تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۱۱۷۹۳۲

فقدان مدیریت کارآمد عامل بروز مشکلات زیست محیطی

۲
۰
کبنا ؛ 
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فقدان مدیریت صحیح و کارآمد و بی توجهی به مسایل زیست محیطی در یک دوره ای منجر به بروز چالش ها و بلکه بحران های زیست محیطی در کشور شده است.

 
در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: امروزه موضوع محیط زیست، تهدیدها و بحران های مربوط به آن پس از مساله جنگ و ناآرامی های ناشی از آن از چالش ها و موضوعات جدی در منطقه و جهان محسوب می شود.
وی بیان کرد: پس از توافق هسته ای، کشور ایران اکنون به عنوان یک عضو تاثیرگذار در برقراری صلح ، ثبات و امنیت نقش و جایگاه ویژه خود را در سطح معادلات جهانی بدست آورده است.
ابتکار تصریح کرد: دولت یازدهم نیز با نگاه و رویکردی مثبت و رو به پیشرفت از همان ابتدای شروع کار خود به حوزه مسایل زیست محیطی ورود پیدا کرد و با اتخاذ تصمیم ها ، راهبردها و برنامه ریزی های اصولی و عملیاتی به دنبال کاهش آسیب ها و چالش های فرارو در این راستاست.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور یادآور شد: یکی از برنامه های جدی دولت و تاکیدات مقام معظم رهبری دراین زمینه مربوط به پیوست های زیست محیطی در همه طرح ها و اقدامات عمرانی و اجرایی در حوزه های مختلف است.
ابتکار تاکید کرد: در یک مقطع و دوره ای رشد اقتصادی و توسعه پایدار همراه با تخریب های گسترده منابع پایه و ایجاد آلودگی های زیست محیطی بود.
وی افزود: امروزه این نوع نگاه ها و گرایش های تخریب گرا و گذشته از بین رفته و همگامی و ملازمت توسعه با محیط زیست همواره مدنظر دست اندرکاران و متولیان امر در حوزه های مختلف قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: تحقق توسعه پایدار همراه با حفظ محیط زیست در اثر استفاده مطلوب از ظرفیت ها، فناوری های نوین و تصمیم های صحیح و کارشناسی شکل می گیرد.
ابتکار با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست موافق توسعه صنعتی و معدنی در کشور اما نه به قیمت تخریب و آلودگی است، افزود: باید این اصل مهم که منابع طبیعی و زیست محیطی به عنوان پایگاه مهم توسعه همه جانبه هستند به معنای واقعی در جامعه و در بین همه سازمان ها نهادینه شود.
وی همچنین موضوع مدیریت پسماند بویژه در سطح شهرها و کلان شهرها را یاداور شد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این راستا طرح های پیشنهادی خود را ارایه داده است.
وی بیان کرد: زباله سوزی و ازبین رفتن آلودگی ها همراه با تولید انرژی یکی از این طرح ها بوده که اکنون در تهران و برخی شهرهای بزرگ اجرایی شده است.
ابتکار گفت: مدیریت پسماند و جمع آوری و دفع بهداشتی زباله ها نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و مدون و همکاری و همراهی بین بخشی از سوی سازمان ها و نهاد های مختلف بویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه پسماندهای بیمارستانی است.
وی با اشاره به مواهب بکر و خدادادی و زیستگاه های بومی و طبیعی در استان سرشار کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و خواستار توجه بیش ازپیش متولیان امردر زمینه توسعه گردشگری طبیعی به عنوان یکی از عوامل رشد اقتصادی در این استان شد.
در این نشست همچنین تفاهم نامه همکاری بین سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست ،مربوط به اجرای طرح های مدیریت مناطق حفاظت شده در استان منعقد شد.
معصومه ابتکار که برای شرکت در مانور اطفای حریق جنگل های کهگیلویه وبویراحمد به یاسوج سفر کرده است هم اکنون نیز با فعالان زیست محیطی استان نشست دارد.
وی قرار است ساعتی دیگر و در آخرین برنامه کاری سفر یک روزه خود به یاسوج نشستی نیز با خبرنگاران این استان داشته باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما

عبدالله
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار این درست که هر وقت هواپیمایی سقوط میکنه بهترین گزینه اینه که تقصیر رو گردن خلبان بندازیم و خودمون رو نجات بدیم ! ولی خواهر من مدیران چه کسانی هستند و چه کسانی اونها رو عزل و نصب میکنند؟ وقتی نماینده ها بجای اینکه به فکر حل مشکلات مردم باشند شبانه روز به فکر مهره چینی برای بقای خودشون و البته از زیر دین در اومدن بعضی از دوستانشون هستند چگونه میشه به روزهای خوب امیدوار بود؟ مسایل سیاسی را از بقیه مسایل جدا کنید خیلی از مشکلات ایجاد نمیشه که نیاز به رفع و رجوع داشته باشه . وقتی هر جناحی فقط خودشو قبول داره و بقیه عددی نیستند هیچ امیدی به بهتر شدن اوضاع نداشته باشید .
تنب
Iran, Islamic Republic of
خبت ننز
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1