تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۱۱۷۶۴۸

آیا سخنان نماینده بویراحمد در رابطه با استخدام جهاد کشاورزی کذب بود؟

۱۷
۰
کبنا ؛zari-fadai




مدیر امور اداری سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برخی اخبار درج شده در سایت‌ها مبنی بر لغو ثبت‌نام و استخدام کار معین این سازمان را به شدت تکذیب کرد.

 حمیدرضا مرادی عصر امروز در جمع خبرنگاران با رد برخی اخبار کذب در چند سایت محلی اظهار کرد: روند ثبت نام از متقاضیان استخدام  قرارداد کار معین جهاد کشاورزی به روال عادی ادامه دارد.

مدیر امور اداری جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از روز چهارشنبه هفته قبل همکاران ما در امور اداری در دو شیفت صبح  عصر اقدام به ثبت نام متقاضیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان و واجدین شرایط تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۲۱ مردادماه سال جاری ادامه دارد، ادامه داد: در چهار روز گذشته به جز روز تعطیل جمعه، در دو شیفت بدون وقفه، مدارک و مستندات افراد را تحویل گرفتیم.

اظهارنظرهای برخی افراد غیرمرتبط کاملا کذب است

مرادی با اشاره به درج برخی اخبار مبنی بر لغو ثبت نام استخدام مذکور، تصریح کرد: اظهارنظرها و مصاحبه‌های افراد غیرمرتبط در این خصوص کاملا کذب بوده و لذا متقاضیان و افراد واجد شرایط مطابق با آگهی منتشر شده در رسانه‌های مکتوب امیدمردم و زاگرس، سایت‌های اینترنتی محلی و پورتال خبری سازمان جهاد کشاورزی، اقدام به ثبت نام کنند.

همه مراحل این استخدام قانونی است

مدیر امور اداری سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه رعایت قانون در اولویت اقدامات این سازمان است، خاطرنشان کرد: همه مراحل این استخدام که به صورت قرارداد کار معین و بدون تعهد استخدامی است، بر اساس تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و زیر نظر نهادهای نظارتی انجام شده و خواهد شد.

وی تأکید کرد: اخبار و اطلاعات دقیق در هر خصوصی از طریق سایت سازمان و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های معتبر، به اطلاع مردم رسانده می‌شود و لذا نباید به برخی شایعات توجه کرد.

پیش از این نیز روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، توضیحاتی را در مورد شبهات این آگهی استخدام مطرح کرده بود.

توضیحات جهاد کشاورزی در مورد چند شبهه وارد شده به آگهی استخدام اخیر
فراخوان اخیر سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مربوط به به کارگیری افراد مورد نیاز به صورت یکساله و بدون تعهد استخدامی است که بر اساس ماده ۳۲ قانون خدمات کشوری هیچ نیازی به برگزاری آزمون کتبی ندارد.

مدیریت امور اداری این سازمان در پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده پیرامون آگهی استخدام کار معین یکساله خود، در یک سایت محلی واکنش نشان داد.

در این جوابیه آمده است:

با عرض سلام و خداقوت برای تلاش‌های اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی اخبار و اطلاعات به مردم؛ در خصوص طرح برخی ابهامات در خصوص آگهی استخدام قرارداد کار معین ذکر نکاتی برای رفع ابهامات مطرح شده، ضروری است.

انتظار سازمان جهاد کشاورزی این بوده که قبل از انتشار یک شبهه نادرست، با مسئولان این سازمان تماس می‌گرفتند و اطلاعات درست را می‌شنیدند و منتشر می‌کردند ولی حال که این شبهات مطرح شد و تشویشی در اذهان مردم نسبت به جهاد کشاورزی به وجود آمد، برای شفاف‌سازی در افکار عمومی توضیحاتی ارائه می‌شود.

نیازی به برگزاری آزمون کتبی نیست

در رابطه به اینکه گفته شده در این آگهی زمان و مکان برگزاری آزمون مشخص نشده است، باید گفت: بر اساس تبصره ذیل ماده ۳۲ قانون خدمات مدیریت کشوری و همچنین جلسه مورخ ۱۴ تیرماه با حضور مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دیوان محاسبات، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان جهاد کشاورزی، نیازی به برگزاری آزمون کتبی وجود ندارد و این اختیار به صورت قانونی به سازمان جهاد کشاورزی این استان داده شده تا نیروهای مورد نیاز خود را بر اساس مصاحبه، گزینش  و ارائه مدارک و مستندات لازم به تشخیص کمیته استخدام آن هم به مدت یک سال، به کار گیرد.

