تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۱۱۷۹۲۸

حرف سیاسی و زیست محیطی فعالان یاسوجی با معصومه ابتکار

۳
۰
کبنا ؛نشست فعالان محیط زیستی، مسئولان HSE دستگاه‌های اجرائی و نمایندگان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در محل سالن شماره ۱ استانداری استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار، مدیرکل محیط زیست و محیط بانان استان نیز حضور داشتند.
در ابتدا فعالان محیط زیست نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.
یکی از مسائلی که در این نشست مطرح شد، ایجاد قبر و آرمگاه‌ها در مناظق حفاظت شده دنا و پارک جنگلی بود که این موضوع را یکی از فعالان محیط زیست عنوان کرد.
امرالله جهانبین یکی از فعالان زیست محیطی در این نشست با ارائه مطلبی از نابودی رفته رفته محیط زیست و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ای که دست می‌رسد، کاری کن.
کیهان ایمانی رئیس صنف زنبوداران استان کهگیلویه و بویراحمد، با ابراز نگرانی از وضعیت زنبور در این استان، اظهار کرد: ریزگردها زنبوران زیادی را از بین برده‌اند که امیدوارم چاره‌اندیشی شود در این خصوص و فقط به تشکیل ستاد بحران اکتفا نکنید.
ایمانی ضمن قدردانی از عملکرد ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم مسئولان به کمک زنبورداران و مدیرکل ستاد بحران بیایند.
رویکرد سنتی حفاظت از محیط زیست دیگر پاسخ‌گو نیست
عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج گفت: رویکرد جدیدی برای حفاظت از محیط زیست اتخاذ شود.
عزیزالله جعفری امروز در نشست رئیس سازمان محیط زیست با فعالان محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نیمی از جنگل‌های حوزه زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: جنگل‌های زاگرس به دلیل بیماری، آتش‌سوزی و سایر مشکلات زیست محیطی در حال نابود شدن است.
عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه چهار هزار گونه گیاهی و هزاران گونه انحصاری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: تلاش برای نجات جنگل‌های زاگرس وظیفه همه مردم و مسئولان است.
وی خواستار اختصاص اعتبار برای جلوگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شد و بیان کرد: آتش‌سوزی‌ها موجب از بین رفتن بخش وسیعی از محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد شده است.
این مسئول با بیان اینکه نیمی از گونه‌های گیاهی در استان ما وجود دارد، افزود: نیاز است مرکز حمایت از گونه‌های انحصاری و آسیب‌پذیر در استان تشکیل شود.
جعفری به فرسایش خاک در نتیجه مشکلات زیست محیطی و از بین رفتن درختان اشاره کرد و گفت: قوانین فرسایش خاک ضعیف است که باید در مجلس شورای اسلامی قوانین بهتری در این خصوص تصویب شود.
وی خواستار اختصاص عوارض پروژه‌های توسعه‌ای به محیط زیست شد و افزود: رویکرد سنتی حفاظت از محیط زیست دیگر پاسخ‌گو نیست و باید رویکرد جدیدی اتخاذ شود.
انتصاب مدیران محیط‌ زیست سیاسی شده

