تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۱۱۷۷۸۵

چرا قانونگذاران آینده خود قانون را رعایت نمی‌کنند؟

۵
۰
کبنا ؛دانیال علی مردانی
 
انتخابات در کلام رهبری:
البته مردم توجه باید داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست؛ وعده های غیر عملی ملاک نیست. من با خودِ نماینده های محترم در دوره های مختلف وقتی مواجه شدم، به این ها گفتم: آقایان و خانم های نماینده! وظیفه نماینده این نیست که وعده ی عمرانی و فلان پروژه، فلان کار را در منطقه ی انتخابی خود به مردم بدهد؛ اینها کار اجرائی است، کار دولت است. وظیفه نماینده این است که بتواند قانون مورد نیاز کشور را پیدا کند، آن قانون را جعل کند. وقتی قانون شد – یعنی قاعده ای گذاشته می شود – دستگاه های اجرائی و قضائی مجبورند برطبق قانون عمل بکنند و عمل می کنند. وعده های غیر عملی دادن، وعده های بزرگ دادن، اینها ملاک نیست؛ باید مردم توجه کنند؛ گاهی علامت منفی هم هست.
قبل از پرداختن به موضوع تبلیغات زود هنگام کاندیدا و نماینده های محترم استان کهگیلویه و بویراحمد توجه مخاطبان را به چند نکته جلب می کنم :
در مو قعیت فعلی که هر کسی سنگ خدمت به مردم رو به سینه می زند و هر گروه و دسته ای خودش را برتر می داند باید به چه کاندید های رای بدهیم ؟ و به عبارت دیگر از کجا تشخیص می دهیم که فرد اصلح برای نمایندگی در مجلس مناسب است؟
با کمی دقت می توانید ببینید کاندیداها تا چه اندازه در عملکرد انتخاباتی خودشان پایبند به قانون می باشند یعنی اگر متوجه شدید کسی خلاف قانون زودتر از موعد شروع به تبلیغات کرده یا برای جلب نظر مردم پول هزینه می کند و ... می توان فهمید این فرد به درد مجلس قانون گذاری نمی خورد چرا که به قول شاعر ذات نایافته از هستی بخش --- کی تواند که شود هستی بخش ؟!پیشنهاد بعدی که ببینید افراد و گروه هایی که تبلیغات آنچنانی راه انداخته اند بودجه های تبلیغاتی خودشان را از کجا تامین می کنند . ایا این بودجه ها و این خرج تبلیغاتی از افراد ثروتمند و با قدرت تامین شده ؟ بطور قطع اگه به این کانون ها وصل بودن می توان فهمید که این افراد دیگر نماینده مردم در مجلس نخواهند بود بلکه نماینده همین ثروتمندان و قدرت مندان در مجلس می شوند و قوانین رو به جای اینکه به نفع مردم تصویب کنند به نفع قدرت مندان و ثروت مندان تصویب می کنند.
و اما اگر نماینده ای را مشاهده کردید که بدون در نظر گرفتن حیطه وظایف نمایندگی مجلس شعارهایی رو مطرح می کند که معمولا کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح می کنند اعم از شعار های آبادانی، آب کشی و برق و ... از این شعار ها بدانید این کاندیدا نمی داند برای چه کاری وارد مجلس می شود و بعدا هم اگر به مجلس برود به جای ابادانی ویرانی بجای می گذارد.شما می توانید به کسی رای بدهید که دغدغه دین و انقلاب رو داشته باشد و این در شعار و عملکرد گذشته اش نمایان بوده چراکه اگه نماینده ای این دغدغه رو داشت حتما در دوره نمایندگیش به گونه ای عمل می کند که هم سر بلندی ایران حاصل می شود و هم سر بلندی اسلام.
هر کاندیدا یا جریان سیاسی را با کمی مطالعه در مورد گذشته این افراد و این جریان ها می توان شناخت کافی حاصل کرد پس به همین چند نکته بسنده می کنم.
با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی تحرکات نامزده ها و حتی نماینده ها این استان بسیار دیدنی است. انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد و در این ماه های اخیر تبلیغات پنهان و یا اشکار هر کسی را به یاد مسابقات دو ماراتون می اندازد.
هشت ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات نماینده یکی شهرستان های این استان یا تبلیغات توسط طرفداران نماینده مذکور خلاف قوانین است یا در راستای قانون می باشد؟ ایا قانون فقط برای دیگران است؟ تخطی قانون گذار از قانون قابل تامل است.
آنچه که در برگزاری هر نوع انتخابات از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی قابل تعمق و تامل است، چرا قانون انتخابات از سوی قانونگذاران فعلی یا آینده رعایت نمی شود؟ سووال اصلی مردم و افکار عمومی این است که چرا کسانی که باید در آینده در مجلس قانون وضع کنند، خود ناقض قانون و بی عدالتی هستند. آیا می توان این بی توجهی و بی قانونی آشکار برخی از نامزدهای انتخاباتی را توجیه کرد که هنوز اعلام نهایی تایید صلاحیت ها صورت نگرفته است. برگزاری همایش ها به بهانه پرسش و پاسخ مسایل منطقه، دیدارهای چهره به چهره با مردم در قالب محافل شب نشینی، مناسبت ها، حضور در مناسبت های عمومی و خصوصی ، دادن وعده های رفع مشکلات، تخریب رقیبان با شگردهای متفاوت، ایجاد سایت های اینترنتی، نوشتن مقالات در مطبوعات، چاپ بروشور، ارسال پیامک و عیادت از بیماران شرکت در مراسم های ترحیم از جمله تبلیغات نامزدهای انتخاباتی است که قبل از اعلام زمان رسمی تبلیغات، آغاز شده است.
تبلیغات نامزدها چه در شهرهایی که مبنای انتخاب نماینده، طایفه ای و قومی بوده و چه در شهرهای بزرگ که فعالیت احزاب و گروه ها بیشتر محسوس است، تقاوتی چندانی ندارد. اما واقعیت این است که رقابت انتخاباتی هنر و قواعد خاص خود را دارد و با جنجال سازی ها و جوسازی ها راه به جایی نمی برد، گرچه نامزدها از مدت ها پیش فعالیت های خود را آغاز کرده اند، اما مردم فهیم هر منطقه به طور دقیق، نظاره گر این هیاهو هستند.
آنچه که مهم و مورد پرسش افکار عمومی است، آن است که چرا قانونگذاران آینده خود قانون را رعایت نمی کنند و اگر در قوانین مربوط، خلاء و نقصی وجود دارد چرا برطرف نمی شود.اگر زمان تبلیغات کم است، افزایش یابد، اگر عدالت در همه زمینه ها مهم و قابل اجرا است، در بحث انتخابات که به سرنوشت جامعه بستگی دارد ، رعایت آن ضروری تر به نظر می رسد.
نکته مهم که باید به آن توجه کرد این است که ورود هر نامزد به صحنه رقابت انتخابات، برای خدمت است نه قدرت. زیرا عرصه مقدس خدمت در خانه ملت برای مردم، این همه جنجال و غوغا و حرص و جوش ورود زودهنگام را ندارد. بهتر است نامزدهای انتخاباتی فقط به بیان اندیشه های خود ، برنامه ها و راهکارها رفع مشکلات در زمان معین تبلیغات بپردازند تا مردم خود قضاوت کنند.
و اما قانون: بر اساس مصوبه مجلس مدت تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای نمایندگی مجلس ۱۴ روز خواهد بود که ۱۵ روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه می‌یابد.
توجه شما رو به چند عکس و بروشور تبلیغاتی که توسط طرفداران نماینده فعلی مجلس در بین نماز گذاران عید فطر منتشر شد جلب می کنم صرف نظر از راست یا دروغ بودن این تبلیغات؟!
عکس
ودر اخر با کلامی از امام خامنه ای شما را به خدا بزرگ می سپارم:
اعتماد به مردم، عقیده واقعی به مشارکت مردم. بعضی ها اسم مردم را می آورند؛ اما حقیقتاًر اعتقادی به مشارکت مردم ندارند. بعضی اسم مردم را می آورند؛ اما به مردم اعتماد نداردند. بنای جمهوری اسلامی بر اعتماد به مردم و اعتقاد به مشارکت مردم است.
یاحق