رسانه‌ها برای ثبت نام همه واجدین شرایط، اطلاع رسانی کنند
با وجود این اختیار قانونی ولی  به علت انبوه متقاضیان و تنوع رشته‌ها و برای آنکه حقی از کسی تضییع نشود، با هماهنگی استاندار و مقامات ذی‌صلاح، فراخوان عمومی زدیم تا واجدین شرایط در همه نقاط استان بتوانند ضمن ثبت‌نام، در این مصاحبه و گزینش شرکت کنند.

لذا تأکید می‌گردد ماده ۳۲ قانون خدمات کشوری مشمول برگزاری آزمون و همچنین تعهد استخدامی نیست و هیچ شبهه‌ای در این مورد وجود ندارد.

از همه رسانه‌ها انتظار می‌رود که اطلاع‌رسانی کنند تا عموم مردم و واجدین شرایط مطلع شوند و مستندات خود را مطابق متن آگهی تحویل امور اداری سازمان جهاد کشاورزی به آدرس ذکر شده، تحویل دهند.

۷۰ درصد پذیرفته شدگان مهندسین ناظر «خانم» بودند

شبهه دیگری که به این فراخوان گرفته شده مربوط به اعلام نیاز بیشتر به جنسیت مردان بوده است که باید گفت: در استخدام مهندسین ناظر این سازمان که اخیرا انجام شده، بیش از ۷۰ درصد افرادی که جذب شدند، خانم بودند و از طرفی رشته‌ها و مشاغل مورد نظر از جمله مکانیزاسیون، آبیاری و انتقال آب به دلیل ماهیت کار در مزرعه و پروژه‌های سخت، جنسیت پذیرفته شدگان، باید مرد باشد.

لذا بار دیگر تأکید می‌گردد بر اساس قانون، در این آگهی، هیچ نیازی به برگزاری آزمون کتبی وجود ندارد و برای همین در فراخوان انجام شده، اشاره‌ای به آن نشده است.

با این توضیحات، از میان متقاضیان و بر اساس امتیاز و موارد قید شده در آگهی، توسط کمیته استخدام و با نظارت سازمان بازرسی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دیوان محاسبات، بهزیستی و بنیاد شهید، افراد واجد شرایط، انتخاب و اعلام می‌شوند.



