراحت شجاعت
حامد
Iran, Islamic Republic of
به نظر من که اصلاح طلبان تا الان هیچ گلی به سر مملکت نزده اند بابا تا کی خودتان را به خواب می زنید . نگاه به چهره مظلوم مردم نمی کنید .حقا که خوابید . لطفا بصیرت داشته باشید . ببینید رهبری چی می گن ...
تازه آقای زیباکلام که سخنگوی اصلح طلبان هست اگه پیرو رهبری باشه باید بدونند که به قول رهبری دانشگاه جای باند بازی نیست .نگنه شما هم خوابین . بازم می گم بصیر باشید
ز
Iran, Islamic Republic of
امدن این اقایان چیزی رو عوض نمیکنه . مردم کهگیلویه به هیچ وجه اقای بزرگواری رو از دست نمیدن. هر کی دوست داره بیاد تو صحنه
ز
Iran, Islamic Republic of
امدن این اقایان چیزی رو عوض نمیکنه . مردم کهگیلویه به هیچ وجه اقای بزرگواری رو از دست نمیدن.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1