 
یکی از منابع : http://mazandaran.com
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رهبری
Iran, Islamic Republic of
رهبر انقلاب:
" آقایان و خانم های نماینده! وظیفه نماینده این نیست که وعده ی عمرانی و فلان پروژه، فلان کار را در منطقه ی انتخابی خود به مردم بدهد؛ اینها کار اجرائی است، کار دولت است. "

قابل توجه نمایندگان نادانی که کارهای عمرانی دولت را به عنوان کارنامه نماندگی خودشان معرفی میکنند...
قابل توجه نماینده کهگیلویه /
دانیال علی مردانی
Netherlands
عکس های پیوست شده:
http://s2.img7.ir/hT0DW.jpg
http://s2.img7.ir/cw3rR.jpg
http://s2.img7.ir/2xsdX.jpg
http://s2.img7.ir/vwo4v.jpg
http://s2.img7.ir/DPeyi.jpg
http://s2.img7.ir/H48gc.jpg
http://s2.img7.ir/vgUkB.jpg
خراباتی
United States
احسنت به نویسنده محترم جناب اقای دانیال.

متاسفم برای اقای ..
احسنت
Iran, Islamic Republic of
دو کامنت اول... عالی....
Iran, Islamic Republic of
وظایف نماینده های ما چیا هستن؟ پست رفت استان همچنان ادامه دارد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1