 
به گزارش کبنا نیوز، غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا چند روز پیش در حاشیه افتتاح دو طرح بهداشتی و درمانی شهر سی‌سخت،[کلیک کنید] اظهار کرد: آزمون استخدام ۳۲ نیرو در جهاد کشاورزی فعلا لغو شد و به کارگیری نیرو باید بر اساس آزمون باشد.
زارعی ادامه داد: در استخدام جهاد کشاورزی اعتراضاتی مبنی بر شیوه برگزاری، آزمون و به کارگیری نیروها وجود داشت که به همین علت آزمون فعلا متوقف شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس آزمون کتبی، مصاحبه و طی نمودن مراحل گزینش موضوع جذب نیروهای انسانی مورد نیاز سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس ناظر
Iran, Islamic Republic of
برادر اصلا آزمونی در کار نیست که زارع بگوید لغو شد یا نشد؟ این استخدام کار معین، موقت و یکساله است که بر اساس نیاز سازمان و به تشخیص رئیس سازمان، به کار گرفته می شوند و همیشه هم در همه ادارات همین بوده و هست.
بر اساس امتیاز، گزینش و مصاحبه به کار گرفته میشوند
بیکار
Iran, Islamic Republic of
به هر حال صحبت های این آقای نماینده باعث اغفال جوانان در انتظار این استخدامی شد و اونا رو از ارسال مدارک باز داشت هر چند هنوز وقت برای ثبت نام هست.اول روی موضوعی که میخان مطرح کنن یه کم فکر کنن و سنجیده حرف بزنن مثلا میخواسته خودشو قانونمدار نشون بده!!!
علی
Europe
تا جایی که من اطلاع دارم نظر سازمان بازرسی با توجه به وضعیت استان برگزاری ازمون کتبی است و این موضوع را به تمامی مراجع فانونی از جمله جهاد کشاورزی و استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کردند
فارغ التحصیل م
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه طبق معمول اول نیرو میگیرن بعد که... اوند بالا میگن آزمون. الانم شرایط و ضوابط طوری هیت که فقط همونارو بگیرن. آخه مثلا این چه سمتی هست که کارشناس شیلات و حسابدار میتونن انجام بدن خو معلومه سوری هست
بهداشت
Iran, Islamic Republic of
از دستگاههای نظارتی خواسته می شود نگذارند آرمانهای شهدا با این بی عدالتیها خدشه دار شود در غیر اینصورت ما خانواده شهداء سرپل سراط جلو شما را خواهیم گرفت.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
با توجه به تعداد زیاد افراد بیکار که دارای مدارک مرتبط هستند، کمترین انتظار از مسئولین محترم بویژه ، مسئولین سازمان کشاورزی استان این بوده و هست که افراد را از طریق آزمون کتبی و شفاهی انتخاب کنند. و اگر ریگی در کفش نیست بر عدم آزمون تأکید نکنند. از طرفی نماینده محترم مردم حق دارد و از وظایفش هست که مانع پایمال شدن حقوق افراد شوند. نحوه بیان نماینده محترم کشاورزی نشان از عدم شفاف بودن موضوع دارد. برای مثال گفته اند "اظهارنظرها و مصاحبه‌های افراد غیرمرتبط در این خصوص کاملا کذب بوده " . همچنین نماینده محترم کشاورزی سعی داشته اند موضوع را توجیه کنند. لطفأ به این گفته توجه فرمائید: "مدیر امور اداری سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه رعایت قانون در اولویت اقدامات این سازمان است!!!!، - عجبا که گویا قانون در اولویت اقدامات است! درحالیکه قانون اصل و اساس کار است.
ﻣﺮﺩﻡ
Iran, Islamic Republic of
ﺁﺥ ﻣﻦ ﺟﻮﻧﻢ ﺳﻲ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﺑﻴﺮاﺣﻤﻲ.
ﻓﺮﻣﺎﺷﺖ ﻛﺮﺩﻧﻪ ﻛﻪ ﻟﻐﻐﻐﻐﻮﺵ اﻳﻜﻨﻤﻤﻤﻤﻢ!!
ﻛﻠﻲ ﺷﺎﻧﺲ ﺑﻴﺎﺭﻱ .ﺖ ﻧﻜﻨﻪ!
بیکار
Iran, Islamic Republic of
چرا این قدر جوانان را مسخره میکنید بابا انها قبلا استخدام شده اند حالا میخوان قرار داد ببندند از این کانال وارد شدند
پونه
Iran, Islamic Republic of
بکارگیری نیروی انسانی در قالب هر قردادی نیازمند آزمون کتبی است در غیر اینصورت خلاف قانون است
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به بهداشت : جناب ..شما که همیشه به یمن استفاده از اسم ..در همه استخدام ها در اولویت هستین حالا باسواد یا بی سواد مثل جنابعالی که نمیدونی پل صراط می نویسند نه سراط ضمنا شماها که استخدامتون عین بی عدالتیه ! نه آزمونی ، نه گزینشی و تازه از همون اول هم با حکم رسمی قطعی استخدام میشین. پس بی جهت اعتراض نکنید. نمونش همین استخدام های اخیر. در بعضی ادارات!!!!
ناله
Iran, Islamic Republic of
اقایانی که کامنت میزارین سازمان بازرسی هم سخنانش ... است حتما فقط سخنان این آقا مدیر اداری سازمان درسته چرا دارین خودتون... میزنین
چنار برم
Iran, Islamic Republic of
اخی وبخت سیاه ما ،با ای نمایندمون،که. فقط حرف ایزنه
نيكنام
Iran, Islamic Republic of
همه دلشون خوشه که نماینده دارن ما هم. دلمون خوشه که مثلا نماینده داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
درانتظار
Iran, Islamic Republic of
اولاًباید سازمان بازرسی نظلرت کامل داشته باشه که افراد از قبل انتخاب نشده باشن زیرا تا دلتون بخواد کارهای غیر قانونی در جهاد کشاورزی زیاد هست علی الخصوص بحث استخدامها.
ایران
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخص که ایت صحبت آقای امور اداری فقط از روی غرز و سیاسی کاری بوده .مطمءن باشین که با این شرایط نمیتونن نیرو جذب کنن
جليل
Iran, Islamic Republic of
اقای باسواد غرض درسته نه اینکه شما نوشتید!!!!!ده بار از روش بنویس
گمنام
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر گوهرگانی که خدامیدونه الحق تلاشهای شبانه روزی ایشان بوده که از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور مجوز ۳۲نفر را گرفته است وحالا هم عین عدالت را اتخاذ فرمودند و براساس اولویت بندی پاک نیرو انتخاب میکنند. آقایان اصحاب رسانه نیازی به آزمون نیستتتتتتتتتت بر اساس تبصره ذیل ماده ۳۲٫ چرا اذهان عمومی را تشویش میکنیدچقدر در اشتباه محض بسر می برید.رئیس سازمان جز دلش سوخته و گفته فراخوان بزنید.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1