تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : ۱۱۷۶۱۷

شهرستان بهمئی را در سفر آتی دولت تدبیر و امید دریابید؟

۱
۰
کبنا ؛ 
فرهاد وفایی
چند روز پیش خبری در برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها انتشار یافت مبنی بر اینکه به زودی احداث کارخانه فولاد بهمئی به زمین زده خواهد شد.
اینجانب در پی انتشار این خبر برای اینکه صحت و سقم این خبر را دریابم با مدیرکل صنعت و معدن تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تماس تلفنی برقرار کردم.آقای دیودیده در این باره گفت: که آن خبر اشتباه بوده و احداث این کارخانه(فولاد) در منطقه سقاوه به دست مهندس باقری خواهد بود. عدم توسعه متوازن در استان کهگیلویه و بویراحمد که ناشی از ضعف مدیران ارشد استانی و شهرستانی در سنوات گذشته بوده است خاصه در دولت نهم و دهم که با درامدهای نجومی و بیسابقه نفت عملا هیچ ره اوردی برای توسعه کمی و کیفی شهرستان ها و استان نداشته است را امیدواریم که در دولت تدبیر امید چاره‌ای اندیشه شود و با تهیه و پکیجی از ظرفیت ها و توانایی بالقوه شهرستان ها خاصه شهرستان محروم بهمئی و تقدیم ان به هئیت دولت برای رفع معضل بیکاری و اشتغال جوانان هدیه ازسوی دولت تدبیر و امید به این شهرستان اختصاص یابد. آمار بالای بیکاری ۴۵ درصدی، شاخص بالای فلاکت ،امار بالای خود کشی، تحت پوشش بودن بیش از ۷۰ درصد مردم این منطقه در نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و رشد روز افزون طلاق و سایر انحرافات اجتماعی و سیاست زدگی این شهرستان را در اولویت برنامه ها صنعت و معدن قرار در حوزه اشتغال قرار میدهید.
جناب اقای دیودیده هرچند جنابعالی در حیطه کاری خود با پتانسیل و ظرفیت ها شهرستان بهمئی در حوزه صنعت و معدن واقف هستید اما برای بازگویی و گوشزد پتانسیل های شهرستان بهمئی را واگویی میکنم امید است که اندیشه و برنامه ای و طرحی برای اشتغال جوانان دیار مظلوم بهمئی داشته باشید.
۱-معدن سیلستن با ظرفیت اسمی نیم میلیون تن که به صورت فله ای و خام فروشی صادر می شود.
۲- نفت بهمئی که با وجود بیش از ۸۰حلقه چاه و تولید روزانه قریب به ۲۰۰ هزار بشکه نفت عملا چه درزمینه اشتغال جوانان بهمئی و چه در زمینه احداث کارخانه و صنایع تبدیلی اقدامی صورت نگرفته است و هیچ گونه نقشی در توسعه شهرستان ندارد.
۳- در زمینه اهک ، گچ و... شهرستان بهمئی توانایی دارد.
۴-راکد ماندن احداث کارخانه تراکتور سازی رابرای افکار عمومی شفاف سازی کنید؟
۵-احداث کارخانه فولاد و طرح مطالعاتی آن چی شده است؟پیشنها د احداث کارخانه فولاد بهمئی به دولت را به دولت محترم تقدیم نمائید
۶-پیشنها د احداث کارخانه سیمان بهمئی به هئیت دولت تدبیر امید.
پر واضح است که اصل ۴۴ قانون اساسی در استان و شهرستان ما جوابگو نیست ودولت می بایست به عنوان سرمایه گذاری اصلی عقب ماندگی ها خود را در توسعه نامتوازن جبران نمایید یا با معافیت کلان و کمک های مالی به سرمایه گذاران انها را برای سرمایه گذاری به شهرستان ها و استان ما ترغیب نمائید.

*مدرس دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر وفایی زبان گویای ایل بهمئی
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
1