مدیرعامل تشکل زیست محیطی سبزیاران امیر چمران گفت: انتصاب مدیران محیط زیست سیاسی شده است.
آفرین فرهمند در نشست فعالان محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد با رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به وضعیت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حکایت محیط زیست همانند مردی می‌ماند که از آپارتمان ۲۰ طبقه پایین افتاده است.
مدیرعامل تشکل زیست محیطی سبز یاران امیر چمران با بیان اینکه در همایش‌های مختلف محیط زیست شرکت کردم ولی آنگونه که باید و شاید نتیجه‌ای حاصل نشده است، گفت: امیدواریم با حضور رئیس سازمان محیط زیست به استان شاهد تحولات خوبی در این حوزه باشیم و این همایش بازخورد خوبی داشته باشد.
این فعال زیست محیط مشکلات محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: متاسفانه انتصابات مدیران محیط زیست سیاسی شده است و ما به عنوان فعالان محیط زیست دوست نداریم که سیاست وارد محیط زیست شود چرا که همه فعالان در این عرصه دغدغه محیط زیست دارند.
وی که از عدم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد بسیار گلایه داشت، اذعان کرد: همکاری ارگان‌های کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حفاظت از محیط زیست مناسب نبوده که امیدواریم این رویکرد تغییر کند و شاهد حمایت هرچه بیشتر از محیط زیست باشیم.
مدیرعامل تشکل زیست محیطی سبز یاران امیر چمران با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه محیط زیست است، گفت: با توجه به وسعت کهگیلویه و بویراحمد و صعب‌العبور بودن مناطق کوهستانی تعداد محیط‌بانان جوابگو نیست. محیط بانان ما امکاناتی برای حفاظت از محیط زیست ندارند که انتظار می‌رود به این مهم توجه شود.
این فعال زیست محیطی خاطرنشان کرد: از موضوعاتی که مردم کهگیلویه و بویراحمد از آن گلایه‌مند هستند بحث زباله‌ها و شیرابه‌ها خصوصا بیمارستان امام سجاد (ع) بوده که امیدواریم چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد زادآوری موفقی برای جایگزینی بلوط‌های زاگرس وجود ندارد.
خادمی افزود: بالگرد لازم اطفای حریق جنگل‌های زاگرس می‌باشد.
 هیچ پروژه‌ای بدون ارزیابی زیست محیطی انجام نمی‌گیرد
ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور در این نشست، اظهار کرد: ما هر ۱۰ روز یکبار یک طرح و لایحه در هیئت وزیران مطرح می‌کنیمو تاکنون طرح‌های خوبی به تصویب رسیده‌اند.
وی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکر و قدردانی کرد و گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدگاه‌‌های خوبی در زمینه محیط زیستی دارد.
ابتکار اضافه کرد: هیچ پروژه‌ای بدون ارزیابی محیط زیستی انجام نمی‌گیرد، در هشت سال گذشته اتفاقاتی افتاده و توجه خاصی به محیط زیست نمی‌شد.
رئیس سازمان محیط زیست کشور، افزود: برای برنامه ششم فراخوان دادیم و نظر فعالان زیست محیطی و دانشگاهیان را دخالت داده‌ایم.
ابتکار بیان کرد: نیازمند رشد سبز و اقتصاد پایدار هستیم و با رویکرد فناوری جدید و راهکارهای مناسب نمی‌توانیم جلوی توسعه را بگیریم، چرا که فقر هم موجب تخریب جنگل‌ها و محیط زیست می‌شویم.
معاون رئیس جمهور گفت: فناوری‌ها باید بر اساس رشد سبز انجام بگیرد و اتاق فکر زیست محیطی خیلی می‌تواند به این مقوله کمک کند.
ابتکار گفت: همگرایی در مسائل زیست محیطی بسیار ضروری است و مانور اطفای حریق یاسوج نمادی از همدلی دستگاه‌های اجرائی، تشکل‌های مردمی و مردم بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
ایکاش بجای حرف سیاسی ازانقراض نسل ماهی درتنهارودخانه ابدارلوداب عزیزی می گفتید.
امور بانوان
Iran, Islamic Republic of
نامه‌ای سرگشاده به استاندار:
انتصاب یک شعبده باز سیاسی در استانداری مایه تاسف است
بنام خدای دانا
جناب آقای دکتر سید موسی خادمی استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
شنیده ام تصمیم داری به دلیل کوچ سرکار خانم هاشمی مدیرکل امور بانوان استانداری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بانوی دیگری را به این سمت منصوب کنی که این ////ه طوری که طبق شنیده‌ها که البته برایم نیز اثبات شده در دولت سابق با در دست گرفتن پرچم مهرورزی توسط یکی از شناسنامه‌دارترین مدیر اصولگرای استان استخدام شد و امروز نیز کاسه داغ‌تر از آش شده و با حربه‌های متعددی و معرفی خود به عنوان چوب خورده دولت قبل قصد دارد مدیر ستادی حضرتعالی شود؛ باور کنید زمانی شنیدم تاسفم خوردم که چگونه ممکن است در بین این همه خانم تحصیل کرده و صاحب نظر و دارای هویت سیاسی مشخص در استان جناب استاندار حتی به این فکر کنند که خانمی را مدیر امور بانوان کنند که نه سوادی دارد و نه صاحب نظسر است و نه هویت مشخص سیاسی دارد!!!!!
جناب استاندار جهت استحضار حضرتعالی این خانم در دولت قبل استخدام و به دلیل اینکه خود را فدایی دکتر ستار هدایتخواه نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس معرفی می‌کرد از نعمت منزل سازمانی واقع در خیابان قرنی نیز بهره‌مند و امتیازهای دیگری نیز گرفت که بیشتر بررسی کنید.
جناب استاندار این خانم در اواخر دولت قبل برای مدتی از سازمانی که مشغول فعالیت بود اخراج شد که با وساطت برخی افراد بازگشت بکار گرفت اما خواهش می‌کنم از مدیران سابق همان دستگاه دلیل اخراجی ایشان را سوال کنید؟؟؟
جناب آقای دکتر خادمی به پروردگار شاهد و دنا این خانم پیش آقای تاجگردون می‌گفت به دلیل حمایت از شما اخراج شدم و پیش آقای زارعی نیز همین حرف را می‌زد و پیش آقای مدیر کنونی ستادی حضرتعالی نیز همین صحبت را داشتند و به نوعی هرکسی را می‌دید که دراستان جایگاهی دارد به تناسب موقعیت فرد، اخراج خود را به آن ربط می‌داد و لذا باید از وجود چنین افرادی تاسف خورد و شرم کرد.
جناب آقای استاندار حقیر به عنوان یک مسلمان و فردی که دلش برای این سرزمین کهن و افتخار امیز و مردم فداکارش می‌تپد به حضرتعالی توصیه می‌کنم که تحت تاثیر حرف‌های برخی از بازیگران شطرنج قرار نگیرید زیرا در آخر باخت با حضرتعالی خواهد بود.
گفتنی‌ها را به عنوان یک مسلمان خدمتتان عرض کردم دیگر خود هرچه صلاح می‎دانی انجام بده.
والسلام////
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
موضوع قبرستان در مناطق تحت مدیریت محیط زیست نیست بلکه در بالای محمودآباد یاسوج است و از شاهکار منابع طبیعی است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1