تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۱۷۵۹۹

گزارشی از سفر آیت‌الله ملک‌حسینی به سیلاب کلوار

۰
کبنا ؛نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد از منطقه محروم سیلاب کلوار بازدید کردند.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی دراین سفر ضمن دیدار با مردم از نزدیک در جریان مشکلات و محرومیت های این منطقه قرار گرفت.
معاون عمرانی استاندار و شماری از مدیران کل دستگاههای خدمات رسان راه وشهرساری، بنیاد مسکن، بنیاد شهید، آبفای روستایی در این سفر نماینده ولی فقیه را همراهی کردند.
اعتبار راه یک منطقه محروم کهگیلویه وبویراحمد تامین شد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از اختصاص مبلغ ۷۵ میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت ۱۸٫۵ کیلومتر راه روستایی امام زاده شاه غالب به روستای ادور آخرین روستا در مرز این استان با چهار محال و بختیاری خبر داد.



حسین فدایی، افزود: در سفر اخیر نماینده ولی فقیه در استان بهمراه جمعی از مسوولان و مدیران اجرایی به منطقه محروم سیلاب کلوار سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی درتماس تلفنی با آیت الله ملک حسینی با تخصیص این میزان اعتبار موافقت کرد.

وی بیان کرد: آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان در منطقه محروم سیلاب و کلوار و در تماس تلفنی با معاون وزیر راه یکی از نیازها و اولویت های مهم توسعه و رفع محرومیت از این منطقه را ایجاد راه مناسب دانست.
فدایی تاکید کرد: معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه و با بیان اینکه اعتبار لازم برای تکمیل و بهسازی این جاده تامین شده است بر آمادگی کامل این وزارتخانه برای کمک به توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه راه نیز تاکید کرد.
وی مسیر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد تا منطقه محروم سیلاب کلوار و آخرین روستای مرز استان چهار و محال و بختیاری را نیز حدود ۲۲۰ کیلومتر اعلام کرد.
فدایی فاصله شهر مارگون تا روستای ادور را نیز حدود ۱۰۶کیلومتر اعلام کرد و افزود: بیش از ۶۰کیلومتر از این مسیر نیز بهسازی و آسفالت شده است.
وی بیان کرد: کار بهسازی ، زیرسازی و آسفالت حدود ۲۰کیلومتر از روستای بیلو خر(مارگون) تا امام زاده شاه غالب از سوی موسسه فجر وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اجرا است.
وی گفت: ۱۸٫۵ کیلومتر ازمسیر سخت گذر، خاکی و نامناسب امام زاده شاه غالب تا روستای ادور آخرین روستای منطقه محروم سیلاب کلوار نیز با تخصیص این میزان اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی بزودی آغاز خواهد شد.
منطقه محروم سیلاب کلوار دارای ۲۳ روستا، ۸۷۰ خانوار و حدود چهار هزار نفر جمعیت است.
آیت سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد بهمراه جمعی از مسوولان و مدیران اجرایی استان  از این منطقه محروم بازدید و از نزدیک با مشکلات و دغدغه های مردم و اهالی این روستاها آشنا شد.
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد که به نظر می رسید به گفته اهالی منطقه محروم سیلاب کلوار به ویژه روستای 'ادور' طلسم نرفتن تمام استاندار های ادوار مختلف استان به این منطقه را شکست، نیز اسفند پارسال به همراه شماری از مدیران خود از این منطقه محروم بازدید کرده بود.


 خارج کردن مناطق محروم از بن بست محور برنامه های دولت یازدهم است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خارج کردن مناطق محروم از بن بست محور برنامه های دولت یازدهم است.
ژمان نیک اقبالی در جمع مردم سیلاب کلوار از توابع بویراحمد، افزود: این رویکرد در راستای توسعه متوازن در تمام مناطق کشور به عنوان راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.وی از اختصاص ۱۰۰ آبگرمکن خورشیدی با همکاری امور عشایر به منطقه سیلاب کلوار خبرداد.معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هفت میلیارد ریال اعتبار به افزایش پوشش شبکه دیجیتال به روستاهای شهرستان بویراحمد اختصاص یافته است که اجرای شبکه دیجیتال این منطقه در آینده نزدیک انجام می شود.
نیک اقبالی تصریح کرد: اجرای ساخت ۱۸ کیلومتر از جاده سیلاب کلوار، بهسازی بقعه متبرکه شاه غالب (ع)، احداث خانه بهداشت وساخت واحدهای آموزشی از برنامه های در دست اجرای دولت برای افزایش زیرساخت های زندگی مردم این منطقه است.
وی گفت: در پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای مسکونی به متقاضیان منطقه سیلاب کلوار با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شتاب بخشی می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش بیشتر مسوولان در آینده نزدیک شرایط دسترسی مردم به امکانات رفاهی و رضایتمندی آنها افزایش پیدا کند.







نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1